Oletteko saaneet virtsatietulehduksen paranemaan kotikonstein?
Minulla on ollut oireilua pari viikkoa. Välillä se menee parempaan suuntaan ja olo on ihan normaali, mutta sen jälkeen tilanne taas muuttuu. Joulu meni hyvin, mutta oireet palasivat sen jälkeen. Varsinkin nyt on pari aamua ollut sellaista, että pissaamisen jälkeen tuntuu paineen tunnetta ja ihan kuin olisi vielä tarve pissata, vaikkei mitään enää tule. Illalla olo taas normaali. Olen juonut paljon, mutta karpalomehua minulla ei ole. En saa mitään niin hapanta alas.
Pakko kai se on mentävä lääkäriin, kun ei tämä tunnu paranevan. Toisaalta oireet eivät ole olleet niin pahoja, ettenkö niiden kanssa pärjäisi. Siksi vielä mietin, voiko tämä parantua itsekseen vai onko riskinä, että leviää kohta munuaisiin?
Kommentit (11)
Enpä ihan hirveästi menisi leikkimään kys tulehduksen kanssa, se voi vähäoireisenakin kulkeutua munuaisiin ja se onkin sitten astetta vakavampi juttu.
Karpalomehua olisin ehdottanut ja nimenomaan sokerittomana, mielestäni varsin pieni "paha"'juoda sellaista kuin kärsiä vaivasta enemmän tai vähemmän koko ajan.
Ja vettä tulisi myös juoda runsaasti, pissaaminen puhdistaa paikkoja.
Karpalokapseleitakin on muuten olemassa.
Mutta sinuna olisin jo lääkärissä!
Miksi ihmeessä kitua viikkotolkulla, kun asia on helposti hoidettu? Itse soitin viimeksi terveyskeskukseen ja sieltä toimitettiin resepti apteekkiin, mistä kävin parin tunnin päästä tropit hakemassa ja seuraavana päivänä oireet olivat jo poissa.
Kerran multa parani vt kun söin pakastepuolukoita, semmoisen pienen kahvilautasellisen.
Tämä todennettiin pissanäytteestä.
Sinuna söisin puolukoita, joisin paljon vettä ja menisin myös lääkäriin.
Ja ennaltaehkäisynä söisin puolukoita jatkossakin päivittäin. Vt uusii helposti.
Alkuvaiheessa olevan olen saanut, oikeastaan aina. Juomalla sokeroimatonta puolukkamehua ja popsimalla jäisiä puolukoita pari pussillista parin päivän aikana. Plus sokeri pois kokonaan.
Ensimmäistä tulehdusta en, koska en älynnyt, että oli vt-tulehdus, sattui niin hirveästi munuaisten kohdalle eli oli edennyt aika pitkälle, antibioottikuuri tehosi. Tämän jälkeen olen tiennyt, miltä tuntuu, jos on tuloillaan ja nuo omat konstit ovat tepsineet.
Jos sinulla on noin pitkään ollut, soittaisin terveyskeskukseen. Meillä saa kuurin ihan puhelimitsekin apteekkiin (Helsinki), kerran olen pyytänyt, terveydenhoitaja sanoi, että ei tarvitse tulla näytille, resepti apteekkiin. Sain kyllä sitten omin konstein pois, ei tarvinnut hakea lääkkeitä.
Nappaappa sen puolukkamehun lisäksi kolme kertaa päivässä Burana, juo noin 1,5 litraa sitruunavettä päivässä, C -vitamiinia vähän överi annos erityisesti illalla nukkumaan mennessä ja jätä tosiaan kaikki sokerinen pois. Noilla yleensä lähtee huuhtoutumaan pois...
kokenut oireilija kirjoitti:
Nappaappa sen puolukkamehun lisäksi kolme kertaa päivässä Burana, juo noin 1,5 litraa sitruunavettä päivässä, C -vitamiinia vähän överi annos erityisesti illalla nukkumaan mennessä ja jätä tosiaan kaikki sokerinen pois. Noilla yleensä lähtee huuhtoutumaan pois...
Noilla neuvoilla ap saa viettää vuodenvaihteen teholla... Ap, menet lääkäriin, tänään. Jos oireita on ollut jo pari viikkoa, munuaiset on jo voineet tulehtua. Seuraavaksi tulee jumalaton selkäsärky ja kuume. Hanki antibiootit ennen sitä, niin selviät vähemmällä. Nimimerkki kokemusta on (paitsi että juhannus meni sairaalassa...)
Vierailija kirjoitti:
Sitruunamehu toimii myös.
Sitruuna päivässä on ainut keino joka minulle toimii ennaltaehkäisevästi. Puolukat ja karpalot ei.
Sokeri pois, karpalomehua, paljon juomista ja nesteenpoistolääke. Siinä se.
Ei. Mutta sain siitä kehittymään munuaisaltaan tulehduksen, joka oli aika paljon pahempi juttu. Lääkäriin vaan.