Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN kysyä seurustelukumppanilta?

Vierailija
26.12.2017 |

Eli miten kysyä seurustelukumppanilta, jonka kanssa 1/2 vuotta yhteistä taivalta takana sellainen mieltä vaivaava kysymys, joka on "pakko" saada selville jatkaakseen kevein mielin suhdetta? Kysymys liittyy miehen lukuisiin naispuolisiin kavereihin, joiden kanssa mies on ilmeisesti yhteyksissä ainakin viestein ja joiden "taustasta" minulla ei ole selvyyttä eli ovatko mahdollisisia ns.potentiaalisia kiinnostuksenkohteita olleet jossain vaiheessa, seurustelukumppaneita tms... Asia vaivaa minua ja tuntuu siltä, että nyt kun ollaan jo tämön verran aikaa kuljettu yksissä ja juttu menee vakavammaksi koko ajan niin haluaisin tuon "taakan" mielestäni pois, jotta pystyn mieheeni täysin luottamaan ja jotta pohja ei ala rapistumaan myöskään pois.

Mutta miten sen kysyisin? Kehtaisitko itse esittää kysymystä moisesta? Mitä ajattelisit, jos sinulta tällaista tultaisiin kysymään? Pahoitanko miehen mielen? Toisaalta tuntuu, että en koskaan pysty luottamaan mieheen täysin ja epäilys kalvaa, jos en saa varmuutta asiaan...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos miehesi vastaa, että on säätänyt aiemmin kaikkien kanssa niin se poistaa epäilykset ja pystyt luottamaan?

Vierailija
2/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos miehesi vastaa, että on säätänyt aiemmin kaikkien kanssa niin se poistaa epäilykset ja pystyt luottamaan?

No silloin tietenkin tietäsin etten lähde syventämään suhdetta miehen kanssa. Jos näin olisi niin olisi sekin selvää etten voisi mieheen luottaa ja lopettaisin tähän ennenkun ollaan "liian pitkällä". Vielä voisin lopettaa, vaikka se kirpaisisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten kysyä seurustelukumppanilta, jonka kanssa 1/2 vuotta yhteistä taivalta takana sellainen mieltä vaivaava kysymys, joka on "pakko" saada selville jatkaakseen kevein mielin suhdetta? Kysymys liittyy miehen lukuisiin naispuolisiin kavereihin, joiden kanssa mies on ilmeisesti yhteyksissä ainakin viestein ja joiden "taustasta" minulla ei ole selvyyttä eli ovatko mahdollisisia ns.potentiaalisia kiinnostuksenkohteita olleet jossain vaiheessa, seurustelukumppaneita tms... Asia vaivaa minua ja tuntuu siltä, että nyt kun ollaan jo tämön verran aikaa kuljettu yksissä ja juttu menee vakavammaksi koko ajan niin haluaisin tuon "taakan" mielestäni pois, jotta pystyn mieheeni täysin luottamaan ja jotta pohja ei ala rapistumaan myöskään pois.

Mutta miten sen kysyisin? Kehtaisitko itse esittää kysymystä moisesta? Mitä ajattelisit, jos sinulta tällaista tultaisiin kysymään? Pahoitanko miehen mielen? Toisaalta tuntuu, että en koskaan pysty luottamaan mieheen täysin ja epäilys kalvaa, jos en saa varmuutta asiaan...

Jos on syytä epäillä, silloin on syytä epäillä. Jos on syytä kysyä, sillon on syytä kysyä. Jos miehesi ei kestä suuttumatta ja loukkaantumatta suoraa ja rehellistä kysymystä, älä jatka pitemmälle! Kysymyksestä ei saa koskaan suuttua, olipa kysymys mitä tahansa. Jos miehesi ei vastaa, tai kääntää aiheen muualle, pitää hälytyskellojen soida! Rehellinen ihminen joka haluaa rehellisyyteen, rakkauteen ja arvostukseen perustuvan parisuhteen, hän haluaa rakentaa luottamusta, ei epäluottamusta. Kissa pöydälle vain ja kysymään kaikki mikä mieltä askarruttaa. Jos vastaus suorastaan huutaa uutta kysymystä perään, kieroilee miehesi, ja vain tyhmä luottaa kieroilijaan.

Vierailija
4/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin tietenkin tietäsin etten lähde syventämään suhdetta miehen kanssa. Jos näin olisi niin olisi sekin selvää etten voisi mieheen luottaa ja lopettaisin tähän ennenkun ollaan "liian pitkällä". Vielä voisin lopettaa, vaikka se kirpaisisikin.

Eli haluat kysyä kysymyksen suhdetta edeltäneestä ajasta, johon miehen ei kannata vastata rehellisesti. Ootko nyt miettinyt tuon ihan loppuun asti? Kysymyksen tuoma mielen pahoitus ei ole mitään verrattuna siihen, jos pistät homman poikki

Vierailija
5/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä mutta varmasti myös sinusta, eli miten tapaat yleensä kysymyksesi esittää. Minusta hyvä tapa toimia on, että kysyt suoraan, että kerrohan keitä nämä (läheiset) naispuoliset ystäväsi on? Mikä teitä yhdistää, tai mikä teitä on yhdistänyt, missä tapaitte. Vältä ottamasta kovin kuullustelevaa tai syyllistävää äänen painoa; vaan enempi yrittäen lähesty tilannetta avoimin silmin.

Itse toivon etten sanoisi vaadin, että omalla (mahd.) kumppanillani olisi minun lisäkseni muitakin läheisiä ihmissuhteita. Mutta pitäisin hieman outona, jos hän ei jollain tasolla haluaisi kertoa heistä tai viettää aikaa koskaan niin, että minäkin olen mukana, ainakin osan heistä ollessa mukana samanaikaisesti.

- -Tietenkään ei voi vaatia, että kumppanin olisi kutsuttava kaikki vastakkaista tai samaa sukupolta olevat kaverinsa, tuttavuutensa ja kaukaisimmat ystävänsä "arvioitavaksi.  

Minusta on ollut aina jännää seurata ja havainnoida miten enempi tai vähempi potenttiaalinen kumppani kohtelee ja huomioi muita. Uskon tai luulen sen kertovan aina jotain ihmisestä. Toki yritän välttää, etten tekisi liian hätäisiä johtopäätöksiä.

Vierailija
6/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paljon mieskavereita ja nykyisellä avopuolisolla paljon naispuolisia kavereita. Alku seurusteluaikoina kysyin aina kun tuli uusi tuttavuus puheeksi, että kuka se on ja miten tunnette, mitä se tekee jne jne. En sen takia, että olisin ollut jotenkin mustasukkainen tai että asia olisi häirinnyt vaan sen takia jotta oppisin tuntemaan paremmin miestäni hänen ystäviensä kautta. On ihan ok mun mielestä kysyä ihmisen lähipiiristä :D?? En sitten tiedä mitä koulukuntaa olet? Tuntuu, että enemmän elämää nähneet eivät pysty aina käsittämään miesten ja naisten välisiä ystävyyssuhteita varsinkaan läheisiä sellaisia. :)

Vierailija
7/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa hieman: Mistä tiedät, että hän on heihin yhteydessä? Jos joltain naiselta tulee esim. viesti silloin, kun olette yhdessä, ja mies sanoo sinulle että "Tiinalta tuli tekstari", niin eikö siinä ole ihan luonteva hetki kysyä, että kuka tämä Tiina on? En itse pitäisi mitenkään ihmeellisenä, jos miesystäväni kysyisi minulta, että mistä tunnen jonkun miehen, jolta saan viestin.

Vierailija
8/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä vastausta odotat. Jos mies vastaa, että kaikki ovat vain kaveteita, kenestäkään ei ole ollut kiinnostunut, niin sittenkö olet tyytyväinen? Tai jos mies vadtaa, että muutama on ollut kiinnostavia, muut eivät, niin sottenkö olet tyytyväinen?

Vierailija
9/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on syytä epäillä, silloin on syytä epäillä. Jos on syytä kysyä, sillon on syytä kysyä. Jos miehesi ei kestä suuttumatta ja loukkaantumatta suoraa ja rehellistä kysymystä, älä jatka pitemmälle! Kysymyksestä ei saa koskaan suuttua, olipa kysymys mitä tahansa. Jos miehesi ei vastaa, tai kääntää aiheen muualle, pitää hälytyskellojen soida! Rehellinen ihminen joka haluaa rehellisyyteen, rakkauteen ja arvostukseen perustuvan parisuhteen, hän haluaa rakentaa luottamusta, ei epäluottamusta. Kissa pöydälle vain ja kysymään kaikki mikä mieltä askarruttaa. Jos vastaus suorastaan huutaa uutta kysymystä perään, kieroilee miehesi, ja vain tyhmä luottaa kieroilijaan.

Olipa harvinaisen tiiviisti ja hyvin vastattu!

Vierailija
10/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miespuoleisia kavereita, joille toivon elämässä vain kaikkea parasta. Haluaisin pitää heidät kavereina silloinkin, kun alkavat seurustella ja kutsua esim illanistujaisiini.

Nyt mennyt niin, että ollaan etäännytty, koska en halua olla yhteyksissä, jos nainen kokee uhkaksi. Naiseen tutustuminen olisi enemmän kuin suotavaa, koska tiedän kyseessä olevan aivan mahtava ihminen, koska ei kaverini huonomman tyypin kanssa alkaisi suhteeseen.

Selvitä reilusti ja mikä olis sen kivempaa niille naispuoleisille kavereille ja sinulle, jos teistä tulisi ystäviä. Sun mies on valinnut sut, eikä ketään muuta. 

Vierailija
11/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko roikkua toisen menneis vaik oliski jotain ollu joskus jonku kans? Eikö sulle riitä että mies valitsi sinut? Huoh. Sinuna en alkais kyselemään. Annat itsestäs vaan mustasukkaisen (naurettavan sellaisen) kuvan. Sitten mies alkaa miettiä että eihän tässä voi puhua muille naisille kaveri mielessä ku oma akka kyttää ja epäilee. Juu. Ukkos ansaitsee parempaa. Eikä tollaista jonka on pakko pilata vainoharhojensa ja omistushaluisuuden takia kaikki. Ja turhan mustasukkaisuuden

Vierailija
12/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miespuoleisia kavereita, joille toivon elämässä vain kaikkea parasta. Haluaisin pitää heidät kavereina silloinkin, kun alkavat seurustella ja kutsua esim illanistujaisiini.

Nyt mennyt niin, että ollaan etäännytty, koska en halua olla yhteyksissä, jos nainen kokee uhkaksi. Naiseen tutustuminen olisi enemmän kuin suotavaa, koska tiedän kyseessä olevan aivan mahtava ihminen, koska ei kaverini huonomman tyypin kanssa alkaisi suhteeseen.

Selvitä reilusti ja mikä olis sen kivempaa niille naispuoleisille kavereille ja sinulle, jos teistä tulisi ystäviä. Sun mies on valinnut sut, eikä ketään muuta. 

No sori nyt vaan, mutta ei se aina ihan noin mene. Jotkut ukot ne tykkää pidellä muitakin verkkoja vesillä, vaikka sitten vaan "kaverina" niin kauan kunnes tarve tulee muulle.

Vierailija
13/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielesätni voit hyvin kysyä asiasta. Se, miten miesystäväsi suhtautuu kysymykseesi kertoo jo paljon. 

Minulla on kaveri, jolla on todella paljon naispuolisia kavereita, ja hänellä on melko tuore seurustelusuhde.  Hän haluaa pitää yhteyttä tosi tiiviisti ja lähettää paljon viestejä.  Hän ei näe tässä ongelmaa (olen kyllä asiasta häneltä kysynyt), mutta jos olisin hänen tyttöystävänsä, niin kyllä asia rehellisesti sanottuna minua häiritsisi. Eri asia sitten, voisiko sille mitään tehdä, jos hän vakuuttaa, että kaikki ovat "vain ystäviä".

Vierailija
14/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko roikkua toisen menneis vaik oliski jotain ollu joskus jonku kans? Eikö sulle riitä että mies valitsi sinut? Huoh. Sinuna en alkais kyselemään. Annat itsestäs vaan mustasukkaisen (naurettavan sellaisen) kuvan. Sitten mies alkaa miettiä että eihän tässä voi puhua muille naisille kaveri mielessä ku oma akka kyttää ja epäilee. Juu. Ukkos ansaitsee parempaa. Eikä tollaista jonka on pakko pilata vainoharhojensa ja omistushaluisuuden takia kaikki. Ja turhan mustasukkaisuuden

Kerrotko vielä mikä tarve on pidellä yhteyksiä joihinkin vanhoihin sutinoihin? Itseäsikö ei yhtään häiritsisi, jos naisellasi messenger ahkerasti laulaisi vanhojen panojen kanssa?

Vierailija
15/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielesätni voit hyvin kysyä asiasta. Se, miten miesystäväsi suhtautuu kysymykseesi kertoo jo paljon. 

Minulla on kaveri, jolla on todella paljon naispuolisia kavereita, ja hänellä on melko tuore seurustelusuhde.  Hän haluaa pitää yhteyttä tosi tiiviisti ja lähettää paljon viestejä.  Hän ei näe tässä ongelmaa (olen kyllä asiasta häneltä kysynyt), mutta jos olisin hänen tyttöystävänsä, niin kyllä asia rehellisesti sanottuna minua häiritsisi. Eri asia sitten, voisiko sille mitään tehdä, jos hän vakuuttaa, että kaikki ovat "vain ystäviä".

Ihan mielenkiinnosta kysyn että minkälaisista asioista tämä kaverisi oikein niin ahkeraan sitten haluaa viestitellä? Ihan vaan hyvän päivän kuulumisia vai onko muut naiset uskottuja joille puretaan parisuhdeasioita?

Vierailija
16/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo on aika jyrkkä suhtautuminen. Itselläni on hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa on aikaisemmin ollut seksiä. Nyt hänellä on ihan naisystävä ja itse etsin myös elämänkumppania. Emme koskaan ajatelleet alkaa seurustelemaan eikä seksiin lipsumisesta ole vaaraa. Minua ei varatut kiinnosta ja meiltä loppui seksi miehen kanssa jo kauan ennenkuin hän löysi tämän naisen.

Vierailija
17/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa hieman: Mistä tiedät, että hän on heihin yhteydessä? Jos joltain naiselta tulee esim. viesti silloin, kun olette yhdessä, ja mies sanoo sinulle että "Tiinalta tuli tekstari", niin eikö siinä ole ihan luonteva hetki kysyä, että kuka tämä Tiina on? En itse pitäisi mitenkään ihmeellisenä, jos miesystäväni kysyisi minulta, että mistä tunnen jonkun miehen, jolta saan viestin.

Jostain syystä et ilmeisesti halua vastata tähän kysymykseen. No, jatkan siitä huolimatta ihmettelyäni:

Jos oma miesystäväni viestittelisi nais- tai miespuolisten ystäviensä kanssa juuri silloin, kun me vietämme yhdessä aikaa, niin minulle se jo sinänsä olisi asia, jonka ottaisin ennen pitkää puheeksi. Nykyisin, yli kolmen vuoden seurustelun jälkeen, emme enää ole niin intensiivisesti yhdessä etteikö samalla voitaisi vastailla kavereiden puheluihin tai viesteihin välillä, mutta alkuvaiheessa pidin kyllä itsestäänselvänä, että suhtaudun mieheen samoin kuin ystäviini eli että silloin, kun olen jonkun seurassa, en roiku luurissa. Ja vastaavaa suhtautumista odotin itseäni kohtaan.

Mutta jos haluat vastauksia niin helpottaisi kovasti tietää, mitä tuo yhteydenpito tarkoittaa ja miten se näkyy yhdessäolossanne jne.

Vierailija
18/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mulla tulee mieleen että sua ahdistaisi jos sun nainen tietäisi sun viestielämästäsi laadun :D

Vierailija
19/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä paljon mieskavereita ja nykyisellä avopuolisolla paljon naispuolisia kavereita. Alku seurusteluaikoina kysyin aina kun tuli uusi tuttavuus puheeksi, että kuka se on ja miten tunnette, mitä se tekee jne jne. En sen takia, että olisin ollut jotenkin mustasukkainen tai että asia olisi häirinnyt vaan sen takia jotta oppisin tuntemaan paremmin miestäni hänen ystäviensä kautta. On ihan ok mun mielestä kysyä ihmisen lähipiiristä :D?? En sitten tiedä mitä koulukuntaa olet? Tuntuu, että enemmän elämää nähneet eivät pysty aina käsittämään miesten ja naisten välisiä ystävyyssuhteita varsinkaan läheisiä sellaisia. :)

Sinäpä sen sanoit, nuorena oli vielä helppoa, silloin oli vielä niin luottavainen ja oikeasti ajatteli tässä maailmassa olevan neutraaleja ystävyyssuhteita miesten ja naisten välillä. Sitten itsestäkin tuli se enemmän elämää nähnyt ja se mitä se elämä näytti ja opetti olikin vähän muuta toista.

Vierailija
20/41 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit, nuorena oli vielä helppoa, silloin oli vielä niin luottavainen ja oikeasti ajatteli tässä maailmassa olevan neutraaleja ystävyyssuhteita miesten ja naisten välillä. Sitten itsestäkin tuli se enemmän elämää nähnyt ja se mitä se elämä näytti ja opetti olikin vähän muuta toista.

Ai, minulla päinvastoin. Nuorena olin mustasukkainen ja epävarma mutta nyt 50+ ikäisenä on itsestäänselvää, että molemmilla on ystävinä myös vastakkaista sukupuolta ja muutenkin elettyä elämää takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän