Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitteko tähän? Huoltajuuskiistasta kyse

Vierailija
12.04.2006 |

Elikkä emme ole saaneet sovituksi ja menin asian kanssa oikeuteen, haen yksinhuoltajuutta ja että lapsi asuu minun luonani ja isä tapaisi miten nyt sitten ikinä vaatisikaan tai määrättäisiin

nyt sitten oltaisiin kumminkin sopimassa näin

viikko ja viikko, lapsi asuu minun luona, yhteishuoltajuus mutta isä sanoi että ei elatusmaksuja ja lapsilisät puoliksi korotuksineen

miten toimisitte, antaisitteko mennä oikeuteen ja katsoisitte miten käy vai suostuisitteko tuollaiseen?

periaatteessa lapsilisä kuuluisi myös isälle kerran lapsi on siellä yhtä paljon kuin minun luonani (isä ollut lapsen elämässä yhtä paljon kuin minäkin)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittakaa nyt jotain kommenttia

Vierailija
2/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti en suostuisi!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kodin välinen seikkailu ei aja lapsen (se pieni tyyppi, josta tässä riidellään, muistatteko hänet vielä?) etua millään tavalla. Jos viikko ja viikko linjalle lähdetään, on sen homman mentävä niin, että lapsi asuu yhdessä kodissa ja vanhemmat vaihtuu viikottain.

terv. kahta kotia risteillyt lapsi

Vierailija
4/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen edun pitäisi olla teille tärkeintä. Itse menisin oikeuteen ja katsoisin, miten käy.

Vierailija
5/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että lapselle on parempi jos on yksi varsinainen koti ja etävanhemman luona lapsi viettää viikonloppuja ja loma-ajoista osan.

Vierailija
6/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs nuo lapsilisä ja elatusjutut?

isällä on oma firma joka menee kiinni klo 5, lapsi joutuisi siis joka päivä olemaan 7-17 päiväkodissa (ikää 2v)

tähän saakka minä olen hakenut ja isä hakenut täältä sitten illemmalla, nyt lapsi on reissannut 2 päivän välein meidän molempien luona

pakko saada vain jokin sopimus nopeasti, lapsi tässä kärsii

isä luulee olevansa superisä ja silti ajattelee vain itseään, sanoi juuri puhelimessa että aivan sama missä lapsi asuu, kohtahan se saa jo itse päättää missä asuu ja sähkömopot yms varmaan vaikuttaa asiaan, lahjominen siis suomeksi

sanoin lapselliseksi ja lopetin puhelun

Vierailija
7/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tähän päivään asti nähnyt sekä isää että minua lähes päivittäin joten miten vaikuttaisi pitkä ero isästä lapseen?

isä sanoi että lastenvalvoja oli ollut kanssa tuon viikko/viikko puolella (ensin juteltu että joka toinen viikonloppu)

Vierailija
8/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin hänen näkemystään asiasta-en luottaisi mieheen jos tolla tasolla erovaiheessa. Myös sitä kannattaa kysyä olisiko kyseessä todellakin lapsen etu? Asiaanhan vaikuttaa esim. miten lähekkäin asutte jne. Ei kuulosta kuitenkaan järkevälle systeemille ajan mittaan.

Kyse on aika pitkästä ajanjaksosta kuitenkin ellette sitten ala heti puolen vuoden kuluttua vaatia muutoksia.

Vierailija
9/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis vaikka 3pv/6pv vaihdoilla tai jotain sen tapaista... Siis että molemmille tulisi yhteisiä viikonloppuja lapsen kanssa, mutta myös yhteistä arkea..

Kyllä nuo lapset sinänsä ovat melkoisia sissejä ja tottuvat sekä hyväksyvät tilanteen kuin tilanteen ;) Mutta kyllä se yksi virallinen koti on se paras juttu ja sitten iskän tykönä vierailut usein ;) Minun kokemuksella se on niin että mitä pienempi lapsi, sen helpommin tottuu tilanteeseen ;)

Ja nuo vaihdothan voi ihan hyvin tehdä kodin kautta, jos isällä on kerta pitkät työpäivät... Vai käsitinkö nyt oikein että sinä menet seitsemäksi ja isä pääsee viideltä? Vai tekeekö isä 7-17 päiviä?

Vierailija
10/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi 2-vuotiaalle viikon ero äidistä on tosi pitkä aika. Sikäli mikäli äiti on kuitenkin ollut ensisijainen " hoitaja" .

Vierailija
11/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viikko/viikko ei tule toimimaan, jos vanhempien välit eivät ole hyvät. Tarkoittaen siis oikeasti hyviä, eikä vain välttäviä.

Vierailija
12/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten niin monen mielestä voi olla ok että lapsi tapaa etä-huoltajaa vain pari päivää kahdessa viikossa. Itse en ainakaan erotapauksessa sellaiseen suostuisi ja tiedän ettei siihen suostuisi mieskään. Ehkä viikko on pitkä aika olla erossa kummasta tahansa huoltajasta ja tiiviimmät vaihdot voisi olla lapselle parempi.

Minulla on kuitenkin tuttavapariskunta, joka jo yli kuuden vuoden ajan on menestyksekkäästi toteuttanut tuota viiko-systeemiä, vaikka keskinäiset välit eivät parhaimmat mahdolliset olekaan. Ennemmin sanoisin että jos lapsi tapaa etä-vanhempaansa noin harvoin kuin täällä suositellaan niin väkisinkin välit jäävät etäisiksi ja voivat jossain vaiheessa katketa kokonaan. Johan monen mielipiteet täällä sen kertovat: lapsi on toisen vanhemman luona KOTONAAN ja toisessa VIERAILULLA.

Vierailija
13/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isällä pitkät työpäivät joskus ja varmasti toisi lapsen tänne jos kovin pitkään menee tms (tai siis minä hakisin pk:sta)

Vierailija
14/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toisen vanhemman luona esim. joka toinen viikonloppu ja viikolla 1-2 päivää.

Vierailija
15/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

w w w . eroperhe . net / keskustelu (poista siis välilyönnit) Siellä on ihmisiä, joilla ihan käytännön kokemusta vuoroviikkokuvioista - onnistuneista ja ei niin onnistuneista. Saat varmaankin ihan osaavia neuvoja miten edetä.

Vierailija
16/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita alun vouhottajia että en en en suostuisi... Lapset ovat yllättävän joustavia ja sopeutuvaisia.

Tuossa mallissahan yhteishuoltajuus toteutuisi täydellisesti; ei elatusmaksuja, ei " vierailuja" , vaan lapsi asuu kummankin luona. Noin pieni lapsi ei ymmärrä kysyä teiltä että hei, missäs se mun ydinperheeni on, miksi asutte eri kodeissa.

Mulla on 2-vuotias lapsi, ja isänsä luona 2-3 pv/vko. Se on hänelle täysin luonnollista. Sanoisin että kokeilkaa. Ja onnea matkaan!

Vierailija
17/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 päivää putkeen molempien luona

erosta jo TOSI kauan aikaa, ei vain olla sovittu tai tehty mitään asian eteen

Vierailija
18/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vanhempi lapsi myös (eri isät)

onko viikko/viikko liian pitkä aika olla näkemättä sisarustaankin?

Vierailija
19/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjalta tuntuu vain " erottaa" lapsi isästään niin pitkäksi aikaa jos joka toinen viikonloppu vain näkisi, on yhtä läheinen lapsen kanssa kuin minä

Vierailija
20/36 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa silti ajatella vähän pidemmälle.. esim. Tuletteko lapsen isän kanssa asumaan aina samalla paikkakunnalla? Sitähän ei tietenkään kukaan voi varmaksi tietää ja mitä tahansa voi sattua, mutta meillä kävi niin että lapsi kyllä kärsi siinä, kun koulujen alettua toisen vanhemman tapaamiset väheni. Oli siis tottunut olemaan joka toinen viikonloppu pidennettyjä viikonloppuja.. Ja nyt näkee sen joka toinen viikonloppu. Kovasti vaikuttanut meidän lapsen käytökseen nuo muutokset. Sekä hyvässä ja pahassa.

Entäs sitten teidän tavat hoitaa/kasvattaa lasta. Onko täysin samanlaiset?Onko mahdollista että ihan käytännön asioista lapsen kanssa voi tulla ristiriitoja...

Niitä asioita tässä on nii-in paljon mitkä tavallaan pitäisi ottaa huomioon. Suosittelen että älä tee hätiköityä ratkaisua vaan mieti, pohdi, mieti..

Itse olen hyväuskoisena usein suostunut vaikka mihin ja lopulta joutunut kärsimään. Niin minä kuin lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän