Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä neuvoksi, kun laihtuessa yläkroppa ei kaventunut?

Vierailija
16.11.2022 |

Olen viime aikoina kävellyt reippaasti töihin joka arkipäivä tai oikeastaan useimmiten juossut, koska aamulla tuppaa tulla kiire. On tullut myös tavaksi kävellä kovaa kotiin. Ilokseni olen laihtunut kolme kiloa, mutta tänään sovittaessani strech-farkkuja myymälässä, huomasin, että koko 40 ilmeisesti menisi, kun taas yläosa minulla ehkä 44. Tämän tiedän siksi, koska haalari kooltaan 42/44 menee hyvin päälle alaosasta, mutta ylänapit liian piukat rintamuksen ottaessa, vastaan. Tuossahan on hirveä kokoero! Miten voi olla, että rasvaa lähtenyt reisistä, mutta ei ylhäältä? :( Kerran viikossa suunnilleen teen punnerruksia ja vatsalihasliikkeitä. Voisiko yläkroppa kaventua tekemällä niitä useampi kerta viikossa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuka lihoo mistäkin ja kuka laihtuu mistäkin ensimmäisenä. Sinä nyt menet noin.

Kun laihtuminen jatkuu, niin sitten se lähtee yläosastakin.

Vierailija
2/21 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvä verenkierto jaloissa.

Yleensä laihtuminen eteenkin naisilla tapahtuu juuri päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kiloa on vähän, eihän se nyt vielä joka paikassa näy.

Vierailija
4/21 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kuka lihoo mistäkin ja kuka laihtuu mistäkin ensimmäisenä. Sinä nyt menet noin.

Kun laihtuminen jatkuu, niin sitten se lähtee yläosastakin.

Toivottavasti. Positiivista kuitenkin, että sain ostaa koon 40 farkut :)

Vierailija
5/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en siitä huolimatta mahdu edes koon 42 farkkuihin, joihin ennen mahtunut? Jopa koon 44 samettihousut ottavat kiinni mahasta. Toivon todella, että jossain vaiheessa alkaa mahastakin lähteä rasvaa, vaikka minulla onkin IBS. Ei olisi kiva olla ikuisesti möhömaha :(

Vierailija
6/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laihtuu ja lihoo eri kohdista. Mulla menee päinvastoin, kylkiluut näkyy ja tuntuu vaikka kuinka kerääntyisi rasvaa reisiin ja takalistoon

Vierailija
7/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en siitä huolimatta mahdu edes koon 42 farkkuihin, joihin ennen mahtunut? Jopa koon 44 samettihousut ottavat kiinni mahasta. Toivon todella, että jossain vaiheessa alkaa mahastakin lähteä rasvaa, vaikka minulla onkin IBS. Ei olisi kiva olla ikuisesti möhömaha :(

Kaikki sovittamani housut normaalivyötäröisiä eli johdu sopimattomuus korkeudestakaan. Niin, ja puoli kiloa lähtenyt taas pois viikon takaiseen verrattuna.

Vierailija
8/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maha alkaa kasvaa 75 kilon kohdalla. Kun painan 74 kg, mahaa ei ole, mutta sepullahtaa saman tien tuossa.

Vierailija
9/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken järjen mukaan pitäisi alkaa mahtua siinä vaiheessa, kun oon laihtunut tästä vielä muutaman kilon. En muista tarkalleen miten paljon painoin käyttäessäni mainitsemiani farkkuja ja samettihousuja, mutta arvelisin, että jossain noilla main ehkä oli. Alkutilanne 71 kg ja tänään punnittessani 67.5.kg. Muistaakseni jotain 63kg painoin 44 koon samettihousuja käyttäessäni. Sekin on kumma, että koko 42 farkuissa on ihan myötäinen jaloista, vaikka 40 strech sopii silti paremmin. Ymmärrän, että strech joustaa, mutta että noin paljon, että sopii kaksi-neljä kokoa paremmin kuin muut housut?

Vierailija
10/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset laihtuu ja lihoo eri kohdista. Mulla menee päinvastoin, kylkiluut näkyy ja tuntuu vaikka kuinka kerääntyisi rasvaa reisiin ja takalistoon

Minäkin luulin, että miehillä kertyy lihoessa rasva enemmän mahaan.

Vierailija
11/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla maha alkaa kasvaa 75 kilon kohdalla. Kun painan 74 kg, mahaa ei ole, mutta sepullahtaa saman tien tuossa.

Onpa kumma 🤔

Vierailija
12/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Yläkroppa on rasvaton rimpula, mutta reisissä on selluliittia. Kaverillani taas on samantyyppinen ruumiinrakenne kuin ap:lla, leveä selkä, isot rinnat, mutta jalat ihan rimpulat.

Vierailija
13/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan kertyminen yläkroppaan viestii yleensä insuliiniresistenssistä. Siksi siihen kohdennetut laihdutuskeinot toimivat järeämmin juuri ylävartaloon.

Vierailija
14/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kilon laihtuminen ei näy missään, ellet ole alle 130 cm pitkä.

Ihanko oikeasti aikuinen ihminen ihmettelee täällä tälläistä asiaa?

Vierailija
15/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvan kertyminen yläkroppaan viestii yleensä insuliiniresistenssistä. Siksi siihen kohdennetut laihdutuskeinot toimivat järeämmin juuri ylävartaloon.

Mitä tarkoittaa? Sokeriarvoni normaalit.

Vierailija
16/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia mahduitteko entisiin vaatteisiinne laihdutettuanne painoon, jolloin käytitte kyseisiä vaatteita viimeksi?

Vierailija
17/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kilon laihtuminen ei näy missään, ellet ole alle 130 cm pitkä.

Ihanko oikeasti aikuinen ihminen ihmettelee täällä tälläistä asiaa?

Ihanko oikeasti kysyt tuollaista?

Vierailija
19/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa? Sokeriarvoni normaalit.

No se tarkoittaa sitä, että kehossasi on aineenvaihdunnalinen häiriö, joka vaikeuttaa laihtumista. Se on yleistä, yleisempää miehillä ja vaihdevuodet ylittäneillä naisilla verrattuna hedelmällisessä iässä oleviin naisiin. Sokeriarvo ei kerro insuliinista mitään.

Vierailija
20/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva lähtee ylävartalosta jossain vaiheessa tai sitten ei lähde. 3kg on vielä normaalin päivittäisen painonvaihtelun rajoissa eli sinun pitää laihtua vähän lisää niin alkaa näkymään jossakin. Jos on isot rinnat niin sille ei vaan voi mitään. Yläkroppa tulee tällöin olemaan aina isompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi