Lapsettomien perhe-elämädissaus VAUVA-palstalla
Kyllä pistää miettimään että minkälaisia ongelmia on ihmisellä, joka kokee pakonomaista tarvetta kommentoida pelkästään negatiivisesti lapsiin liittyviä asioita perhe-elämään keskittyneessä yhteisössä? Jos joku aloittaa keskustelun jossa kysyy esim. positiivisia asioita lapsiperheen elämässä, niin MIKSI pitää kommentoida että "ei siinä ole mitään positiivista". Ensinnäkin, mistäs sinä lapseton sen voit tietää ilman omaa kokemusta? Vastasitko kysyjän esittämään kysymykseen? Omasta mielestäni tuollainen kommentointi kertoo vain jostain piilotetusta katkeruudesta, jos olet omaan elämääsi tyytyväinen tuskin roikut täällä dissaamassa muiden perhe-elämää.
Jokainen on onneksi täysin vapaa valitsemaan millaista elämää haluaa elää joko lasten kanssa tai ilman, mutta valitettavasti elämä ei aina ole reilua... Kaikille ei ole puolisoa tai lapsia vaikka se olisi elämän suurin haave, tämä jos joku on suuri tragedia. Ne, ketkä oikeasti ovat valinneet yksinäisen elämän, mahtava juttu heille. Yksin voi todellakin olla täysin onnellinen. Itse tunnen suurta surua heidän puolestaan kelle tämä ei ole oma valinta, tunnen myös surua siitä miten onnettomia täytyy olla näiden ihmisten jotka haluavat vähätellä muiden saamaa iloa lapsistaan.
Kommentit (77)
Tässähän ei nimenomaan dissata veloja eikä ketään muutakaan, vaan ihmetellään sitä miksi vähätellä tai haukkua ylipäätään ihmisten tekemiä valintoja. Valinta olla vela on yhtä hyvä kuin valinta hankkia perhe, mutta kysymys olikin miksi elämäänsä TYYTYVÄINEN ihminen kokisi valtavaa tarvetta dissata perhe-elämää täällä vauvapalstalla.
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Erityisesti nyt joulun aikaan tulee jatkuvalla syötöllä kitkeriä "sanokaa nyt että se lapsiperhe-elämä on ihan kauheeta" -aloituksia. Yleensä vielä surkeasti naamoituna päinvastaiseksi. Miksei voi vaan antaa olla ja keskittyä siihen omaan elämään. Minä ainakin olen ihan tyytyväinen perhe-eläämäni, en koe sitä rasittavaksi enkä koe joutuneeni luopumaan juuri mistään. Ei se ole keneltäkään muulta pois.
Vauvapalta löytyy tuolta valikosta. Tämä on Aihe vapaa, joka sattuu olemaan myös Suomen suurin vapaaehtoisesti lapsettomien keskustelupalsta, ei mikään perheellisten oma safe space.
Eivät porvoolaiset välttämättä ole lapsettomia. Tykkäävät vain antaa Porvoon mitalla.
Tunnetko surua myös vapaaehtoisesti lapsettomien kokemasta syrjinnästä ja halveksunnasta, vai kiistätkö koko ilmiön olemassaolon vastoin tutkimustietoa?
Minun mielestäni lapsiperhe-elämä on kaamea elämäntapa ja se olisi minulle maanpäällinen helvetti.
Miksi koet, että tämän sanominen on jotenkin sinulta pois?
Voit toki olla sitä mieltä että lapsiperhe-elämä on kaamea elämäntapa tai maanpäällinen helvetti. Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi. Mutta vastaatko minulle miksi haluat välttämättä tuoda sen esille sellaiselle ihmiselle, joka kysyi nimenomaan positiivisia puolia?
Palstan myötä velojen voimakas ja hyökkäävä tyyli esittää näkemyksensä (yleensä hänen mielipiteensä on ainoa oikea), on luonut mulle ihan uuden mielikuvan velojen persoonallisuudesta.
Jokaisella lupa elää elämänsä kuten parhaakseen tuntee, eli siihen en ota kantaa.
vapaaehtoisesti lapsettomien syrjinnästä en valitettavasti tiedä, itse olen ollut lapseton vain vastoin tahtoani monien vuosien ajan huolimatta kovasta yrittämisestä. Tästä aiheesta voi toki aloittaa oman ketjunsa :) Mun pointti oli tuo negatiivisuuden viljely lapsiperheen positiivisia puolia kysyttäessä, että eikö voi antaa olla jos ei positiivista sanottavaa ole.. että miksi tulla haukkumaan jos kysytään nimenomaan POSITIIVISIA asioita.
AP
Vierailija kirjoitti:
Voit toki olla sitä mieltä että lapsiperhe-elämä on kaamea elämäntapa tai maanpäällinen helvetti. Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi. Mutta vastaatko minulle miksi haluat välttämättä tuoda sen esille sellaiselle ihmiselle, joka kysyi nimenomaan positiivisia puolia?
Haluan välttämättä tuoda esiin?
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalta löytyy tuolta valikosta. Tämä on Aihe vapaa, joka sattuu olemaan myös Suomen suurin vapaaehtoisesti lapsettomien keskustelupalsta, ei mikään perheellisten oma safe space.
Mikset ole sitten lapsettomuus-palstalla?
Onhan se erittäin säälittävää. Tulee vaan mieleen että lapsettomilla ei ole omaa elämää, tai ainkaan eivät ole siihen tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkoitettu vastoin tahtoaan lapsettomille vertaistukea varten. Outoa, jos et tätä tiennyt.
Kannattaa pitää mielessä, että tällä palstalla on myös paljon provoja, jotka harrastavat tälläistä vastakkain asettelua, joiden nimenomaan on tarkoitus ärsyttää lapsettomia tai lapsiperheitä riippuen aiheesta. Uskon, että suurinta osaa lapsettomista (vapaaehtoisesti lapsettomista tarkoitan) ja lapsiperheen omaavista palstailijoista suhtautuvat neutraalista ja asiallisesti kummankin osapuolen valintoihin ilman mitään tarvetta tuoda omaa (tarpeetonta) paremmuuttaan esille. Eri asia nämä provot sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkoitettu vastoin tahtoaan lapsettomille vertaistukea varten. Outoa, jos et tätä tiennyt.
Ei ole, vaan ihan kaikille lapsettomille. Pidä hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Olen tätä asiaa ylläpidolta asti kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää miettimään että minkälaisia ongelmia on ihmisellä, joka kokee pakonomaista tarvetta kommentoida pelkästään negatiivisesti lapsiin liittyviä asioita perhe-elämään keskittyneessä yhteisössä? Jos joku aloittaa keskustelun jossa kysyy esim. positiivisia asioita lapsiperheen elämässä, niin MIKSI pitää kommentoida että "ei siinä ole mitään positiivista". Ensinnäkin, mistäs sinä lapseton sen voit tietää ilman omaa kokemusta? Vastasitko kysyjän esittämään kysymykseen? .
Jos sinua ei ole raiskattu saksilla, mistä tiedät, ettet pitäisi siitä?
Aivan.
Samasta syystä vapaaehtoisesti lapsetonkin tietää, ettei pitäisi lapsiperhe-elämästä.
Tässä oikein hyvä esimerkki siitä, että on oikeastaan ihan hyvä, että velat ymmärtävät oman kykenemättömyytensä vanhemmuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Olen tätä asiaa ylläpidolta asti kysynyt.
En usko. Lapsettomuus-palsta on kaikille lapsettomille, joten voit mennä sinne. Heippa!
Se nyt vain on fakta, että jos arvostelee muiden elämää tai valintoja, niin ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä.
Puhut asiaa, mutta yhtälailla ihmetyttää velojen dissaus. Mikä tarve on arvostella toisten valintoja? Ihmeellistä tämä vastakkainasettelu.
T. Kahden lapsen äiti