Lapsettomien perhe-elämädissaus VAUVA-palstalla
Kyllä pistää miettimään että minkälaisia ongelmia on ihmisellä, joka kokee pakonomaista tarvetta kommentoida pelkästään negatiivisesti lapsiin liittyviä asioita perhe-elämään keskittyneessä yhteisössä? Jos joku aloittaa keskustelun jossa kysyy esim. positiivisia asioita lapsiperheen elämässä, niin MIKSI pitää kommentoida että "ei siinä ole mitään positiivista". Ensinnäkin, mistäs sinä lapseton sen voit tietää ilman omaa kokemusta? Vastasitko kysyjän esittämään kysymykseen? Omasta mielestäni tuollainen kommentointi kertoo vain jostain piilotetusta katkeruudesta, jos olet omaan elämääsi tyytyväinen tuskin roikut täällä dissaamassa muiden perhe-elämää.
Jokainen on onneksi täysin vapaa valitsemaan millaista elämää haluaa elää joko lasten kanssa tai ilman, mutta valitettavasti elämä ei aina ole reilua... Kaikille ei ole puolisoa tai lapsia vaikka se olisi elämän suurin haave, tämä jos joku on suuri tragedia. Ne, ketkä oikeasti ovat valinneet yksinäisen elämän, mahtava juttu heille. Yksin voi todellakin olla täysin onnellinen. Itse tunnen suurta surua heidän puolestaan kelle tämä ei ole oma valinta, tunnen myös surua siitä miten onnettomia täytyy olla näiden ihmisten jotka haluavat vähätellä muiden saamaa iloa lapsistaan.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää miettimään että minkälaisia ongelmia on ihmisellä, joka kokee pakonomaista tarvetta kommentoida pelkästään negatiivisesti lapsiin liittyviä asioita perhe-elämään keskittyneessä yhteisössä? Jos joku aloittaa keskustelun jossa kysyy esim. positiivisia asioita lapsiperheen elämässä, niin MIKSI pitää kommentoida että "ei siinä ole mitään positiivista". Ensinnäkin, mistäs sinä lapseton sen voit tietää ilman omaa kokemusta? Vastasitko kysyjän esittämään kysymykseen? .
Jos sinua ei ole raiskattu saksilla, mistä tiedät, ettet pitäisi siitä?
Aivan.
Samasta syystä vapaaehtoisesti lapsetonkin tietää, ettei pitäisi lapsiperhe-elämästä.
Tässä oikein hyvä esimerkki siitä, että on oikeastaan ihan hyvä, että velat ymmärtävät oman kykenemättömyytensä vanhemmuuteen.
Mutta tätä ei saa sanoa. Olen pariin ketjuun kommentoinut ihan ystävällisesti, että sehän on hyvä, ettei tee lapsia, jos kokee, ettei kykene äidiksi. Siitäpäs onkin paskamyrsky noussut. Velat ovat hirmustuneet haukkumaan, että he olisivat olleet suunnattoman hyviä ja parempia äitejä ja miksi dissaan heitä, että he eivät olisi hyviä äitejä, mutta he vain ei halua niitä paskakakaroita pilaamaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää miettimään että minkälaisia ongelmia on ihmisellä, joka kokee pakonomaista tarvetta kommentoida pelkästään negatiivisesti lapsiin liittyviä asioita perhe-elämään keskittyneessä yhteisössä? Jos joku aloittaa keskustelun jossa kysyy esim. positiivisia asioita lapsiperheen elämässä, niin MIKSI pitää kommentoida että "ei siinä ole mitään positiivista". Ensinnäkin, mistäs sinä lapseton sen voit tietää ilman omaa kokemusta? Vastasitko kysyjän esittämään kysymykseen? .
Aivan.
Samasta syystä vapaaehtoisesti lapsetonkin tietää, ettei pitäisi lapsiperhe-elämästä.
Tässä oikein hyvä esimerkki siitä, että on oikeastaan ihan hyvä, että velat ymmärtävät oman kykenemättömyytensä vanhemmuuteen.
Oletpa törkeä. Näemme aivan liikaa vanhempia, joilla ei ole käsitystä omasta kyvyttömyydestään toimia vanhempana. Velalla kysymys ei ole kyvystä, siitä emme tiedä, vaan halusta.
Jos vertaa saksiraiskausta perhe-elämään, niin ei ole terve päästään. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan.
Mutta tätä ei saa sanoa. Olen pariin ketjuun kommentoinut ihan ystävällisesti, että sehän on hyvä, ettei tee lapsia, jos kokee, ettei kykene äidiksi. Siitäpäs onkin paskamyrsky noussut. Velat ovat hirmustuneet haukkumaan, että he olisivat olleet suunnattoman hyviä ja parempia äitejä ja miksi dissaan heitä, että he eivät olisi hyviä äitejä, mutta he vain ei halua niitä paskakakaroita pilaamaan elämäänsä.
Tämä on niin totta! Eikä heidän lapsensa suinkaan olisi paskakakaroita, vaan osaisivat käyttäytyä moitteetta kaupassa, ravintolassa, ja missä tahansa julkisella paikalla :D Kyllä on kuvitelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veloille on niin vaikea myöntää, että lapsiperheellinen tuntee lapsiperhearjen paremmin?
Jokainen on oman arkensa paras asiantuntija. Ja jokainen on myös omien tarpeidensa ja mieltymystensä paras asiantuntija. Jos joku on sitä mieltä, että lapsiperhe-elämällä ei olisi hänelle mitään myönteistä tarjottavaa, häntä kannattaa uskoa eikä alkaa selittää omista mieltymyksistään, joilla ei ole asian kannalta mitään merkitystä.
Sitten varmasti myönnät myös sen, että vanhempi tietää paremmin lapsiperhearjesta kuin vela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veloille on niin vaikea myöntää, että lapsiperheellinen tuntee lapsiperhearjen paremmin?
Jokainen on oman arkensa paras asiantuntija. Ja jokainen on myös omien tarpeidensa ja mieltymystensä paras asiantuntija. Jos joku on sitä mieltä, että lapsiperhe-elämällä ei olisi hänelle mitään myönteistä tarjottavaa, häntä kannattaa uskoa eikä alkaa selittää omista mieltymyksistään, joilla ei ole asian kannalta mitään merkitystä.
Sitten varmasti myönnät myös sen, että vanhempi tietää paremmin lapsiperhearjesta kuin vela.
Omasta lapsiperhearjestaan varmasti tietääkin, mutta keskusteluja seuraamalla huomaa hyvin, ettei ole mitään yhtä yhtenäistä lapsiperhearkea, ja että vanhemmat ovat toistensa elämäntavoista jatkuvasti aivan kuutamolla.
Minä tiedän mamman joka leikkii velaa mm. tällä palstalla, ja mollaa siis omiaan eli muita äitejä. En tajua mitä hän saa sillä irti, kateellinen lapsettomille ja yrittää siksi saada perheellisiä huonoon valoon ja katumaan valintojaan koska katuu selvästi itse valintaansa? Kehtaapa vielä myöntää meille kavereilleen leikkivänsä velaa täällä jotta pääsee arjesta irti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit toki olla sitä mieltä että lapsiperhe-elämä on kaamea elämäntapa tai maanpäällinen helvetti. Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi. Mutta vastaatko minulle miksi haluat välttämättä tuoda sen esille sellaiselle ihmiselle, joka kysyi nimenomaan positiivisia puolia?
Kysyitkö positiivisia puolia? Missä kohti mielestäsi?
Aloitus koski keskustelua missä kysyttiin positiivisia puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on fakta, että jos arvostelee muiden elämää tai valintoja, niin ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä.
Eli kun paheksut päivittäin videoita ja kuvia netissä vaihtelevia lapsiinsekaantujia, se on pohjimmiltaan merkki vain omasta tyytymättömyydestäsi? Tai jos sinusta ei ole oikein elää tukien väärinkäyttäjänä muiden kustannuksella, oikeasti olet vain kateellinen?
Se nyt on vain fakta.
Vertaat rikollista toimintaa perhe-elämään? Annas kun arvaan. Olet se sama, joka vertasi myös saksiraiskauksesta pitämistä perhe-elämän välttelyyn.
Kärjistetyn vertauksen tarkoitus on kiinnittää huomio siihen, miten alkuperäisen väitteen logiikka on kestämätöntä ja väärin, niin kuin tässä tapauksessa oli.Toisen valintojen arvostelu ei ole varma merkki arvostelijan tyytymättömyydestä omaa elämäänsä kohtaan. Miksi olisikaan?
Tuo ei ole kärjistys, vaan täysin täysin aivoton ja hyödytön vertaus seksuaalisesta väkivallasta ja lapsiperhe-elämästä.
Jos näin paljon käytät vapaa-aikaasi todellakin ihmisten perhe-elämän arvosteluun, niin olet tyytymätön omaan elämääsi. Ei onnellisella ja tyytyväisellä ihmisellä ole tarvetta moiseen.
Kun et kerran ymmärtänyt, niin selitetään sitten, että raiskausvertauksen tarkoituksena on alleviivata, että ihmisen on täysin mahdollista tietää, ettei pitäisi jostakin, vaikka ei ole asiaa omakohtaisesti kokenut. Siksi nämä "Mistä lapseton voi tietää, eihän hänellä ole lapsia?" kommentit ovat niin aivottomia.
Ad hominemit eivät taas vastausta ansaitse.
Et vain osaa kärjistää. Huono yritys. Hommamaiseen tapaan jäät jankkaamaan asiasta kuin asperger.
Nyt kun olet ymmärtänyt pointtini, mitä mieltä olet siitä? Vai ohjaatko jutun mieluummin sivuraiteille, kun huomaat, ettei alkuperäistä väitettä voikaan puolustaa? Aiotko jatkossa olla esittämättä tuota älytöntä "Mistä lapseton voi tietää" -kommenttia?
Olen sitä mieltä, että epäonnistuit pahasti kärjistyksessäsi, eikä viestissäsi ollut mitään voimaa. Todella tehoton ja typerä viesti. En ole koskaan esittänyt kyseistä kommenttia.
Kunhan asia tuli selväksi, olen tyytyväinen. Sinun ei tarvitse pitää kärjistyksestäni. Kiitos, kun et käytä tuota kyseistä kommenttia jatkossakaan.
No, kyseinen kommentti on itsestäänselvyys. Lapseton ei voi tietää, millaista on olla lapsiperheen vanhempi.
Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, minkälainen on esimerkiksi sinun kokemuksesi vanhemmuudesta, mutta vapaaehtoisesti lapseton voi kyllä tietää, pitäisikö hän itse vanhemmuudesta.
No tämähän on aivan eri asia. Vela tietää, että hän ei pidä vanhemmuudesta, mutta hän ei voi tietää, millaista on olla vanhempi.
Eli tuolla perusteella kätilö/synnytyslääkäri ei voi tietää synnytyksestä, kun ei ole itse synnyttänyt, vaikka on nähnyt tuhansia synnytyksiä, mutta äiti, joka on synnyttänyt yhden lapsen, on asiantuntija.
Tai syöpälääkäri ei tiedä syövistä mitään, ellei ole itse sairastanut syöpää, tai lastentarhaopettaja ei tiedä lapsista mitään, jos ei ole lapsia tai saattohoidossa työskentelevä lääkäri ei tiedä kuolemasta mitään, kun itse ei ole kuollut.
Mä en omista hevosta. Jos menisin hevospalstslle kiukuttelemaan, kuinka hirveitä hevoset ovat, se kertoisi lähinnä katkeruudestani. Suhtsudun tänne eksyviin "veloihin" samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikista parhaiten tietävät 1-2 lapsen äidit, mutta jos kysyn jotakin neuvoa suurperheen äidiltä tai vaikkapa ystävältäni, joka on 8 lapsen äiti ja sattuu vielä olemaan lääkäri, niin lähes poikkeuksetta saan vastaukseksi, että se mikä pätee yhteen perheeseen tai lapseen, ei enää pädekkään enää toiseen, vaan jokainen on omanlaisensa. Ja näin on suurperheissä, vaikka lähtökohdat ovat samat, mutta nämä 1-2 lapsen äidit ovat jostakin syystä saaaneet sen ainoan ja oikean vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on fakta, että jos arvostelee muiden elämää tai valintoja, niin ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä.
Eli kun paheksut päivittäin videoita ja kuvia netissä vaihtelevia lapsiinsekaantujia, se on pohjimmiltaan merkki vain omasta tyytymättömyydestäsi? Tai jos sinusta ei ole oikein elää tukien väärinkäyttäjänä muiden kustannuksella, oikeasti olet vain kateellinen?
Se nyt on vain fakta.
Vertaat rikollista toimintaa perhe-elämään? Annas kun arvaan. Olet se sama, joka vertasi myös saksiraiskauksesta pitämistä perhe-elämän välttelyyn.
Kärjistetyn vertauksen tarkoitus on kiinnittää huomio siihen, miten alkuperäisen väitteen logiikka on kestämätöntä ja väärin, niin kuin tässä tapauksessa oli.Toisen valintojen arvostelu ei ole varma merkki arvostelijan tyytymättömyydestä omaa elämäänsä kohtaan. Miksi olisikaan?
Tuo ei ole kärjistys, vaan täysin täysin aivoton ja hyödytön vertaus seksuaalisesta väkivallasta ja lapsiperhe-elämästä.
Jos näin paljon käytät vapaa-aikaasi todellakin ihmisten perhe-elämän arvosteluun, niin olet tyytymätön omaan elämääsi. Ei onnellisella ja tyytyväisellä ihmisellä ole tarvetta moiseen.
Kun et kerran ymmärtänyt, niin selitetään sitten, että raiskausvertauksen tarkoituksena on alleviivata, että ihmisen on täysin mahdollista tietää, ettei pitäisi jostakin, vaikka ei ole asiaa omakohtaisesti kokenut. Siksi nämä "Mistä lapseton voi tietää, eihän hänellä ole lapsia?" kommentit ovat niin aivottomia.
Et vain osaa kärjistää. Huono yritys. Hommamaiseen tapaan jäät jankkaamaan asiasta kuin asperger.
Nyt kun olet ymmärtänyt pointtini, mitä mieltä olet siitä? Vai ohjaatko jutun mieluummin sivuraiteille, kun huomaat, ettei alkuperäistä väitettä voikaan puolustaa? Aiotko jatkossa olla esittämättä tuota älytöntä "Mistä lapseton voi tietää" -kommenttia?
Olen sitä mieltä, että epäonnistuit pahasti kärjistyksessäsi, eikä viestissäsi ollut mitään voimaa. Todella tehoton ja typerä viesti. En ole koskaan esittänyt kyseistä kommenttia.
Kunhan asia tuli selväksi, olen tyytyväinen. Sinun ei tarvitse pitää kärjistyksestäni. Kiitos, kun et käytä tuota kyseistä kommenttia jatkossakaan.
No, kyseinen kommentti on itsestäänselvyys. Lapseton ei voi tietää, millaista on olla lapsiperheen vanhempi.
Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, minkälainen on esimerkiksi sinun kokemuksesi vanhemmuudesta, mutta vapaaehtoisesti lapseton voi kyllä tietää, pitäisikö hän itse vanhemmuudesta.
No tämähän on aivan eri asia. Vela tietää, että hän ei pidä vanhemmuudesta, mutta hän ei voi tietää, millaista on olla vanhempi.
Eli tuolla perusteella kätilö/synnytyslääkäri ei voi tietää synnytyksestä, kun ei ole itse synnyttänyt, vaikka on nähnyt tuhansia synnytyksiä, mutta äiti, joka on synnyttänyt yhden lapsen, on asiantuntija.
Tai syöpälääkäri ei tiedä syövistä mitään, ellei ole itse sairastanut syöpää, tai lastentarhaopettaja ei tiedä lapsista mitään, jos ei ole lapsia tai saattohoidossa työskentelevä lääkäri ei tiedä kuolemasta mitään, kun itse ei ole kuollut.
Mites sä nyt et ollenkaan ymmärrä. Lainaamassasi viestissä sanottiin, että "ei voi tietää MILLAISTA ON OLLA vanhempi".
Kätilö joka ei ole synnyttänyt, ei voi tietää miltä tuntuu synnyttää. Hän varmasti tietää synnytyksen kulusta verrattomasti enemmän kuin ensisynnyttäjä, mutta kun synnytys on ohi, se ensisynnyttäjä tietää miltä se tuntuu, oikesti.
Syöpälääkäri tietää syövistä, mutta ei voi tietää miltä tuntuu sairastaa syöpää, saattohoitaja ei tiedö millaiselta todella tuntuu kun oma kuolema lähestyy.
Vela voi varmasti tietää noin yleisesti vanhemmuudesta paljon, mutta ei tiedä miltä tuntuu rakkaus omaan lapseen tai millaiselta tuntuu kokea se omien lasten lapsuus ja kasvaminen.
Minusta on ihan hyvä että tajuaa ettei hänestä olisi vanhemmaksi. Eläkööt lapsettomana, ei ole minulta pois mutta se on tyhmää että alkaa arvostella niitä jotka tahtovat hommata lapsia. Voisi myös itse kunnioittaa muiden valintoja, olen ollut itsekin lapseton. Oltiin 5 vuotta mieheni kanssa yhdessä ennenkuin aloimme hommata esikoista ja valtavan onnellinen olen perheestäni, ei kiinnosta se ettei joku tahdo tätä samaa mutten koskaan ole ajatellut etten lapsia tahdo tai niitä joskus katuisin.
Eletään jokainen omaa elämää, itse tätä suurperheen elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on vain fakta.
Tai syöpälääkäri ei tiedä syövistä mitään, ellei ole itse sairastanut syöpää, tai lastentarhaopettaja ei tiedä lapsista mitään, jos ei ole lapsia tai saattohoidossa työskentelevä lääkäri ei tiedä kuolemasta mitään, kun itse ei ole kuollut.Mites sä nyt et ollenkaan ymmärrä. Lainaamassasi viestissä sanottiin, että "ei voi tietää MILLAISTA ON OLLA vanhempi".
Kätilö joka ei ole synnyttänyt, ei voi tietää miltä tuntuu synnyttää. Hän varmasti tietää synnytyksen kulusta verrattomasti enemmän kuin ensisynnyttäjä, mutta kun synnytys on ohi, se ensisynnyttäjä tietää miltä se tuntuu, oikesti.
Syöpälääkäri tietää syövistä, mutta ei voi tietää miltä tuntuu sairastaa syöpää, saattohoitaja ei tiedö millaiselta todella tuntuu kun oma kuolema lähestyy.
Vela voi varmasti tietää noin yleisesti vanhemmuudesta paljon, mutta ei tiedä miltä tuntuu rakkaus omaan lapseen tai millaiselta tuntuu kokea se omien lasten lapsuus ja kasvaminen.
Ensisynnyttäjä voi oikeasti tietää miltä juuri se synnytys tuntui, mutta jo seuraava synnytys voi olla aivan toisenlainen, eikä sitä voi verrata millään mittarilla edelliseen synnytykseen, sillä jokainen synnytys on niin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on vain fakta.
No eiväthän he tiedäkään, miltä se itsestä tuntuu. Eräs syöpälääkäri kommentoi, että hän oppi kaiken syövästä vasta, kun hän itse sairastui siihen. Toki voi silti olla hyvä lääkäri tai opettaja, mutta ensi käden kokemus puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikista parhaiten tietävät 1-2 lapsen äidit, mutta jos kysyn jotakin neuvoa suurperheen äidiltä tai vaikkapa ystävältäni, joka on 8 lapsen äiti ja sattuu vielä olemaan lääkäri, niin lähes poikkeuksetta saan vastaukseksi, että se mikä pätee yhteen perheeseen tai lapseen, ei enää pädekkään enää toiseen, vaan jokainen on omanlaisensa. Ja näin on suurperheissä, vaikka lähtökohdat ovat samat, mutta nämä 1-2 lapsen äidit ovat jostakin syystä saaaneet sen ainoan ja oikean vastauksen.
Tietysti perheet ovat erilaisia ja 1-2 lapsen äidit tietävät oman perheensä tilanteen parhaiten, samoin kuin se 8 lapsen äiti tietää oman perheensä tilanteen parhaiten. 8 lapsen äidillä on tietysti kokemusta suurperheen vanhempana olemisesta, joka poikkeaa täysin 1-2 lapsen äideiltä.
Mulla on lapsi eikä siinä ole mitään positiivista. Perhe-elämä oli ihan täysin arsesta.
Ei sitä voikaan tietää, ellei ole itse tehnyt sitä työtä. Isäni muuten oli postinkantaja, enkä voi väittää tietäväni kyseisestä ammatista mitään.