Mitä teidän 10-12 vuotiaat on tehnyt tänään?
Meillä on oltu koko päivä puhelimella/pleikalla/tietsikalla 😔
T. Huono äiti
Kommentit (22)
Meidän lapset (kaksostytöt) ovat tänään urheilleet ja tehnyt lumessa spagaatteja😃
Meillä on 12v poika ja 10v tyttö. Tyttö on ollut aamusta alkaen tallilla. Poika on nyhjännyt kotona, mutta sen verran ulkoillut, että käytti koiraa lenkillä, auttoi lumitöissä ja kantoi saunapuita liiteristä. Koko päivää ei ole pelaillut kuitenkaan vaan on myös leikkinyt pikkuveljen kanssa legoilla.
Meillä vietetään löhöilypäivää. 11v on rakentanut palapeliä, leikkinyt, tehnyt youtube videon ja pelannut lautapelejä (trivial pursuit ja Kimble) koko perheen kanssa. Illalle luvassa saunomista ja elokuva.
Lautapelejä ehdotin mutta 11-ja 12v pojat ja 13v tyttö olleet nenät kiinni älypuhelimissaan koko päivän.
En tiedä, kun ovat molemmat mummolassa joululomaa viettämässä.
12 v poika pyöräillyt n. tunnin ja pelannut pleikkaa ja katsonut telkkaria.
10 ja 11 vuotiaat tytöt ovat pelanneet joululahjaksi saamillaan tableteilla, käyneet pulkkamäessä ja leikkineet 1-5 vuotiaiden serkkujen kanssa.
Nenä kiinni ruuduissa, valitettavasti. Minäkin ehdotin lautapelejä mutta eivät innostuneet. Tytöt 10 v ja 13 v. Otettiin sitten tässä illalla puhelimet ja tabletit hyllylle, joten ottivat kirjat esiin.
Meidän 11 v. on pelannut pleikkaa ja pöytälätkää ja käynyt kaverinsa kanssa porealtaassa ja koonnut tietokonetta. Illalla käytiin perheen kanssa yhdessä metsäretkellä ja saunottiin.
Aamulla pelasivat hetken uutta Ps4 mikä tuli joululahjaksi. Pojat 9 ja 11 V.
Sitten ovat pelailleet ulkona sählyä,lätkää ja mäkeä laskivat useamman tunnin. Illalla katsottiin leffa ja saivat hetken vielä pelata. Ei kyllä tulisi kysymykseenkään että pelaisivat puhelimella tai pleikalla koko päivän.
Välillä käynyt syömässä, muuten aikalailla pelien parissa xboxilla. Löhötköön minun puolestani, niin teen itsekin. Ois ärsyttävää jos joku tulis nyt tuohon viereen sanomaan että meeppä välillä pihalle. Kukin rentoutukoon tavallaan.
11-v nukkui pitkään, oli äidin kanssa kävelyllä, sukulaisten kanssa oltiin syömässä, nyt illalla on pelannut tietsikalla, saunottu ja katseltu tv:tä. Huomenna urheilua sit enemmän ja varmaan näkee taas kavereitaan joulutauon jälkeen.
En ota stressiä.
Poika 9v remppasi isänsä kans autoa tallisa ja 11v tyttö enimmäkseen leiponu ja laittanu mun kans ruokaa sisällä. Meillä ei ole pelikoneita, joten lastenkin on pakko elää ihan ihmisten elämää 😁
Aamulla nukuttiin pitkään. Oltiin ulkona pulkkamäessä. Sitten käytiin tallilla ja pieni lenkki potkureilla ja naapurin joulunvietossa olevien lastenlasten kanssa ulkoleikkejä. Syötiin ihan muuta kuin jouluruokia. Illalla pelailivat vähän isänsä kanssa pleikalla nhl jonka pukki toi ja palapelin tekoa. Lapset 6- ja 7-v. Tyttö ja poika
Meillä on pelattu lautapelejä paljonkin eilen ja tänään. Parille aiemmalle kirjoittajalle vinkiksi: älkää kehottako lapsia pelaamaan vaan pelatkaa itse heidän kanssaan. Meillä ihan perinne, että pelataan yhdessä. Mikä sen parempaa eri-ikäisten yhdessäoloa?
Välillä katottu leffoja ja lueskeltu. Ja urheilla ehdittiin pari tuntia myös. Kännyllä noin tunti päivässä.
Te, joiden kakarat on nenät kiinni älypuhelimissa 24/7 niin ONKO TULLUT MIELEEN RAJOITTAA RUUTUAIKAA??
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pelattu lautapelejä paljonkin eilen ja tänään. Parille aiemmalle kirjoittajalle vinkiksi: älkää kehottako lapsia pelaamaan vaan pelatkaa itse heidän kanssaan. Meillä ihan perinne, että pelataan yhdessä. Mikä sen parempaa eri-ikäisten yhdessäoloa?
Välillä katottu leffoja ja lueskeltu. Ja urheilla ehdittiin pari tuntia myös. Kännyllä noin tunti päivässä.
Niin, minä kirjoitin ehdottaneeni lautapelejä ja toki tarkoitin että itsekin olisin pelannut. Kahdestaan onkin usein aika tylsää pelata, 3-4 pelaajaa tekee peleistä heti parempia. Nyt ei vaan tyttöjä moinen innostanut.
On pelaillut aamulla Xboxilla ja kävi ennen lounasta juoksemassa 5km futisjoukkueen kavereiden kanssa. 12v poika.