Miten estän korvisreikien umpeutumisen?
Otin vanhemmalla iällä uudestaan korvikset ja haluaisin välillä olla ilman koruja, mutta ei mene kuin muutama minuutti niin jo pitää tunkea korun pää sellaisen kalvon läpi. Toinen mikä myös häiritsee on se, että reikien ympärille vieläkin kertyy sellaista ruven näköistä röpelöä ja sitten sitä kuivunutta kudosnestettä, vaikka reiät ovatkin jo olleet monta kuukautta menossa mukana.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (13)
Kuulostaa siltä, etteivät reiät ole vieläkään kunnolla parantuneet. Tässä vaiheessa ei kannata olla ilman korvakoruja, vaan vasta sitten kun lävistyskohtaan on kasvanut terve iho. Ovathan korvakorusi kultaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, etteivät reiät ole vieläkään kunnolla parantuneet. Tässä vaiheessa ei kannata olla ilman korvakoruja, vaan vasta sitten kun lävistyskohtaan on kasvanut terve iho. Ovathan korvakorusi kultaa?
Olen käyttänyt tähän asti pelkästään titaanikoruja, ne kuulemma allergisoivat vähiten. Joka kerta jos vaihdan, niin reikä vuotaa ihan hiukan verta. Koskaan niihin ei kuitenkaan satu, eikä esim. punoita ympäriltä. Joka ilta puhdistan reiän ympäryksen vedellä, että sitä rupea ja kudosnestettä ei jäisi sinne.
Hiero korvalehteen sinappia niin pysyy reikä auki. Vanhan kansan viisaus...
Tulen läpättämään ihan aiheen vierestä kun ylimääräistä aikaa näin pyhinä on.
Oon ite ihmetellyt että miks mulla ei korvisrei'ät umpeudu ikinä...
Sain korvikset ekaluokalla, (silloiseen tyyliin ampumalla) ja pidin korviksia putkeen moooonta vuotta, olin varmaan joku 15 kun lopetin korviksien pitämisen. Kului pari vuotta ja tuli joku tarve (oisko ollu vanhojen tanssit tms.) lyödä helyt korviin. Läpi meni ilman mitään ongelmaa, vaikka siis edellisistä korviksista vuos-pari aikaa...
Siitä saakka oon käyttänyt korviksiä tyyliin pari kertaa vuodessa ja aina menee läpi ilman kipua tai tuskaa.
Osaako joku läväri- tai muuten vaan arpikudostietäjä kertoa mitä tämä kertoo jos vaikka joskus haaveilen läväristä tai tatuoinnista? Venytyskoruja tuskin ainakaan kannattaa harrastaa jos ne ei palaudu :D
Ei ne ihmisellä joka ei ole enää "kasvuiässä" umpeudu koskaan vaikka olisi pitämättä korviksia kymmeniä vuosia, jos niihin on kasvanut sisälle iho lävistyksen jälkeen. Eli jos korvien reikien iho ei ole parantunut, niin sitten ne reiät alkaa parantua eli kasvaa umpeen aina kun ottaa korvikset pois, lapsilla menee yön aikana takaa yleensä umpeen.
Muistan että lapsena reiät otettuani korviksia piti koko ajan pyöritellä/kiertää päivittäin ja pyyhkiä desinfiointiaineella päältä. Ei tullut verta, kun ei tarttunut korvis aina kiinni ja repeytynyt iho.
Jos reiät on tehty ampumalla, ne pysyvät auki. Jos ne on tehty neulalla lävistämällä, ne voivat kasvaa kiinni. Ilmeisesti lävistystapa vaikuttaa tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Jos reiät on tehty ampumalla, ne pysyvät auki. Jos ne on tehty neulalla lävistämällä, ne voivat kasvaa kiinni. Ilmeisesti lävistystapa vaikuttaa tuohon.
No tämä ainakin selittäis mun tilanteen!
-5
No minulla on ollut korvikset yli 35 v. Jos vaihdan korvikset, on tuskaa saada uudet paikoilleen. En uskalla edes kuvitella jos olisin yön ilman. Kaikki korvikset on kultaa. Mitä tehdä? Ihan niin kuin reiät kasvais umpeen, eihän se voi olla tottakaan? Vaihtaessa voi tulla verta ja sit se on kipeä. Nyt jos liikuttelen korvista niin se reikä on tosi tiukka, hyvä kun korvis liikkuu. Saako jostain, mistä, paksumpia korvistappeja, joilla korvareiät voisi venyttää isommiksi?
Mulla ei ole korvanlehdissä pysynyt reikiä. Muut lävistykset paranivat melko nopeasti ja perinteisistä korvakoruista jouduin luopumaan.
Miten saa korvikset umpeen jos ne on tehty 3pv sitten itse ja haluaakin ne umpeuttaa. Kuka vois auttaa kun en itse tykkääkkän et on kaksi korvista vierekkäin😬
Näyttäkö useammalla kuin yhdellä reiällä per korva reitetyt korvanlehdet mielestänne epäsiisteiltä?
Olet ehkä allerginen korun metallille. Terveet reiät pysyy jonkun aikaa auki, mutta pidä kuitenkin vaikka ihan pikkuisia nappikoruja niissä.