Muita joilla mies nukkunut koko päivän?
Hyvähän se varmaan on, jos saa nukuttua univelkoja pois (ei siis nukkuminen johdu alkoholista), mutta kun on harvoin vapaata yhtä aikaa miehen kanssa, olin kuvitellut, että joulun pyhinä ehditään viettämään perheen kanssa yhdessä aikaa.
Mutta tässä mä olen ollut koko päivän kaksistaan lasten kanssa, mitä nyt päivällä mies heräsi tunniksi ja vetää yhä sikeitä. Jos olisin edes tiennyt, että päivä menee näin, en olisi elätellyt edes toivoa yhteisestä ajasta ja olisin lähtenyt lasten kanssa vaikka kyläilemään eikä olisi harmittanut, mutta nyt tässä on mennyt koko päivä.
Kun olisikin vain tämä päivä, mutta viimeiset pari kuukautta on mennyt vähintään toinen päivä viikonlopusta miehen nukkuessa aina ainakin puoli päivää.
Kommentit (61)
Ymmärrän miestäsi hyvin. Olen itsekin nukkunut perjantaista asti. Silloin nukutaan, kun väsyttää...
Oon goisannu melki koko päivän kun kerrankin saa.
T: mies
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi hyvin. Olen itsekin nukkunut perjantaista asti. Silloin nukutaan, kun väsyttää...
Kyllä minäkin tavallaan ymmärrän, mutta en voi sille mitään, että vähän harmittaa, kun tuntuu, ettei ole enää yhteistä perhe-elämää ollenkaan. Aina vähintään toinen on töissä, nukkuu tai on jossain muualla menossa. (Joskus se päikkäreiden nukkuja olen minäkin.)
t. ap
Miehesi on kamalan väsynyt. :(
Jatkoa ajatellen olisi suositeltavaa välttää moista. Terveys ei kestä.
Ei ole. Heräsi 8:30, kun herätin aamiaiselle. Klo 10 lähdettiin mun vanhempien luo, mies, minä ja lapset. Nyt tultiin kotiin ja hän lähti kavereiden luo, perinteisesti joulupäivänä siis kokoontuvat. Mä jäin lasteni kanssa kotiin. Mies ei siis ole lasten isä. Jos mun lapset olis isällään, olisin lähtenyt mukaan, mutta nyt jäin kotiin :) Kiva päivä ollut.
Siellä on vain pari tyynyä peiton alla ja miehes höylää jo hikipäässä uutta muijaa.
Meillä mies käy pääsääntöisesti yövuorossa. Tai ainakin viimeiset 3kk on sitä tehnyt. Heräsi aattona ja tänään jo 8 maissa aamulla, mutta illalla menikin sitten siinä ennen 22 nukkumaan. Univelkaa hänelläkin ja unirytmit hyvin sekaisin.
Kovalla työllä ja rahalla hankittu darra.
Anna miehen nukkua.
Itselläni oli samaa. Nukuin silloin kun pystyin 22 h/vrk. Sitten tuli totaalinen uupuminen. Siitä selviäminen vei kuukausia. :(
Anna nukkua, koska on ilmeisen väsynyt. Surullista että ihminen vetää itsensä noin loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies käy pääsääntöisesti yövuorossa. Tai ainakin viimeiset 3kk on sitä tehnyt. Heräsi aattona ja tänään jo 8 maissa aamulla, mutta illalla menikin sitten siinä ennen 22 nukkumaan. Univelkaa hänelläkin ja unirytmit hyvin sekaisin.
Mies herää aamulla ja käy nukkumaan illalla. Ja sinä väität, että sillä on unirytmit sekaisin. Itse taidat olla aika sekaisin.
Olisi myös eri asia, jos mies kertoisi vaikka edellisenä päivänä, että väsyttää tosi paljon, voisiko hän nukkua myöhään tai vaikka koko päivän. Silloin tietäisin olla kuvittelematta viettävämme harvinaista yhteistä perheaikaa ja voisin miettiä sellaiselle päivälle jotain sellaista tekemistä mistä mies taas ei välitä. Olisi win-win-kaikille. (Jos taas järjestää tekemistä ilman miestä vapaapäivälle, voi helposti käydä niin, että mies olisi just sen päivän hereillä, kun me ollaan tekemässä muuta ja se päivä kun ollaan kotona, hän puolestaan nukkuu ja lopputuloksena lapset ei pahemmin isäänsä näe ja minun vapaapäiväni menevät päivä toisensa jälkeen yksin lasten kanssa.)
Lisäksi todennäköisesti nyt kun nukkuu päivän, ei saa nukuttua yöllä ja sitten nukkuu taas huomisen ja siinä ne vapaapäivät sitten jo menikin. Sekä lisäksi on loppuviikon kärttyinen, kun vuorokausirytmi on ihan sekaisin.
t. ap
Olisitte sopineet etukäteen mitä teette tänään tai yleensä joulun aikana. Meillä joulupäivä on perinteinen pyjamapäivä. Ei tehdä yhtään mitään, nukutaan ja syödään eilisiä ruokia, voi olla koneella tai katsoa elokuvan, lukea, mitä vaan, kunhan mitään ei ole pakko tehdä. Nukuin itse puoleen päivään ja äsken otin nokoset. Mies on lämmittänyt ruuat lapsille.
Kumpi nyt on tärkeämpää? Se että joku vastaa kuvitelmiisi, mistä et ole edes ilmeisesti kertonut vai se että ilmiselvästi väsynyt miehesi saa nukkua?
Vierailija kirjoitti:
Olisitte sopineet etukäteen mitä teette tänään tai yleensä joulun aikana. Meillä joulupäivä on perinteinen pyjamapäivä. Ei tehdä yhtään mitään, nukutaan ja syödään eilisiä ruokia, voi olla koneella tai katsoa elokuvan, lukea, mitä vaan, kunhan mitään ei ole pakko tehdä. Nukuin itse puoleen päivään ja äsken otin nokoset. Mies on lämmittänyt ruuat lapsille.
Minustakin olisi kiva sopia etukäteen, mutta mies ei tunnu näkevän mitenkään tarpeelliseksi kertoa mitä meinaa tehdä tai että väsyttää ja haluaisi nukkua. Enkä minä huomaa aina erikseen tentata toisen aikomuksia, vaan oletan, että toinen osaa itse kertoa.
t. ap
Tiesikö mies sinun odotuksistasi? Etkö ole itse yhtälailla velvollinen niistä kertomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin olisi kiva sopia etukäteen, mutta mies ei tunnu näkevän mitenkään tarpeelliseksi kertoa mitä meinaa tehdä tai että väsyttää ja haluaisi nukkua. Enkä minä huomaa aina erikseen tentata toisen aikomuksia, vaan oletan, että toinen osaa itse kertoa.
t. ap
Niin ja siis päivällä hereillä ollessaan kysyin haluaisiko lähteä ulkoilemaan, mutta sanoi silloin vain, ettei vielä jaksa. Ei mitään, että haluaa levätä koko päivän. Iltapäivällä heräsi hetkeksi ja kysyin aikooko herätä vai nukkua vielä, muttei vastannut kysymykseen ollenkaan. Ei viitsisi alkaa jatkuvasti kuulustelemaan ja kiskomaan toisesta väkisin vastauksia.
t. ap
Ei ole nukkunut, aamulla kun heräsin oli mies laittanut komian brunssin valmiiksi.