Paha mieli hääkutsussa sivuuttamisesta
Kun nyt moni on varmaan saanut kesän hääkutsuja, niin onko ketään muuta jolle olisi pahoittanut mielensä siitä, että hääkutsu poikaystävän häihin koskee vain häntä ja perhettään, eikä sitten muita. Olisin halunnut tutustua ehkä tulevan mieheni sukulaisiin, mutta vaikka miehen äiti vielä kysyi tätä kutsupolitiikkaa, vastaus oli, että paikoista on pulaa ja muutenkaan kaikkia ei ole voitu kutsua, joten päättivätpä sitten karsia sellaiset tyttö- ja poikaystävät joita eivät tunne eivätkä näköjään halua tavatakaan. Klassikko: suutuinko turhasta?
Kommentit (60)
eikä olosuhteista johtuen vielä ole yhteistä asuntoakaan ja seurustelusta ei tosiaan suku tiennyt. Mutta nyt tietää, ja silti sanotaan, että sori, just sä et mahdu, kun halutaan kutsua hääparille tärkeitä ihmisiä. Eiköhän tuossa se viesti jo tullutkin selväksi, että minä en ole tärkeä.
ap
Sinulla olmeisesti joki hirveä tarve osoittaa kaikille kuuluvasi sukuun jollain tavalla! Kasva aikuiseksi.
etten tosiaan ole mikään vaihtuva tyttöystävä. Ja tottakai olisin halunnut, että minutkin olisi noteerattu sukulaiseksi. Anteeksi vaan, mutta minulle tuli tästä tosi paha mieli. Vielä vaikka poikaystävän äiti kysyi asiaa, niin serkulla ei silloinkaan raksuttanut, vaan sanoi vaan, että heillä on paikat täynnä ja moni muukin on jätetty rannalle ruikuttamaan.
ap
eikä olosuhteista johtuen vielä ole yhteistä asuntoakaan ja seurustelusta ei tosiaan suku tiennyt. Mutta nyt tietää, ja silti sanotaan, että sori, just sä et mahdu, kun halutaan kutsua hääparille tärkeitä ihmisiä. Eiköhän tuossa se viesti jo tullutkin selväksi, että minä en ole tärkeä.
ap
Onko joitain muita kutsuttu jälkikäteen mutta sua ei?
ap:ta vastaan. He eivät tunne sinua ollenkaan eikä häissä tosiaakaan ehdi tutustua keneenkään. Kyllä nyt suutut turhasta. Minusta ratkaisevaa tässä on se, että hääpari ei edes tiennyt, että seurustelette. Pakko se raja on johonkin vetää.
Toisekseen vuosi seurustelua on todella lyhyt aika. Muista, että hääpari ei nyt taatusti ehdi/jaksa/viitsi viestiä sulle kutsumattomuudellaan mitään, sillä heillä on ihan muut asiat mielessä. Älä siis ole niin lapsellinen, että alkaisit nokkapokkaan heidän kanssaan jos joskus myöhemmin tapaatte. Odota kunnes olette kunnolla vakiintuneet ja odota kutsuja vasta sitten.
Eiköhän tuossa se viesti jo tullutkin selväksi, että minä en ole tärkeä.
Ai että moni muu on jätetty rannalle ruikuttamaan, mutta silti just SUT olisi pitänyt älytä kutsua? Vaikutat todella nuorelta ja itsekkäältä, sori vaan. Kuten joku aiemmin sanoi, tajuat asian sitten kun omia häitäsi järjestät.
No jos ovat varanneet paikan jollekin tietylle määrälle ihmisiä, niin onhan se nyt aika kohtuutonta vaatia vaihtamaan koko hääpaikkaa ja mahdollisesti muita suunnitelmia sinun takiasi. Eiköhän ole muutama muukin ihminen, jota he eivät ole koskaan nähneet ja joiden olemassaolosta eivät ole tienneet, jotka eivät myöskään mahdu. Turha ottaa henkilökohtaisesti, että juuri sinä et mahdu, kun eivät edes tunne sinua.
Oletteko oikeasti olleet vuoden yhdessä eikä miehesi serkku edes tiedä olemassaoloasi? Kannattaisiko tuo viha kääntää mieheesi, jos hänen sukunsa ei edes tiedä susta? Enkä minäkään kyseisten häiden morsiamena kutsuisi, vaikka saisin juuri ennen häitä tietää. Kyseessä on kuitenkin niin iso ja kallis juhla, kuten jo joku edellä totesi, etten pistäisi suunnitelmia uusiksi yhden ventovieraan takia. Extravieras kuitenkin vaikuttaa usein jollain tavalla järjestelyihin.
Jos kyllä, tulisi molemmat kutsua. Jos ette ole vielä kihloissa ja seurustelleet esim. alle 2 vuotta, sinulla ei ole mitään aihetta suuttua siitä, ettei sinua ole kutsuttu ko. häihin. Toki tyttöystävä voidaan kutsua hyvinkin lyhyen seurustelun jälkeen, mutta pakko ei ole ja se ei ole syy loukkaantua.
Turha serkuille on vihoitella siitä, että poikaystävä on hävennyt ja piilotellut seurusteluanne.
ap
Peräti vuoden! Suutut aivan aiheetta ja hyvä jysäys, päästä ihmeessä poikaystäväsi menemään häihin. Et sinä vielä sukuun kuulu!
Ei tulisi mieleenikään kutsua häihini jotain serkun tyttöystävää, jota en ole ikinä tavannut, ja jonka olemassaolosta en edes tietäisi! Kokisin myös itse outona osallistua sellaisten ihmisten häihin, joita en tunne.
ap
Häissä et ehdi hääpariin tutustua joten eiköhän ole parempi tutustua paremmalla ajalla, vaikka kutsua heidät kylään joskus!?
Olette arvatenkin seurustelleet hyvin lyhyen aikaa koska suku ei tiennyt sinusta mitään. Minä en kutsunut häihini sukulaisia joilla oli lyhytaikainen seurustelu takana enkä tuntenut seurustelukumppania ja jota en ollut tavannut aiemminkaan. Jos on suhde edennyt pitemmälle häittemme jälkeen niin olemme muissa merkeissä tutustuneet.
Älä ole nipo!
häihin kutsutaan avec. Eli seurustelukumppani mukaan, jos sellainen on.
Me kutsuttiin pyörätuolissa oleva ja syötäessä avustettava nuorimies "avec" sekä kummallekin avustaja. Ideana oli, että nuoren miehen vanhemmat saisivat juhlia rauhassa ja nuorimies saisi tyttöystävänsä mukaan niin halutessaan.
Mutta, todellakin tapoja on monia. Ja mun mielestä vuoden seurustelun jälkeen odottaisin kyllä kutsua häihin.
koska seurustelunne ei ole kumppanisi mielestä ollut tarpeeksi vakavaa, että viitsisi sukulaisilleen kertoa?
Ja mun mielestä vuoden seurustelun jälkeen odottaisin kyllä kutsua häihin.
Mä olen se joka ehdotti ekalla sivulla sitä, että jos puuttuvassa hääkutsussa todella harmittaa eniten se, että ei pääse tutustumaan poikaystävän sukulaisiin, niin miksi ei kutsu itse. En tietenkään tarkoita, että yksin kutsuisi vaan yhdessä sen poikaystävän kanssa, jonka kanssa on seurustelu on jo niin vakiintunutta.
Mä kyllä ihmetelen vähän sitäkin, että miksi se poikaystävä on kutsuttu, jos todella ei hääpari tiedä hänen vuoden kestäneestä vakiintuneesta seurustelusuhteesta.
Vaan ap nyt sinulla on mahdollisuus nousta tilanteen yläpuolelle ja kutsut hääparin teille illalliselle joskus häiden jälkeen.
Mutta jos nyt ei kukaan ollut vielä perunut tuloaan, ei voitu ottaa yhtä ylimääräistä. Meille kävi niin että kutsuttiin Maija ja Matti + lapset, vaikka ei tiedetty asuvatko "lapset" enää kotona. Sitten ilmoittautumisen yhteydessä monet ilmoittivat että meiltä tulee vain Matti ja Maija.
Kyllä minäkin kutsuisin häihin kaikki avec.
Jos olette, oli tosi junttia jättää kutsumatta. Jos ette ole, sitten ok, koska ette itsekään ole halunneet huomioida suhdettanne - miksi toisten pitäisi?