Apua, verensokeri matalalla ja rahaa vasta 2pv päästä
Tämä ilta ja huominen pitäisi vielä sinnitellä. Keskiviikkona tulee rahaa. Kaapissa ei yhtään mitään. Verensokeri alkaisi olla 4.. Tiedän, ei vielä huolettavan matala mutta minulla tuntuu ja nopsaan tippuu lisää.
Ei ole valitettavasti ketään joka voisi ruokaa tuoda, naapurikin muuttanut pois.
Huomenna toki saisin laskulle yhdestä paikasta syömistä kun aukeaa, mutta kävelyä kilometri ja näillä sokereilla en selviä ruokaa hakemaan. Saatikka että kävelisin vielä lapsen ja ruokien kanssa kotiin. Tai että suoriutuisin edes siinä kassalla normaalisti.
Mitä teen?
Kommentit (78)
No yhyy. Mulla tulee rahaa vasta 2.1, olisit kiitollinen että sulle tulee rahaa noinkin pian. Itse joudun paljon kauemmin sinnittelemään enkä kumminkaan valita pitkin nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Oli sairauksia eli ei, niin miksi joku ei varaa joulupyhille ruokaa 😄
Noulla ei ainakaan ole varaa eikä tilaa mini-jääkaappiin laittaa niin pitkäksi aikaa. Pakastelokeroonkin mahtuu max 2 pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Sain nyt sokerit jotenkin tasaantunaan, kun entinen mies haki tytön luokseen ja toi samalla jotakin jääkaappiin. Ne ruoat jotka hän toi oli tarkoitettu tytölle kun hän tulee seuraavan kerran, mutta pakko oli syödä..
Olen raskausdiabeetikko ja nyt joatain syystä loppyraskaudessa heittelee sokeri enemmän. Tosin veikkaan ettei tämä johdu edes siitä, vaan mulla on ollut vuosia jo heittelevät sokerit ilman diabetesta ja varalta mittari. Huono olo alkaa 4 arvoista ja saatan jo höpostä sekavia vaikkei se ole edes matala.
Oulussa asun?
Missäpäin Oulua? Tarvitseko lisää ruokaa? Mietin, että jos joku asuu lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Terästettyyn glögiin ja lapsettomuushoitoihin on varaa, muttei ruokaan?
No ei, kun kaikki rahat menee noihin.
Jos ap tarvitset apua, niin luo esim mailiosoite, johon lähellä asuvat voisivat kirjoittaa.
Ap, luo anonyymi sähköpostiosoite, ehkä joku lähellä asuva toisi sulle syötävää.
Ja hyeenoille tiedoksi, että elämä ei ole mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysi feikki, minkä näkee siitä ettei hän vastaa kenellekään paikkakunnan kyselijälle. Hän ei halua provon siirtyvän siihen suuntaan, että hän joutuisi väistelemään ruoan tarjoajia,
Vastailee kohta kyllä, jos joku sinisilmäinen uuno rupeaa kyselemään tilinumeroita. Mutta nälässäkään ei tietenkään "kehtaa" ottaa ruokaa lahjoittajilta.
Jokohan AP:lla on vatsa täynnä hyvää ruokaa ja jälkiruokana viiskymppisen herrasmiehen vehje?
Pakko nyt kommentoida itsekin tähän, kun tuli luettua niin typeriä kommentteja täältä. Ensinäkin jos ap:n verensokeri on puoli 4 aikaan iltapäivällä 4,0 niin en usko että kyseessä on paastoarvo.
Joku myös kirjoitti ettei vs laske ilman insuliinia. Se nyt ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. Verensokeri totta kai laskee jos ihminen ei syö. Osalla diabeetikoista alkaa tulla lieviä hypon oireita jo neljän tietämissä ja jos kyseessä tosiaan ei ole edes paastoarvo, niin kyllä tossa vaiheessa jotain syötävää pitäisi saada.
Mutta sitä ihmettelen etteikö ap:lla ole kaapissa mitään, millä saisi sokerit ylös? Sokeria? Hunajaa? Ei mitään? Vaikea uskoa.
Terveisin, diabeetikoita hoitanut sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt kommentoida itsekin tähän, kun tuli luettua niin typeriä kommentteja täältä. Ensinäkin jos ap:n verensokeri on puoli 4 aikaan iltapäivällä 4,0 niin en usko että kyseessä on paastoarvo.
Joku myös kirjoitti ettei vs laske ilman insuliinia. Se nyt ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. Verensokeri totta kai laskee jos ihminen ei syö. Osalla diabeetikoista alkaa tulla lieviä hypon oireita jo neljän tietämissä ja jos kyseessä tosiaan ei ole edes paastoarvo, niin kyllä tossa vaiheessa jotain syötävää pitäisi saada.
Mutta sitä ihmettelen etteikö ap:lla ole kaapissa mitään, millä saisi sokerit ylös? Sokeria? Hunajaa? Ei mitään? Vaikea uskoa.
Terveisin, diabeetikoita hoitanut sairaanhoitaja
Jos pitkävaikutteinen on kohdillaan niin ei pitäisi laskea syömättä. Ihannehan olisi se, että jos et syö mitään (siis paastoaa) , niin oikea annos pitkävaikutteista pitää sokerit tasaisena. Toista se oli 80-luvulla kun mullekin diabetes puhkesi, silloin oli syötävä kellon mukaan, oli nälkä tai ei : / Plus maksa alkaa tuutata sokeria kun n. 3.9 alittuu (tämäkin riippuu ihmisestä, joillakin tapahtuu tuolla arvolla, joillain vasta n. 3.5) (ELLEI sitten ole juonut alkoholia), eli sokeriarvojen ptäisi kohota itsestäänkin. Mutta samaa ihmettelen, että eikö mukaan ole ihan perussokeria, kai nyt sitä edes yleensä kaapissa on.
Etu-Lyötyssä asun. Voin tekaista kohta sen mailin, kaikki muut on jo omalla nimellä :) Ap
Älkää nyt tullut lahjoittako mitään. Selvä huijari.
Olen muuttanut melko vasta aika kiireellä, sokerit, jauhot ym hunajat jäi entisen miehen kaappiin
Vierailija kirjoitti:
No yhyy. Mulla tulee rahaa vasta 2.1, olisit kiitollinen että sulle tulee rahaa noinkin pian. Itse joudun paljon kauemmin sinnittelemään enkä kumminkaan valita pitkin nettiä.
Näin. Oikeasti rahattomat eivät valita pitkin nettiä jo pelkästään häpeän takia.
No, jokos se Elisa Etu-Lyötystä on saanut palstan lahjoitukset ja ryyppy päällä?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi joku mittaa verensokeria jos ei ole diabeetikko? Jos taas on diabeetikko, ei verensokeri laske kuin lääkkeillä tai insuliinilla, ei itsekseen, päinvastoin. Verensokeri 4 on erittäin normaali ja hyvä, ei siitä tarvitse huolestua.
Ap voisi myös kertoa mistä päin on; moni meistä on valmis tuomaan ruokaa heille.
Idiootti, verensokeria laskee syömättömyys ja kaikki aktiivisuus esim kävely. Kun verensokeri laskee liikaa, maksa tulee kyllä apuun ja vapauttaa glukoosia vereen, mutta ei ne maksan glukoosivarastot pohjattomat ole.
AP, soita 112.
No ihan varmaan joo. Tottakai poliisi selvittää kaikkien vauvapalstan trollaajien henkilöllisyyden, niillähän on ihan erikoisyksikkö sitä varten. Täyttä csi- settiä ;)