Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meneekö mielestänne oikein mummon antamat rahalahjat?

Vierailija
25.12.2017 |

Vietimme mummolassa joulua siskon perheen kanssa. Mummo sanoi antavansa täysi-ikäisille serkuksille, joita kolme, yhtä suuret rahalahjat. Siskollani siis kaksi poikaa, joista molemmat saivat 100E, mutta meidän pojalle antoi 50E.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulla on dementia.

Vierailija
2/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ =/= 100€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä meni kyllä oikein, että jokainen saa ihan itse päättää rahoistaan. Paljonko niitä lahjoittaa ja kenelle tai lahjoittaako lainkaan.

Vierailija
4/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö siis milloin sanoi? Mä oisin kyllä kysäissyt, että miksi yksi sai eri summan.

Vierailija
5/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mummo ajatteli, että antaa sitten lapsellesi isomman rahan, kun osaat laskea. Jos mummo näkee laskutaidottoman vanhemman vaikutuksen lapseen.

Vierailija
6/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poikasi on?

Vierailija
7/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18v

Vierailija
8/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, annan itse vähän isomman rahan sukulaislapsille, jotka ovat opiskelemassa ja joilla on tiukkaa jopa ruuan suhteen.

Pienemmille lapsille riittää pienempi raha ostaa jotain kivaa tarvitsemaansa, koska vanhemmat kyllä sitä ruokaa antavat.

Aikanaanhan se tasoittuu, kun kasvaessaan saattavat saada enemmän rahaa.

Vierailija
9/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18v

No sitten aloitus on ymmärrettävämpi. Muistutitko mummoa poikasi täysi-ikäisyydestä?  Vaikka poikasi olisi ollut 15 v., tasapuolisuuden nimissä kaikille kolmelle serkukselle olisi pitänyt antaa sama raha. Puolusta lastasi. Onko mummo ennen osoittanut epätasa-arvoisuutta lapsia kohtaan?

Vierailija
10/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7421943

Lastenlasten tasapuolinen kohtelu on todella tärkeää, muistuttaa kuopiolainen lastenpsykiatri Outi Heiskanen. Epäoikeudenmukainen kohtelu voi hänen mukaansa jättää lapseen todella isoja jälkiä, jotka näkyvät vielä vuosikymmenten päästä.

– Tiedän aikuisia ihmisiä, jotka vielä vanhoina päivinään muistavat epäoikeudenmukaisuuden ja huonon kohtelun. He muistavat ketä on suosittu ja kuka on jäänyt vähemmälle, kertoo Heiskanen.

Tasapuolisuus on lastenkasvatuksen yksi tärkeimmistä asioista ja se olisi myös isovanhempien hyvä muistaa.

Vierailija
11/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolla ei dementiaa, minulle sanoi että antaa pojille samanverran rahaa kaikille.

Pojat kun laskivat rahojaan, sanoivat saaneensa mummolta satasen per naama. En ole varma, kuuliko oma poikamme tätä, enkä hänelle sitä tietenkään kertonut.

Vierailija
12/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, että miksi sanoit antavasi kaikille saman verran, kun yksi sai puolet vähemmän. Saa toki antaa, mitä tahtoo (oli reilua tai ei), mutta miksi mainostaa antavansa saman verran?

Vierailija
13/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on aina suosinut yhtä meidän kolmesta lapsesta.Tämä yksi saa aina enemmän rahaa sekä joulu- että synttärilahjaksi ja kun muilla on synttärit, tämä yksi saa myös aina pienen lahjan, mutta kun hänellä on synttärit, muut eivät saa mitään. Pienempänä saattoi tehdä niinkin, että kaksi sai joululahjaksi pyjamat ja tämä kolmas ison legolaatikon. Aina on kaikessa muutenkin suosinut tätä yhtä lasta, koska on hänelle mieluinen, kun on aina ollut hiljainen ja rauhallinen, vaikka ei meidän kaksi muutakaan mitään riehujia ole, vaan ihan tavallisia lapsia. 

Jokainen saa tietysti antaa rahojaan ja lahjoja miten haluaa, mutta kyllä tuo on minusta oikeasti törkeää. Mun anoppi on muutenkin typerä, vaikka pitää itseään maailman parhaimpana ja fiksuimpana ihmisenä. 

Vierailija
14/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni isoäidillä on kolme lastenlasta ja oma lapseni on näistä nuorin. Näille vanhemmille lapsenlapsille isoäiti on antanut pientä ruokarahaa silloin kun nämä ovat olleet opiskelijoita. Vuosi sitten anoppi alkoi miettiä, että ehkä hän ei eläkään niin pitkään että ehtisi antaa meidän lapselle sitä ruokarahaa. Ja antoi kertalaakista 1000€, jonka säästimme lapsen opiskeluja varten. 

Näin toimivat isoäidit, jotka haluavat olla tasapuolisia.

Vierailija
15/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vahingossa jäänyt toinen 50€ seteli kuoresta? Kysy.

Vierailija
16/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali! Uli uli! Minä sain mummoltani kerran joululahjaksi 15 vuotta vanhan kupongin, joka oli oikeuttanut vaihtaa paikallisessa kyläkaupassa sulaneet kylmäkallet jäisiin vuodelta 1985.

Vierailija
17/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vali vali! Uli uli! Minä sain mummoltani kerran joululahjaksi 15 vuotta vanhan kupongin, joka oli oikeuttanut vaihtaa paikallisessa kyläkaupassa sulaneet kylmäkallet jäisiin vuodelta 1985.

Saivatko serkkusi saman?

Vierailija
18/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos poikasi on esim.töissä tai muuten pärjää paremmin, muuten tuntuu oudolta.

Vierailija
19/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mummolta asiasta, että "hei huomasimme että meidän pekan kirjekuoressa olikin vain 50€, oliko näin tarkoituksella? :)"

Vierailija
20/35 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummolla ei dementiaa, minulle sanoi että antaa pojille samanverran rahaa kaikille.

Pojat kun laskivat rahojaan, sanoivat saaneensa mummolta satasen per naama. En ole varma, kuuliko oma poikamme tätä, enkä hänelle sitä tietenkään kertonut.

Oliko rahat pieninä seteleinä ja kolikoina, vai mitä niissä laskemista oli? Tuskin täysi-ikäiset serkukset laskivat kuitenkaan väärin, kun piti sataan laskea.