Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vietän joulua Pohjois-Englannissa kumppanini suvun luona, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
24.12.2017 |

-

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko jalkapallon seuraaminen ja seurojen fanittaminen alimman luokan huveihin?

Vierailija
82/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas, tajusin unohtaneeni kaksi brittien jouluperinnettä:

Christmas Caroling: ennen vanhaan ihmiset kiersi ovelta ovelle laulamassa joululauluja. Nykyään tämä on kai harvinaisempaa, mutta joululaulutapahtumia on tosi paljon ja kuoroja näkee laulamassa kaupungilla yms. 

Christmas Stocking: jouluaamuna saatiin miehen kanssa heti herättyämme isot 'sukat' täynnä kaikkia pieniä lahjoja, esim minikokoisia body shop juttuja, minilikööripullot, isot mukit + kaakaota ym. sälää. En tiedä miten yleistä tämä on ja tällä volyymilla (sukissa oli n. 15 pientä lahjaa kummallekin). Miehen kommentti kun aloitettiin lahjojen avaaminen: "yeah mom desperately needs a grandchild"...

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä olet siellä, niin minä olen ihmetellyt, ovatko ihmiset oikeasti sellaisia, kuin esimerkiksi Come dine with me-sarjassa?

On, mutta taas voin sanoa että omaan ystäväpiiriin ei kuulu sellaisia. Täällä on tosi paljon todella pinnallista sakkia jotka selkeästi vetää roolia koko ajan ihmisten kanssa. 

-ap

Vierailija
84/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuli ikävä englantilaista joulua, vaikka itse en mikään sukuihminen olekaan. Omakin mieheni on Pohjois-Englannista kotoisin, ja itse tykkään eniten sen suvun pippaloissa siitä, miten pingottamaton meininki siellä on. Ihmiset tulee ja menee niin kuin tykkäävät, eikä kukaan tunnu ottavan mitään paineita pakkoperinteistä kuten Suomessa on tapana. Hauskanpito on tärkein juttu.

Tää on aivan totta ja ehkä se suurin syy sille, että olen joulut mieluummin täällä kuin Suomessa. Viimeisin joulu ei ollut erityisen mukava, kun koko perhe oli hermo kireällä laittamassa joulua ja sisarukset hysteerisiä siitä tuleeko lapsille nyt täydellinen joulu. Mieluumminen menen joulun jälkeen kun kaikki se pingottaminen on ohi. 

Täällä on todella paljon rennompaa, joulu ei minusta ole niin iso juttu kuin Suomessa. Toisaalta kyllä ikävöin sitä Suomen joulutunnelmaa ja ruokia ja juurikin sitä hiljentymistä ja rauhoittumista. Tiedostan kyllä että minulla on aika romantisoitunut kuva suomalaisesta joulusta ja todellisuus tuskin on ihan sitä mitä päässäni kuvittelen!

-ap

Vierailija
85/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuoden 80-luvun alussa vuoden Englannissa. Silloin kylpyammeissa oli kuuma ja kylmä vesihana puolen metrin päässä toisistaan. Se oli outoa suomalaiselle, piti hankkia erillinen suihku, joka sitten sekotti nämä vedet. Onko vieläkin niin?

Siis näitähän asennetaan uusiin kylppäreihin edelleen... Ammeessa ihan ymmärrettävää kun vesi sekoittuu siellä kuitenkin, mutta käsienpesualtaassa aika erikoinen ratkaisu vuonna 2017.

Täällä on todella paljon hanoja joissa on kylmä- ja kuumasäätimet erikseen mutta vesi tulee sentään vain yhdestä suuttimesta (appivanhempien talon kaikki hanat on tämmöisiä). Tähän liittyy mielestäni tyyliseikat, se että on kaksi säädintä on jotenki hienompaa koska se jäljittelee viktoriaanista tms. tyyliä. 

Vierailija
86/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interested in kirjoitti:

Kuuluuko jalkapallon seuraaminen ja seurojen fanittaminen alimman luokan huveihin?

Ainakin ylemmässä keskiluokassa tätä harrastetaan, samoin kuin rugbyn ja kriketin seuraamista. Mieheni ei seuraa urheilua ja olen onneksi säästynyt tältä brittien lajipiirteeltä aika tehokkaasti.

-ap

Vierailija
87/87 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittikoomikko väitti, että tavallisia ihmisiä eivät kuninkaalliset ja heidän tekemisensä kiinnosta pätkääkään, vain mediaa ja joitakuita asiaan höyrähtäneitä. Mitä mieltä olet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme