Naiset, miten suhtaudutte keskivertoa paremmannäköiseen naiseen?
Esim porukassa? Onko uhka? Ärsyttääkö? Miten luonne vaikuttaa asiaan? Jos on ujo tai vaikka arka? Ärsyttääkö vielä enemmän?
Kommentit (77)
Pidän kauniista ihmisistä, joten ilahdun nähdessäni heitä.
Sinun kauniisi ei toisaalta välttämättä ole minun mielestäni kaunis eli makuasia.
Yksi kaverini oli tuollainen paremman näköinen, vähän arka nainen. Suhtauduin aluksi niin kuin nyt ihmisiin yleensäkin ja kun huomattiin tykkäävämme samoista asioista ja enemmän tutustuttiin, aloin suhtautua kuin kaveriin. Enemmän ihmisiin suhtautuu heidän käytöksensä kuin ulkonäkönsä mukaan, tai minä ainakin.
Muiden ulkonäkö ei ole myöskään mikään uhka mulle. Epävarmempi olo tulee jos joku on tosi taitava asiassa, jossa itsekin olen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki olisivat kauniita, niin kukaan ei olisi kaunis.
Melkoinen looginen lapsus ja ajatuspieru. Onko järkeilysi useinkin tuota tasoa, tajuatko edes miten typerältä kuulostat?
Katon, et wau mikä muija! Tässä suhteessa kiva olla naisiinpäin, kun upeita ilmestyksiä katselee mielelään. T. lebe
Kyllä muhun on aina ihan hyvin suhtauduttu :) Toki moni on miehestään mustis, mutta en minä siihen voi vaikuttaa, eikä nämä naiset muutenkaan minulle mitään tee, kunhan ovat seurassani naama norsunveellä..
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ulkonäöllä ole väliä vaan nimenomaan luonteella. Jos ihminen on sellainen ujo hissukka, on se sitten ruma tai kaunis, niin kyllähän sellainen jää porukan ulkopuolelle, jos ei osaa ottaa ihmisiin kontaktia. Ja sama pätee tuohon, onko toinen nainen uhka. Kaunis nainen ei ole automaattisesti toiselle uhka. Edelleenkään kukaan mies ei ole hurmioitunut kauniista, mutta ujosta hissukkanaisesta. Sen sijaan huomion saa edelleen se porukan puheliain, hymyilevä nainen, joka osaa flirttailla miesten kanssa. Jos olet mukava, sosiaalinen ihminen, niin sinusta tykätään riippumatta ulkonäöstä.
kaunis ja ujo hissukkanainen, sellaisen kun löytäs ja sais. Mulle kelpais.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muhun on aina ihan hyvin suhtauduttu :) Toki moni on miehestään mustis, mutta en minä siihen voi vaikuttaa, eikä nämä naiset muutenkaan minulle mitään tee, kunhan ovat seurassani naama norsunveellä..
Mustasukkaisuus on mielestäni hassua, koska valtaosa kauniistakin naisista on kunnollisia ja luotettavia. Minua eivät varatut miehet ole koskaan kiinnostaneet, koska pidän pettäjiä vastenmielisinä yksilöinä.
Nainen on susi toiselle naiselle, näin se vain on. Terv mies 35, iso muna =DD
Jos nainen saa ulkonäöllään hirveästi etuoikeuksia töissä niin se epäoikeudenmukaisuus ketuttaa. Nainen itsessään ei. Kauniin saama randomhuomio ei hetkauta. Jos oma mies ihailee muita naisia niin se tuntuu pahalta.
Kyllä tämä keskustelu sivusta seuranneena miehenä naisten neutraalista käyttäytymisestä kuulostaa aika uskomattomalta. Selkeää kateutta on monella aidosti kauniita, miesten suosimia naisia kohtaan. Lutkahtavasti käyttäytyviä naisia vastaan vielä enemmän, muttei sitä saa ilmeisesti suoraan sanoa, koska vapaa seksuaalisuus?
Paukuttakaa alapeukkua rauhassa, tämä on vain minun subjektiivinen kokemukseni.
Jaa, minkä pubiruusujen seurassa vietät aikaasi?
Minä ajattelin ihan esim työkavereitani. Suurin osa rutkasti minua nuorempia ja kauniita. Miten on minulta pois jos kerton heille kauneudestaan? Osa ei itse edes tajua olevansa tosi upeen näköisiä. Osa tiedostaa. Annan muutenkin mielellään hyvää palautetta ja tsemppaan.
Ironista kyllä en itse nuorena tajunnut olevani nätti.
Aika paljon herättää keskustelua aihe.. Kyllä saatan tuntea kateutta tai ainakin olen varautunut jotain tosi kaunista naista kohtaan, porukassa, jota en tunne. Jos täysin eri tyylinen, niin sitten osaan suhtautua luontevasti, esim enemmän sellainen tekoripset+tekohiukset+Sotamaalaus naamalla-tyyppiä. En kilpaile samassa sarjassa 😉 Olen itse myös, etenkin nuorempana paljon huomiota miehiltä saanut, nykyään jo 30+ perheenäiti, mutta kyllä ne miehet katselee lapsen vanhempainilloissa, harrastuksissa ja töissäkin, vaikkakin naisvaltaisella alalla olen.
Olen itse tuollainen keskivertoa kauniimpi ja viehättävämpi nainen. Pieni osa naisista suhtautuu minuun heti lähtökohtaisesti vihamielisesti. Korostan sanoja "pieni osa". Ja nämäkin ovat yleensä enemmän passiivis-aggressiivisen puolella kuin avoimen hyökkääviä.
Valtaosa naisista suhtautuu minuun ihan tavallisesti, koska olen itse ystävällinen ja kohtelias. Pohjimmiltani olen varautunut, joten en odotakaan päätyväni supersuosituksi vain ulkonäköni perusteella.
Uhka. Vituttaa se keimailu ja oman aseman kohottaminen ulkoisilla seikoilla.
Vielä enemmän vituttaa, että miehiä ei oikeasti kiinnosta meissä naisissa muu kuin ulkonäkö, isot tissit ja pieni kiinteä perse.
Turhauttavaa olla vaan joku vitun koriste tässä maailmassa.
En tiennytkään että heihin pitää suhtautua eri tavalla kun ihmisiin yleensä, olen kohdellut kaikenlaisia ihmisiä samalla tavalla kohteliaan ystävällisesti kuten tiskin takana olevan asiakaspalvelijan pitääkin. Olipa siinä vuorossa sitten kaksipäinen monsteri tai joku missi kuten on joskus ollutkin (siis missi, ei kaksipäistä).
Vapaa- aikana en erityisesti piittaa ihmisistä, vietän sitä patikoimalla ympäriinsä koirieni kanssa enkä välttämättä tunnista jos joku asiakas harrastaa samaa ja kohtaamme lenkkipolulla. Sielläkin sama peruskohteliaisuus joka tulee ihan rutiinilla, ei tarvitse miettiä asennetta vaan kohdata ihmiset ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota uhka-asiaa. Uhka mille? Kuka tahansa ihminen ärsyttää vain, jos luonne on paska. Yllättäen mukavat ihmiset on mukavia. Ulkonäkö kiinnostaa vain omassa kumppanissa tai sen etsinnässä.
Olet oikeassa tuon - kuka tahansa ärsyttää vain, jos luonne on paska - luonnehdinnan suhteen. Mutta jos toisen ulkonäkö ei miellytä, ihmiselle syntyy heti ensinäkemältä ennakkokäsitys, että "tuo on mulkku"!
Ja sinähän nautit siitä, jos jostakin paistaa epävarmuus läpi, eikö vain? :)
Ps. Viehättävyys ja epäviehättävyys on pitkälti aika suhteellista ja subjektiivista, toisin kuin tasoteoreetikot yrittävät valehdella, ja jos et olisi niin aivopesty ymmärtäisit sen itsekin. Kaikki kun eivät vain välitä samoista asioista, vaikka toki tietenkin joitakin koko ihmiskuntaa yhdistäviä kauneuspreferenssejä on olemassa. Mutta se ei siltikään tarkoita sitä, että se sinun oma "viehättäväsi" on myös kaikkien muidenkin "viehättävä". Usko pois, on olemassa sellaisiakin henkilöitä, jotka eivät koe sinua niin hyvännäköiseksi kuin kuvittelet olevasi. Se on elämää se. Kaikkia ei voi miellyttää.