Naiset, miten suhtaudutte keskivertoa paremmannäköiseen naiseen?
Esim porukassa? Onko uhka? Ärsyttääkö? Miten luonne vaikuttaa asiaan? Jos on ujo tai vaikka arka? Ärsyttääkö vielä enemmän?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Toiset ihmiset ovat kateellisuuteen taipuvia ja toiset eivät, sukupuolesta riippumatta.
Tai oikeastaan käytännössä kaikki tuntevat kateellisuutta joissain tilanteissa mutta sen määrä vaihtelee ja muut asiat vaikuttaa siihen, tuleeko siitä kuinka negatiivista. Esim. itsetunto ym.
Eri vastaaja.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella on siis urbaanilegenda, että naiset kokevat itseään paremmannäköiset naiset uhaksi. Ei niin taida ollakaan. Miksihän näin on alunperin alettu edes väittää?
Perus projisointia.
Miehet haluavat panna kaiikea mikä liikkuu. Ne epäsuositut miehet kuitenkin tuskailevat tällä palstallakin, kuinka "10% miehistä saa kaikki naiset". He puhuvat katkerina kyseisistä "jä.nnämiehistä". Siksi he kuvittelevat, että sama olisi toisinpäin naisilla, että tavalliset naiset kadehtisivat kauniita "jä.nnänaisia". Tuosta vaan puuttuu sen tajuaminen, että naiset yleensä eivät ole samalla lailla kiinnostuneita alunperinkään random miehistä, joten heistä on ihan sama, kuolaavatko he heidän peräänsä. Päincastoin suorastaan, naiset kokevat random miesten peräänkuolaamisen vastenmielisenä ahdisteluna, joten ei ole mitään syytä kadehtiä niitä naisia, jotka joutuvat siitä eniten kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella on siis urbaanilegenda, että naiset kokevat itseään paremmannäköiset naiset uhaksi. Ei niin taida ollakaan. Miksihän näin on alunperin alettu edes väittää?
Perus projisointia.
Miehet haluavat panna kaiikea mikä liikkuu. Ne epäsuositut miehet kuitenkin tuskailevat tällä palstallakin, kuinka "10% miehistä saa kaikki naiset". He puhuvat katkerina kyseisistä "jä.nnämiehistä". Siksi he kuvittelevat, että sama olisi toisinpäin naisilla, että tavalliset naiset kadehtisivat kauniita "jä.nnänaisia". Tuosta vaan puuttuu sen tajuaminen, että naiset yleensä eivät ole samalla lailla kiinnostuneita alunperinkään random miehistä, joten heistä on ihan sama, kuolaavatko he heidän peräänsä. Päincastoin suorastaan, naiset kokevat random miesten peräänkuolaamisen vastenmielisenä ahdisteluna, joten ei ole mitään syytä kadehtiä niitä naisia, jotka joutuvat siitä eniten kärsimään.
Miksi niin monet naiset laittavat kuitenkin itsestään nettiin herutuskuvia? Muita naisia varten(ko)?
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä jotku ei usko kauniiden ihmisten muodostamaan uhkaan?
Johan se on tutkittu ja todettu että ulkoisesti kauniit saavat helpommin ylennyksiä työpaikalla.
Johan se on tutkittu ja todettu että ulkoisesti kauniit ihmiset löytävät helpommin kumppanin elämäksi tai yhdeksi illaksi.
Mutta niinkuin joku sanoi, kauniista ihmisestä tulee ruma jos avaa suunsa ja sieltä tulee pelkkää itserakasta, muita halventavaa shittiä.
Mutta edelleen, kaunis saa enemmän huomiota tai saa sitä helpommin, niin positiivista kuin negatiivista.
Ei ole suomalainen tutkimus. Ei täällä noin. Meillä rumat ne vaatteilla koreilee jne. Täällä on toosi vähän sellaisia paksuhiuksisia, valkohampaisia, kauniit silmät ja kroppa kaunottaria. Heihin suhtaudutaan samoin kuin muihinkin outoihin ilmiöihin eli ennakkoluuloisesti, samoin kuin homoon, mamuun tai ontuvaan. Osalle ok, osa ottaa silmätikuksi.
Itseni mielestä kaikki on kauniita ja kukaan ei ole keskivertoa kauniimpi, joku vain miellyttää silmää enemmän. Itse olen vaalea piirteiltäni, omat vanhempani taas ovat tummahiuksisia, ehkä siksi myös ihailen kaikkia tummahiuksisia. Mun vuosikurssilla on yks tyttö jolla on ihanat kiiltävät tummat hiukset, kontrastina hyvin vaalea iho. Tolla tytöllä on perusilmeenä semmonen vieno hymy ja se on vaan niin nätti että aina kun satutaan samaan huoneeseen vilkuilen sitä usein kun se vaan on niin uskomattoman kaunis. Oon ihan heteronainen, mutt jotain siinä vaan on. On luonteeltaan melko räväkkä ja en tykkää sen kavereista niin en oo kiinnostunu tutustumaan häneen ja ehkä parempi niin että eipähän sitt mahdollisesti menis mielikuva hänestä pilalle. Yks toinenkin tummahiuksinen tyttö meidän vuosikurssilla oli, mut se meni vaalentamaan hiuksensa (on kuulemma lähempänä omaa väriänsä) ja se ei oo enää lähellekään niin ihanan näkönen. Mutt vastaus ap kysymykseen on että en pidä heitä uhkana :D
Tää on niin hassua, kun kaikki kuitenkin sisimmässään tietää että ulkonäkö merkkaa yhteiskunnassamme, mutta tällä palstalla se yritetään aina kieltää. Esitetään, teeskennellään, vähätellään ja yritetään saada muut uskomaan johonkin omaan aatesuuntaan, millä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Jokainen kiinnittää huomiota muiden ulkonäköön. Jokainen kokee vähintään joskus alemmuudentunteita. Ihmiskuntamme ei olisi edes selviytynyt ilman näitä ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itseni mielestä kaikki on kauniita ja kukaan ei ole keskivertoa kauniimpi, joku vain miellyttää silmää enemmän. Itse olen vaalea piirteiltäni, omat vanhempani taas ovat tummahiuksisia, ehkä siksi myös ihailen kaikkia tummahiuksisia. Mun vuosikurssilla on yks tyttö jolla on ihanat kiiltävät tummat hiukset, kontrastina hyvin vaalea iho. Tolla tytöllä on perusilmeenä semmonen vieno hymy ja se on vaan niin nätti että aina kun satutaan samaan huoneeseen vilkuilen sitä usein kun se vaan on niin uskomattoman kaunis. Oon ihan heteronainen, mutt jotain siinä vaan on. On luonteeltaan melko räväkkä ja en tykkää sen kavereista niin en oo kiinnostunu tutustumaan häneen ja ehkä parempi niin että eipähän sitt mahdollisesti menis mielikuva hänestä pilalle. Yks toinenkin tummahiuksinen tyttö meidän vuosikurssilla oli, mut se meni vaalentamaan hiuksensa (on kuulemma lähempänä omaa väriänsä) ja se ei oo enää lähellekään niin ihanan näkönen. Mutt vastaus ap kysymykseen on että en pidä heitä uhkana :D
Jos kaikki olisivat kauniita, niin kukaan ei olisi kaunis.
Mikä pointti tällä avauksella oli? Onko ap itse "keskivertoa paremmannäköinen" ja kyselee nyt itseihailussaan että mitä muut hänestä miettii vai onko ajatellut muuttaa olemustaan esim. hiljaisemmaksi, jos se vaan ärsyttää muita naisia enemmän?
Tulee mieleen että tällaisia pohtiva on juuri sellainen,joka toivookin muiden pitävän häntä uhkana.
Voin jopa ihailla MIKÄLI hän ei ole mikään flirttailija ja kunnioittaa muiden parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään sanat "keskivertoa paremman näköinen nainen" herättää naisissa mielenkiinnon ja tahdosta riippumattoman alemmuudentunteen, mutta koska nainen on ovela, hän kyllä osaa teeskennellä, ettei se paremmannäköinen herätä minkäänlaista alemmuudentunnetta vaan päinvastoin aina vain joko positiivisia tai neutraaleja fiiliksiä.
Olet selvästi aloittaja, kuten parissa muussakin viestissä. No, mitä jos vaikka oletetaankin, että "keskivertoa paremman näköinen nainen" herättäisi kaikissa naisissa aina automaattisen alemmuudentunteen ja tietäisit sen, niin miksi ihmeessä tämä asia on juuri sinulle näin tärkeä? Mitä saat tällaisten aloitusten tehtaiusta, vielä näin jouluna. Hyvän mielenkö, kun sait lietsoa vielä vähän lisää naisten välisiä vaikeuksia ja yleistä ulkonäköhysteriaa? Kai tulit myös naisvihoissasi ajatelleeksi, että ihan samat kateuden tunteet ja alemmuuskompleksit heräävät myös useilla miehillä, kun ns. alfa liittyy joukkoon. Olet joko juuri sellainen kusipäinen ja vain ulkoisesti kaunis nainen tai sitten katkera sovinistibetalassukka, jolla vaikuttaa joka tapauksessa olevan varsin kurja asenne elämään. Hyvää joulua sinne sinunkin hikiseen poikamiesboksiisi.
No minä olen aina saanut huomiota ja ihastuneita poikia ja miehiä ympärilleni. Siitä on tullut normisettiä. Olen myös nuori nainen, joka saa happamia ja/tai epävarmoja katseita muilta naisilta, jotka ovat miestensä kanssa liikenteessä. Se on hassua, koska eihän tuntemattomien miesten katseet vaikuta minun elämäni kulkuun. Tarvitsee siihen vähän muutakin, että kiinnostus herää.
Mitäköhän piti sanomani? Niin. Ei minua haittaa, jos toinen saa miehiä, kun niin saan minäkin. Samalla tavalla en kadehdi rahan takia, koska minullakin on rahaa ja olen valitettavasti kokenut paljonkin kateutta siitä syystä.
Yleensä epäviehättävistä paistaa kauas huono olo itsensä kanssa. En kuitenkaan sano, että itsevarmuus tekee epäviehättävästä viehättävän. Ei todellakaan tee.
Kateellisena katselen kauempaa. Vielä jos nainen on isotissinen niin kyllä ketuttaa!
Ihaillen. Työkaveriani olen monesti kehottanut menenään mallikisoihin. Helposti kehun ulkonäköä kun on aihetta.
N50+
Yleisesti tietoiseksi ulkonäöstään tulee vain silloin kun kohdataan entuudestaan tuntemattomia ihmisiä naisporukalla. Esimerkiksi yökerhossa tai työtehtävissä. Toisaalta ammattini on sellainen, että ihan hyvä etten ole miesten silmissä mikään kaunotar. Opiskeluaikana vuosikurssillani oli erittäin kaunis tummapiirteinen nainen, joka sai huomiota minne ikinä astelikin, vaikka haalareissa meikittä. Tältäpä miehet aina kyselivät mistä on kotoisin ja niin poispäin, ei ikinä 2-3 muulta työryhmäämme kuuluneelta naiselta. Olisihan se imartelevaa kokea olevansa noin kaunis edes joskus, mutta pidemmän päälle varmasti rasittavaa kun tuntemattomat puhelisivat jatkuvasti ja ulkonäkö herättäisi varmasti myös negatiivisia tunteita joissain tuntemattomissa.
Katson että onpa upean näköinen nainen. Jos on nuorempi niin mitäpä siinä. Jos on ikäiseni niin sekin ok, mutta tunnen mahdollisestri piston sydämessäni ja menen ehkä seuraavana päivänä kampaajalle tai mietin parin kilon pudottamista. Jos nainen on upea eikä ymmärrä sitä, alan jopa mielessäni tuunaamaan häntä vielä upeammaksi. Asiaa helpottaa se että olen itse omassa ikäluokassani keskivertoa tasokkaampi joskaan en täysi kaunotar.
Puolituttuni on käsittämättömän upea, kaikki miehet ovat lääpällään häneen. Hän on vielä ihan mukava, mutta ei ole löytänyt mukavaa miestä jonka kanssa perustaa perheen. Miehet yrittävät häntä mutta eivät osaa oikein suhtautua häneen. Parempi siis olla pikkusievä ja helposti lähestyttävämpi.
Naiset ihan tutkitusti suhtautuvat kauniisiin naisiin aggressiivisesti. Mies kun on naisen elämän ainoa päämäärä ja miehet ovat moniavioisia. Se mies johon nainen sitoutuu ei koskaan aidosti sitoudu naiseen ja sekös akkaa suututtaa.
Ihailen ja saatan ihastuakin, joissakin tilanteissa voin kokea kateutta mutta kauniita naisia on niin paljon että jos jokaista alkaisi kadehtimaan tai jokaiseen ihastuisi, menisi mielenterveys :D
Ihan normaalisti suhtaudun
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta anna esimerkki kuva keskivertoa paremman näköisestä naisesta.
Kateudella. Toivon että olisin itsekin kaunis :(
Toiset ihmiset ovat kateellisuuteen taipuvia ja toiset eivät, sukupuolesta riippumatta.