Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi olisi tulevan työnsaannin kannalta parempi vaihtoehto?

Vierailija
13.07.2008 |

Valmistun pian ytm:ksi. Nyt täytyisi päättää, että menenkö 2-3kk harjoitteluun johonkin valtion virastoon, vai polkaisenko pystyyn oman yrityksen. Yrityshomma olisi sellaista pienimuotoista, jota voi pyörittää kotoa käsin. Ei kuitenkaan sentään mistään tupperi-jutuista puhuta ;)

Mietin vaan, että jos jätän tuon vapaaehtoisen harjoittelun väliin, onko se tulevan työllistymisen kannalta huono asia. Vai olisiko niin, että vaatimatontakin yrittäjäkokemusta arvostetaan siinä määrin, ettei harjoittelun puuttuminen haittaa.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en haluaisi laittaa lasta kokopäivähoitoon. Yrittäjyyshomma ei vaatisi lapsen päivähoitoa ollenkaan.

Siksi mun täytyy harkita tarkasti tämä harjoittelun tarpeellisuus.

Ja syksyllä olisi otollinen aika aloittaa tämä suunniteltu bisnes, kun on sesonki meneillään ja ehtisi myös valmistautua jouluun.

Miten valitsisitte, jos molemmat eivät onnistu?

ap

Vierailija
2/4 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jollet ole erityisesti haluamassa siihen valtion virastoon joskus töihin ja muuta työkokemusta on, niin ei sillä harjoittelulla mun mielestä niin väliä.

Harjoittelun merkityshän opiskelijoille on se, että saa työkokemusta ja tutustuu eri työpaikkoihin ja saa kontakteja. Eivätköhän sulla ole nuo kunnossa, kun hanskaat busineksen pyörittämisenkin.

Valtiohan käyttää noita harjoittelijoita vielä jonkin verran epäreilusti tekemässä sellaisia töitä, joihin eivät halua palkata vaki-ihmisiä. Harjoittelijan palkka kun on paljon pienempi kuin vaki-ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse n. vuosi sitten valmistuneena olen saanut todeta, että valtiolla tuottavuusohjelma on saanut sellaisia ilmiöitä, etten itse enää halua valtiolla työskennellä, vaan jatkokouluttaudun saman tien yrityselämän suuntaan. Työt on pelkkää pätkää, mihinkään ei ole rahaa, sijaisia ym ei ole, vaan usean kuukaudenkin poissaolon vuoksi tehtävät vaan jaetaan läsnäolleille ja todetaan että "katsotaan nyt miten tässä pärjäillään".

Vierailija
4/4 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up