Apua! Sienisalaatista tuli ihan liian suolainen. Mitäs nyt?
Kommentit (12)
Lisää siihen omenaa ja ripaus sokeria, majoneesi ja kermaviili pehmentävät myös makua.
Anna maun tasaantua huomiseen.
Mä en usko että sitä oikeasti enää pelastaa mikään. Sieniä kannattaa väähn maistaa ennen kuin tekee salaatin ja tarvittaessa huuhdella tai liottaa. Riippuua aivan sienistä. Mä tekisin uudelleen jos tod haluaisin sienisalaatin, tai sit vaan jättäisin pois jollei se sienisalaatti olen niin tärkeä.
Et sit liottanut suolasieniä. Ei tule millään hyvä enää. Roskikseen ja uutta satsia tekemään. Liota suolasieniä pari timmaa väljässä vedessä, vaihda vesi puolessa välissä.
Unohditko liottaa suolasienet? Kokemuksesta tiedän, että silloin eivät enää omenaviipaleet ja raejuustot pelasta.
Jos et pysty heittämään roskiin, niin laita valmis salaatti veteen likoamaan, tiristä vesi pois ja käytä itse vaikka munakkaan välissä. Ja tee uusi salaattisatsi uusista liotetuista/ryöpätyistä sienistä.
Papoille ja mummeille on turha aiheuttaa natriummyrkytystä.
Perunan heittäminen sekaan saattaa auttaa. Voi olla että imaisee myös muun kastikkeesta kuten mahdollisen smetanan.
Lopeta sienestäminen ja osta salaatit kaupasta. Tai osta iso koppa kaljaa liian suolaisen sienisalaatin kyytipojaksi. Olitko muuten jo valmiiksi kännissä salaattia laitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Unohditko liottaa suolasienet? Kokemuksesta tiedän, että silloin eivät enää omenaviipaleet ja raejuustot pelasta.
Jos et pysty heittämään roskiin, niin laita valmis salaatti veteen likoamaan, tiristä vesi pois ja käytä itse vaikka munakkaan välissä. Ja tee uusi salaattisatsi uusista liotetuista/ryöpätyistä sienistä.
Omena on toiminut mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omena on toiminut mulla.
Sienisalaattiin ei vaan kuulu omena. Eli kyseessä ei ole sen jälkeen sienisalaatti, vaan jokin muu. Jos haluaa sienisalaattia, ei vaihtoehtoja ole...siis jos on jättänyt sienet liottamatta. Ei se kauaa kestä.
Huuhtele lävikössä kunnolla ja lisää uusi kermaviili/smetana
Ryöpätä ne suolasienet pitää, joskus kolmekin kertaa. Epäonnistuminen on opiksi!
Heitä roskiin ja osta kaupasta.