Minkä ikäiseksi olet jäänyt?
Oletko osittain jäänyt johonkin vaiheeseen elämästäsi siten, että sen iän vaikutus ja vaikutelma on sinussa edelleen läsnä? Mikä ikä se on ollut? Tai palaatko ajatuksissasi johonkin ikään usein?
Kommentit (28)
Itse olen vasta 23-vuotias nainen. Olen itse taas henkisesti ja ehkä fyysisestikin hieman väsähtänyt. Ei riitä energiaa mihinkään. Jos ei tästä piristy niin sitä on liian väsynyt lapsiakin hankkimaan. Kiinnostuksen kohteidenkin perusteella voisi veikata viisikymppiseksi naiseksi. En ole ikinä saanut sitä nuoruutta elääkään, seikkailla tai matkailla. Voipi olla että "villit" ja aktiiviset vuodet vielä edessä. Ainakin toivottovasti. Niveletkin reistaavat ja muita "ikäihmisten" vaivoja.
Henkisesti tunnen itseni teiniksi. Kun avaan suuni, kuulostan luvattoman usein teinimäisen typerältä, enkä lainkaan aikuiselta naiselta. Etenkin vanhempieni luona lapsuudenkodissa käy näin.
32-vuotiaaksi. Minusta oli nuorempana aina kiva täyttää vuosia enkä kokenut mitään kriisiä siitä, että olin taas vuoden vanhempi, kunnes täytin 32 ja totesin, että nyt aika voisi pysähtyä tähän. Fyysistä ikää on nyt 46, mutta edelleen tunnen itseni kolmekymppiseksi, selkeästi aikuiseksi mutta kuitenkin vielä nuoreksi.
Ikävuosia on 69, henkinen ikä testin mukaan 31. Hyvä vai huono? Mielestäni hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa että en koskaan saanut kokea nuorta naista eli sellaista 16-20v ikäistä.
Minä sain kokea kerran, ollessani 20-vuotias. Nyt olen jo 36.
Siitä on olemassa tutkimuskin, että naisilla henkinen kehitys on huomattavan paljon erilainen mitä yleisesti luullaan. En muista tarkkaan enää miten eri ikäryhmät asettuivat, mutta sen muistan, että 12-vuotiaan tasolla oli yllättävän suuri ryhmä aikuisista naisista. Se on myös helppo uskoa lukemalla tätä sivustoa.
Alle 3kymppiseksi oon jäänyt. Oon yli 4kymppinen, enkä koskaan kykene henkisesti vanhenemaan tämän enempää. Olen ilkikurinen pilailija, ja voissa pitää vissiin paistaa jos muuttua pitäisi.. enää en tosin riko usein mitään, niinku oikeasti nuorempana onnistuin tekemään