Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mykkäkoulua riitatilanteissa harrastava mies muuttua?

Vierailija
23.12.2017 |

Pieni riita ja nyt mies pitää mykkäkoulua. Olen pyytänyt anteeksi omaa osuuttani riitaan, mutta ei auta. Voiko tällaisen riitelymallin omaava mies muuttua? Arki sujuu hyvin mutta riidat on aivan järkyttäviä, koska mies pitkittää pieniäkin riitoja mykkäkoulullaan. Ja näköjään edes joulu ei ole poikkeus. Surkea fiilis. :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein riitelette?

Vierailija
2/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin juuri tänään miespuoliselta ystävältä, että mikä on muuttunut. Yksi tärkeimmistä muutoksista on, että mykkäkoulut loppuivat kuin seinään. Olen hämmästynyt. Muutos on toki hyvä, mutta olisin utelias tietämään, että mikä muutoksen aiheutti.

Mutta mies vain kohautti olkiaan, että ei osaa sanoa. Ja ettei ole huomannut että olisi niin muuttunut. Mutta kysymys tuli vähän äkkiä, hän mietiskelee asioita yleensä pitkään. Jos muistan kysyä samaa joskus uudelleen rauhallisessa tilanteessa, niin sieltä saattaa tulla vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on kyllä aika ahdistavaa. Ja niissä on varmasti eri motiiveja. Mulla kesti vuoden löytää meille hyvä toimintatapa. Eli olen vain välittämättä ja höpöttelen ajatuksiani. Jos minulta tulee riittävän syvällisiä tuntoja ääneen ulos, niin mieskin lähtee taas juttuun mukaan ja vastaa.

Mutta en usko, että hänen mykkäkoulunsa ovat tarkoituksellista manipulointiyritystä, vaan enemmänkin tilanteessa lukkiutumista. Yhtä kamalaa, mutta hän on sovinnonhaluisempi kuin ehkä moni muu.

Vierailija
5/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin juuri tänään miespuoliselta ystävältä, että mikä on muuttunut. Yksi tärkeimmistä muutoksista on, että mykkäkoulut loppuivat kuin seinään. Olen hämmästynyt. Muutos on toki hyvä, mutta olisin utelias tietämään, että mikä muutoksen aiheutti.

Mutta mies vain kohautti olkiaan, että ei osaa sanoa. Ja ettei ole huomannut että olisi niin muuttunut. Mutta kysymys tuli vähän äkkiä, hän mietiskelee asioita yleensä pitkään. Jos muistan kysyä samaa joskus uudelleen rauhallisessa tilanteessa, niin sieltä saattaa tulla vastaus.

No hyvä tietää, että muutos on ainakin yhden mykkäkoulumiehen kohdalla tapahtunut. Keksisipä keinon, jolla myös oman miehen riitelytyyli muuttuisi rakentavaksi. - ap

Vierailija
6/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on kyllä aika ahdistavaa. Ja niissä on varmasti eri motiiveja. Mulla kesti vuoden löytää meille hyvä toimintatapa. Eli olen vain välittämättä ja höpöttelen ajatuksiani. Jos minulta tulee riittävän syvällisiä tuntoja ääneen ulos, niin mieskin lähtee taas juttuun mukaan ja vastaa.

Mutta en usko, että hänen mykkäkoulunsa ovat tarkoituksellista manipulointiyritystä, vaan enemmänkin tilanteessa lukkiutumista. Yhtä kamalaa, mutta hän on sovinnonhaluisempi kuin ehkä moni muu.

Meillä on siinä mielessä pahempi tilanne, että mies ei tee aloitteita sopimiseen. Kiva että teidän suhteessa mykkistelijällä on sentään halua sovintoon! - ap

Vierailija
7/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko, että mies mykkäkouluilee kostoksi tai "tahallaan" vaan hän tosiaan menee lukkoon. Mikä ei silti ole toimiva vuorovaikutustapa.

Olennainen kysymys on, haluaako hän edes muuttua. Niin kauan kuin hänen ei tarvitse vaan hän saa sulkeutua hiljaisuuteen, hän tuskin kokee edes tarvetta. Oma miesystäväni antoi aikansa katseltuaan minulle tasan kaksi vaihtoehtoa: joko opettelen toimimaan toisin tai suhteemme päättyy. Oli valmis tarvittaessa hommaamaan minulle vaikka ammattiapua.

Ei ole edelleenkään helppoa, kun päässä lyö täysin tyhjää enkä tiedä kuinka "palata" siitä tunnetilasta, mikä minulle tulee, kun jostain suutun tai loukkaannun. Toistaiseksi yritän kuitenkin ihan omin avuin. Mies on sellainen aarre, että ainakin teen parhaani.

Vierailija
8/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siinä mielessä pahempi tilanne, että mies ei tee aloitteita sopimiseen. Kiva että teidän suhteessa mykkistelijällä on sentään halua sovintoon! - ap

Mies ei tee varsinaisesti aloitetta sopimiseen. Mutta kun juttelen hänelle itsekseni tunnin tai puolitoista, niin hänkin saa siinä ajassa taas äänijänteensä toimimaan. Asiaa tietysti auttaa se, että aiemmat kokemukset ovat osoittaneet, että mykkäkoulu ei jatku seuraavalla tapaamisella koskaan. Eli on ollut positiivisia merkkejä siitä, että mies ei ole pitkävihainen.

Vierailija
9/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Aloittelevalla koomikolla on vielä vähän tekemistä...

Vierailija
10/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko mieluummin miettiä, miten niitä riitoja saisi vähennettyä? Ei kai tuollainen jatkuva riitely ole normaalia. Pitäisin minäkin mykkäkoulua, jos jatkuvasti olisi jotain vääntöä ja jäkätystä.

Vierailija
11/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko mieluummin miettiä, miten niitä riitoja saisi vähennettyä? Ei kai tuollainen jatkuva riitely ole normaalia. Pitäisin minäkin mykkäkoulua, jos jatkuvasti olisi jotain vääntöä ja jäkätystä.

Entä jos ap ei pysty vähentämään niitä riitoja kun ei ehkä ole niitä aiheuttanutkaan? Entä jos ap:n mykkäkoulumies aloittaa ne riidat ihan tyhjästä? 

t. eri

Vierailija
12/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en usko, että mies mykkäkouluilee kostoksi tai "tahallaan" vaan hän tosiaan menee lukkoon. Mikä ei silti ole toimiva vuorovaikutustapa.

Olennainen kysymys on, haluaako hän edes muuttua. Niin kauan kuin hänen ei tarvitse vaan hän saa sulkeutua hiljaisuuteen, hän tuskin kokee edes tarvetta. Oma miesystäväni antoi aikansa katseltuaan minulle tasan kaksi vaihtoehtoa: joko opettelen toimimaan toisin tai suhteemme päättyy. Oli valmis tarvittaessa hommaamaan minulle vaikka ammattiapua.

Ei ole edelleenkään helppoa, kun päässä lyö täysin tyhjää enkä tiedä kuinka "palata" siitä tunnetilasta, mikä minulle tulee, kun jostain suutun tai loukkaannun. Toistaiseksi yritän kuitenkin ihan omin avuin. Mies on sellainen aarre, että ainakin teen parhaani.

Ollaan tästä aiempienkin riitojen jälkeen puhuttu ja mies on sanonut että lopettaa mykkäkoulut, mutta riitatilanteessa sama tapa kuitenkin palaa. Kyllä tää on sellainen asia, jonka vuoksi olisin valmis eroamaan, koska pää ei vaan kestä tätä. Pitänee tehdä asia paremmin miehelle selväksi. Meillä on muuten hyvä suhde, mutta nää riidat on niin ahdistavia että en vaan jaksa tällaista loppuelämää. Tämäkin lähti niin pienestä liikkeelle, mutta paisui valtavaksi, kun mies hidastaa sopimista omalla toiminnallaan. - ap

Vierailija
13/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee varsinaisesti aloitetta sopimiseen. Mutta kun juttelen hänelle itsekseni tunnin tai puolitoista, niin hänkin saa siinä ajassa taas äänijänteensä toimimaan. Asiaa tietysti auttaa se, että aiemmat kokemukset ovat osoittaneet, että mykkäkoulu ei jatku seuraavalla tapaamisella koskaan. Eli on ollut positiivisia merkkejä siitä, että mies ei ole pitkävihainen.

Hmm, tätä varmaan voisi kokeilla. Ei vaan tekisi mieli mennä höpöttelemään kun oon niin vihainen ja pahalla mielellä miehen mykkäkoulusta. - ap

Vierailija
14/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä tämä vika riita nyt lähti?!

Vierailija
15/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Aloittelevalla koomikolla on vielä vähän tekemistä...

Haista ite!

Vierailija
16/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos sillä on omaa motivaatiota siihen. Ulkoa tulevalla painostuksella ei ole pysyvää vaikutusta.

Vierailija
17/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ap ei pysty vähentämään niitä riitoja kun ei ehkä ole niitä aiheuttanutkaan? Entä jos ap:n mykkäkoulumies aloittaa ne riidat ihan tyhjästä? 

t. eri

En ehkä sanoisi että riitoja on usein, sillä edellisestä vastaavasta mykkäkouluepisodista on ainakin pari kuukautta. Mutta en jaksa tällaista draamaa edes muutaman kuukauden välein... Etenkin kun alkuperäinen riidan aihe oli niin pieni. Tuskin olen itse kaikkiin riitoihin syyllinen, korkeintaan puoliin niistä ja tuskin sitäkään. Ja itse pyydän anteeksi ja yritän sopia, jos olen jotain väärin tehnyt (ja usein silloinkin kun en ole, sillä mieheltä näitä aloitteita ei oikein tule...).

18/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Aina samaa paskaa pienistäkin asioista.

Vierailija
19/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jos sillä on omaa motivaatiota siihen. Ulkoa tulevalla painostuksella ei ole pysyvää vaikutusta.

Näinhän se näyttäisi olevan. Tähän mennessä ei omaa motivaatiota ole löytynyt...

Ja riidan aiheesta kyselijälle:

Riita lähti siitä kun tulin töistä ja huomautin miehelle että hän ei ollut siivonnut kotona. Hänellä oli siis vapaapäivä. Aloin sitten itse siivota työpäivän jälkeen ja olin pahantuulinen tästä johtuen ja mies sitten tästä kiukuttelustani loukkaantui ja lopputulos on mykkäkoulu. - ap

Vierailija
20/26 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja alistamista. Ei hän halua muuttua ja lopettaa sitä. Hän haluaa, että sinä teet aina, kuten hän haluaa, eikä sinulla ole vaatimuksia hänelle. Tuossa siivousasiasta tulleessa riidassa oli tämä asetelma, eli hän ei näe sinua vertaisenaan vaan itseään alempana, jolla ei ole oikeutta pyytää häntä siivoamaan. Tämän kun ymmärrät, niin on helpompi tehdä johtopäätöksiä jatkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi