Lue keskustelun säännöt.
Miehellä joulustressi
23.12.2017 |
Tuli eilen kotiin töistä huonolla tuulella. Vähän aikaa ihmettelin ja kysyin, mikä on. Sitten paukautti sanomaan: Joulu on jo sunnuntaina ja kaikki tekemättä, kamala joulustressi. Yllätys on mulle ollut iso. Tässä minä, perheen äiti, on joutunut patistamaan miestä chillailee.
Sanoin kyllä aika rumasti, että eihän miehillä voi olla joulustressiä ja mikä hänellä tässä on. Minä olen käynyt ostamassa kaikki lahjat, paketoinut ne ja olen ostanut kaikki ruoat ja juomat.
Millä voisin helpottaa mieheni oloa, kun en itse oikein ymmärrä hänen stressiään?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Miehenä voin kyllä neuvoa millä sitä stressiä voi lievittää. Ei tosin suhteessa olevalle pitäisi olla edes neuvomisen paikka? Itse lasten etänä jolla on jouluvuoro oli aivan hirveä stressi lahjasta. Vanhin ei halua mitään, helppoa annan sille rahaa. Nuorin niin pieni että sille keksii vielä leluja. Mutta tuo keskimmäinen halusi jotain mihin piti miettiä riittääkö edes rahat.
Riitti rahat ja löytyi juuri se mitä halusi. Aika varmasti vielä parempi versio mitä ehdotteli kun sai luvalla netistä katsella onko tuo tai toi mieleinen. Sitä on itsellä todella hyvä mieli kun voi antaa sen mitä lapsi haluaa. Sitä kun on rajoitetusti rahaa niin joulu voi olla hirveä stressi.
Mulla ainoa tekeminen enää on kinkun paisto ja sitä en laske miksikään. Siitähän tulee ainakin se joulun tuoksu. Avokilta tässä venaan ja jännitän saanko ja millaisen "lahjan". Jotain vähän spesiaalia sellaista ressin rentoutusta on toiveena. Maksaa vain tekemisen vaivan.