Haittaisiko sinua uuden tuttavuuden mielialalääkkeiden syönti?
Miten reagoisit, jos deittisi tapailuvaiheessa avoimesti kertoisi syövänsä mielialalääkkeitä? Jatkaisitko kuin ei mitään vai juoksisitko karkuun?
Kommentit (213)
Ei haittaisi jos taustalla olisi: unettomuus, keskivaikea depressio, pakko-oireet (hyvä hoitotasapaino), yleistynyt ahdistuneisuus, paniikkihäiriö, symishäiriön hallinta
Haittaisi jos taustalla: skitsofrenia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, persoonallisuushäiriön hillintä, vaikea- tai psykkoottistasoinen masennus, krooniset kivut, psykoosi
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi jos taustalla olisi: unettomuus, keskivaikea depressio, pakko-oireet (hyvä hoitotasapaino), yleistynyt ahdistuneisuus, paniikkihäiriö, symishäiriön hallinta
Haittaisi jos taustalla: skitsofrenia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, persoonallisuushäiriön hillintä, vaikea- tai psykkoottistasoinen masennus, krooniset kivut, psykoosi
Psykoosi-kortti pelattu, eli hävisit taas.
Minusta on tärkeää, että ihmiset hoidattavat itsensä kuntoon. Eli ei haittaa. Tosin jos mies ei pysty seksiin lääkityksen takia, niin valitettavasti se haittaa. Lääkkeitä syödään kuitenkin aika pitkään, vähintään vuosi, yleensä pidempään. Olen itsekin syönyt masennuslääkkeitä noin kymmenen vuotta sitten erittäin vaikean ja kuormittavan elämänvaiheen takia, minkä seurauksena masennuin. Kukaan ei ikinä uskoisi sitä minusta, koska nykyisin olen hauska, iloinen ja yleensä hyväntuulinen tyyppi.
Ei haittaisi, ellei se söisi mun lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi-kortti pelattu, eli hävisit taas.
Ei voi hävitä taas jos ei ole koskaan ennen pelannut :) mitkä oli säännöt? Luulin, että tämä on vain mielipideketju.
Katsoisin kyllä, että mikä kummajainen se tuokin on... ja kehottaisin ottamaan minuun yhteyttä sitten kun hoidossa on käyty.
Vastauksista voi päätellä, että ei haitaisi ihmisiä, jotka itse syövät tai ovat syöneet masennuslääkkeitä. Muita sen sijaan haittaisi. Kukaan ei tosin vielä kertonut, viekö lääkkeet seksihalut ja tekee tunnetasolla kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa.
Olet kai lapsi vielä, joka ei tunne ihmisluontoa ja kuvittelee elävänsä elämänsä läpi yksin ilman vaikeuksia.
eli hullua on pakko tapailla, tai wt-mamma tuomitsee perikatoon?
enpä ihmettele, miksi sinulle on määrätty lääkkeitä.
Wt-kortti pelattu eli håvisit taas. Palaahan takaisin etsimään hernettä patjojen välistä.
senkus nillität. kyllä näkee, että suurinosa ihmisistä kiertää kaltaisesi kaukaa, eli hävisit taas
Se ettei sinulla ilmeisesti ole diagnoosia, ei tarkoita, ettet olisi mt-ongelmainen. Tämän teit selväksi kahdessa viestissä mikä hipoo palstan ennätystä.
en usko, että sinun keittiöpsykologiallasi on mitään tieteellistä arvoa.
Eikö sinulla ole enää yhtään ystävää kenelle kiukutella jouluna? Ovatko he joutuneet mielialalääkekierteeseen kuuneltuaan sinun lapsellisia sivalluksiasi ja draamakunigattarena hylkäsit heidät eli kaikki voittivat?
käytitkö itse toimeentulotukesi alkoholiin, etkä saa uusia lääkkeitä ennen tammikuuta?
Pidätkö itse itseäsi terveenä ketjuun kirjoitttamien törkeyksien älkeen? Ai se onkin vain sun luonne, missä on vikaa, ei pää. :D :D :D
Pimpelipom. kirjoitti:
Vastauksista voi päätellä, että ei haitaisi ihmisiä, jotka itse syövät tai ovat syöneet masennuslääkkeitä. Muita sen sijaan haittaisi. Kukaan ei tosin vielä kertonut, viekö lääkkeet seksihalut ja tekee tunnetasolla kylmäksi.
Ihmisiä ja lääkkeitä kun on erilaisia. Ei voi kovin karkeasti yleistää. Kannattaa ennemminkin miettiä, minkälaista jälkeä syntyy, jos bipolaari tai psyykoosiin sairastunut _ei_ syö lääkketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa.
Olet kai lapsi vielä, joka ei tunne ihmisluontoa ja kuvittelee elävänsä elämänsä läpi yksin ilman vaikeuksia.
Wt-kortti pelattu eli håvisit taas. Palaahan takaisin etsimään hernettä patjojen välistä.
senkus nillität. kyllä näkee, että suurinosa ihmisistä kiertää kaltaisesi kaukaa, eli hävisit taas
Se ettei sinulla ilmeisesti ole diagnoosia, ei tarkoita, ettet olisi mt-ongelmainen. Tämän teit selväksi kahdessa viestissä mikä hipoo palstan ennätystä.
Eikö sinulla ole enää yhtään ystävää kenelle kiukutella jouluna? Ovatko he joutuneet mielialalääkekierteeseen kuuneltuaan sinun lapsellisia sivalluksiasi ja draamakunigattarena hylkäsit heidät eli kaikki voittivat?
käytitkö itse toimeentulotukesi alkoholiin, etkä saa uusia lääkkeitä ennen tammikuuta?
Pidätkö itse itseäsi terveenä ketjuun kirjoitttamien törkeyksien älkeen? Ai se onkin vain sun luonne, missä on vikaa, ei pää. :D :D :D
mistä lähtien mt-diagnoosit on tehty internetin välityksellä? taidat olla kaiken muun lisäksi hieman liiankin riippuvainen tietokoneeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa.
mistä lähtien mt-diagnoosit on tehty internetin välityksellä? taidat olla kaiken muun lisäksi hieman liiankin riippuvainen tietokoneeseen
Huh huh, mikä tyyppi tuli ketjuun... . :D :D :D Joku voi todellakin pahoin ja haluaa että kaikki muutkin voivat. Kannattaisiko pyytää empatiaa ja järkeä käteen pukilta. Hyvää joulua kuitenkin, edes lähimmäistesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa.
Huh huh, mikä tyyppi tuli ketjuun... . :D :D :D Joku voi todellakin pahoin ja haluaa että kaikki muutkin voivat. Kannattaisiko pyytää empatiaa ja järkeä käteen pukilta. Hyvää joulua kuitenkin, edes lähimmäistesi takia.
eli sinun on rakastettava lääkkeitäkäyttäviä hippiäisiä ja suostua heidän henk. koht. terapeotiksi kaiken muun ohella, tai olet itsekin samanlainen hullu?
Ai jukenaut että on kiihottavaa kun Yusuf ja Kamal tulee jouluksi tänne. Mun bestis Tiina tulee kanssa. Pidetään kunnon orgiat.
Yusuf ja Kamal sai just Kela-korvaukset mut ne Tiinan kanssa maksetaan tietysti Yusufin ja Kamalin Halal-ruuat.
Jos tykkäisin hänestä niin ei se tieto mielialalääkkeistä sitä muuttaisi. Oikeastaan olisi plussaa koska silloin hän todennäköisemmin hyväksyisi minun unilääkkeiden käyttöni.
Vierailija kirjoitti:
Ei
Ei
Ei
Ei
Se on ikäänkuin kyllä.
Haittaisi. Tosiasia on, vaikka sitä ei ääneen sanotakaa, että mielialalääkkeitä syövän kanssa on vaikeampi elää johtuen tunne-elämän erikoislaatuisuudesta ja epävakaudesta.
Mietteliäs. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietteliäs. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä määrätään nykyään melko moneen asiaan.
Mihin muuhun kuin mielialaongelmiin?
No vaikka syömishäiriöihin, pakko-oireisiin ja krooniseen kipuun.
Eikö syömishäiriä tai pakko-oireisuus ole mielenterveydellisiä ongelmia?
Myös krooniseen unettomuuteen joka voi johtua mielenterveyden ongelmista tai voi olla johtumatta. Esim. hermostollinen ylivilkkaus aiheuttaa kroonista unettomuutta. Mutta siinä olet oikeassa että pääosin noita syödään mt-ongelmiin. Tuon vuoksi en mainitsekaan koskaan mitä lääkitystä käytän lapsuudesta saakka jatkuneeseen unettomuuteeni. Liian leimaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa.
eli sinun on rakastettava lääkkeitäkäyttäviä hippiäisiä ja suostua heidän henk. koht. terapeotiksi kaiken muun ohella, tai olet itsekin samanlainen hullu?
Menisit setä kirjoittamaan niitä wt-aloituksia. Tässä kun aikuiset yrittävät keskustella asiallisesti vakavasta aiheesta.
Ystäväni alkoi käyttää mielialalääkkeitä ja se muutti hänen persoonaansa. Muuttui ylitouhukkaaksi, alkoi leipoa ja huseerata. Tunnetasolla etäiseksi.Lopettaminen oli hänelle todella vaikeaa, järkyttävät vieroitusoireet. Tuttavapiirissä myös kaksi muuta käyttäjää ja valitettavasti se näkyy silmistä sekä oudoista hilpeydenpuuskista yleisessä tönkköydessä. Eivät ole ihan tällä planeetalla.
Että jos kyseessä olisi mies, pohtisin mikä hänen pohjimmainen persoonansa on. Naiskaverissa ei haittaisi jos muuten olisi hyvä match ystäväkseni.