Miksi keski-ikäiset naiset hymähtelee jatkuvasti?
Kommentit (19)
He pidättäytyvät sanomasta kaikkea, mitä mieleen pärähtää, mutta hymähdys pääsee sentään.
Itse hymähtelen päivittäin omalle typeryydelleni. Joskus satunnaisesti vain muiden typeryydelle. Tai hymähtelen jutuille, jotka olisivat nuorempana tuntuneet kutkuttavan hauskoilta.
Yleensä silloin ajatukset eivät ole julkaisukelpoisia ja tämä on ketään loukkaamaton lyhennelmä.
Siksi että nuoremmat saisi ihmetellä, kuten sä.
Minä hymähtelen niin paljon, että siitä jo huomautellaan, ja olen tosiaankin 27-vuotias keski-ikäinen. Hymähdys korvaa monta turhaa toteamusta, eikä tarvitse suutakaan avata. Yleensä se varmaan on "joo", "kyllä", "kuulin", "huomasin", "otan huomioon", "hyväksyn", mutta hymähtelen myös silloin, kun kovasti keskityn tekemään jotakin, jolloin kommentoin hymähdyksellä omaa suoritustani. Kaksiosaisella hmp-hmp -hymähdyksellä on enemmän sellainen "jahhas", "oho", "niinkö", "yllättävää" -merkitys. Miksi tuhlata sanoja.
Eniten ihmetyttää nämä kassajonossa hymähtelevät rouvat. Mikä vittu teitä vaivaa?
Hymähtelyn vihaajille suosittelen elokuvaa Koirankynnen leikkaaja! :D Elokuvan nähneet ehkä muistavat, mistä puhun.
Niin ne muuten tosiaan tekee. Samaa ikäluokkaa niin tuota hymähtelyä on aika paljon. Nooh loppupeleissä aika pieni, lähes mitätön omituisuus. Onko meillä keski-ikäisillä miehillä jokin vastaava juttu mitä ei itse huomaa?
Koska me keski-ikäiset naiset olemme viisaita ja hyväntuulisia.
Minä hymähtelen kun näen ja tunnen jotain yllättävää. Teen helposti huomioita, ja saatan hymähdellä jollekin tekemälleni huomiolleni. Itse hymähtelen vain positiivisesti.
En ole siis niitä hapannaamoja, jotka happamasti tai ilkeämielisesti hymähtelee. Itselleni hymähtely on joko itselle nauramista tai sisäänpäin hymyilemistä.
Hymähtelen rakastuneelle nuorelleparille, kauniille nuorelle naiselle, tai aika usein hymähtelen itsekseni sille kun miehet katselevat sillä silmällä vaikka olenkin jo yli nelikymppinen nainen.! Sithän ei uskota täällä av:lla, mutta olen hoikka, pieni ja muodokas ja lapsenkasvoinen (mm isot silmät ja huulet). Puhkesin kukkaan vasta keski-iässä urheilun ja laihtumisen takia. Minua on yritetty iskeä mm bussipysäkillä arkiaamuna, ja kyseessä oli pitkä, komea ja minua nuorempi mies. Näille sattumuksille hymähtelen.
Vierailija kirjoitti:
Koska me keski-ikäiset naiset olemme viisaita ja hyväntuulisia.
Elätköhän jossain rinnakkaistodellisuudessa? Siitä viisaudesta mulla ei ole varaa sanoa mitään mutta hyväntuulisuudesta rohkenen olla eri mieltä. En tiedä mikä monia keski-ikäisiä naisia kiukuttaa mutta turhan monella on usein huono päivä.
Voin oikeasti lyödä vetoa että syy on puute. Onko sitten unen, rahan tai seksin puute niin sitä en tiedä mutta aika saletti että jonkin puute kiukuttaa.
Se on rasittavaa passiivis-aggressiivista käytöstä. Eikö olisi reilumpaa sanoa mikä mättää? Minua ainakin ärsyttävät nämä ylimieliset hymähtelijät.
En ole koskaan kiinnittänyt huomiota, että kukaan hymähtäisi. Onpa erikoista. En tiedä, hymähtelenkö itse, en ole huomsnnut ainakaan.
Olisiko tämä samantyyppinen juttu kuin murre? Jollain seuduilla yleinen ilmaisukeino? Tavathan opitaan ympäristöstä ja usein perheenjäsenillä on samanlaista kielenkäyttöä. Olen itse Helsingistä kotoisin ja kaikki sukulaiseni myös, enkä ole huomannut hymähtelyä. Tai sitten se on sattumaa ja riippuvaista itsekunkin lähipiiristä, miten oppivat toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on rasittavaa passiivis-aggressiivista käytöstä. Eikö olisi reilumpaa sanoa mikä mättää? Minua ainakin ärsyttävät nämä ylimieliset hymähtelijät.
sinä: Blablablabla
Täti: *hymähdys*
Suomennos: "puhu mitä puhut"
Hymähdän, kun huomaan miten uudet nuoret sukupolvet toistavat samoja asioita ja tekevät samoja virheitä kun edeltävät sukupolvet. Hymähdän, kun tajuan, että tyhmyydellä ei ole sukupolvien ylittävää rajaa. Hymähdän, kun näen miten historia toistaa itseään eivätkä ihmiset ole oppineet mitään. Hymähdän ikäsyrjinnästä, sitä oli jo silloin kun olin nuori aikuinen ja ajattelin, että maailma on varmasti toisenlainen, kun itse olen keski-ikäinen.
Mies on lähtenyt jonkun ho ron matkaan, lapset maailmalle, kissa kuollut ja menkat loppu. Mummoksikaan ei tarvitse alkaa. Saa vapaasti dokata, eikä töitäkään enää tarjota yli nelikymppiselle. Freedooooom!