Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!! Lapsen kiireellinen sijoitus TÄNÄÄN

Vierailija
22.12.2017 |

12v tuli äitinsä luoksi, eikä halua mennä isälleen, joka määrätty lähivanhemmaksi, koska pelkää isäänsä ja koska isä on järjestelmällisesti estänyt hänen pääsynsä äitinsä luokse viime aikoina, vastoin oikeuden tapaamispäätöstä.

Nyyt lasusta ilmoittivat, että on tehty kiireellinen sijoitus vastaanottolaitokseen, koska vanhempien välit niin riitaisat.

Että sen sijaan, että lapsi voisi olla ihan turvallisessa paikassa äitinsä luona, hänet halutaankin toimittaa ihan vieraaseen paikkaan! Miksi lasta rangaistaan vanhempien riidoista?

Mitä tässä voi nyt tehdä?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireellinen sijoitus tarkoittaa, että lapsi haetaan turvaan heti. Eli keksitty juttu tämä aloitus.

No tällaisen kiireellisen sijoituksen päätöksen lastensuojelu ilmoitti, mutta ei ole haettu. Sitä tässä ihmetelläänkin, että mikä on kiireellisyyden peruste ja miksei sosiaalipäivystyksessä ollut mitään tietoa tästä keissistä.

Eikai se sosiaalityöntekijä ole voinut tällaisa keksiä? Aika karu huumorintaju ois kyllä keksiä tämmönen stressi keskelle joulunviettoa!

Oliko nyt varma että soittaja ei ollut joku isän uusi hoito? 

Kyllä hän oli ihan se sama lasun työntekijä, jonka itsekin tapasin pari viikkoa sitten. Ja hänen numerostaan tuli puhelut ja viesti.

Se että onko hän hyväkin ystävä samassa virastossa työskentelevän lasten isän äidin kanssa, siitä en tiedä.

Mikähän sossu muka on töissä perjantai klo 15:n jälkeen?

Tuskin normisossu mikään päivystävä sossu yhtäkkiä on.

Meillä on virka-aikainen päivystys 15:30 asti, jonka jälkeen sosiaalipäivystys hoitaa.

Sossu

Sosiaalipäivystykselle luulisi menevän tieto tällaisista kiireellisistä tapauksista, jotka on jääneet kesken virka-ajan puitteissa, vai mitä?

Koetettiin soittaa sinne selvittääksemme asian tilaa ja perusteluja, muttei sieltä kerrottu mitään, kehottivat vaan olemaan yhteydessä paikalliseen päivystykseen, joka siis auki seuraavan kerran keskiviikkona.. Saako tässä nyt sitten pelätä kaikki pitkät pyhäpäivät milloin viranomaiset putkahtavat oven taakse?!

Soitit siis tänne https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/paivystys

En kyllä osaa sanoa, miksi se tieto ei ole sinne mennyt ja jos kerta päätöskin on tehty, niin miksi ei ole seurattu että se laitetaan täytäntöön. Kuulostaisi kyllä jännältä, että pitäisi tehdä kiireellinen sijoitus lapselle ja jättää lapsi niikseen.

Juu sama paikka. Niin aika jännä juttu tämä on! Näen jo sieluni silmin poliisien ryntäävän meille koko suvun keskelle raahaamaan lasta joulupöydästä tai kesken lahjojenjaon.. Huh mikä stressi!!

Vierailija
62/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän sekopää äiti ollut 40 v sossuissa töissä ja keulii suhteillaan joka paikkaan. Itse hän ei kestänyt poikaansa vaan heitti pentunsa 18-v lahjaxi pihalle ja hänen siskonsa sijoitti mieluummin muualle maalle sukulaisille kun ei itse pärjännyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä veikkaan, että äiti on manipuloinut lapsen isää vastaan ja nyt yrittää kaapata lapsen itselleen. Lähivanhemmuus annetaan isälle vain harvoin ja silloin on yleensä painavat syyt miksei lasta voi äidille antaa. Jotain on nyt jätetty tässä kertomatta, kun maalaillaan äidistä pyhimystä ja isästä hirviötä. Harvemmin asiat on niin yksinkertaisia.

Vierailija
64/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä veikkaan, että äiti on manipuloinut lapsen isää vastaan ja nyt yrittää kaapata lapsen itselleen. Lähivanhemmuus annetaan isälle vain harvoin ja silloin on yleensä painavat syyt miksei lasta voi äidille antaa. Jotain on nyt jätetty tässä kertomatta, kun maalaillaan äidistä pyhimystä ja isästä hirviötä. Harvemmin asiat on niin yksinkertaisia.

En tiedä onko meistä kukaan nyt ihan pyhimys kuitenkaan, mutta tosiasia on se, että lapsen isä on melko hurja tapaus, olen itse kuullut sitä hänen räyhäämistään ja ymmärrän hyvin miksi lapsi pelkää isäänsä.

Ja fakta on myös se, että isä on monin tavoin estänyt lasten tapaamisia yhteydenpitoa äitinsä kanssa muunmuassa lukitsemalla heitä huoneeseen ja ottamalla kännykät pois.

Kaikissa aikaisemmissa oikeudenkäynneissä (useita) lasten on annettu asua äidillään. 

Vierailija
65/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun roolisi tässä siis on? Ja mikä oli syy että äiti joutui sairaalaan? Kuulostaa todella epäilyttävältä että jonkun luunmurtuman vuoksi lapset sijoitettaisiin kiirellisesti isälle. 

Mä olen puolisukulainen/ystävä, jonka luona äiti tällä hetkellä asuu. 

Äiti joutui sairaalaan burnoutin vuoksi; oli taas yksi oikeudenkäynti meneillään ja lasten isä teki todella rankkaa kiusaa hänelle. 

Sitä silloistakin kiireellisen sijoituksen päätöstä on kyllä ihmetelty, ei tainnut olla ihan lainmukainen sekään...

Aa, nyt alkaa selkiytymään. Eli äidillä ei ole vakituista asuntoa ja on ollut uupumuksen/mt-ongelmien vuoksi sairaalahoidossa?

Dg uupumus, josta tosin jo jokseenkin toipunut. Oli silloin sairaalahoidossa parisen viikkoa, mutta siitä reissusta on siis jo jonkin aikaa.

Joutui luopumaan perheasunnostaan pari kk sitten ja muutti mun luokse.

Uupumusta ei kyllä todellakaan hoideta nykyresursseilla sairaalassa, tuskin pääsee edes psykiatriseen avohoitoon vaan hoidetaan lääkereseptillä ja hoitajan keskustelutapaamisilla terveyskeskuksessa. Pitää olla todella vakavia, lähes psykoositasoisia mielenterveyden häiriöitä että otetaan osastohoitoon.

Vierailija
66/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun roolisi tässä siis on? Ja mikä oli syy että äiti joutui sairaalaan? Kuulostaa todella epäilyttävältä että jonkun luunmurtuman vuoksi lapset sijoitettaisiin kiirellisesti isälle. 

Äiti joutui sairaalaan burnoutin vuoksi; oli taas yksi oikeudenkäynti meneillään ja lasten isä teki todella rankkaa kiusaa hänelle. 

Sitä silloistakin kiireellisen sijoituksen päätöstä on kyllä ihmetelty, ei tainnut olla ihan lainmukainen sekään...

Aa, nyt alkaa selkiytymään. Eli äidillä ei ole vakituista asuntoa ja on ollut uupumuksen/mt-ongelmien vuoksi sairaalahoidossa?

Dg uupumus, josta tosin jo jokseenkin toipunut. Oli silloin sairaalahoidossa parisen viikkoa, mutta siitä reissusta on siis jo jonkin aikaa.

Uupumusta ei kyllä todellakaan hoideta nykyresursseilla sairaalassa, tuskin pääsee edes psykiatriseen avohoitoon vaan hoidetaan lääkereseptillä ja hoitajan keskustelutapaamisilla terveyskeskuksessa. Pitää olla todella vakavia, lähes psykoositasoisia mielenterveyden häiriöitä että otetaan osastohoitoon.

Jep. Tai vakavaa itsetuhoisuutta.

Vierailija
67/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa siitä on aikaa ja on nyt terve.

Vierailija
68/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jouluisin ensikodit, lastenkodit jne ovat todella täynnä. Sinne ei turvassa olevaa lasta haeta ilman hyvin vakavaa syytä. 

Toisekseen, useita oikeudenkäyntejä? Oikeuteen ei varmasti oteta samaa keissiä useaan kertaan. Haastaa oikeuteen aina saa mutta oikeudessä päätetään ottaako asian käsiteltäväksi. Jos asia koskee jo käsiteltyä asiaa, sitä ei oteta käsittelyyn. 

Vierailija
69/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko meistä kukaan nyt ihan pyhimys kuitenkaan, mutta tosiasia on se, että lapsen isä on melko hurja tapaus, olen itse kuullut sitä hänen räyhäämistään ja ymmärrän hyvin miksi lapsi pelkää isäänsä.

Ja fakta on myös se, että isä on monin tavoin estänyt lasten tapaamisia yhteydenpitoa äitinsä kanssa muunmuassa lukitsemalla heitä huoneeseen ja ottamalla kännykät pois.

Kaikissa aikaisemmissa oikeudenkäynneissä (useita) lasten on annettu asua äidillään. 

Tilanne on sen jälkeen oleellisesti muuttunut. Äidillä on todettu vaikeita mt-ongelmia ja hän on asunnoton. Ei hän silloin voi olla lapsen lähivanhempi vaikka kuinka haluaisi. Kuten epäilinkin, olit aloituksessa jättänyt kertomatta painavista syistä miksi lapsi ei voi äidillään asua ja paljastit ne vasta myöhemmin ketjussa.

Toivottavasti provo, ainakin tuo oleellisten seikkojen panttaaminen ja keskusteluun myöhemmin tiputtelu on provoajille tyypillinen taktiikka.

Vierailija
70/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On terve vai jokseenkin toipunut? Jos vaan nyt kertoisit asian oikean laidan. On helppo tietenkin puolustaa kaveria, mutta totuus tässä on että uupumuksen vuoksi ei kahta viikkoa pidetä sairaalassa. 

Vierailija
71/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeasta mielen sairaudesta kärsivä ei ole terve vaan tilapäisesti oireeton. Alttius sairauden uuteen pahenemisvaiheeseen säilyy läpi koko elämän ja on varsin oleellinen seikka huoltajuudesta päätettäessä.

Vierailija
72/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä äidissä vikana kun isä saanut lähivanhemmuuden.

Vierailija
73/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuan hieman aihetta, mutta minusta on tehty teini-ikäisenä kiireellinen sijoitus päätös. Minut vietiin siltä istumalta toimistolta vastaanottokotiin kiireellisten sijoitusten puolelle. Syynä oli se, että äitini halusi minut sinne. Olin silloin 17v.

Sitten tuli mieleeni, että oletko varma, että puhuttiin kiireellisestä sijoituksesta? Ettei olisi joku toinen ilmaisu, joka sitten tarkoittaa jotakin muuta kuitenkin? Koska jos tuo päätös olisi tehty, niin eilenhän lapsi oltaisiin tultu hakemaan ilmoittamatta, kiireellinen sijoitus päätös tarkoittaa aina välitöntä toimintaa. Vai tietävätkö sosiaali työntekijät, että lapsi on sinun luonasi?

Vierailija
74/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireelliselle sijoitukselle on äärimmäisen kovat kriteerit. Lastensuojelu ei muutenkaan puutu huoltoriitoihin kuin silloin, jos lapsen kasvu ja kehitys vaarantuu ja tästä on selkeää johdonmukaista näyttöä.

t. entinen sossu.

Vierailija
75/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, jouluisin ensikodit, lastenkodit jne ovat todella täynnä. Sinne ei turvassa olevaa lasta haeta ilman hyvin vakavaa syytä. 

Kiireellinen sijoitus on hyvin vakava syy hakea lapsi ja laittaa laitokseen. Ja nämä laitokset ovat näin joulunaikaan aikas tyhjää täynnä, kun kaikki ovat lomilla, kyllä, ne sijoitetut lapset, suuri osa. Oman lapsen laitkoseen jäi kaksi lasta/nuorta joulun ajaksi...

Ap valehtelee, kiireellistä sijoitusta ei ole voitu tehdä eilen, kun ei kerran ole lasta jo haettu.

Vierailija
76/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkkieipakollinen kirjoitti:

Kiireelliselle sijoitukselle on äärimmäisen kovat kriteerit. Lastensuojelu ei muutenkaan puutu huoltoriitoihin kuin silloin, jos lapsen kasvu ja kehitys vaarantuu ja tästä on selkeää johdonmukaista näyttöä.

t. entinen sossu.

Ohista kiinnostaa, miksi olet entinen sossu ja olisitko nykyään pätevä?

Vierailija
77/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista.

Kiireellinen sijoitus lukee lasusta tulleessa tekstiviestissä ja sillä he myös uhkasivat aikaisemmin puhelimessa. Toisessa tekstiviestissä lukee: "Sijoituspäätöksen tarkoituksena on saada lapsi pois vanhempien välisestä ristiriidasta".

Tarkistimme, että lääkärintodistuksessa lukee burn out ja sairaalassa oli vähän alle viikon. Tästä aikaa puolitoista vuotta.

Äiti ei ole asunnoton, vaan asuu minun luonani.

Ketään viranomaisia ei ole meillä näkynyt, vaikka minun osoitteeni olisi kyllä helposti selvitettävissä.

Vierailija
78/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkkieipakollinen kirjoitti:

t. entinen sossu.

Sitä tässä juuri ihmettelemme, millä perusteella sellainen päätös on tehty. Lastensuojelusta kuitenkin ilmoittivat näin tehdyn. Perusteluja emme ole vielä kuulleet, paitsi tekstiviestissä kerrotun, että lapsi halutaan pois vanhempien välisestä riitatilanteesta.

Vierailija
79/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla tämän äidin ja lapsen lupa kirjoitella tänne av:lle. Ovatko he tietoisia mitä teet?

Vierailija
80/147 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko sulla tämän äidin ja lapsen lupa kirjoitella tänne av:lle. Ovatko he tietoisia mitä teet?

On lupa ja ovat tietoisia, kiitos huolehtimisesta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän