APUA!! Lapsen kiireellinen sijoitus TÄNÄÄN
12v tuli äitinsä luoksi, eikä halua mennä isälleen, joka määrätty lähivanhemmaksi, koska pelkää isäänsä ja koska isä on järjestelmällisesti estänyt hänen pääsynsä äitinsä luokse viime aikoina, vastoin oikeuden tapaamispäätöstä.
Nyyt lasusta ilmoittivat, että on tehty kiireellinen sijoitus vastaanottolaitokseen, koska vanhempien välit niin riitaisat.
Että sen sijaan, että lapsi voisi olla ihan turvallisessa paikassa äitinsä luona, hänet halutaankin toimittaa ihan vieraaseen paikkaan! Miksi lasta rangaistaan vanhempien riidoista?
Mitä tässä voi nyt tehdä?
Kommentit (147)
Tästä on näyttöä että sossu näkee peikkoja sielläkin missä niitä ei ole!
nimimerkkieipakollinen kirjoitti:
Kiireelliselle sijoitukselle on äärimmäisen kovat kriteerit. Lastensuojelu ei muutenkaan puutu huoltoriitoihin kuin silloin, jos lapsen kasvu ja kehitys vaarantuu ja tästä on selkeää johdonmukaista näyttöä.
t. entinen sossu.
itse olin sairaalassa, kun meiltä vietiin lapset.
Olin järkänny hoitajat ja kaikki, mut sossulle tää sairaala keikka oli liikaa. Meille puhuttiin 2vk: sta. He soittivat ja sanoivat : valitkaa joko kiireellinen avo sijoitus tai sit kiireellinen sijoitus. Ei annettu muita vaihto ehtoja.
Sairaalasta nopeeta ulos. Kerroin lapsille et he menevät 2vk:si toiseen perheeseen ja heitä tullaan kohta hakemaan. Lapset alkoivat kitumaan. Koitin lohduttaa et se on vain 2vkn loma. Lapset olivat iloisia kun heitä tultiin hakeen.
Paperit, kun tuli niin siinä oli keston kohdalla toistaiseksi. Ja lapset lähtivät iloiten. Kadun sitä et valehtelin lapsille.
Viikkoo myöhemmin sijaisperhe oli tehny rikosilmoituksen 2-ja 3 vuotiaitten puheista. Sellaisia, juttuja, joita ne ei oo missään aikaisemmin puhunu, sanoja mitä ne ei käytä/ eikä tiedä nähtävästi, sijais äiti johdattelee tekstissä. Sanoitko sinä xxxxxxxx.
Kiireellinen avo sijoitus muuttu heti kiireelliseksi sijoituksi. Lapset eivät päässet lähisukulaisen synttäreille, joka täytti pyöreitä. Vaikka siitä oli sovittu jo sossun kaa.
Poliisi tarkisti sen ilmoituksen ja he sanoivat etteivät he ees tutki tätä roskaa. Silti sossu ei palauttanu kiireelliseen avosijoitukseen.
Sijais äiti on koittanu tehtailla huolen aiheita liukuhihnalla, mutta kaikki oon saanu ammuttua maalaisjärjellä alas
Ei lasta vaan suoraan siirretä vanhemmalta toiselle vaan kartoitetaan tilanne missä lapsella on turvallista asua.
Kun meidän poikammre sijoitettiin läes puolitoista vuotta sitten kiireellisesti, minulle ja miehelleni kyllä soitettiin ja kerrottiin sijoituspäätöksestä ja sen syistä. Pian puheluiden jälkeen poika haettiin eskarista vastaanottoperheeseen. Tuo ei siis pidä ainakaan kaikissa tapauksissa paikkaansa, ettei vanhemmille annettaisi tietoa.
Sijoitus muutettiin sittemmin avohuollon sijoitukseksi, joka kesti 2,5 kuukautta. Nyt poikamme on kotona ja ls-asiakkuuskin on ohi.
Ihme provokaatiota nostella vanhoja aloituksia.
Vieläkö muka tullaan vaan ihmisten puheitten perusteella huostaamaan lapsia, ilman mitään oikeita perusteita?
Eihän tämmöistä meidän demokratiassa voi tapahtua?
Että yhtäkkiä vaan joku torvisoittokunta rynnimässä normaaliperheen kotiin, kesken aamupalan?
Olisi kyllä todella erikoista jos näin toimittaisiin.
Ihan kunnon korvausten paikka.
Miten tää nousi ylös ja viimeisin viesti 2.1?