Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarkoittaa velaton myyntihinta ja myyntihinta? en itse ymmärrä..

Vierailija
12.04.2006 |

eli mikä hinta pittä maksaa heti? mitä maksellaan ajan kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon mh voi olla esim. 150 000¿ ja vh 155 000¿. Tuo 5000¿ on taloyhtiön omaa velkaa esim. ikkunaremontista, ja sen voit siis maksaa heti pois tai joka kuukausi vastikkeen yhteydessä.

Vierailija
2/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se taloyhtiön lainakin on pankkilainaa, johon korkojen nousu vaikuttaa. Eli jos otat itse lainaa 70 000 ja lainaosuutta on 50 000, niin sulla on kaikkiaan 120 tonnia lainaa, jonka korot voi nousta lähivuosina huimastikin. Ja yhtiölainan korkoja ei voi vähentää omassa verotuksessa kuten asuntolainan korkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostat velattomalla hinnalla sun ei tarvitse lyhentää yhtiövelkaa, sillä olet osaltasi sen jo maksanut

Vierailija
4/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton myyntihinta = asunnon todellinen hinta. sen lisäksi ei tule mitään yhtiölainaa yms.

Jos ilmoitetaan pelkkä myyntihinta, niin sen lisäksi voi tulla tuota yhtiölainaa myös.

Eli ota aina selville velaton myyntihinta. Se on asunnon todellinen hinta.

Vierailija
5/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksat sen myyntihinnan verran heti (esim. sata tuhatta) ja velattoman myyntihinnan ja mh:n välisen erotuksen pikkuhiljaa kuukausierissä.

Nuo järjestelyt ovat minustakin tosi hämäriä, ja ottaisin kyllä tarkalleen selvää, mitä sillä kokonaishinnalla (velattomalla myyntihinnalla) saadaan. Eli tuleeko sitten sen päälle kuitenkin vielä jotain maksuja.

Toisaalta etu on sitten se, että pienemmällä summalla pääsee käsiksi asuntoon.

Vierailija
6/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhtiö ottamassa lisää lainaa ja sitä ei me makseta nyt pois, vaan lyhennetään sit yhtiövelkaa vastiikkeessa. Ja kun myydään ostaja saa päättää ostaako velattomalla vai velallisella

Vierailija
7/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otapa selvää taloyhtiön tulevista remonttitarpeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän