Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet tämän ilmiön? Kävelytiellä/käytävällä tulee ihmisiä vastaan rinnakkain. Eivät tee elettäkään väistääkseen sinua.

Vierailija
22.12.2017 |

Vaan joko väistät johonkin ojaan tai törmäät hartioista. Joskus olen oikeasti törmännytkin. Ja kyseessa ei ole erimaalaiset, vaan ihan suomalaiset, joten mikään kulttuurierojuttu ei ole.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamala, kun ihmisiä pitää väistellä. Menkää takaisin sinne mettään, jos tämmöinenkin asia alkaa olla teille ongelma. Puut pysyy paikallaan, senkun pujottelette.

Menin. Lenkkipolku 4 m leveä ja pariskunta niiiin leveänä ettei mahdu kulkemaan ohitse. Eikä väistäneet, mutta mies toki tsiikas silmät päästään kroppaa ahneesti, ja nainenkin kun olin jo mennyt ohi kääntyi vielä katsomaan. Ällöä.

Vierailija
102/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille pitää huutaa, että opettelevat antamaan tilaa muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Suomessa olevat venäläiset tekevät tuota. Röyhkeää.

Vierailija
104/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma siinä törmäämisessä on?

Jos annat joka solullasi vastaankävelijälle signaalin "minä väistän", niin ei se toinen väistä. Jos et halua itse väistää, niin kävelet ryhty suorassa, katsekontaktissa ja suoraviivaisesti eteenpäin. Joko törmäätte tai toinen väistää. Yleensä väistää. 

Olen kyllä tätäkin kokeillut itse mutta ei ne väistää koska monesti ne eivät edes katso ketään tulee vastaan he juttelevat keskenään. Ainoastaan suomalaiset ovat tuommosia, suomalaiset nyt ovat kasvaneet jossain perähikiällä maaseudulla, jossa on leveät raitit ja vastaantulijoita ei juurikaan ole.

Jos menee jonnekin Italiaan tai Lontooseen vaikka, ja kävelet samalla tavalla, niin saat kohta pian turpaan.

Muualla tällainen käytös koettaa sivistymättömyydeksi ja epäkohteliaaksi, täällä se on vaan coolia...maalaisten mielestä.

Vierailija
105/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varsinkin nämä kaapunaiset vaunuineen valtaavat koko kadun, missä heitä nyt sitten sattuu asumaan. Sisareni, vanha ihminen, kyllästyi väistämään autojen sekaan tätä mustaa muuria ja alkoi kävellä päin. Kyllähän siinä silmät muljahtelivat, mutta saipas tilaa!

Toisaalta olen kokenut Helsingissä saman kuin moni muukin. Vähänkin päämäärästään epätietoisen päälle kyllä kävellään, ja joka suunnasta. Pitäisi olla katse horisonttiin yhteen pisteeseen ja marssia kovaa sitä kohta, silmälaput silmillä ja kuulokkeet korvilla. Kerran ajelehdin vasten tahtoani jopa ihmismassan mukana - taisi olla nimeltään Citykäytävä, joka menee Stockmannin edestä rautatieasemalle. Ihan asemalle saakka en sentään joutunut kun litistin kehoni käytävän seinää vasten. Oli juuri se aika, kun töistälähtijät kulkevat robotteina junilleen. Ja heitä oli paljon.

Syöpähoidoista  menin joskus ostoksille. Minulla oli päässäni liina, ja murtunutta olkavarttani kannatteli kantoliina. Tiputuksen jäljiltä myös kyynärtaipeeni oli laastaroitu. Sain kyllä ihmeesti vapaata tilaa kadulla :)))

Vierailija
106/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti huomannut tämän ilmiön. Siihen tosin syyllistyy iso määrä pyöräilijöitäkin. Ajavat väärää puolta, eivätkä väistä vastaantulevaa jalankulkijaa/pyöräilijää, joka olisi ihan oikealla puolella kävelemässä/ajamassa. Usein on myös paljon näitä rinnakkain ajavia pyöräilijöitä tai siksakkia ajavia pyöräilijöitä. Jotkut jalankulkijatkin tosin kävelevät siksakkia.

Vierailija
107/107 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päälleni ei yleensä kävellä. Olen mies, aika pienikokoinen. Mutta kun liikun naispuolisen kaverini ja hänen koiransa kanssa, jokainen on jostain syystä tulossa mun päälleni. Kaveri taluttaa koiraa ja mä kävelen vastaantulijoiden puolella. Joskus on tehnyt mieli alkaa rähisemään. Pyöräilijät on pahimpia. Ei tarvitse edes olla koiraa mukana, kaveri vain, niin koittavat tulla päälle, vaikka tilaa olisi. Niille olen joskus avannut sanaisen arkkuni ja todellakin on polkemistahti kiihtynyt. Ei niillä riitä kantti muuhun kuin pakoon polkemiseen. En ymmärrä, miksei mulle sitten ikinä käy noin kun liikun yksin ja vaikka kävelisin vasenta laitaa.

Puhelinzombit on pahoja tientukkoja. Tästä lähin rupean sanomaan niille, että väistäisivät.

Totta kai ihmiset kävelevät sinua päin, jos kävelet väärällä puolella tietä ja vielä rinnakkain koiraa taluttavan kaverisi kanssa. Mutta ehkä tämä kommentti olikin sarkasmia?

Kävelemme "väärää laitaa" vain, jos oikealla puolella on vilkas autotie. Koiranpennun kanssa ei ole hyvä idea kävellä siinä. Tällä ei kuitenkaan ole mitenkään vaikutusta siihen, kävelläänkö päin vai ei. Vaikka käveltäisiin oikeaa laitaa, ihmiset tulee päälle. Me kävellään aika tiiviisti laitaa pitkin ja tilaa on runsaasti. Ei me viedä edes puolta tien leveydestä. Ei olla isokokoisia ihmisiä. Koira kipittää penkalla. Näillä reiteillä kävelijät on aika harvassa. Ei tarvitse pujotella. Koiran kanssa ei lähdetä vaihtamaan puolta yllättäen. Se on meille isompi vaiva ja riski kuin sille vastaantulijalle noin yleensä. Mutta siitä vaan aiheuttamaan ongelmia. Olen niin kypsä, että vähintäänkin seuraava saa kyynärpäästä. Tilaa riittää. Muhun on muutama osunut takaapäinkin tullessa, kun olen seissyt tien reunassa odottelemassa, että koirankakka saadaan pussitettua, enkä varmasti ollut arvon herrasväen tiellä oikeasti.

Jonkin aikaa sitten havainnoin tällaistakin, että edelläni oikeaa laitaa käveli nainen samaa vauhtia kuin itsekin. En halunnut hengittää hänen niskaansa, vaan siirryin vasempaan laitaan. Lähes jokainen vastaantulija koitti kävellä tai pyöräillä sen naisen yli.

Jos tilaa ei oikeasti ole, niin eihän siinä sitten voi rinnakkain kävellä. Silloin en väistä itsekään, jos ihmiset vievät porukalla koko tien.

Koiraa lenkittäessä kanniskelen kakkapussia yleensä pidempään kuin muuten ihan vain siksi, että liikenne sujuu paremmin.

Puuttumatta siihen miten ärsyttäviä nuo väärällä puolella en-väistä-asenteella kävelevät ovat (ihan sama miksi kävelet väärää puolta, on huonoa käytöstä olla väistämättä oikealla puolella kulkevia!), pakko kysyä olenko ainoa, joka ei tajunnut miten liikenne sujuu paremmin, jos kakkapussia "kanniskelee pidempään kuin muuten"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi