Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet tämän ilmiön? Kävelytiellä/käytävällä tulee ihmisiä vastaan rinnakkain. Eivät tee elettäkään väistääkseen sinua.

Vierailija
22.12.2017 |

Vaan joko väistät johonkin ojaan tai törmäät hartioista. Joskus olen oikeasti törmännytkin. Ja kyseessa ei ole erimaalaiset, vaan ihan suomalaiset, joten mikään kulttuurierojuttu ei ole.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Jos joku on tiellä ja pitää päästä ohi, sanon tarpeeksi kuuluvalla äänellä "anteeksi, haluaisin ohi". Ei tarvitse ojan kautta väistää kun muistaa, että meille on annettu puhetaito kommunikaatiota varten. Jos joku on peruttamassa mua päin, hihkaisen "varo, mä seison tässä ihan sun takana". 

Miten voi tästäkin tehdä ongelman..? 

Ai jos sua tulee vastaan vaikka 4 hengen lössi siten, että jonkun on pakko väistää, niin huudatko 10 metriä ennen kohtaamista että "Anteeksi, voisiko joku teistä väistää minua?!" Ei siinä mitään, oikein kunnioitettavaa jos niin teet.

Vierailija
22/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen reippaasti ja yleensä vastaantulija väistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt samaan.

Kuitenkin itse pyrin tarvittaessa väistämään ja antamaan tietä muille.

Koen olevani tyytyväisempi sillon kun en ajattele pelkästään omaa etuani vaan myös muiden parasta.

Vierailija
24/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on vain halipula.

Ja sulla aivosolupula.

Vierailija
25/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset varsinkin tätä harrastaa. Itse väistän ihan kaikkia tasapuolisesti. En ymmärrä, ilmeisesti kasvatuksessa jokin puute. Tuntuu olevan niin helvetin vaikea asia joillekin ihmisille.

Nuoret aina väistää. Vaikka tulisi joku äänekäs räkivä sakki vastaan niin aina ne siirtyy. Ja minä olen hyvin pienikokoinen nainen.

Vierailija
26/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen laittanut merkille, että ne jotka eivät meinaa väistää, ovat melkein aina nuoria naisia. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset kyllä osaavat väistää, ja suurin osa miehistä, mutta mikä ihme näitä nykyajan nuoria prinsessoja oikein riivaa. Väkisin mennään kaksi rinnakkain vaikka nähdään, että reunassa kävelevä vastaantulija ei voi mahtua ohi. Varmaankin odottavat että se vastaantulija hyppää johonkin ojaan neiti prinsessan tieltä.

Vierailija
27/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että usein nämä päin kävelijät ovat siistimmin pukeutuneita miehiä? Olenkin pikkumaisuuttani lähiaikoina ottanut tavaksi, etten itse väistä ollenkaan heitä, vaan kävelen vaikka suoraan päin, jos he eivät siirry. Törmäyksiä on tullut niin monta, etten pysy luvuissa perässä :D

Vierailija
28/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Ennen tätä päin kävelemistä harrastivat lähinnä miehet. Nyt on tullut esiin toinen ryhmä, joka harrastaa samaa ja se on nuoret porukassa kulkevat naiset. Vaikka ei olisi edes tilaa, mihin väistää, niin silti he vaan kävelevät päin odottaen, että vastaantuleva katoaa jonnekin. Ilmaanko sitä pitäisi hypätä, jos vastassa on rakennuksen seinä tai autotie?

Vierailija
29/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset on k*sipäitä. Oletteko huomanneet tämän ilmiön?

Vierailija
30/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset varsinkin tätä harrastaa. Itse väistän ihan kaikkia tasapuolisesti. En ymmärrä, ilmeisesti kasvatuksessa jokin puute. Tuntuu olevan niin helvetin vaikea asia joillekin ihmisille.

Nuoret aina väistää. Vaikka tulisi joku äänekäs räkivä sakki vastaan niin aina ne siirtyy. Ja minä olen hyvin pienikokoinen nainen.

Älähän jauha jaskaa!

Vierailija
31/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsuudessa on pitänyt väistää äkäistä vanhempaa niin on oppinut huomioimaan muiden tilan.

Vierailija
32/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupoikana törmättiin toisiimme "ei väistetä"-leikissä.

Samassa asennossa, käsivarret ristissä, pitää kaupungissakin kulkea.

Vierailija
33/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ilmiön ja meilläpäin sitä harrastaa kaksi ihmisryhmää, venäläiset ja ammattikoululaiset. Olen pienehkö keski-ikäinen nainen ja ilmeisesti vaarattoman näköinen. Ennen olin paljon lihavampi ja silloin minua väistettiin. Tuota pysähtymistä en ole vielä kokeillut, täytyypä testata.

Vierailija
34/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto se on ärsyttävää kun hyppäät bussista ulos etuoven kautta ja sieltä on jo joku juntti rynnimässä hirveellä vauhdilla samaan aikaan sisään. Bussissa päästetään jäävät ensin ennen kuin mennään itse sisään.

Vierailija
35/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän jauha jaskaa!

En jauha. Ne on ne minua vanhemmat, yleensä miehet, joka yrittää kävellä yli. Kai se on joku kunnioituskysymys. Nuorilla sitä on mutta itseriittoisilla keski-ikäisillä ei.

Vierailija
36/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen laittanut merkille, että ne jotka eivät meinaa väistää, ovat melkein aina nuoria naisia. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset kyllä osaavat väistää, ja suurin osa miehistä, mutta mikä ihme näitä nykyajan nuoria prinsessoja oikein riivaa. Väkisin mennään kaksi rinnakkain vaikka nähdään, että reunassa kävelevä vastaantulija ei voi mahtua ohi. Varmaankin odottavat että se vastaantulija hyppää johonkin ojaan neiti prinsessan tieltä.

Oon miehenä huomannut saman. Ja vastauksena siihen mikä noita nuoria naisia oikein riivaa, on feminismi.

Vierailija
37/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto se on ärsyttävää kun hyppäät bussista ulos etuoven kautta ja sieltä on jo joku juntti rynnimässä hirveellä vauhdilla samaan aikaan sisään. Bussissa päästetään jäävät ensin ennen kuin mennään itse sisään.

Off topic, mutta bussista nimenomaan kuuluu poistua joko keskioven tai takaoven kautta. Edestä tullaan sisään, muuta asiaa sinne ei ole...

Vierailija
38/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset ollaan varmaan vieläkin sellaisia metsäläisiä, että hankala kaupungissakaan muka ymmärtää, että on muitakin ihmisiä.

Vierailija
39/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset kävelevät väärällä puolella kävelytietä? Itselleni ja kaikille joiden kanssa olen asiasta keskustellut, on opetettu niin, että kävelytiellä noudatetaan samaa kuin autot autotiellä. Eli kun minä kävelen suuntaan X oikealla puolella tietä, samoin autotiellä vieressäni auto ajaa oikeaa puolta suuntaan X. Vastaan tulee kävelijä kohti Y-suuntaa vasemmalla puolellani ja samoin autotiellä auto suuntaan Y autotien vasemmalla puolella minusta katsottuna. 

Suuntaan X kävelee kolme ihmistä lähes peräkkäin, suuntaan Y kävelee yksi ihminen samalla puolella kuin X-suuntaan menevät ja näin melkein törmää kolmesti ihmisiin. 

Miksi??? Tätä tapahtuu liian usein, selkeästi iäkkäämpiä/rollaattorin tai muun apuvälineen kanssa kulkevaa väistän aina luonnollisesti. Tajusikohan kukaan hienosta selityksestäni mitä tarkoitan :D 

Vierailija
40/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Sen olen huomannut että päästä varpaisiin hunnutetut naiset työntävät lastenvaunuja yhtenä rintamana pyöräkaistalla. Joudut sitten pyörällä väistämään ojaan ettei tule törmäystä.

Hyvä että joku uskaltaa näyttä pyöräterroristeille näiden paikan. Kun osuus kasvaa niin laitetaan pyörätiet rullalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän