Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet tämän ilmiön? Kävelytiellä/käytävällä tulee ihmisiä vastaan rinnakkain. Eivät tee elettäkään väistääkseen sinua.

Vierailija
22.12.2017 |

Vaan joko väistät johonkin ojaan tai törmäät hartioista. Joskus olen oikeasti törmännytkin. Ja kyseessa ei ole erimaalaiset, vaan ihan suomalaiset, joten mikään kulttuurierojuttu ei ole.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto se on ärsyttävää kun hyppäät bussista ulos etuoven kautta ja sieltä on jo joku juntti rynnimässä hirveellä vauhdilla samaan aikaan sisään. Bussissa päästetään jäävät ensin ennen kuin mennään itse sisään.

Off topic, mutta bussista nimenomaan kuuluu poistua joko keskioven tai takaoven kautta. Edestä tullaan sisään, muuta asiaa sinne ei ole...

Todella ärsyttävää! Ymmärrän jos etupenkillä istuu iäkäs tai liikkumisrajoitteinen henkilö, joka ei selviä pitkää matkaa keskiovelle, mutta heitä harvemmin näen rynnimässä. 

Toinen on se, kun astut etuovesta täyteen bussiin ja joudut seisomaan lähellä kuskia. Oman pysäkin kohdalla taaksesi (bussin eteen) on kasaantunut jo iso kasa porukkaa, eivätkä keskivaiheen ihmiset väistä jotta pääsisit ulos bussista. 

Vierailija
42/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin näkymätön. Mieheni oppien mukaan "Minä en väistä vaan minua väistetään".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole niin näkymätön. Mieheni oppien mukaan "Minä en väistä vaan minua väistetään".

Idiootti!

Vierailija
44/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tämä on Helsingissä alkanut n. 2010-luvulla. Ja usein nuoret naiset. Myös juoruavat lastenvaunuttelijaäitikaverukset. Ihan alussa nämä vaistämättömät rinnakkainkulkijat olivat venäläisiä turisteja.

En tiedä, onko kyse vain kasvattamattomuudesta. Eikö heidän vanhempansa ole koskaan sanoneet, että vastaantulijoita on tapana väistää, varsinkin jos kulkee kaksi rinnakkain, niin se toinen menee "jonoon" toisen taakse kadulla ettei vastaankävelijän tarvitse hyppiä rotuaarilta autojen sekaan tai ojaan. Peruskohteliasta.

Moni kulkee myös väärää puolta jalkakäytävää. Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Moni koiranomistajakin antaa hurtan kuleksia vastaantulijan kaistalla eikä kisko sitä sivuun.

Turisteilla ymmärrän jokseenkin tämän mokailun, mutta suomalaiselle en anna anteeksi. Usein turistitkin tulevat maista, joissa on koko Suomen väkiluku samassa kaupungissa ja he osaavat sulavasti ottaa muut kulkijat huomioon ilman törmäilyjä. Ihmetyttää, että vaikka suomalaiset niin matkailevat maaimalla, eivät tätä perusasiaa ole vieläkään tajunneet.

Vierailija
45/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran 2 tai jopa 3 ihmistä ovat kävelleet vierekkäin väärällä puolella kävelytietä. Tämän kolmen ihmisen ryhmän muodostivat jotkut teinit. Tyhmänä siirryin kävelemään nurmikon puolelle kun törmäys meinasi tulla. Olisinpa vain pysähtynyt ja odottanut heidän väistävän minua.

Toinen paha tapaus oli kun näin edessäni 5 ihmistä. Pari 1 käveli väärällä puolella tietä, yksin oleva oikealla ja takimmaisena kulkenut toinen pari myös väärällä puolella.

Piti mutkitella että pääsin kaikkien välistä.

Vierailija
46/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

Miksi? Kyllä sen verran pitää olla omanarvontuntoa ettei ihan kaikkien perseilijöiden anna silmille hyppiä.

Vierailija
47/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison mustan koiran kun ottaa kaveriksi niin joka ikinen väistää. Oli vastaantulijoita sitten yksi tai lauma savannilta tulleita.

Vierailija
48/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen olen laittanut merkille, että ne jotka eivät meinaa väistää, ovat melkein aina nuoria naisia. Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset kyllä osaavat väistää, ja suurin osa miehistä, mutta mikä ihme näitä nykyajan nuoria prinsessoja oikein riivaa. Väkisin mennään kaksi rinnakkain vaikka nähdään, että reunassa kävelevä vastaantulija ei voi mahtua ohi. Varmaankin odottavat että se vastaantulija hyppää johonkin ojaan neiti prinsessan tieltä.

Oon miehenä huomannut saman. Ja vastauksena siihen mikä noita nuoria naisia oikein riivaa, on feminismi.

...taikka tyhmyys, tietämättömyys tai käytöstavattomuus. Tuollaisille bimboille ei ura avaudu. Käytöstapoja tarvitaan joka paikassa.

Vierailija
49/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku puhelimeensa tuijotteleva väärällä puolella kävelevä meinaa törmätä minuun ja väistää viime hetkellä, tulee hirveä mulkaisu ja tuhahtelu :D Välillä tekisi mieli pysäyttää, ottaa hartioista kiinni ja kysyä, miksi kävelet väärällä puolella? Mikä on tekosyysi tehdä toisin kuin kuuluu?

Vierailija
50/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja on niin nöyrä, että kumartaa ja nuolee kenkien kärjet. Hah!

Vierailija
51/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jokapäiväistä. Ihmset kulkevat kuin siat vatukossa :)

Korvalaput korvilla jne........

Viikko sitten kävimme Kuopiossa, siinä kävelimme Sokoksen sisääntulo aulaan, tai tunneliin joka

kulkee Sokoksen katon alla, siinä on joku kahvila , kukkakauppa jne...

Voi sitä nuorison määrää siinä seisoskimassa ! Useita pieniä poikaryhmiä pitkin aulaa, esi. kukkakaupan tiskin läheisyydessä ja joka puolella. Tietenkin keskellä kaikkea ja kaiken esteenä.

Viimein pois lähtiessämme torin suuntaan, seisoi taas muutaman pojan ryhmä keskellä kulkuväyvää,

tällä kertaa otimme saman taktiikan, emme väistäneet, eikun eteenpäin kuin mummo lumessa.

Pieni kosketus hihansuihin ohitustilanteessa, ja kaverini polkaisi jonkun varpaille ,vahingossa tietenkin.

Kuulin kun eräs isohko mies tokaisi pojille ,että SIIRTYKÄÄ ja äkkiä. Se toimi.

Vierailija
52/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset eivät väistä.

Vierailija
53/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut tuon, ja aika konkreettisella tavalla. Viime aikoina on niin paljon alkanut ärsyttämään tuollaiset itsekkäät idiootit, että olen päättänyt vakaasti pitää sen oman linjan siinä kulkureitin reunassa. Useamman kerran on jo jysähtänyt olkapäällä ihan mukavasti, ja itse kun olen isokokoinen mies, niin se on ollut aina se vastaantuleva idiootti joka ottanut kimmoketta. Kertaakaan ei ole kukaan perään huudellut, varmaankin ovat lopulta törmätessä ymmärtäneet, että olisivat ehkä itse voineet antaa pikkuisen tilaa.

Toinen asia mikä hieman ärsyttää on se, kun jotkut menevät väkisin jalkakäytävän vasenta laitaa, vaikka olisi kovempikin ruuhka ja suurin osa menisi ihan liikenteen sujuvuuden takia oikeassa laidassa koska Suomessa on tapana oikeanpuoleinen liikenne (vaikka ei lain mukaan koskekaan jalkakäytäviä). Sitten kaikki joutuvat pujottelemaan muutaman tuollaisen hölmöläisen takia. Ja kaiken lisäksi näistä väkisin vasemmalla laidalla pysyttelevistä varmaan 99% on hieman vanhempia naisia. Johtuuko kenties siitä ettei niillä mahdollisesti ole ajokorttia eivätkä siten ymmärrä liikenteen sujuvuudesta mitään, vai aiheuttaako jotkut vaihdevuodet sitä että ihan väkisin pitää olla mahdollisimman v-mäinen ja hankala muille? Näihin en sentään kehtaa törmätä, mutta tahallaan jätän väistämisen melko viime tinkaan ja näytän äkäistä ilmettä. :D

Vierailija
54/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa isokokoinen mies, hevari, joten takissa on niittejä siellä sun täällä.

Jostain syystä ? kaikki väistää.

Vierailija
55/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset eivät osaa väistää. Aina mennään väkisin sitä vasenta puolta. Vaikka siellä aasiassa taitaa monissa maissa olla vasemmanpuoleinen liikenne, niin luulisi tajuavan jotain jos melkein kaikki menevät täällä oikeaa laitaa. Ja välillä lampsitaan keskellä pyöräkaistaa, vaikka ainakin kesäaikaan siinä näkyvät erittäin selvät polkupyörän kuvat merkkeinä, ja kaikki muut jalankulkijat menevät selvästi siellä jalankulkijoiden puolella. Olen tähän asti kuitenkin pitänyt aasialaisia ihan älykkäinä tyyppeinä, mutta pikku hiljaa alkaa hieman arveluttaa. Vai eikö niiden tihrusilmien takaa näe mitään.

Vierailija
56/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi haukkua suomalaisia, mutta tuo törmäily ja omaan napaan tuijottaminen ärsyttää. Olen asunut suurkaupungissa ja siellä jokainen kulki omalla puolellaan ja ihmismäärästä huolimatta osattiin väistää. Jos törmättiin, niin huikattiin anteeksipyynnöt. Eli suomalaiset eivät väistä, mutta eivät osaa myöskään pyytää anteeksi törmäilyjään. 

Vierailija
57/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäillään! Mä lähden nyt joulun viettoon.

Vierailija
58/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset eivät väistä.

Huitaise Svetlanan turkistötsä pois pään päältä keikkumasta ohimennessäsi niin saa vähän liiketta lapakalan laiskaan olemukseensa.

Vierailija
59/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Jos joku on tiellä ja pitää päästä ohi, sanon tarpeeksi kuuluvalla äänellä "anteeksi, haluaisin ohi". Ei tarvitse ojan kautta väistää kun muistaa, että meille on annettu puhetaito kommunikaatiota varten. Jos joku on peruttamassa mua päin, hihkaisen "varo, mä seison tässä ihan sun takana". 

Miten voi tästäkin tehdä ongelman..? 

Ai jos sua tulee vastaan vaikka 4 hengen lössi siten, että jonkun on pakko väistää, niin huudatko 10 metriä ennen kohtaamista että "Anteeksi, voisiko joku teistä väistää minua?!" Ei siinä mitään, oikein kunnioitettavaa jos niin teet.

:D Hyvä huomio, en tosiaan maininnut edestä päin jyrääviä. Ei, otan tuikean katsekontaktin ja pysyn valitsemallani kulkulinjalla. Olen 170cm ilman korkoja ja 80+ kiloa, kehokontaktia ei ole usein tarvinnut ottaa. 

Vierailija
60/107 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Yksittäin ihmiset vielä väistävät, paitsi Lapissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi