Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7964)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken kännykän ruudulla oli sormenpäästä tullut veripisara, mutta sormessa ei ole haavaa?? Edes kynnen alta ei ole vuotanut mitään.
Niin, selittäkää miten ehjästä ihosta saa aikaiseksi verenvuodon? Korkeintaan tuo kynnen alunen tulee kysymykseen.
Nenästä tullut pisara.
Ei ollut nenäverta. Olen kärsinyttä siitä vain ensi raskauden aikana kauan sitten.
Kasvoissa tai nenässä ei ollut mitään haavaa, verta, rikkinäistä näppyä tms. (Kävin vessassa pian tuon jälkeen peilin edessä.) Kirjoitin, kuten nytkin, sängyllä kyljellään ja puhelin koholla kasvojen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli pari viikkoa teillä tietymättömillä. Siitä on muutama vuosi nyt. Järjesti ensin itselleen raivokohtauksen jostakin mitättömästä asiasta, kuten usein teki, että pääsee lähtemään jonnekin, syytti siitä minua ja lähti, eikä vastannut puhelimeen kahteen viikkoon. Kun tuli, oli kuin mitään ei olisi tapahtunut, eikä kertonut, missä oli ollut, mutta antoi ymmärtää, että oli ollut töissä (oli töissä tuolloin toisella paikkakunnalla). Mistään en voinut tarkistaa, missä on, onko töissä vai ei, sillä en voinut soittaa työpaikalle.
Hän oli tuolloin arvaamaton, teki outoja temppuja, jyräsi tahtonsa läpi neuvottelematta mistään ja katsoi vain, mitä hyötyä hän itse mistäkin asiasta sai. Jäi jonkun kerran valheesta kiinni ja oli silloin niin läheistä, että.
Missä oli tuon pariviikkoisen, sen haluaisin tietää, mutta en saa vastausta.
JUST JOO
Vierailija kirjoitti:
User1303 kirjoitti:
Olin hyvä matikassa. Sain kolmen viimeisen kokeen keskiarvoksi 10. Ja koko kauden yli 9. Kuitenkin sain lopputodistukseen 8. Sillä oli suuri merkitys jatko- opiskeluihini. Pärstäkertoimella on suuri merkitys. Opettaja oli vanhanaikainen ja ehkä ei pitänyt pitkästä tukastani ja farkuista. Tämä tapahtui 70- luvulla.
Näitä opettajia riittää maailmassa :(
Voi olla myös vahinko. Itsekin sai peruskoulun seiskalla jouluna matematiikasta 8, vaikka sain kokeista kiitettäviä. Keväällä, kun hän piti jonkun arviointikeskutelun ja sanoi, että kokeiden keskiarvo on kiitettävä, joten numerokin pysyy samana. Kysyin, että miksen saakaan ysiä. Opettaja sanoi, että tietenkin saan. Kun kerroin saaneeni jouluna 8, hän kertoi sen tulleen sitten vahingossa. Tuolloin numerot kirjoitettiin käsin. Päättötodistuksessa tuo on tietenkin ikävämpi virhe. Opettajatkin ovat vain ihmisiä ja tekevät joskus virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User1303 kirjoitti:
Olin hyvä matikassa. Sain kolmen viimeisen kokeen keskiarvoksi 10. Ja koko kauden yli 9. Kuitenkin sain lopputodistukseen 8. Sillä oli suuri merkitys jatko- opiskeluihini. Pärstäkertoimella on suuri merkitys. Opettaja oli vanhanaikainen ja ehkä ei pitänyt pitkästä tukastani ja farkuista. Tämä tapahtui 70- luvulla.
Näitä opettajia riittää maailmassa :(
Voi olla myös vahinko. Itsekin sai peruskoulun seiskalla jouluna matematiikasta 8, vaikka sain kokeista kiitettäviä. Keväällä, kun hän piti jonkun arviointikeskutelun ja sanoi, että kokeiden keskiarvo on kiitettävä, joten numerokin pysyy samana. Kysyin, että miksen saakaan ysiä. Opettaja sanoi, että tietenkin saan. Kun kerroin saaneeni jouluna 8, hän kertoi sen tulleen sitten vahingossa. Tuolloin numerot kirjoitettiin käsin. P
Siksi näistä olisi aina hyvä kysyä siltä opettajalta suoraan. Toki ymmärrän, etteivät varsinkaan lapset aina huomaa tai uskalla tehdä niin. Itselläni vaihtui abivuonna äikän opettaja, ja hän alkoi antaa minulle kutosta ja seiskaa, vaikka olin aina siihenastisen elämäni aikana saanut pelkkiä kiitettäviä. Vähätteli myös vastauksiani: "Tuonhan nyt kaikki tietävät", "Tuon olisivat varmaan vastanneet kaikki" jne. Lisäksi hän tuijotti minua tunneilla ja käytävillä oudosti. Ihan kuin hänellä olisi ollut jotain minua vastaan, vaikka emme tunteneet etukäteen ja olin kiltti, hiljainen oppilas.
Viimeinen tikki oli, kun hän antoi minulle kirjoituksista surkean arvosanan. Menin vihaisena tiukkaamaan, että mikä on homman nimi. Hän kohautteli olkapäitään ja totesi vain tyynesti, että ymmärsit tehtävänannot ihan väärin. Koe palautui minulle lopulta kolme arvosanaa parempana. Terveisiä vaan T.P., jos luet tämän!
Kapellimeisseli tuo huumeita suomeen. Panokamu kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Lisää ?
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää ?
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää ?
-
Luin tätä ketjua vuosia sitten enkä yhtään tajunnut että tästä oli tullut näin pitkä. Muuten hyvä ketju ilman noita sekoja. Kerron kuitenkin oman tarinani jos tätä joku vielä jaksaa lukea. Olin ajamassa töistä kotiin, oli sumuista ja hämärää. Yhtäkkiä huomaan kun auton oven merkkivalo syttyy, siis se joka ilmoittaa jonkun oven olevan auki. Pysähdyn pysäkille, kierrän ovet ja kaikki kiinni ihan normaalisti. Valo sammui jatkoin matkaa ja hetken päästä alkaa turvavyön merkkivalo naputtaa. Pysähdyn taas ja tarkastan vyöni katon ettei mitään tavaraa penkillä. Kaikki ok. Jatkan matkaa ja kohta nään kun sinisiä valoja vilkkuu. Oli sattunut isompi onnettomuus. Mietin että pakottiko joku minut pysähtymään ja olisinko ilman noita pysähdyksiä ollut samassa kolarissa. Tämän jälkeen ei vastaavia tapahtunut joten jos oli hetkellinen sähkövika niin sattuipa oikeaan aikaan
Kerron seuraavan meille tapahtuneen jutun, vaikka ei se ole minua yhtään ihmetyttänyt.
Tapahtui 80- luvun lopulla vuodenvaihteessa mökiltä paluumatkalla kotiin. Muuta liikennettä tuskin lainkaan. Pakkasta oli lähes 30 astetta ja täysikuun aikaa, koska näki lähes yhtähyvin kuin päivällä. No niin tultiin keskisuomesta kotiin Rovaniemelle. Puolenyön tienoilla oltiin Tervola / Loue tietämissä. Yhtä äkkiä huomaamme tien välittömässä läheisyydessä olevalla pyörätiellä mustan hahmon makaamassa selällään jalat leveällän. Huomasimme molemmat sen yhtäaikaa.. eikun jarrutus ja takaisin katsomaan miten sille poloiselle oli käynyt.. No eihän ketään näkynyt, ajettiin montakertaa edestakaisin, ei mitään havaintoa, ei sellaisia varjoja, jotka olisivat ehkä hämänneet meitä.. Ei pelastettavaa, matka jatkukoon.
Emäntä kyllä ihmetteli moista tapahtunutta. Itse pohdin seuraavanlaisesti: varmasti joku koiranleuka oli makaamassa tiellä, ja sitten hyppäsi hankeen ja nauroi makeasti meidän edestakaisin ajoa. Päätelmääni tukee myös se että, raato oli ilmeisen tyrkyllä tiellepäin..
Minusta on täysin käsittämätöntä jos Trump taas voittaa USAn vaalit. Miten se kansa voi olla noin tyhmä?
Olen lapsena nähnyt enkeleitä. Kerroin tuolloin asiasta läheisilleni, ja hekin muistavat nämä tapaukset. Kaikkia kohtaamisia en ole kertonut.
Nyt aikuisena monet uskovaiset ihmiset näkevät minussa enkelin- kaikki eivät sano asiasta mutta jotkut ovat maininneet. Luultavasti siitä syystä työni vuoksi tapaamani ihmiset osoittavat minua kohtaan lämpimiä puheita ja tekoja, vaikka työni on erittäin epäkiitollista ja monen inhoamaa (vrt verokarhuun).
Itse en keksi asialle mitään järkevää selitystä- en ole edes mikään empaattinen tai muuta- ennemminkin suora realisti. Joku hyvän aura?
Eräs hyvä naispuolinen ystäväni ja vaimoni siskonkin ystävä rupesi ghostaamaan koko suurta sukua ilmoittamatta mitään syytä ja oli kieltänyt äitiäänkin antamasta hänestä mitään tietoa. Vaimoni sisko otti kaikkein raskaimmin, ja minäkin raskaasti, koska olimme olleet hänen kanssaan eniten tekemisissä laajasta sukulaistosta ja puolisoista. Kynis.mi
Ostin perjantaina kaupasta itselleni pipon. Niitä oli myynnissä mustia, tumman sinisiä ja vihreitä. Minä ostin sinisen. Pakkasin sen reppuuni muiden ostosten kanssa. Kotona otin ostokset pois repusta. Tumman sininen pipo olikin musta. Mitä ihmettä oli tapahtunut? Ostin ja laitoin reppuun sinisen pipon ja puolen tunnin päästä se olikin musta? Repussa ei ollut mitään muuta pipoa.
Voiko tälle olla joku luonnollinen selitys? Jo aikuinen lapseni meni eilen hautausmaalle yöllä viemään hautakynttilän ja soitti minulle kännykällä (4g tai 5g) kysyäkseen, missä se hauta sijaitsee, että hän epäilee olevansa eksynyt. Selitin missä se on ja kuulin samalla toisen henkilön, eri sukupuolta, normaalin, iloisen kommentoinnin / puheen sieltä. Sanoista en saanut selvää, mutta ääni oli ihan selvä. Oletin ilman muuta, että hän oli mennyt sinne yhden hyvän kaverinsa kanssa ja lähetin sille kaverille terveisiä. Lapseni sanoi kuitenkin olevansa yksin siellä, ettei ole ketään muuta mukana. Sitten vielä häben kännykkänsä jäi hänellä päälle niin, että olin linjalla pitkään jälkikäteen ja hän oli tosiaan yksin, eikä jutellut missään kohtaa kenenkään kanssa. Jäi vähän mietityttämään tämä tapahtuma. Ennen vanhaan oli normaalia, että linjoille saattoi tulla joku muu puhelu, mutta nykyisin kännykkäaikoina en muista, että niin olisi tapahtunut.
Huijarit soittaa niin, ettei näy lokitiedoissa. Vain nimi näkyy kun puhelin vielä soi.