Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
7401/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku kotonani aina välillä sotkee (ei! älkää minua syyttäkö, vaikka muita ei luonani asukaan, en tunnusta, että se olisin minä). Joskus olen huvikseni puhunut "yläkertaan" (onpa siellä sitten ollut mummo, tonttu, henkiopas, enkeli tai taivaan tlaikynttilä kuulemassa), että koittakaapas keksiä joku keino millä minut saa elämään siten, ettei kotona aina olisi suloinen kaaos. Eipä kestänyt kauaakaan, kun minulta alkoi kadota tavaroita. Sellaisia, joista tiesin tarkkaan mihin olin ne laittanut, mutta siellä niitä ei sitten ollutkaan enkä oikein löytänyt niitä mistään. Milloin avaimet, milloin pankkikortti, milloin joku pusero tai vaikka talvitakki. Saatoin oikeasti etsiä ihan jokapaikasta, mutta ei löytynyt.

Kun sitten luovutin ja päätin tai tajusin, että eihän tästä mitään tule, sama vaikka siivoaisi samalla, niin aina noin 10 minuutin siivoamisen tai kodin järjestelyn jälkeen se kadonnut esine löytyi tasan tarkkaan siitä paikasta mihin muistin sen laittaneeni. Tai sitten jostain todella oudosta paikasta, vaikkapa eteisen oven päältä. Ja aina ne kadonneet tavarat alka alöytyä, kun alan siivota. En välttämättä siis edes siivoa sitä paikkaa, jossa kadonnut tavara on, mutta kun olen siivonnut yhden lohkon, niin sitten ne vain ilmiintyvät.

joka kerta mutisen sitten taas  "yläkertaan", että tsiis... kiitos vaan avusta, että on se kumma, että kadonneet tavarat ilmestyvät paikalle kuin tyhjästä vasta sitten, kun olen vähän siivonnut.

Tätä on tapahtunut nyt jo parin vuoden ajan. En ole vielä halunnut kumota pyyntöäni, sillä kotini alkaa olla jo tiptop kunnossa aina, kun olen saanut niitä kadonneita tavaroita tosiaan etsiskellä ja se on oikeasti hauskaa! Olen tosin päättänyt, että sille samalle taholle esitän seuraavaksi sitten pyynnön, että hän voisi etsiä minulle sueraavaksi voittavat eruojackpot -numerot ja tiputtaa ne jollain lailla kotiini, että tajuan sitten niitä veikata.

Onneksi on muitakin kuin minä, joka kadottaa esineen, etsii sitä joka paikasta, tuloksetta, sitten vain huomatakseen että se on ihan käden ulottuvilla, silmien edessä. Näitä tapauksia on ollut missä etsin kynsisaksia, kapistus on aina tietyllä paikalla kylppärissä tai olohuoneen pöydällä, no, etsin siis kaikki mahdolliset tasot löytämättä, istahdin sohvalle ja selasin jotain luettavaa, unohtaen koko jutun. Palasin keittiöön ja siinähän ne oli tiskialtaan reunalla "mitä ihmettä"?! En koskaan edes jätä esineitä samaiseen paikkaan. Toinen oli kun etsin jotain tiettyä esinettä, kävin silmilläni läpi jopa täysin tyhjän ruokapöydän, hetken päästä kun tulin paikalle takaisin, etsimäni esine oli pöydän kulmalla kuin tarjolla:O Vannon ettei sitä ollut siinä vielä hetki aiemmin. Siivottuani joka kolkan asunnollani ja kääntyessäni, olen löytänyt kolikon tai useamman lattialta, sitä ei todellakaan ollut siinä muutamaa sekuntia aiemmin kun pyyhin rätillä lattiaa...tämä kolikkojuttu on siitä erikoinen, että liittyy aina siivoamiseen. Minulla ei ole tapana pudotella vähän väliä kolikoita, säilytän niitä rahapussissa:D joten on tosi mysteeri. Näitä löytyneitä kolikoita löysin useita ja aina lattialta, missä niitä ei todellakaan ollut aiemmin. Laitoin ajatuksen universumiin että mielellään seteleitä löytäisin seuraavilla kerroilla:D Nykyäänkin on tuota kadonnut esine mysteeriä mutta rentoudun ja tiedän että se esine ilmaantuu eteen enemmin tai myöhemmin sen kummemmin etsimättä.

Vierailija
7402/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suht' uusi paritalon puolikas, olemme ensimmäiset asukkaat mutta talossamme tapahtuu kaikkea yliluonnollista. Keittiömme on erikoisten ilmiöiden keskus, mutta myös yläkerrasta kuuluu kuin askeleita, tietsatuolin tai sängyn narahtelua, yskäisyn ääntä. Olemme tyttäreni kanssa huomanneet tuon saman, toisinaan ollessamme yksin tai istuessamme kaksin alakerrassa. Televisio on myös muutaman kerran vaihtanut eri ohjelmaan, toisella kertaa kanava vaihtui esim. vanhaan kotimaiseen elokuvaan. Kissamme on myös muutaman kerran noussut rappusissa pari askelmaa ja tuijottanut hievahtamatta korvat höröllään yläkertaa, menemättä sinne. Olisihan näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7403/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ketjussa kirjoitin hautausmaan ohi ajellessa auton radion nostaneen volyymiä itsekseen. Tämä oli ainoa kerta kun näin kävi, ehkä sitten isä kävi hyvästelemässä.

Vierailija
7404/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suht' uusi paritalon puolikas, olemme ensimmäiset asukkaat mutta talossamme tapahtuu kaikkea yliluonnollista. Keittiömme on erikoisten ilmiöiden keskus, mutta myös yläkerrasta kuuluu kuin askeleita, tietsatuolin tai sängyn narahtelua, yskäisyn ääntä. Olemme tyttäreni kanssa huomanneet tuon saman, toisinaan ollessamme yksin tai istuessamme kaksin alakerrassa. Televisio on myös muutaman kerran vaihtanut eri ohjelmaan, toisella kertaa kanava vaihtui esim. vanhaan kotimaiseen elokuvaan. Kissamme on myös muutaman kerran noussut rappusissa pari askelmaa ja tuijottanut hievahtamatta korvat höröllään yläkertaa, menemättä sinne. Olisihan näitä.

Tuosta muistui mieleen, että kun lapsi oli muuttanut muualle, kuulin usein hänen huoneestaan vielä tietokonetuolin narahduksia ja yskäisyjä. Ne loppuivat, kun huone siivottiin ja loputkin hänen jättämänsä tavarat siirrettiin eri paikkaan. Kai se on jokin luonnollinen ilmiö.

Vierailija
7405/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen aavistus että tänä vuonna talvi tulee todella aikaisin, vaikka nyt helteillä tämä kuulostaa aivan absurdilta.

Mihin tämä aavistus perustuu?

Se perustuu toiseen aavistukseen,  joka on sellainen aavistus, että Islannissa purkautuu tulivuori lähiaikoina.

Vierailija
7406/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on mielenterveysongelmia. Muutama vuosi sitten hän oli erittäin voimakkaasti psykoottinen, ahdistunut ja itsetuhoinen. Sitten hän sairastui johonkin vaikeaan kuumetautiin, joka kesti pitkään. Koronaa se ei ollut, koska tämä tapahtui ennen koronaa. Veli joutui sitten sairaalaankin ja hänen sieltä kotiuduttuaan hänen luonaan kävi joko vanhemmat tai joku meistä sisaruksista säännöllisesti tapaamassa ja viemässä hänelle esim. ruokaa kun hän toipui. Hänessä huomattiin heti erikoinen muutos parempaan. Hän ei ollut enää läheskään niin ahdistunut, ei lainkaan itsetuhoinen tai psykoottinenkaan. Päin vastoin hän oli selväjärkisempi kuin pitkään aikaan, ei valitellut esim. harhoistaan, vastaili kysymyksiin täysin järkevästi ja käyttäytyi muutenkin oikeastaan kuin kuka tahansa. Sen jälkeen hänellä on mennyt selvästi paremmin elämässä ja hänellä ei ole ollut esim. ahdistusta, masentuneisuutta, itsetuhoisuutta tai harhoja melkein ollenkaan. Jokin kumma tuossa sairaudessa ehkä muutti hänen aivojensa toiminnassa jotain? Hän valitti, että hänellä oli sairauden aikana pääkipua ja outo tunne päässä. Ehkä tauti jotenkin sai aivotoiminnan asetukset kuntoon tai jotain sellaista.

Vierailija
7407/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta muistui mieleen, että kun lapsi oli muuttanut muualle, kuulin usein hänen huoneestaan vielä tietokonetuolin narahduksia ja yskäisyjä. Ne loppuivat, kun huone siivottiin ja loputkin hänen jättämänsä tavarat siirrettiin eri paikkaan. Kai se on jokin luonnollinen ilmiö.

Uskon että ihmisestä, kuin eläimestäkin, jää energiaa elämään tilaan. Olen aistinut tätä energiaa myös äskettäin kuolleiden kohdalla.

Vierailija
7408/7964 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt vaivaamaan entisen työkaverin käytös. Välillä hän menetti malttinsa pikku asioista. Usein sain miettiä mistä nyt tuulee? hetken päästä oli taas ihan "ok". Kummallista tölvimistä monesta asiasta, niinkuin kaikki mitä teen ja miten elän on väärin. Olen nuhteeton ihminen jolla hyvät elämäntavat. Hänellä todennäköisesti jonkinlainen alkoholiongelma ja ehkä muutakin?

Edelleen mietin mikä hänen ongelmansa oli. Jotakin mitä ei kertonut elämästään tai jokin minussa? Sen verran inhottava ihminen, että melkein hakeuduin terapeutin puheille tuon työsuhteen jälkeen..

Vierailija
7409/7964 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä paranormaalia, mutta lidlistä ostamani kelloradio jossa on automaattinen asemien viritys ja kellonajanhaku, joskus yöllä nollautuu vaikka on seinässä koko ajan, ja alkaa hakea aikaa ja kanavia uudestaan. Muuten ok laite. Tietääkö joku tästä, tai samanlaista kokemusta?

Vierailija
7410/7964 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä paranormaalia, mutta lidlistä ostamani kelloradio jossa on automaattinen asemien viritys ja kellonajanhaku, joskus yöllä nollautuu vaikka on seinässä koko ajan, ja alkaa hakea aikaa ja kanavia uudestaan. Muuten ok laite. Tietääkö joku tästä, tai samanlaista kokemusta?

seinässä=töpseli pistorasiassa eli verkkovirrassa on.

Vierailija
7411/7964 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei paranormaalia, taitaa olla vain vikaantumisherkkä tekniikka.

Itselläni on Lidl radioohjattu herätyskello yöpöydällä. En onneksi käytä herättäjänä vaan ajannäyttäjänä. Se on pari kertaa itsekseen siirtynyt KeskiEuroopan aikaan, ja juuri etsin ohjeet netistä varmistaakseni, että aikavyöhykkeet yms. asetukset on oikein. Näemmä se on kuitenkin tass keksinyt jonkin oman aikansa, on tiistai 1.1. ja kello on 16:16 (oikeasti 17:07).

Vierailija
7412/7964 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku kotonani aina välillä sotkee (ei! älkää minua syyttäkö, vaikka muita ei luonani asukaan, en tunnusta, että se olisin minä). Joskus olen huvikseni puhunut "yläkertaan" (onpa siellä sitten ollut mummo, tonttu, henkiopas, enkeli tai taivaan tlaikynttilä kuulemassa), että koittakaapas keksiä joku keino millä minut saa elämään siten, ettei kotona aina olisi suloinen kaaos. Eipä kestänyt kauaakaan, kun minulta alkoi kadota tavaroita. Sellaisia, joista tiesin tarkkaan mihin olin ne laittanut, mutta siellä niitä ei sitten ollutkaan enkä oikein löytänyt niitä mistään. Milloin avaimet, milloin pankkikortti, milloin joku pusero tai vaikka talvitakki. Saatoin oikeasti etsiä ihan jokapaikasta, mutta ei löytynyt.

Kun sitten luovutin ja päätin tai tajusin, että eihän tästä mitään tule, sama vaikka siivoaisi samalla, niin aina noin 10 minuutin siivoamisen tai kodin järjestelyn jälkeen se kadonnut esine löytyi tasan tarkkaan siitä paikasta mihin muistin sen laittaneeni. Tai sitten jostain todella oudosta paikasta, vaikkapa eteisen oven päältä. Ja aina ne kadonneet tavarat alka alöytyä, kun alan siivota. En välttämättä siis edes siivoa sitä paikkaa, jossa kadonnut tavara on, mutta kun olen siivonnut yhden lohkon, niin sitten ne vain ilmiintyvät.

joka kerta mutisen sitten taas  "yläkertaan", että tsiis... kiitos vaan avusta, että on se kumma, että kadonneet tavarat ilmestyvät paikalle kuin tyhjästä vasta sitten, kun olen vähän siivonnut.

Tätä on tapahtunut nyt jo parin vuoden ajan. En ole vielä halunnut kumota pyyntöäni, sillä kotini alkaa olla jo tiptop kunnossa aina, kun olen saanut niitä kadonneita tavaroita tosiaan etsiskellä ja se on oikeasti hauskaa! Olen tosin päättänyt, että sille samalle taholle esitän seuraavaksi sitten pyynnön, että hän voisi etsiä minulle sueraavaksi voittavat eruojackpot -numerot ja tiputtaa ne jollain lailla kotiini, että tajuan sitten niitä veikata.

Onneksi on muitakin kuin minä, joka kadottaa esineen, etsii sitä joka paikasta, tuloksetta, sitten vain huomatakseen että se on ihan käden ulottuvilla, silmien edessä. Näitä tapauksia on ollut missä etsin kynsisaksia, kapistus on aina tietyllä paikalla kylppärissä tai olohuoneen pöydällä, no, etsin siis kaikki mahdolliset tasot löytämättä, istahdin sohvalle ja selasin jotain luettavaa, unohtaen koko jutun. Palasin keittiöön ja siinähän ne oli tiskialtaan reunalla "mitä ihmettä"?! En koskaan edes jätä esineitä samaiseen paikkaan. Toinen oli kun etsin jotain tiettyä esinettä, kävin silmilläni läpi jopa täysin tyhjän ruokapöydän, hetken päästä kun tulin paikalle takaisin, etsimäni esine oli pöydän kulmalla kuin tarjolla:O Vannon ettei sitä ollut siinä vielä hetki aiemmin. Siivottuani joka kolkan asunnollani ja kääntyessäni, olen löytänyt kolikon tai useamman lattialta, sitä ei todellakaan ollut siinä muutamaa sekuntia aiemmin kun pyyhin rätillä lattiaa...tämä kolikkojuttu on siitä erikoinen, että liittyy aina siivoamiseen. Minulla ei ole tapana pudotella vähän väliä kolikoita, säilytän niitä rahapussissa:D joten on tosi mysteeri. Näitä löytyneitä kolikoita löysin useita ja aina lattialta, missä niitä ei todellakaan ollut aiemmin. Laitoin ajatuksen universumiin että mielellään seteleitä löytäisin seuraavilla kerroilla:D Nykyäänkin on tuota kadonnut esine mysteeriä mutta rentoudun ja tiedän että se esine ilmaantuu eteen enemmin tai myöhemmin sen kummemmin etsimättä.

Nuo vain kertoo siitä miten paljon ajatuksissaan automaattiohjauksella tulee monia kotitöitäkin tehtyä. Vanhemmiten ainakin huomannut että lisääntyy vaan nämä :"mistä tämä tähän on tullut?"-ilmiöt. Ja miten usein jokin pieni esine osuu silmän sokeaan pisteeseen. Itselläni on useimmiten avaimet hukassa ja aina ne on omilta jäljiltä löytynyt. Sori, olen ilonpilaaja 😊.

Vierailija
7413/7964 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Ei paranormaalia, taitaa olla vain vikaantumisherkkä tekniikka.

Itselläni on Lidl radioohjattu herätyskello yöpöydällä. En onneksi käytä herättäjänä vaan ajannäyttäjänä. Se on pari kertaa itsekseen siirtynyt KeskiEuroopan aikaan, ja juuri etsin ohjeet netistä varmistaakseni, että aikavyöhykkeet yms. asetukset on oikein. Näemmä se on kuitenkin tass keksinyt jonkin oman aikansa, on tiistai 1.1. ja kello on 16:16 (oikeasti 17:07).

Aika pastilli kyllä herätykseen olis, pitäis aamulla lähteä espanjaan töihin!

Vierailija
7414/7964 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään treffisvun kautta vaihdoimme puhelinnumerot ja ajatus käyttää whatsappia. Miehen kuvana on joku nainen. Tavallinen ei mikään netistä otettu kuvituskuva. Kysyn tätä. Sanoo tuntvamnsa naisen on joku tuttava. Mutta ettei ymmärrä lainkaan miten tän naisen kuva on hänen whatsapissa profiilikuvana. Ei ole itse sitä laittanut eikä osaisi. Kysyin käyttääkö joku muu puhelinta että vaikka joku hauska juttu olevinaan, niin ei vastannut.

Minusta äärimmäisen outo juttu, mulla ei ainakaan kenenkään tuttavan kuvaa ole mun kuvana.

Vierailija
7415/7964 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo tuntevansa. En osannut korjata tekstiä.

Vierailija
7416/7964 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljelläni on mielenterveysongelmia. Muutama vuosi sitten hän oli erittäin voimakkaasti psykoottinen, ahdistunut ja itsetuhoinen. Sitten hän sairastui johonkin vaikeaan kuumetautiin, joka kesti pitkään. Koronaa se ei ollut, koska tämä tapahtui ennen koronaa. Veli joutui sitten sairaalaankin ja hänen sieltä kotiuduttuaan hänen luonaan kävi joko vanhemmat tai joku meistä sisaruksista säännöllisesti tapaamassa ja viemässä hänelle esim. ruokaa kun hän toipui. Hänessä huomattiin heti erikoinen muutos parempaan. Hän ei ollut enää läheskään niin ahdistunut, ei lainkaan itsetuhoinen tai psykoottinenkaan. Päin vastoin hän oli selväjärkisempi kuin pitkään aikaan, ei valitellut esim. harhoistaan, vastaili kysymyksiin täysin järkevästi ja käyttäytyi muutenkin oikeastaan kuin kuka tahansa. Sen jälkeen hänellä on mennyt selvästi paremmin elämässä ja hänellä ei ole ollut esim. ahdistusta, masentuneisuutta, itsetuhoisuutta tai harhoja melkein ollenkaan. Jokin kumma tuossa sairaudessa ehkä muutti hänen aivojensa toiminnassa jotain? Hän valitti, että hänellä oli sairauden aikana pääkipua ja outo tunne päässä. Ehkä tauti jotenkin sai aivotoiminnan asetukset kuntoon tai jotain sellaista.

Joskus mielisairaita hoidettiin malarialla. Mm. Kellokosken prinsessaa.

Vierailija
7417/7964 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on ollut jotenkin outo fiilis siitä että tulivuorten purkaukset ja maanjäristykset lisääntyvät ja myös aurinko alkaa elämöimään.

Vierailija
7418/7964 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen aavistus että tänä vuonna talvi tulee todella aikaisin, vaikka nyt helteillä tämä kuulostaa aivan absurdilta.

Mihin tämä aavistus perustuu?

Se perustuu toiseen aavistukseen,  joka on sellainen aavistus, että Islannissa purkautuu tulivuori lähiaikoina.

Totta!

Vierailija
7419/7964 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minulla oli joskus kummallinen tunne tai aavistus, että elämäni ei tule olemaan helppoa eikä se ole ollutkaan. Olen joutunut muun muassa olemaan useamman kerran psykoosissa sairaalahoidossa, että en olisi tap pa nut itseäni.

Vierailija
7420/7964 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luultavimmin siellä tai lhellä sitä paikkaa missä sen pitäisikin olla. Saattanut solahtaa / pompata johonkin läheiseen koloon tms.

Toinen mahdollisuus on, jos joku perheenjäsenesi on luullut sitä tarpeettomaksi roskaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi