Matemaattinen totuus toimeentulotuesta
Eli Suomessa oli kesäkuussa2017 164 400 toimeentulotukea saavaa.
Jos jokainen saa täyden perusosan eli 489e kuussa ja maksimivuokran 600e sekä 15e sähkölaskuun se tekee
yhdeltä henkilöltä
-kuukaudessa: 1104e
-vuodessa: 13 248e
Kaikilta 164 400 toimeentulotukea saavalta se tekee
-kuukaudessa: 181 497 600e
-vuodessa: 2 177 971 200e
Sitten jos oletetaan että Suomessa on 1 000 000 työssäkäyvää joista jokainen tienaa ennen veroja
-kuukaudessa: 1900e
-vuodessa: 22 800e
tekee se kaikilta 1 000 000 työssäkäyvältä
-kuukaudessa: 1 900 000 000e
-vuodessa: 22 800 000 000e
Sitten kun tuon tuloluokan veroprosentti on 20.6%
niin se tarkoittaa sitä että 1 000 000 ihmisen palkoista menee veroihin
-vuodessa: 4 696 800 000e
Eli
4 696 800 000e (vuoden 1 000 000 palkansaajan veromaksut)
miinus
2 177 971 200e (vuoden 164 400 työttömän toimeentulotuet)
jää viivan alle
2 518 828 800e
Laskelmissa ei ole otettu huomioon sitä, ettei kaikki toimeentulotukea saavat asu 600e vuokra-asunnoissa eivätkä saa täyttä toimeentulotukea joten toimeentulotukien menot lienevät todellisuudessa laskelmia pienemmät.
Lisäksi laskelmista puuttuvat ainaskin toisen miljoonan ihmisen palkkatulot sekä kaikkien erittäin hyvin tienaavien yksityishenkilöiden sekä yritysten maksamat verotulot joten maksettujen toimeentulotukien jälkeen viivan alle jäävä summa olisi todellisuudessa huomattavasti suurempi kuin tässä laskelmassa.
Tähän pohjautuen on mielestäni naurettavaa syyttää toimeentulotuen varassa eläviä maamme talouden rapauttamisesta sillä valtaosa verorahoista menee aivan muualle kuin toimeentulotukien maksuun.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni voi saada toimeentulotukea esim vain 40 e/kk.
Vaikka joku saisi vain sen 40e kuussa tai jopa vähemmän, hänellä on takuu siihen, että sen kuukauden kaikki julkisen terveydenhuollon laskut voi kiikuttaa Kelalle maksettavaksi. Voi siis hoidattaa esim. kunnallisella hammaslääkärillä hampaansa kuntoon. Päätöksen mukana lähtee aina apteekin maksusitoumus, eli ei tarvitse pelätä lääkekuluja joita sairastuessa on.
Tavallinen työssä käyvä joutuu ihan sieltä 0 eurosta lähtien tienaamaan ihan kaiken. Hoidattamaan hampaansa ihan itse (jos ei työterveys sitä korvaa). Työni kautta tiedän kyllä toimeentulotuen maksukuviot. Myönnän että toisinaan sieppaa kun yhteiskunnan pitäisi maksaa ihan kaikki, velkoja ja maksurästejä myöten.
Ei se nyt ihan noin mene. Ei sitä sairaalalaskua makseta välttämättä kokonaisuudessaan, vaan vain se ylimenevä osa. Juuri tuli 128 euron sairaalalasku joka maksettiin itse. Toimeentulotuen raja meni laskun takia rikki, ja Kela tilitti meille 30 e, ei koko 128 e.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Laita vielä laskelmat kuinka paljon veronmaksaja elättää omasta pikku lompsastaan jokaista Suomen työtöntä, itse muistelisin että se summa oli jotain 0,000000000003 euroa per lärvi.
No ensiksi pitäisi laskelmista vähentää ne jotka ei maksa veroja läheskään kaikesta mistä heidän pitäisi. Eli veroparatiisipakolaiset sun muut veronkiertäjät johon hyvätuloisilla on keinoja pilvin pimein.
Sen sijaan esim. ansiosidonnaista päivärahaa tai työmarkkinatukea saavat joilla tulot niin pienet ettei vuokrasta ja muista laskuista selviä, joutuvat kuitenkin maksamaan veroja enemmän kuin työssä käyvät.
Ja ne asuntosijoittajat joiden vuokraamissa kalliissa asunnoissa nämä toimeentulotukea saavat joutuvat asuntopulan takia asumaan vetävät asumistuet omiin taskuihin.
Ketkä niitä loiseläjiä sitten oikein on. Ne jotka käyttävät yhteiskunnan varoja hyödykseen vaikka pärjäisivät muutenkin. Jos asuntokeinottelijoita ei olisi niin toimeentulotukimenot olisivat melkoisen paljon pienemmät.
Jos veroparatiisi veronkiertäjiä ei olisi, tuotteet maksaisivat vähemmän vaikka ne valmistettaisiin kotimaassa ja kaikille riittäisi töitä.
Johtoportaan palkat ja osingonjaot olisivat järkevällä pohjalla jolloin kaikille jäisi elämiseen riittävästi. Näinhän se vielä oli 70-80 luvulla ja sitten mentiin EU:hun ja meno muuttui järkyttäväksi. Mielettömiä voittoja ja jättimäisiä palkkoja ja palkkioita ja voitto-osinkoja johtoportaille maksavia pörssiyhtiöitä on suomi täynnä. Taseen voittosumma tarkoittaa aina isoa yt-rumbaa jotta se omistajaporukka saa isot bonuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Laita vielä laskelmat kuinka paljon veronmaksaja elättää omasta pikku lompsastaan jokaista Suomen työtöntä, itse muistelisin että se summa oli jotain 0,000000000003 euroa per lärvi.
Yhden veronmaksajan kantama taakka yhdestä toimeentulotukiasiakkaasta vuodessa eli se rahamäärä mitä yksi toimeentulotulotukea saava saa verorahoista yhdeltä veronmaksajalta sillä olettamuksella, että kaikki verorahat menisivät suoraan toimeentulotukien maksuun.
(perustuen aikaisemmin esitettyihin laskelmiin 1 000 000 veronmaksajan veroista)
Jos yksi veronmaksaja maksaa veroja vuodessa 22 800e palkkatuloistaan tuolla 20,6% veroprosentilla 4696,8e niin
tuon yhden ihmisen vuoden verorahan kun jakaa 164 400 tukea saavan määrällä osaan niin se tekee
vuodessa: 0,028569343065693e
kuukaudessa: 0,002380778588808e
per yksi veronmaksaja@ yksi toimeentulotukiasiakas.
Eli siis yhden veronmaksajan verorahoista vuodessa yhdelle täyttä toimeentulotukea saavalle menee pyöristettynä 3Centtiä, kuukaudessa ei edes puolta senttiä vaan alle sentin neljännesosa.
Mutta kun kaikki verorahat eivät mene suoraan kaikkien 164 400 toimeentulotuen saajan toimeentulotukien maksuun vaikka tässä se niin laskettiinkin, niin yhden veronmaksajan osuus yhden ihmisen toimeentulotuista on todellisuudessa järisyttävästi pienempi eli ei lähimainkaan edes sitä pyöristettyä 3Centtiä vuodessa muistaen vielä nekin asiat, että laskelmasta puuttuu ainaskin +1 000 000 pien-ja kohtuutuloisten verotulot sekä kaikkien rikkaiden ja yritysten maksamat verotulot joten yhden veronmaksajan taakka rahallisesti yhdestä toimeentulotukea saavasta on todellisuudessa tajuttoman mitätön.
Muistakaa kiittää siitä 3centistä vuodessa jokaista työssäkäyvää, kohta emme varmaan saa enää sitäkään vähää ja köyhänhän syytä kaikki on.
Voin olla köyhä mutten tyhmä.
Ilmeisesti köyhyys ja tyhmyys todellakin kävelevät käsi kädessä:)
Eihän tuossa ollut kuin murto-osa kaikista niistä kuluista ja tuista joita työttömien ansiosta verorahoista revitään. Oikea summa on melkoisesti suurempi mutta käykäähän täällä nyt keskustelua keskenänne ja räknätkää sormillanne vaikkapa kuinka monta euroa saatte mihinkin vaivaan ja tarpeeseen. On varmasti tarpeeksi vaikeaa ymmärtää sen oman talouden kulkua:)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ollut kuin murto-osa kaikista niistä kuluista ja tuista joita työttömien ansiosta verorahoista revitään. Oikea summa on melkoisesti suurempi mutta käykäähän täällä nyt keskustelua keskenänne ja räknätkää sormillanne vaikkapa kuinka monta euroa saatte mihinkin vaivaan ja tarpeeseen. On varmasti tarpeeksi vaikeaa ymmärtää sen oman talouden kulkua:)
Itse saan toimeentulotuen muodossa vuokraan reilu 60e ja loput tulee asumistukena, mutta asumistukea ei voi tässä huomioida koska sitä voi saada lähes jokainen eikä vain työtön eli asumistukea ei työttömien takia ole olemassa.
Tämän lisäksi saan kuukaudessa käteen 293,4e/kk sekä sähköön sen 15e.
En saa mitään muuta ja tämänkin saadun toimeentulotuen yhteismäärä kuussa on 368,4e joten en pääse lähellekkään sitä rahamäärään mihin minulla olisi ns oikeus (eli jotakuinkin 1104e/kk + muut avustukset vaikka juuri bussilippuun, mikä on sinäänsä huvittavaa että julkinen liikenne kustannetaan valtion verorahoista, mutta silti kaikkien pitää ostaa lippu, aika sairasta.. no kapitalismitalous on) joten se oikea summa voi olla myös ilmoitettua pienempi eikä juuri pakosti suurempi, paitsi muita halveksivan kapitalistin mielestä.
Lääkekuluja ei ole, sairaalassa en ravaa, matkat maksan toimeentulotuesta enkä muitakaan avustuksia hae joten en ole kovin kallis työtön tälle yhteiskunnalle. Töihin menisin mutta kun niitä ei saa edes hakemalla, miksi? Siksi koska on vain 1 avoin työpaikka 7 työtöntä kohti eikä kaikki työt ole sellaisia johon kaikilla on pätevyys olemassa eikä sitä pätevyyttä pysty jokainen kaikille aloille hankkimaan, toisin sanoen kaikista ei voi tulla koodareita tai ydinfyysikoita.
Se on ihan oikein että riistäjiltä revitään edes jotain köyhien tueksi ettei tarvitse sitten varastaa kun ettepä te juuri mitään tee työttömyyden laskemiseksi eli luo niitä työpaikkoja joten valittamisenne työttömyydestä on huvittavaa ja lähinnä vain naurattaa.
Mitä minun pitäisi tehdä työttömien hyväksi? en katso olevani velvollinen huolehtimaan muista kuin itsestäni ja perheestäni. Olemme miehen kanssa opiskelleet, olleet köyhiä itsekin ja kivunneet tahdolla ja osaamisella sinne missä olemme nyt. Tienaamme pari sataa tuhatta vuodessa. Teemme töitä sen eteen. Vihdoinkin on aika jolloin ei tarvitse kituuttaa. En todellakaan tunne olevani velvollinen siitä jakamaan niille jotka valittavat täällä kun rahaa ei jaeta tarpeeksi verotuloista ilmaiseksi työttömille. Huolehdin siitä ettua jos meistä jompikumpi jää työttömäksi tai kumpikin niin ei tarvitse kustantaa elämää yhteiskunnan tuilla.
Huolehdin myös siitä että omat lapseni voivat opiskella ilman tukia. Se on tietenkin monelle aivan mahdoton ajatus nykysuomessa. Mun vanhemmat eivät hakeneet ylimääräisiä tukia aikanaan vaikka olisivat voineet koska silloin tukien hakeminen oli todellakin häpeällistä ja kaikki tunsivat pienessä kaupungissa ne jotka hakivat ja saivat tukea elämiseen. Suurin osa perheistä yritti tulla omillaan toimeen mieluummin ja kitkuttivat ja jossain vaiheessa elämä helpottui.
Joten kyllä me olemme itse tehneet työtä jokaisen kolikon eteen joka meidän kassaan kilahtaa. Aiomme myös nauttia niistä rahoista ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän menee jo pelkkiin aseisiin vuodessa.
Ja voiko aseita typerämpää menoerää juuri olla.
Joo, työttömät.
No niillä aseilla voi tarvittaessa puolustautua. Mitä hyötyä on työttömästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan toimeentulotuen muodossa vuokraan reilu 60e ja loput tulee asumistukena, mutta asumistukea ei voi tässä huomioida koska sitä voi saada lähes jokainen eikä vain työtön eli asumistukea ei työttömien takia ole olemassa.
Tämän lisäksi saan kuukaudessa käteen 293,4e/kk sekä sähköön sen 15e.
En saa mitään muuta ja tämänkin saadun toimeentulotuen yhteismäärä kuussa on 368,4e joten en pääse lähellekkään sitä rahamäärään mihin minulla olisi ns oikeus (eli jotakuinkin 1104e/kk + muut avustukset vaikka juuri bussilippuun, mikä on sinäänsä huvittavaa että julkinen liikenne kustannetaan valtion verorahoista, mutta silti kaikkien pitää ostaa lippu, aika sairasta.. no kapitalismitalous on) joten se oikea summa voi olla myös ilmoitettua pienempi eikä juuri pakosti suurempi, paitsi muita halveksivan kapitalistin mielestä.
Lääkekuluja ei ole, sairaalassa en ravaa, matkat maksan toimeentulotuesta enkä muitakaan avustuksia hae joten en ole kovin kallis työtön tälle yhteiskunnalle. Töihin menisin mutta kun niitä ei saa edes hakemalla, miksi? Siksi koska on vain 1 avoin työpaikka 7 työtöntä kohti eikä kaikki työt ole sellaisia johon kaikilla on pätevyys olemassa eikä sitä pätevyyttä pysty jokainen kaikille aloille hankkimaan, toisin sanoen kaikista ei voi tulla koodareita tai ydinfyysikoita.
Se on ihan oikein että riistäjiltä revitään edes jotain köyhien tueksi ettei tarvitse sitten varastaa kun ettepä te juuri mitään tee työttömyyden laskemiseksi eli luo niitä työpaikkoja joten valittamisenne työttömyydestä on huvittavaa ja lähinnä vain naurattaa.
Miksi jotkut saavat työpaikan ja jotkut eivät. hmm. Mun poika väitti ettei saa töitä. On ollut sairaskohtauksen jälkeen kotona ja ollut kunnossa nyt useamman kuukauden. oli kuulemma hakenut. Tarvitsee työpaikkaa kunnes pystyy jatkamaan koulua, on 21v. No istuin hänen kanssaan alas ja katsoin läpi tarjolla olevat työpaikat, valvoin vierestä että laittaa hakemuksen JOKAISEEN johon voi ja vein autolla haastatteluihin.
Perhanan huono tuuri pojalla koska sai kaksi kutsua uuteen työhön viikon sisällä siitä kun istuin hänen kanssaan alas. Toinen siivoustyötä ja toinen kaupan apupoikana. Kumpikin paikka pystyy antamaan töitä vaan muutamaksi tunniksi viikossa mutta ihan tarpeeksi työkokemuksen saamiseksi. Poika ei ole aiemmin ollut edes kesätöissä koska on vaan niin saamaton ja mikään ei ollut tarpeeks hyvä mutta nyt sain minua tarpeekseni tietokoneella notkumisesta.
No eka jouduin vahtimaan että menee töihin ja se oli pieni ongelma koska hänellä on oma kämppä mutta en antanut periksi. Kaksi kuukautta myöhemmin hän saa jo parempaa palkkaa ja tekee kahdessa työssä melkein täyttä viikkoa! Laskettiin raha-asiat ja huolehdittiin vuokranantajan kanssa ettei mene sukset ristiin siinä välissä kun tuet ei toimi mutta en auttanut rahallsiesti ja poika on nyt omillaan:) EI SAA MITÄÄN tukia. Kuulemma ei tuollaiset työpaikat kiinnosta ihmisiä nykyään kun heti oletetaan että saa täydet tunnit ja kovat tuntipalkat. Poika on myös laihtunut 12 kiloa kun ei istu enää pers homeessa koneella. En usko ettei Suomessa saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun pitäisi tehdä työttömien hyväksi? en katso olevani velvollinen huolehtimaan muista kuin itsestäni ja perheestäni. Olemme miehen kanssa opiskelleet, olleet köyhiä itsekin ja kivunneet tahdolla ja osaamisella sinne missä olemme nyt. Tienaamme pari sataa tuhatta vuodessa. Teemme töitä sen eteen. Vihdoinkin on aika jolloin ei tarvitse kituuttaa. En todellakaan tunne olevani velvollinen siitä jakamaan niille jotka valittavat täällä kun rahaa ei jaeta tarpeeksi verotuloista ilmaiseksi työttömille. Huolehdin siitä ettua jos meistä jompikumpi jää työttömäksi tai kumpikin niin ei tarvitse kustantaa elämää yhteiskunnan tuilla.
Huolehdin myös siitä että omat lapseni voivat opiskella ilman tukia. Se on tietenkin monelle aivan mahdoton ajatus nykysuomessa. Mun vanhemmat eivät hakeneet ylimääräisiä tukia aikanaan vaikka olisivat voineet koska silloin tukien hakeminen oli todellakin häpeällistä ja kaikki tunsivat pienessä kaupungissa ne jotka hakivat ja saivat tukea elämiseen. Suurin osa perheistä yritti tulla omillaan toimeen mieluummin ja kitkuttivat ja jossain vaiheessa elämä helpottui.
Joten kyllä me olemme itse tehneet työtä jokaisen kolikon eteen joka meidän kassaan kilahtaa. Aiomme myös nauttia niistä rahoista ihan itse.
Minäkin tekisin töitä kolikoideni eteen jos olisi töitä mutta kun niitä ei kaikille ole, ymmärrätkö?
Kaikista ei myöskään yrittäjiksi ole eikä läheskään kaikista yrityksistä tule tuottoisia kuten kaikista ei ole ydinfyysikoiksikaan, ymmärrätkö?
1 avoin työpaikka 7 työtöntä kohti, ymmärrätkö?
Toimeentulotukea maksetaan yhteiskuntarauhan säilymisen takia vai haluatko Suomeen samanlaisen kehitysmaa meiningin kuin tuolla muualla jossa ihmisiä väkivaltaisesti ryöstetään satoja ellei tuhansia kertoja päivässä yhden maan sisällä ja varastetaan henkensä pitimiksi sekä tehdään runsain mitoin kaikkea muuta jännää koska töitä ei kaikille ole eikä sosiaaliturvajärjestelmää ole eivätkä ihmiset suostu kuolemaan, ilmeisesti kyllä kun noin paljon työttömien tukeminen ahdistaa.
Ja ymmärrätkö sitäkään, että työttömien toimeentulotuet ovat pieni menoerä prosentuaallisesti koko valtion vuosibudjetista, ilmeisesti et.
Nalle Wahlroos saa satoja tuhansia euroja maataloustukea vaikkei todellakaan olisi tarvetta ja näitähän ihmisiä on monia jotka saavat ilmaista rahaa vaikkeivat sitä tarvitsisi vaan pystyisivät kustantamaan liiketoimintansa omilla tuloillaan, mutta ei kun haetaan valtiolta rahaa kun eka vähän kierretään veroja ja vähennetään jatkuvasti työpaikkojen määrää valittaen kun ihmiset ei käy töissä.
Miten voi kapitalistiporvari olla noin tyhmä.. eikun sori, ahne sinä olet ja ahneushan tunnetusti sokaisee eikä sieltä pilvilinnoista ja norsunluutorneista ole oikein ikinä tavallisen tallaajan asemaa ymmärretty eikä näköjään juuri mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
No niillä aseilla voi tarvittaessa puolustautua. Mitä hyötyä on työttömästä?
Työttömyydestä ja varsinkin suurtyöttömyydestä hyötyvät ainakin työnantajat ja ammattiyhdistysliikkeet (Liitot), kuten niitä arkisemmin kutsutaan. Hyötyjä on tietysti myöskin yhteiskunta yhtenä suurena työnantajana.
Ilman työttömiä moni työttömien asioita hoitava virka-ihminen jäisi pyörittelemään peukaloita ja niitä korvaavia työpaikkoja ei ole koska ei ole nytkään työpaikkoja jonne työttömät voisi ottaa töihin. Sitä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän menee jo pelkkiin aseisiin vuodessa.
Ja voiko aseita typerämpää menoerää juuri olla.Juuri näin. Mitä puolustamista tässä maassa sitten on kun Venäjän perusturvan taso ylittää Suomen perusturvan tason? Eikö silloin ole fiksuinta anoa Venäjän osaksi pääsyä. Toki tähän varmaan vielä aikaa menee. Ellei kokoomus ole seuraavassakin hallituksessa :D
Tää oli hyvä...
En aina jaksa ymmärtää miksi meitä työttömiä syyllistetään ja kadehditaan. Ei työttömän elämä mitään ikuista lomailua toisten kustannuksella ole. Elämä on lähinnä olemista, ei elämistä.
Itse kuulun niihin työttömiin, jotka saavat perustyöttömyyskorvauksen enkä muuta tukea. Puolisoni on töissä ja hänen tulojensa vuoksi emme saa mitään asumistukea tai toimeentulotukea tietenkään.
Oma työttömyyskorvaukseni menee vuokraan ja sen jälkeen kaiken muun maksaa puoliso, siis ruoan, hygieniatuotteet, lääkkeet jne. Ei ole helppoa olla aikuinen ihminen, jolla ei kuukauden aikana ole euron euroa lompakossa ja joka joutuu pyytämään jokaisen sukkaparin ja t-paidan puolisolta. Kampaajalla en ole käynyt vuosiin, hammaslääkärissä en vuosiin, gynekologilla en vuosiin, kosmetologilla en ole käynyt ikinä, en matkusta, en juo, en polta, enkä koskaan voi ostaa edes yhtä lahjaa läheisilleni jouluna.
Olen kuin hyllyllä elämän suhteen ja päätösvaltani oman elämäni suhteen on nolla, koska toinen aikuinen elättää minut. Jos ottaisin eron, saisin varmaan niitä lukuisia tukia, joita meidän työttömien mainostetaan saavan, mutta sehän ei olekaan jutun ydin. Ajatus on siinä, että kaltaisiani on paljon, jotka avioitumisen ja työttömyyden vuoksi ovat vääjäämättä alisteisessa asemassa toiseen aikuiseen nähden. Turha meitä on kadehtia tai syytellä toisten kustannuksella mukavan elämän viettäjiksi. Nöyryyttävää tämä on ja minun puolisoni ei edes kettuile tilanteesta minulle, kurjempiakin kumppaneita varmaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tekisin töitä kolikoideni eteen jos olisi töitä mutta kun niitä ei kaikille ole, ymmärrätkö?
Kaikista ei myöskään yrittäjiksi ole eikä läheskään kaikista yrityksistä tule tuottoisia kuten kaikista ei ole ydinfyysikoiksikaan, ymmärrätkö?
Toimeentulotukea maksetaan yhteiskuntarauhan säilymisen takia vai haluatko Suomeen samanlaisen kehitysmaa meiningin kuin tuolla muualla jossa ihmisiä väkivaltaisesti ryöstetään satoja ellei tuhansia kertoja päivässä yhden maan sisällä ja varastetaan henkensä pitimiksi sekä tehdään runsain mitoin kaikkea muuta jännää koska töitä ei kaikille ole eikä sosiaaliturvajärjestelmää ole eivätkä ihmiset suostu kuolemaan, ilmeisesti kyllä kun noin paljon työttömien tukeminen ahdistaa.
Ja ymmärrätkö sitäkään, että työttömien toimeentulotuet ovat pieni menoerä prosentuaallisesti koko valtion vuosibudjetista, ilmeisesti et.
Nalle Wahlroos saa satoja tuhansia euroja maataloustukea vaikkei todellakaan olisi tarvetta ja näitähän ihmisiä on monia jotka saavat ilmaista rahaa vaikkeivat sitä tarvitsisi vaan pystyisivät kustantamaan liiketoimintansa omilla tuloillaan, mutta ei kun haetaan valtiolta rahaa kun eka vähän kierretään veroja ja vähennetään jatkuvasti työpaikkojen määrää valittaen kun ihmiset ei käy töissä.
Miten voi kapitalistiporvari olla noin tyhmä.. eikun sori, ahne sinä olet ja ahneushan tunnetusti sokaisee eikä sieltä pilvilinnoista ja norsunluutorneista ole oikein ikinä tavallisen tallaajan asemaa ymmärretty eikä näköjään juuri mitään muutakaan.
Niinkö:) Kuule olen ollut köyhä, todella köyhä mutta aina on löytynyt jotakin mistä on saanut tehtyä rahat. Työtä löytyy aina, kovin pitkälle ei silloin voi asioita miettiä eikä olettaa pysyvänsä samassa paikassa mutta ainakin saa murua rinnan alle ja seinät ympärille. Miten minä olen ahne? Siksi etten halua jakaa sinulle itse ansaitsemiani rahoja? Maksanhan niistä kuitenkin jo melkoiset verot. Kumpi meistä on ahne. Minä joka teen töitä rahojeni eteen vai sinä joka kärkyt rahoja joiden eteen minä olen tehnyt töitä??? En minä niitä rahoja mistään SAA vaan ANSAITSEN ne tekemälläni työllä.
Olipa kaukana totuudesta. Joku mutu tuntuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö:) Kuule olen ollut köyhä, todella köyhä mutta aina on löytynyt jotakin mistä on saanut tehtyä rahat. Työtä löytyy aina, kovin pitkälle ei silloin voi asioita miettiä eikä olettaa pysyvänsä samassa paikassa mutta ainakin saa murua rinnan alle ja seinät ympärille. Miten minä olen ahne? Siksi etten halua jakaa sinulle itse ansaitsemiani rahoja? Maksanhan niistä kuitenkin jo melkoiset verot. Kumpi meistä on ahne. Minä joka teen töitä rahojeni eteen vai sinä joka kärkyt rahoja joiden eteen minä olen tehnyt töitä??? En minä niitä rahoja mistään SAA vaan ANSAITSEN ne tekemälläni työllä.
1 avoin työpaikka 7 työtöntä kohden, ymmärrätkö?
En mä tässä sun jo verotettuja rahoja olekkaan kärkkymässä, pyyhi vaikka takapuoles 500e seteleihin jos se sut onnelliseksi tekee, mutta toimeentulotukea maksetaan verorahoista muun muassa yhteiskuntarauhan säilymisen takia koska kaikille ei ole töitä vaikka miten jankkaisit, sitäkään et tunnu ymmärtävän.
Minäkin tekisin töitä jos olisi töitä, ymmärrätkö? Ymmärrätkö? Ymmärtääkö rahan sokaisema kapitalisti mitään mitä sille sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Tähän pohjautuen on mielestäni naurettavaa syyttää toimeentulotuen varassa eläviä maamme talouden rapauttamisesta sillä valtaosa verorahoista menee aivan muualle kuin toimeentulotukien maksuun.
Laskelmallasi ei ole mitään pointtia. Onhan se nyt aivan yhdentekevää vertailla, mitä joku satunnainen määrä työllisistä maksaa ansiotuloveroa ja verrata tätä toimeentulotuen mahdollisiin kuluihin. Ei edes oikeisiin kuluihin, jotka ovat 750 miljoonan tietämillä.
Eikä kai kukaan muutenkaan toimeentulotuesta vingu, vaan työttömyydestä puhutaan enemmän.
"Työttömyys maksaa Suomelle jo kuusi miljardia euroa vuodessa"
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyottomyys-maksaa-suomelle-jo-kuusi-…
Tänä vuonna valtio jää alijäämäiseksi 5,9 miljardilla, joten on tuo ihan iso summa sinänsä.
Se on kyllä totta, että todelliset ongelmat ovat jossain aivan muualla kuin työttömyydessä ja toimeentulotuissa.
Vierailija kirjoitti:
Työtä löytyy aina
Voitko siinä tapauksessa osoittaa niille sadoille tuhansille ihmisille ne työpaikat?
Se, että sä olet "aina" löytänyt töitä, ei tarkoita, että kaikki muut löytävät. Katsos kun työpaikkoja ei ole vapaana kuin pienelle osalle työttömien määrästä, eikä koulutus kohtaa.
Ulkomailta käsin katsottuna Suomen työttömyysaste tuntuu käsittämättömän isolta. Suomessa työttömien määrä pilkotaan erilaisiin ryhmiin mutta täälläkin missä asun on huomioitu mediassa Suomen veronmaksajien pieni määrä joka on totuudenmukaisempi arvio Suomen tilanteesta kun tilastoihin pilkotut työttömät. Joten kyllä Suomen suurin ongelma on tällä hetkellä kasvava työttömyys ja liian korkea koulutustaso. Liian korkealla koulutustasolla tarkoitetaan sitä että Suomessa on keinotekoisesti ohjattu ammattikoulutusta korkeakoulu-opinnoiksi. Muualla maailmassa tietyt ammatit eivät vaadi korkeakoulu-opintoja. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että Suomessa koulutustaso olisi todellakin parempi. Suomen korkeakoulut sijoittuvat surkeasti kansainvälisellä listalla. Monelle suomalaiselle tulee yllätyksenä ettei kaikkia Suomen korkeakouluopintoja käsitellä muissa maissa korkeakouluopintoina vaan maan omien standardien mukaan. Näin esim. tiettyjen alojen Suomessa opiskelleet maisterit päätyvät nauttimaan 15 euron tuntipalkkaa työssä ulkomailla. Siis työssä joka vastaa heidän opintojaan. Minulla on näitä ystäviâ. Moni tajuaa sitten kouluttautua lisää Suomen ulkopuolella jolloin palkka nousee.
Hyvä tuuri käy, jos onnistuu saamaan ajan hammaslääkäriin juuri sille kuukaudelle kun saa toimeentulotukeakin. Meillä menee toimeentulotuen raja rikki parin kolmen kuukauden välein, riippuu osuuko jollekin kuukaudelle sekä sähkölasku että joku toinen toimeentulotuen laskelmissa huomioitava meno. Viimeksi kun raja meni rikki, saatiin 35 e toimeentulotukea.
Eikä niitä hampaita niin vaan hoidateta kuntoon. Täällä on 6 kk jono tarkastukseen.