Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaalan henkilökuntaa ei muisteta jouluna?

Vierailija
21.12.2017 |

Kaikki revitään irti ja pienellä palkalla tehdään arvokasta työtä, eikä edes suklaarasiaa saa jouluna. Ennen on saanut joululounaan, mutta eipä enää kuin kahvin ja tortun.
Veikkaan, että useat kunnan työntekijät muulta alalta saavat edes sen suklaarasian.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu tarina kirjoitti:

Vanhoina hyvinä aikoina, kun sain vielä käydä ansiotöissä kodin ulkopuolella, niin oltiin hoitohenkilökunnan kanssa tosi kiitolllisia siitä, jos jonkun potilaan / asiakkaan omaiset muistivat esim. suklaarasialla. Mun mielestä olisi kohtuutonta vaatia omaista muistamaan jokaista hoitajaa erikseen.  ehkä omahoitajaa voi muistaa, jos on varaa. Jouluisin saatiin muistaakseni suklaarasioita. Olin 9 vuotta hoitoapulaisena Roihuvuoressa, olis kiva tietää, mitä silloiselle henkilökunnalle kuuluu nykyään.  Olin alkuaikoina varsin pidetty ja ahkera työntekijä. Pääsin keskuksen parhaalle ja pahimmalle osastolle. enimmäkseen pidin työstäni. Mun mielestä iäkkäiden ihmisten kanssa on mielenkiintoista, siis sellaisten, jotka eivät vielä ole täysin dementoituneet ja jotka voivat muistella omaa elämäänsä.

Vanhat hyvät ajat on ohi ja olette itse syyllisiä siihen. Lue tuosta ylempää tehyn lakko, kuvittelitte varmaan että unohdamme

Vierailija
62/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät sitä ansaitse. Luulitteko että unohdamme sen kun kiristitte rahaa Thyn lako; aikana 2007 uhkaamalla heitäää keskoset ulos kaapista jos rahaa tule.

En tule iknä palkitsemaan yhtään hoitajaa tekisi kuinka pitkää päivää tahansa

Sulla on kyllä hyvä logiikka. Palkkaa ei tarvitse maksaa eikä arvostaa mutta töissä pitää pysyä. Oikeasti olisi hyvä kun jokainen hoitaja irtisanoutuisi ja sitten alettaisiin anella millä palkalla tulevat takaisin. Jos työ on niin arvokasta ettei sitä kertakaikkiaan voi lopettaa edes päiväksi, niin eikö siitä tule silloin edes hitunen arvostusta JA palkkaa saada?

Jotkut hoitajat jopa tykkäävät työstänsä ja arvostavat sitä itse eli tuskinpa vaan kaikki edes haluaisivat irtisanoutua työstänsä. Ne joita työnteko ei nappaa saavat toki irtisanoutua. Eiköhän hoitajia ole ihan jo jonossa tulossa vakitöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sairaanhoitajien "raskas, kiireinen ja vastuullinen" työ on nähty moneen kertaan.

Istutaan kansliassa ja kannetaan Buranaa.

Mulle ei riittänyt buran a kun olin sairaalassa. Sain itse annostella 2 pvää lääkettä nappia painamalla kun olin nk tutkimuspotilas. Tykkäsin olla sairaalassa mutta piti lähteä 3 pv: n päästä kotiin. Tekevät tärkeää työtä.

Vierailija
64/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät sitä ansaitse. Luulitteko että unohdamme sen kun kiristitte rahaa Thyn lako; aikana 2007 uhkaamalla heitäää keskoset ulos kaapista jos rahaa tule.

Sulla on kyllä hyvä logiikka. Palkkaa ei tarvitse maksaa eikä arvostaa mutta töissä pitää pysyä. Oikeasti olisi hyvä kun jokainen hoitaja irtisanoutuisi ja sitten alettaisiin anella millä palkalla tulevat takaisin. Jos työ on niin arvokasta ettei sitä kertakaikkiaan voi lopettaa edes päiväksi, niin eikö siitä tule silloin edes hitunen arvostusta JA palkkaa saada?

Jotkut hoitajat jopa tykkäävät työstänsä ja arvostavat sitä itse eli tuskinpa vaan kaikki edes haluaisivat irtisanoutua työstänsä. Ne joita työnteko ei nappaa saavat toki irtisanoutua. Eiköhän hoitajia ole ihan jo jonossa tulossa vakitöihin.

Ei valitettavasti ole tulossa! Vakituiseen toimeen varmaan vielä ehkä olisikin tulijoita, mutta muuten voi olla vaikea löytää hyviä työntekijöitä. Näin ainakin pk-seudulla, muualla voi tilanne olla eri.

Vierailija
65/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä saa jäädä ihan vapaasti pois jos sen tekee jonkun järkevän irtisanomisajan jälkeen, jotta TA ehtii hankkia uudet työntekijät, eikä niin että lopetan tänään ja jätän potilaat kuolemaan.

Kerro minulle missä ja milloin näin on tapahtunut?

Vierailija
66/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän sairaalassa on potilaat tuoneet jo monta isoa suklaapakettia. Noiden syömisessä menee pitkä aika..

On nyt jo suklaaähky vaikka ei ole edes jouluaatto vielä :/

Vierailija
67/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan opetusalalla mitään joulumuistamista kaupungilta saa. En kyllä toivoisikaan, että veronmaksajien rahoilla hankittaisiin mitään muistamisia. Itse toivoisin, että esimies lähettäisi joulutervehdyksen, jossa kiittäisi kuluneesta vuodesta. 

Vierailija
68/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että meillä on ennen ollut jouluna töissä oleville ilmainen jouluateria, mutta ei ole enää, koska se on aiheuttanut mielipahaa niille, jotka eivät ole jouluna töissä ja täten saa nauttia sitä ilmaista ateriaa.

Naurettavaa minusta, koska senhän pitäisi olla juuri korvaus siitä, että joku uhraa joulun työnteolle. Ne muuthan saavat nauttia hyvästä ruoasta ja joulusta kotonaan.

Vierailija
69/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä potilaat ja omaiset muistavat hoitajia ja lääkäreitä aivan ympäri vuoden. Jatkuvasti.

Vierailija
70/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole tulossa! Vakituiseen toimeen varmaan vielä ehkä olisikin tulijoita, mutta muuten voi olla vaikea löytää hyviä työntekijöitä. Näin ainakin pk-seudulla, muualla voi tilanne olla eri.

Kaikilla hoitajillahan on samanlainen koulutus eli luulisi kaikkien olevan yhtä kelvollinen tekemään hoitajan työtä.

Vierailija
71/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä saa jäädä ihan vapaasti pois jos sen tekee jonkun järkevän irtisanomisajan jälkeen, jotta TA ehtii hankkia uudet työntekijät, eikä niin että lopetan tänään ja jätän potilaat kuolemaan.

Kerro minulle missä ja milloin näin on tapahtunut?

Kerro sinä missä ei näin tehdä.

Irtisanomisaika 1kk.

Työnantaja palkkaa uuden.

Vierailija
72/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että meillä on ennen ollut jouluna töissä oleville ilmainen jouluateria, mutta ei ole enää, koska se on aiheuttanut mielipahaa niille, jotka eivät ole jouluna töissä ja täten saa nauttia sitä ilmaista ateriaa.

Naurettavaa minusta, koska senhän pitäisi olla juuri korvaus siitä, että joku uhraa joulun työnteolle. Ne muuthan saavat nauttia hyvästä ruoasta ja joulusta kotonaan.

Korvaus tästä tulee lisinä palkan mukana. Miksi veronmaksajien kuuluisi kustantaa joidenkin jouluateriat?

Vierailija
73/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös joulupyhiltä ole moninkertainen palkka joka on korvaus pyhinä tehdystä työstä .

Vai oletteko ruokapalkalla?

Vierailija
74/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan palkkalistoilla noin 35 vuotta. Suklaata ei kyllä näkynyt kertaakaan. Sen sijaan joinakin vuosina kunta (vai liekö ollut hallintokunta) tarjosi jouluaterian illalla, siis omalla ajalla. Aikaisemmin joskus omakustanteinen pikkujoulu ravintolassa, työnantaja tarjosi vain lasillisen glögiä. Joulun jälkeen sai kuittia siitä, ettei ollut jaksanut = halunnut lähteä mukaan. Joskus nuorena olin töissä pankissa ja siellä saatiin hyvät joululahjat: herkkupakkaus ja laadukkaita kylpypyyhkeitä, jotka ovat vieläkin käytössä.

Vierailija
75/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös joulupyhiltä ole moninkertainen palkka joka on korvaus pyhinä tehdystä työstä .

Vai oletteko ruokapalkalla?

Jouluna on normaalit pyhäkorvaukset, eli tuplakorvaus. Aivan sama oletko lokakuussa sunnuntai-illan tai jouluaattoillan. Ne ovat samanarvoisia.

Vierailija
76/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen, kun lääketehtaat sai vielä tarjota, oli kivat pikkujoulut, sitten ennen joulua puuroa, väskynäsoppaa, joulutorttuja. Saatiin firmojen kyniä, mukeja, kaulanauhoja avaimia varten, tarralappuja ym. toimistokamaa. Lääkärit sai tietty nestemäistä lahjaa. Nykyään ei oikeastaan mitään. Ehkä johonkin luentoon yhdistettynä voi saada jonkun pullan, jos ehtii paikalle. Lääkärit kyllä tuo itte henkilökunnalle suklaarasian jaettavaksi (ei kaikki kuitenkaan).

Vierailija
77/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän tympeää. Me toimistohenkilöstö täällä isossa sairaalassa saadaan suklaata joiltakin yhteistyötahoilta (tosin ei se yksi present-rasia kauaa kestä kun on yli 30 ihmistä jakamassa). Riisipuuro saatiin kahdesti tänä vuonna talon puolesta. Muuten kaikki kustannetaan itse, pikkujoulut, glögit, piparit.

Vierailija
78/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua harmittaisi jos ei työnantaja muistaisi jouluna mitenkään, kuitenkin vietän töissä kolmasosan arkiviikostani. Eihän tietenkään pakko ole (kun jotkut täällä ulisee ettei työntekijöitä tarvi muistaa) mutta kyllä se kohteliasta on ja osoittaa arvostuksen ja välittämisen.

Vierailija
79/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua harmittaisi jos ei työnantaja muistaisi jouluna mitenkään, kuitenkin vietän töissä kolmasosan arkiviikostani. Eihän tietenkään pakko ole (kun jotkut täällä ulisee ettei työntekijöitä tarvi muistaa) mutta kyllä se kohteliasta on ja osoittaa arvostuksen ja välittämisen.

Meillä edellinen esimies leipoi itse aina upeat taateli- ja maustekakut meille kahvipöytään jouluksi. Tuntui mukavalta. Me lähetämme hänelle edelleen joulukortin.

Vierailija
80/82 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etko saa palkkaa työstäsi? Töissäkäynnin idea on vaihtaa vapaa-aikaa rahaan eli hassua kuvitella ansaitsevansa jotain erityistä osoitusta arvostamisesta tai välittämisestä ja ylimääräistä muistamista palkan lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän