Miksi sairaalan henkilökuntaa ei muisteta jouluna?
Kaikki revitään irti ja pienellä palkalla tehdään arvokasta työtä, eikä edes suklaarasiaa saa jouluna. Ennen on saanut joululounaan, mutta eipä enää kuin kahvin ja tortun.
Veikkaan, että useat kunnan työntekijät muulta alalta saavat edes sen suklaarasian.
Kommentit (82)
Jokaiselle ammattiryhmälle sanotaan näin. Sen tajuaisi, jos tulisi siitä omasta kuplastaan hetkeksi ulos.
Nyt nuoret voivat tosiaan miettiä mille alalle opiskelevat, julkinen on no-no taloudellisesti ja etujen suhteen. Koiranvirka. Mutta mistä sairaanhoitajat ja muut lakisääteiset julkisen työntekijät saadaan, ehkä filippiinot sitten hoitavat vanhukset ja synnytykset filipinon ja puutteellisen englannin kielen taidolla kuten ”I Love you man, how about your money?”. Senhän nämä ladyt osaavat.
Työläisillä on pitkät lomat ja 5 päiväinen työviikko, sairaslomaa saa joka flunssaan.
Maanviljelijällä 26 lomapäivää 365 päivästä.
Olkaa tyytyväisiä älkääkä valittako turhasta.
Yhteistyökumppaneilta tulee seinäkalenteri joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki revitään irti ja pienellä palkalla tehdään arvokasta työtä, eikä edes suklaarasiaa saa jouluna. Ennen on saanut joululounaan, mutta eipä enää kuin kahvin ja tortun.
Veikkaan, että useat kunnan työntekijät muulta alalta saavat edes sen suklaarasian.
😂
Vierailija kirjoitti:
Työläisillä on pitkät lomat ja 5 päiväinen työviikko, sairaslomaa saa joka flunssaan.
Maanviljelijällä 26 lomapäivää 365 päivästä.
Olkaa tyytyväisiä älkääkä valittako turhasta.
Yhteistyökumppaneilta tulee seinäkalenteri joululahjaksi.
Anoppi ja appi olivat maanviljelijöitä. Muutama viikko kesässä töitä näillä viljelijöillä, loppuvuosi löyhytettiin persettä tukiaisten juostessa. Sellaisia Keskustan äänestäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua. Kouluttaudutaan/hakeudutaan aloille, joiden palkat ja etuudet on etukäteen julkisesti tiedossa ja sitten vingutaan, kun ne palkat ja etuudet ei olekaan muuta kuin ne, mitä etukäteen oli tiedossa. Siis HÄH???
Ja kunnan/valtion töissä nekin tortturahat on pois jostain muusta ;)
Nimenomaan, aivan turha vinkua palkasta jos on hoitajaksi hakeutunut ja vielä julkiselle puolelle.
No julkisella puolella on tähän asti ollut paremmat palkat ja jollain tavalla inhimillinen meininki.
Mutta voiko olla typerämpää ajatusta, kun mitäs läksit, sanotaanko millekään muulle ammattiryhmälle, ole tyytyväinen, mitäs läksit.
Hoitajille voi näin sanoa, ihmiset, jotka eivät tunnu tietävän mitä hoitajan työ on, vaikka kuvittelevat.
Varmasti sanottais muillekin ammattiryhmille ihan samalla tavalla, jos ne vinkuisivat palkoistaan samalla tavalla kuin hoitajat tekevät. En ole esimerkiksi kuullut ikinä yhdenkään poliisin valittavan huonosta palkkatasostaan.
Ei kyllä mekään saada mitään, vaikka ollaankin töissä pienessä "vanhainkodissa". Johtaja ehkä ostaa yhden sulkaa rasian jaettavaksi kaikille ja asukkaiden omaiset eivät pääsääntöisesti anna mitään. Myöskään työkavereiden kesken ei ole tapana lahjoja vaihtaa. Itse yksi vuosi muistin kaikkia ja vaan yhdeltä sain lahjan. Toisaalta tutut muualla kertovat, että ovat saaneet kalliitakin lahjoja. Itse en todellakaan kaipaa mitään, mutta olisihan se kiva saada pieni muistaminen, kun kuitenkin yritän tehdä parhaani välillä raskaassakin työssä.
Vierailija kirjoitti:
Ei julkisella puolella saa mitään. Yksityisellä sitten saa.
No eikä saa. Pienin firma eikä mitään tarjoiluja/lahjoja, itse pitää glögit ja tortut tuoda jos haluaa niitä töissä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mekään saada mitään, vaikka ollaankin töissä pienessä "vanhainkodissa". Johtaja ehkä ostaa yhden sulkaa rasian jaettavaksi kaikille ja asukkaiden omaiset eivät pääsääntöisesti anna mitään. Myöskään työkavereiden kesken ei ole tapana lahjoja vaihtaa. Itse yksi vuosi muistin kaikkia ja vaan yhdeltä sain lahjan. Toisaalta tutut muualla kertovat, että ovat saaneet kalliitakin lahjoja. Itse en todellakaan kaipaa mitään, mutta olisihan se kiva saada pieni muistaminen, kun kuitenkin yritän tehdä parhaani välillä raskaassakin työssä.
Saat sen muistamisen palkkana tilillesi.
Koska eivät sitä ansaitse. Luulitteko että unohdamme sen kun kiristitte rahaa Thyn lako; aikana 2007 uhkaamalla heitäää keskoset ulos kaapista jos rahaa tule.
En tule iknä palkitsemaan yhtään hoitajaa tekisi kuinka pitkää päivää tahansa
Ystäväni menestyvässä yksityisessä firmassa töissä. Ei joululahjoja. 50 v päivänsä kunniaksi sai lounassetelin. Ei ole valittanut, nauroi vaan.
Mistä ihmeestä teillä on sellainen käsitys tullut, että yksityisellä puolella saisi läjöittäin lahjoja, joululounaita yms. - bonuksista puhunattakaan? Monessa isommassakin firmassa on koko ajan YT:t päällä ja kaikesta säästetään. Me ei olla saatu edes niitä torttuja moneen vuoteen eivätkä kaikki ole saaneet pitää edes sitä työpaikkaansa.
Ihme kitinää taas...
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin ja joulutorttu ja kupillinen glögiä. Ihan kiva :)
t. Ope
No minä ainakin sain tosi kivoja lahjoja oppilailta ja heidän vanhemmiltaan. Olivat nähneet vaivaa miettiessään, mistä voisin ilahtua.
toinen ope
Meillä on aiemmin ollut jouluaamiainen. Tänä vuonna se ilmoitettiin niin viime tingassa etten päässyt. Kyllä harmitti ja harmittaa.
Olin joskus takavuosina valtion virastoissa, parissakin. En muista, että olisi koskaan mitään joululahjoja saatu tai edes kahveja. Pikkujoulut järjestettiin itse ja rahat kerättiin, saattoi olla että virastosta sai jonkun ihan pienen tuen koko porukalle riippumatta osallistujamäärästä. Läksiäislahjat muistan saaneni, henkilökunnalla oli tapana järjestää keräys jokaiselle poislähtijälle. Näitäkin keräyksiä oli koko ajan, kun jokaiselle määräaikaisellekin kerättiin ja näitä oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät sitä ansaitse. Luulitteko että unohdamme sen kun kiristitte rahaa Thyn lako; aikana 2007 uhkaamalla heitäää keskoset ulos kaapista jos rahaa tule.
Sulla on kyllä hyvä logiikka. Palkkaa ei tarvitse maksaa eikä arvostaa mutta töissä pitää pysyä. Oikeasti olisi hyvä kun jokainen hoitaja irtisanoutuisi ja sitten alettaisiin anella millä palkalla tulevat takaisin. Jos työ on niin arvokasta ettei sitä kertakaikkiaan voi lopettaa edes päiväksi, niin eikö siitä tule silloin edes hitunen arvostusta JA palkkaa saada?
Aivan sama tuleeko mitään joululahjoja. Eiköhän ne mieleiset brenkut ja suklaat voi hankkia itsekin. Jonain vuonna saatiin matkalahjakortit, mutta pari vuotta on mennyt aika vaatimattomalla ruoka- ja juomalinjalla.
Vanhoina hyvinä aikoina, kun sain vielä käydä ansiotöissä kodin ulkopuolella, niin oltiin hoitohenkilökunnan kanssa tosi kiitolllisia siitä, jos jonkun potilaan / asiakkaan omaiset muistivat esim. suklaarasialla. Mun mielestä olisi kohtuutonta vaatia omaista muistamaan jokaista hoitajaa erikseen. ehkä omahoitajaa voi muistaa, jos on varaa. Jouluisin saatiin muistaakseni suklaarasioita. Olin 9 vuotta hoitoapulaisena Roihuvuoressa, olis kiva tietää, mitä silloiselle henkilökunnalle kuuluu nykyään. Olin alkuaikoina varsin pidetty ja ahkera työntekijä. Pääsin keskuksen parhaalle ja pahimmalle osastolle. enimmäkseen pidin työstäni. Mun mielestä iäkkäiden ihmisten kanssa on mielenkiintoista, siis sellaisten, jotka eivät vielä ole täysin dementoituneet ja jotka voivat muistella omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä hyvä logiikka. Palkkaa ei tarvitse maksaa eikä arvostaa mutta töissä pitää pysyä. Oikeasti olisi hyvä kun jokainen hoitaja irtisanoutuisi ja sitten alettaisiin anella millä palkalla tulevat takaisin. Jos työ on niin arvokasta ettei sitä kertakaikkiaan voi lopettaa edes päiväksi, niin eikö siitä tule silloin edes hitunen arvostusta JA palkkaa saada?
Töistä saa jäädä ihan vapaasti pois jos sen tekee jonkun järkevän irtisanomisajan jälkeen, jotta TA ehtii hankkia uudet työntekijät, eikä niin että lopetan tänään ja jätän potilaat kuolemaan.
ai että mä alan käyttää näitä "oma valinta" "mitäs valitsit oman työpaikkasi" jne vastedes aina kun joku valittaa mulle duunistaan. t. hoitsu