Miksi sairaalan henkilökuntaa ei muisteta jouluna?
Kaikki revitään irti ja pienellä palkalla tehdään arvokasta työtä, eikä edes suklaarasiaa saa jouluna. Ennen on saanut joululounaan, mutta eipä enää kuin kahvin ja tortun.
Veikkaan, että useat kunnan työntekijät muulta alalta saavat edes sen suklaarasian.
Kommentit (82)
No itse olen valtion firmassa töissä, me ei saada yhtään mitään jouluna, eikä firma tarjonnut pikkujouluja. Itse järkättiin nyyttäri periaatteella pikkujoulut ja itse kukin on karkkia sun muuta tuonut kahvipöytään tällä viikolla. Tämä on ihan ok meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki revitään irti ja pienellä palkalla tehdään arvokasta työtä, eikä edes suklaarasiaa saa jouluna. Ennen on saanut joululounaan, mutta eipä enää kuin kahvin ja tortun.
Veikkaan, että useat kunnan työntekijät muulta alalta saavat edes sen suklaarasian.Miksi ihmeessä teitä pitäisi muistaa? Saatte palkkaa työstänne.
Käsittääkseni palkkaa maksetaan myös henkilöille, jotka saavat (joulu)bonuksen, pikkujoulut tarjotaan ja mahdollisesti myös joululounaita.
Mitä väliä esimerkiksi pikkujouluilla on, voihan sitä mennä juhlimaan silloin kun haluaa? En ole moneen vuoteen viitsinyt osallistua. Joululounaalla kävin kun sentään työaikana, joinanin vuosina yritetty jouluillallisia.
Tyhmä työtön ap leikkii hoitajaa yrittäen saada muita haukkumaan hoitajua.
Siis Provoilee...taas.
Karkkia ym yleensä tulee omaisten suunnalta kasoittain joka paikassa. Mutta niissä kaupunginsairaalan ja terveyskeskussairaalan vuodeosastoilla missä työskentelin pisimpään oli osastonhoitajilla tapana järjestää omasta pussistaan työntekijöilleen pieni joulujuhla, eli toivat yhtenä päivänä tarjolle omatekemät oikein kunnon tarjoilut. Tämä siksi kun heitä hävetti kun oma kunta/kaupunki ei enää mitään joulumuistamisia työntekijöilleen tarjonnut. Joululounaat sentään aattona työskenteleville tarjoaa ainakin ne kunnat/kaupungit missä olen ollut, myös keikkalaisille. Mutta tämä siis perusterveydenhuollossa, jossa olen työskennellyt aiemmin lähihoitajana.
Tänä vuonna en työskentele missään, koska kerrankin on taas opiskelijana mahdollista pitää joulu vapaana, jo sitä onkin aika monta joulua putkeen tullutkin oltua töissä...
Ensi vuonna sitten taas varmasti töissä, silloin jo sairaanhoitajana.
Joo. Työttömiltä voi leikata vähän lisää, että sairaanhoitajat saavat joululounaansa ja suklaarasiansa.
Eikö teitä oikeasti koskaan edes hävetä, hoitajat?
Mieheni on sairaalassa töissä ja useammat pikkujoulut ja lounaat olleet, ei siis aina noin nihkeä meininki. lahjojakin tuntuu tulevan.
Olisin samassa tilanteessa kuin nyt, jos hoitajat eivät olisi osallistuneet hoitooni tukitoimin. Mutta ilman lääkäreitä elämäni olisi peruuttamattomasti tuhoutunut.
Ei julkisella puolella saa mitään. Yksityisellä sitten saa.
Työnantaja ei ole ikinä koskaan antanut mitään jouluksi. Ja toisaalta en ole mitään odottanutkaan. Työnantaja ei voisi mitenkään antaa sellaiselle määrälle lahjoja, mitä kunnassa työskentelee.
Perheet ovat myös onneksi vähitellen viimeisen viiden vuoden aikana uskoneet sen, että opettajille ei tarvitse lahjoja hankkia. Sana kiitos ja hyvää joulua riittää.
T.ope
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin ja joulutorttu ja kupillinen glögiä. Ihan kiva :)
t. Ope
Olen valtion virastossa töissä, ei meilläkään muuta ole saatu, kun torttukahvit.
Vierailija kirjoitti:
Karkkia ym yleensä tulee omaisten suunnalta kasoittain joka paikassa. Mutta niissä kaupunginsairaalan ja terveyskeskussairaalan vuodeosastoilla missä työskentelin pisimpään oli osastonhoitajilla tapana järjestää omasta pussistaan työntekijöilleen pieni joulujuhla, eli toivat yhtenä päivänä tarjolle omatekemät oikein kunnon tarjoilut. Tämä siksi kun heitä hävetti kun oma kunta/kaupunki ei enää mitään joulumuistamisia työntekijöilleen tarjonnut. Joululounaat sentään aattona työskenteleville tarjoaa ainakin ne kunnat/kaupungit missä olen ollut, myös keikkalaisille. Mutta tämä siis perusterveydenhuollossa, jossa olen työskennellyt aiemmin lähihoitajana.
Tänä vuonna en työskentele missään, koska kerrankin on taas opiskelijana mahdollista pitää joulu vapaana, jo sitä onkin aika monta joulua putkeen tullutkin oltua töissä...
Ensi vuonna sitten taas varmasti töissä, silloin jo sairaanhoitajana.
Siis ilmainen joululounas tarjotaan? Näin se on kunnassakin eri säännöt ja säästöt toisille ammattiryhmille.
Vierailija kirjoitti:
Ei julkisella puolella saa mitään. Yksityisellä sitten saa.
No ei ainakaan meidän firmassa yksityisellä. Ellei huomenna sitten jotain ilmaannu, tuskinpa.
No justhan hallitus "muisti" muutaman vuoden lomaraha leikkauksella.
Aika monet lahjat jäi just siksi ostamatta. Etenkin ne omat.
Vierailija kirjoitti:
Se lomarahojen leikkaus ei taatusti estänyt yhdenkään lahjan ostoa, mitättömistä summista puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lomarahojen leikkaus ei taatusti estänyt yhdenkään lahjan ostoa, mitättömistä summista puhutaan.
Kyllä 400:lla ihan kivasti lahjaa ostaa.
Mieheni on töissä rakennusalalla ja kantaa kotiin selkä vääränä joulumuistamispulloja ja ties mitä kaikkea tavaraa, joita yhteistyökumppanit lahjoittaa. Palkka on lähes kaksinkertainen verrattuna omaani plus vielä bonukset vuosittain.
Itse olen työssä lastensuojelussa ja teen mielestäni varsin vastuullista ja haastavaa työtä. Olemme työpaikalla sopineet, että opiskelijoiden ohjauksista kertyneet rahat käytetään pikkujouluihin ja tänä vuonna saatiinkin tosi kiva yhteinen juhla. Lisäksi työnantaja tarjosi joululounaan. Bonuksia on turha odotella eikä yhteistyökumppanit paljon muista. Enää ei taideta edes joulukortteja lähetellä.
Silti ilahdutti todella paljon, kun erittäin vaikeassa elämäntilanteessa elävä vanhempi halusi antaa minulle lahjaksi suklaarasian. Taatusti oli enemmän sydämestä annettu kuin yksikään mieheni saamista pulloista.
Mä en tajua. Kouluttaudutaan/hakeudutaan aloille, joiden palkat ja etuudet on etukäteen julkisesti tiedossa ja sitten vingutaan, kun ne palkat ja etuudet ei olekaan muuta kuin ne, mitä etukäteen oli tiedossa. Siis HÄH???
Ja kunnan/valtion töissä nekin tortturahat on pois jostain muusta ;)
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua. Kouluttaudutaan/hakeudutaan aloille, joiden palkat ja etuudet on etukäteen julkisesti tiedossa ja sitten vingutaan, kun ne palkat ja etuudet ei olekaan muuta kuin ne, mitä etukäteen oli tiedossa. Siis HÄH???
Nimenomaan, aivan turha vinkua palkasta jos on hoitajaksi hakeutunut ja vielä julkiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, aivan turha vinkua palkasta jos on hoitajaksi hakeutunut ja vielä julkiselle puolelle.
No julkisella puolella on tähän asti ollut paremmat palkat ja jollain tavalla inhimillinen meininki.
Mutta voiko olla typerämpää ajatusta, kun mitäs läksit, sanotaanko millekään muulle ammattiryhmälle, ole tyytyväinen, mitäs läksit.
Hoitajille voi näin sanoa, ihmiset, jotka eivät tunnu tietävän mitä hoitajan työ on, vaikka kuvittelevat.
Olen sairaanhoitaja ja koko joulun töissä. Töissä minulla riittää omat eväät, enkä odota, että potilaat tai omaiset toisivat muistamisia. Palkan saan ihan tehdystä työstä. Jos joku haluaa sen suklaarasian sinne tuoda kiitokseksi, en pistä vastaan.
Toisaalta aiempina vuosina ne, jotka olivat aattona töissä saivat ”talolta” ilmaisen joululounaan, mikä oli ihan mukava juttu. Sekin loppui, kun joku kateelline keksi, että se on epätasa-arvoista, kun ne jotka viettävät joulun kotona, ei saa mitään. Siis saavat olla kotona perheen kanssa aattona, syödä rauhassa, jakaa lahjat, saunoa, viettää joulua perheen kanssa, mitä itse kukin haluaa jouluna tehdä, eikä töissä. Töissä olijat viettävät sen aaton potilaita hoitaen ja yrittäen luoda jouluista tunnelmaa sairaille, pois oman perheen luota.