Miksi kouluttamattomat, työttömät, pitkäaikaissairaat jne hankkii monta lasta?
En ymmärrä että lapsia on enemmän kuin 2 missään perheessä (poislukien yllärimonikot) ja varsinkaan näitä "olen viimeisimmlläni raskaana ja 4. lapsi tulossa, miehellä on vain hanttihommia/keikkaa silloin tällöin" tai pahimmassa tapauksessa kenelläkään perheessä ei ole työpaikkaa eikä koulutusta. Miksi hankitaan iso perhe? Eikö nyt järki kerro että perheen elättäminen maksaa paljon, valtavasti ja aina enemmän kuin mitä kuvittelisi? Kuka haluaa antaa lapsilleen kurjan lapsuuden? Vaikka olisi nyt kuinka hyväpalkkainen työ, sekin voi mennä alta pois --> missään tilanteessa ei ole järkeä hankkia montaa lasta, yksikin riittää ihan hyvin jos on pakko lisääntyä.
En vaan käsitä.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jonkinlainen kauaskatseisuus, tai siis sen puuttuminen. Eletään hetkessä?
Olen korkeakouluopiskelija ja minulla on yksi lapsi. Raskausaika oli ihan mukavaa, vauva-ajastakin tykkäsin sen parin ekan kuukauden jälkeen. Uutta Vauvakuumetta pukkaa vahvasti, ja jos yhtään eläisin hetkessä, niin varmaan alkaisin puhua miehen kanssa ehkäisyn jättämisestä 😂
Mutta se toinen puoli kirkuu vahvemmin, että nyt pitää keskittyä valmistumiseen, työllistymiseen ja että päästään näiden jälkeen muuttamaan pois tästä opiskeluajan asunnosta. Vasta näiden jälkeen uusi lapsi tosissaan toiveisiin.
Joten kaiholla hypistelen lapsen pieneksi jääneitä vauvanvaatteita, ja ihastelen lähipiirin tuoreita tulokkaita.
Miksi olet hankkinut lapsen kesken opiskelujen? Etkö ymmärrä että lapsen elämä on jo lopullisesti pilalla,koska joutuu elämään köyhän opiskelijaäidin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jonkinlainen kauaskatseisuus, tai siis sen puuttuminen. Eletään hetkessä?
Olen korkeakouluopiskelija ja minulla on yksi lapsi. Raskausaika oli ihan mukavaa, vauva-ajastakin tykkäsin sen parin ekan kuukauden jälkeen. Uutta Vauvakuumetta pukkaa vahvasti, ja jos yhtään eläisin hetkessä, niin varmaan alkaisin puhua miehen kanssa ehkäisyn jättämisestä 😂
Mutta se toinen puoli kirkuu vahvemmin, että nyt pitää keskittyä valmistumiseen, työllistymiseen ja että päästään näiden jälkeen muuttamaan pois tästä opiskeluajan asunnosta. Vasta näiden jälkeen uusi lapsi tosissaan toiveisiin.
Joten kaiholla hypistelen lapsen pieneksi jääneitä vauvanvaatteita, ja ihastelen lähipiirin tuoreita tulokkaita.
Miksi olet hankkinut lapsen kesken opiskelujen? Etkö ymmärrä että lapsen elämä on jo lopullisesti pilalla,koska joutuu elämään köyhän opiskelijaäidin kanssa?
No mutta onneksi tällä lapsraukalla on isi, jolla on työpaikka ja säännölliset tulot 😊
Ja tämä köyhä opiskelijaäiti tekee keikkatyötä silloin kun iskällä on vapaapäivä 😊
Ja korkea koulutus vähentää tutkitusti työttömyysriskiä, joskin tietty ala- ja aluekohtaista. Yksi lapsi menee mukavasti opintojen ohessa, joustavampaa kuin työelämässä.
Juuri tänään radiouutisissa todettiin että maassa 60000 köyhää lapsiperhettä. Köyhyyteen altistavia tekijöitä ovat monilapsisuus ja/tai yksinhuoltajuus.
Haiseepi weeteeltä. Pakkoko sitä on hankkia niitä lapsia jos ei ole varaa ruokkia tai sellaisen hampuusin kanssa jolla ei ole varaa/haluja maksella elareita.
Lähipiiriini kuuluu yh-nainen, ei mennyt hänelläkään elämä kuten oli speksannut etukäteen. Mutta insinöörihommissa kun on, liksa hyvänpuoleinen jolla saa pidettyä yllä kahdelle lapselle keskiluokkaista elintasoa. Kolmannenkin olisi halunnut mutta yyhooksi jäätyään totesi että menee sen verran tikistelyksi ettei kellään ole enää kivaa. Fiksu päätös fiksulta naiselta.