Millainen ihminen syö tällä tavalla ravintolassa?
leikkaa veitsi oikessa kädessä ja haarukka vasemmassa, sitten vaihtaa haarukan oikeaan käteen...
Eikö tuolle ole tapoja opetettu vai mikä on? Kuvottavaa
Kommentit (20)
Minä. Mulla on niin huono koordinaatio vasemmassa kädessä, että sillä operointi on tuskaa. Harjoittelusta huolimatta. Mieluummin syön ruokani lämpimänä ja ilman vitutusta, vaikka se jonkin snobin mielen pahoittaisikin.
Mä söin noin silloin kun mulla oli hermopinne. Vasemmassa kädessä se oli pahempi ja puristusvoimaa ei ollut ollenkaan. Sain juuri ja juuri pidettyä haarukkaa paikoillaan, veitsellä en pystynyt leikkaamaan.
Leikkauksen jälkeen olen palannut normaalitapoihin. Oli ihana tunne kun tajusin että pystyn nostamaan vasemmalla kädellä jopa maitopurkin. :D
Vierailija kirjoitti:
leikkaa veitsi oikessa kädessä ja haarukka vasemmassa, sitten vaihtaa haarukan oikeaan käteen...
Ei tuossa ole mitään muuta kuvottavaa kuin sinun liioiteltu paheksumisesi. Amerikassa on tapana ensin pilkkoa kaikki ja syödä sitten haarukalla.Veitsen käyttämistä kesken syömisen pidetään moukkamaisena.
Teen itse näin, koska en osaa tehdä vasemmalla kädellä mitään vaikka olenkin yrittänyt harjoitella sen käyttämistä. Se on minun ongelma, ja jos sinua kuvottaa se niin älä katso. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään muuta kuvottavaa kuin sinun liioiteltu paheksumisesi. Amerikassa on tapana ensin pilkkoa kaikki ja syödä sitten haarukalla.Veitsen käyttämistä kesken syömisen pidetään moukkamaisena.
Ihanko totta? Tuo on minulle uusi tieto.
Minä! Kyllä mä aikani yritän aina vasemmalla soheltaa mutta vaihdan oikeaan. Mun vasen käsi ei vaan osaa mitään vaikka miten sille opettaisi. Mietin sitten kumpi on pahempi. Se että pidän haarukkaa oikeassa kädessä vai se että pidän vasemmassa ja ruuat putoilee mihin sattuu..
(Mun lapset osaa onneksi syödä oikein silti.)
Minkälainen ihminen tarkkailee ravintolassa muita ihmisiä, eikä pidä huolta omista asioistaan?
Syöpäläinen olet.
Yritä olla ajattelematta niitä, jotka syövät puikoilla tai sormin. Saisit varmaan halvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen tarkkailee ravintolassa muita ihmisiä, eikä pidä huolta omista asioistaan?
Syöpäläinen olet.
Semmonen, joka käy ravintolassa kerran vuodessa. Tarjoilijalle nää on hauskoja asiakkaita, jäykistellään ja pönötetään ja kuikuillaan muita, eikä uskalleta tilata halvinta, ettei luulla köyhäksi :D Sit on nää, jotka oikeasti snobbailee, tilaa aivan täysin sopimattomia yhdistelmiä viinejä ruokiin nähden (koska hinta) tai kysyy onko muusi tehty uusista perunoista. Ja tilaa kypsänä lihaa, mikä kypsänä maistuu maksalle.
Ravintolassa saa olla rennosti ja käyttäytyä niinkuin haluaa :) Kunhan ei muita häiritse! Muistakaa, että ravintola on asiakkaita varten, ei sinne tarvitse mennä pönöttämään. Jos ette tiedä, kysykää - ei se ole noloa, me ammattilaiset kerromme mielellämme. Jotkut tarjoilijat toki on itsekin snobeja, mutta niitä voi näpäyttää ihan huolella. Yleensä ne on nuoria joiden elämään ei mahdu kuin fine dining.
Yhdessäkin olutravintolassa nuori jantteri (opiskeli vielä Perhossa), kohteli kuin en olisi eläissäni olutta juonut - asenne oli ylimielinen ja päätti kertoa mulle lagerin ominaisuuksista. Napautin sitten että kuules, mä olen ollut panimolla ja maahantuojalla töissä, että jospas nyt vaan kerrot, mistä toi stoutti on ja paljonko siinä on EBUja.
Kyseessä on luultavasti joko jokin vamma käsissä tai sitten neurologinen piirre eli vasen- tai molempikätisyys. Ihmisen voi synnynnäisistä syistä olla vaikea käyttää veistä oikealla kädellä. Hän sitten ehkä kasvatuksen takia pyrkii leikkaamisen jälkeen vaihtamaan aterimet "oikein". Tämmöisen ihmisen pitäisi vain suosiolla pitää koko ajan veitsi oikeassa ja haarukka vasemmassa kädessä. Sinun puolestasi pitäisi kaivaa ylimielinen nenäsi ilkeästä navastasi. Kaikkien tärkein käytössääntö on ystävällisyys ja suvaitsevaisuus muita kohtaan. Tuomitsemista viisas välttää, koska tajuaa, ettei voi tietää toisen tekemisten todellisia syitä.
Minä syön noin esim. lounasravintoloissa, hienommissa mestoissa haarukan ja veitsen kanssa. Jos kuvottaa niin yritä keskittyä minun ruokailuni sijaan omaasi.
Sivistymätön ap. Koskaan ilmeisesti ollut jenkkien kanssa tekemisissä.
Mun on pakko syödä oikealla kädellä kun on käynyt vasemman käden peukaloon tapaturma ja koska ensiapu ei toimi (eikä terveydenhoito muutenkaan) niin on kipuja ja aika hankala käyttää jos sua häiritsee niin voit mennä ensiapuun valittamaan että tämä on mielestäsi kuvottavaa
Minä syön lusikalla. Aamuisin useimmiten graham-puuroa ja kaurakermaa, päivällä yleensä kala- tai lihakeittoa ja illalla kala-tai kasvishyytelön. Ihmiset, jotka käyttävät veistä ja haarukkaa ovat mielestäni jotenkin outoja.
Amerikkalainen.