Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponi aiheutti mallille hengenvaaran: Lauren, 24, sai sydänkohtauksen ja menetti jalkansa – myös toinen jalka joudutaan amputoimaan

Vierailija
20.12.2017 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000005497368.html

Taidan siirtyä käyttämään kuukuppia.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä mitään vierasesineitä kuulu säilytellä. Tää on mulle ainakin selvä ja normi, joku toinen taas pitää normaalina että sinne tunkee vierasesineen. Kukin tavallaan, mutta terveimpänä yleensä pysyy kun miettii mikä on keholle normaalia ja mikä ei, vierasesine vaginassa ei kuulosta kovin normaalilta asialta, joten tuskin se keholle hyvää tekee olemukseltaan tai kemikaaleiltaan.

Mielenkiintoinen näkemys, että siteiden käyttö takaisi terveyden. Mä olen herkistynyt siteiden kemikaaleille, enkä voi niitä enää lainkaan käyttää (iho alkaa sattua ihan muutaman tunnin jälkeen niin, etten pysty istumaan). Tamppooniakaan en voi käyttää, koska limakalvot kuivuu liikaa. Kuukuppi on täydellinen. Sitä ei tunne lainkaan, eikä se ole koskaan aiheuttanut mitään ongelmia.  Omassa tuttavapiirissäni kaikki jotka ovat kuukuppia kokeilleet ovat myös jääneet sen käyttäjiksi. Toki sekään ei välttämättä kaikille sovi, mutta aika hassua tyrmätä jotain näin fanaattisesti ilman pienintäkään omakohtaista kokemusta aiheesta.

Eihän tos viestissä sellasta oo väitetty. Luin kaksi kertaa. Lukemisen ymmärtäminen monilla aika heikkoa täällä.

Vierailija
122/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä mitään vierasesineitä kuulu säilytellä. Tää on mulle ainakin selvä ja normi, joku toinen taas pitää normaalina että sinne tunkee vierasesineen. Kukin tavallaan, mutta terveimpänä yleensä pysyy kun miettii mikä on keholle normaalia ja mikä ei, vierasesine vaginassa ei kuulosta kovin normaalilta asialta, joten tuskin se keholle hyvää tekee olemukseltaan tai kemikaaleiltaan.

Mielenkiintoinen näkemys, että siteiden käyttö takaisi terveyden. Mä olen herkistynyt siteiden kemikaaleille, enkä voi niitä enää lainkaan käyttää (iho alkaa sattua ihan muutaman tunnin jälkeen niin, etten pysty istumaan). Tamppooniakaan en voi käyttää, koska limakalvot kuivuu liikaa. Kuukuppi on täydellinen. Sitä ei tunne lainkaan, eikä se ole koskaan aiheuttanut mitään ongelmia.  Omassa tuttavapiirissäni kaikki jotka ovat kuukuppia kokeilleet ovat myös jääneet sen käyttäjiksi. Toki sekään ei välttämättä kaikille sovi, mutta aika hassua tyrmätä jotain näin fanaattisesti ilman pienintäkään omakohtaista kokemusta aiheesta.

Eihän tos viestissä sellasta oo väitetty. Luin kaksi kertaa. Lukemisen ymmärtäminen monilla aika heikkoa täällä.

On ollut todella heikkoa, varsinkin trollilla, joka ei ymmärrä että se, että monet haluavat käyttää tamponeja vain koska kokevat ne itselleen parhaaksi vaihtoehdoksi, ei tarkoita sitä, että samat ihmiset HALUAISIVAT, että hänkin alkaisi käyttää tamponeja. Sehän olisi sairasta, jos jotakuta niin paljon toisten kuukautisasiat kiinnostaa. Mutta häntä kyllä kiinnostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ällöttävää kulkea rapiseva side housuissa kun kerran tamponikin on keksitty. Side on epävarmempi, kuumalla ilmalla etenkin istuessa tarttuu perseeseen kiinni ja kaiken lisäksi haisee helposti.

Tamponia ei edes tunne kun se on paikoillaan.

Kukin tavallaan.

N36v, käyttänyt sidettä viimeksi vuonna 1997.

Mä oon käyttänyt siteitä alusta asti, yksikään ei ole vielä rapissut. 

N45

Niin varmasti. Eikä paska haise.

Vierailija
124/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo toinen jalka nyt kuitenkin onneksi säilynyt ja onhan siitä myrkytystilasta oireineen ja seurauksineen jo sentään viisi vuotta.

Oletan että hän on tänä aikana siirtynyt kokonaan vain terveyssiteiden käyttöön, joten eihän ainakaan tamponinkäyttö voi laukaista noita oireita enää uudelleen.

Toivon kuitenkin ,että hän saa pitää sen vasemman jalkansa.

Onhan  hänellä ollut elämässään surua ja kärsimystä jo ihan tarpeeksi.

(jollekin isis-tappajalle, tai mafia-päällikölle voisi kyllä hyvinkin toivoa jotain, vaikka kivessyöpää)

Vierailija
125/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan uintia. Vois olla ikävän näköistä kun side hajoaisi palasiksi sinne uima-altaaseen, hygieniasta puhumattakaan 😝 Joten tamponi on mulle se ainoa oikea vaihtoehto.

Tosin joku side-intoilija varmaan keksii nyt, että kuukautisten aikaan uimisestakin saa jonkun tulehduksen. News flash; ei saa. Kysy vaikka ammattiuimareilta.

Onneksi en vietä niin aktiivista elämää kuin tamponimainoksissa, että pitäisi mennä esim juuri uimahalliin tai muuallekaan itseä vatkaamaan juuri menkkojen aikaan. Ei se reippaampi vuoto kestä kuin kaksi päivää, sen vietän mieluusti kotona peiton alla, pakollisia menoja lukuunottamatta.

Tämä!

Ei sun tartte omia viestejäs joka ikisellä sivulla kompata tällä "Tämä!" -hokemalla. Kyllä me kaikki tiedetään että olet itsesi kanssa samaa mieltä.

Aluksi trollilla oli 2 yläpeukuttajaa. Nyt trollin tekstejä on ilmestynyt jopa 3 ihmistä komppaamaan ja 3 ihmistä, jotka alapeukuttavat muita kommentteja. Tietokoneen ja kännykän lisäksi työkännykkä..? Nämä peukutukset tapahtuvat heti, kun kommentti on julkaistu :)

Vierailija
126/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan uintia. Vois olla ikävän näköistä kun side hajoaisi palasiksi sinne uima-altaaseen, hygieniasta puhumattakaan 😝 Joten tamponi on mulle se ainoa oikea vaihtoehto.

Tosin joku side-intoilija varmaan keksii nyt, että kuukautisten aikaan uimisestakin saa jonkun tulehduksen. News flash; ei saa. Kysy vaikka ammattiuimareilta.

Onneksi en vietä niin aktiivista elämää kuin tamponimainoksissa, että pitäisi mennä esim juuri uimahalliin tai muuallekaan itseä vatkaamaan juuri menkkojen aikaan. Ei se reippaampi vuoto kestä kuin kaksi päivää, sen vietän mieluusti kotona peiton alla, pakollisia menoja lukuunottamatta.

Hyvä sinulle. Minä taas en halua jäädä kotiin makaamaan vain siksi, että mulla on kuukautiset, kun ei ne mikään sairaus ole. Lisäksi liikunta auttaa mulla kuukautiskipuihin.

Ei se runsaampi vuoto mullakaan kestä kuin pari päivää, mutta itse menkat pidempään. En ota riskiä, että uima-altaaseen tippuisi pisaraakaan menkkavertani, mutten myöskään halua olla uimatta tai muutenkaan liikkumatta viittä päivää. Siksi tamponi.

Vierailija
127/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää verestä sormissa ja toosan räpläämisestä valittavat ihmiset taitaa olla sitä meiltä että raamatun oppi siitä että nainen on kuukautisten aikaan likainen ja täytyy eristää yhteiskunnasta telttaan on validia vielä tänä päivänäkin. Ette varmaan harrasta seksiä kuukautisten aikana tai pese alapäätänne kun kerta vereen koskeminen ällöttää? Ihana se siteessä hautunut verinen alapää jota sidefanaatikko ei voi koskea koska "ääk verta!". En ole pitkään aikaan kuullut mitään niin tyhmää kuin tämän ketjun fanaatikon kirjoitukset.

Verikammo tuntuu vaivaavan selvästi enemmän sidekammoisia kuin tamponia käyttämättömiä. Mä haluan ainakin nähdä mitä sisältäni valuu ulos, siteessä näkee hyvin paljonko on vuotoa jne. 

Ai nyt me ollaan jo uskovaisiakin me siteen kannattjat... LOL, mitä seuraavaksi, jään mielenkiinnolla oottamaan. Antaa palaa. 

t. keski-ikäinen metallia kuunteleva pakana 

Miksi se vuodon määrä pitää nähdä? Kysyn ihan tosissani kun en ymmärrä. En mittaile mitään eritteitäni. Ja eikö se veri imeydy ihan samalla tavalla siihen suojaan, oli se sitten side tai tamponi?

Vierailija
128/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin tämän vuoden alussa siteistä kuukuppiin, ja voin kyllä sanoa elämäni helpottuneen huomattavasti. En ennen esimerkiksi voinut kuvitellakaan, että voisin ensimmäisinä vuotopäivinä viitsisin varsinkaan kesäkuumalla  olla tuntikausia ulkona. Ei kuppi tietenkään mikään täysin autuaaksi tekevä vehje ole, vaikka myönnän kyllä olevani jonkinsortin kuppikultisti. 

Käytän siteitä toisinaan vieläkin vuodon viimeisinä päivinä, mutta tänä vuonna olen ostanut vain yhden paketin enkä käytä yösiteitä enää ollenkaan.  Aluksi toki käytin siteitä kupin kanssa, ja meni muutama kuukausi ennen kuin uskalsin käyttää sitä töissäkin.

Vierailija
129/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kuukuppi aiheuta ihan saman ongelman?

Olin kuvitellut että ei, pitää tutustua aiheeseen paremmin.

Ap

Kupissa ei oo samalainen toimintamekanismi. Sen takia kuppia voi hyvin käyttää turvallisesti esim sen 12h ilman tyhjennyksiä, kun taas tamppooni pitäs ihan oikeesti repii ulos MAX sen 4h jälkeen. Kupissa myös vähemmän ylimäärästä kemikaalia kun kokoon painetussa ”pumpulipuikossa”

+ tietty se miten paljon ekologisempaa sen kupin käyttö on. Miinuksena sen keittely ja pesu, mutta eipä se loppujenlopuks kauheesti eroa sen vertavaluvan tamppoonin käärimisest roskiin esim. Suosittelen!!

Muovissa nyt tunnetusti ei ole kemikaleja? Ei kai sitä vanua kemikaleilla kokoon paineta, mutta toki vanu on parempi kasvualusta pöpöille kuin liukas muovi.

Mä menetän uskoni ihmiskuntaan, porukka on nykyään niin saatanan tyhmiä. Tässäkin ketjussa joku kirjoittanut että kuukuppi altistaa myös sokkioireyhtymälle ja 80 ihmistä yläpeukuttanut aivan virheellistä tietoa. Sitten tässä taas yks toope kyseenalaistamassa ilman mitään tietoa. Se kuppi on valmistettu lääketieteellisestä silikonista, ei ole mikä tahansa muovikuppi joka sinne sullotaan.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, näin siteiden käyttäjänä, miksi sinne olisi sullottava ylipäätä mitään?

Ymmärrän luonnonsuojelupointin, ihan hyvä jos joku sen takia uhraa itsensä sullomalla silikonia vakoonsa, mutta silti, en ymmärrä sullomispakkomiellettä. Kyllä ne kumikuppihärvelitkin jonnekin päätyy ja aiheuttaa jätevuoria ja kuormittavat merta. 

Miten sellanen "kuppi" edes tungetaan sisään tai vedetään ulos. Aivan käsittämätöntä mihin naiset viitsii ryhtyä, kun ei olisi pakko räplätä p....a ollenkaan tämänkään asian tiimoilta. 

Samaa mieltä. Ei ne siteetkään kauhean miellyttäviä ole, mutta niiden käyttäminen on kuitenkin erittäin vaivatonta ja siistiä, eikä ole tarvetta millekään ylimääräiselle paikkojen tonkimiselle ja kuppien tyhjentelylle ja keittelylle. Kuulostaa ällöttävälle touhulle jopa. Enkä ainakaan itse viitsi käyttää sellaiseen riesaan kuin kuukautiset, yhtään enempää aikaa kuin on pakko, vaan keskityn mieluimmin muihin asioihin.

Mä käytän vaihdellen ja fiiliksen mukaan siteitä, kuppia ja tamponia. Eniten olen elämäni aikana käyttänyt tamponia, menkat yli 20 vuotta. Mutta pakko sanoa, että siteissä mua inhottaa se tunne, kun alapäästä tulee niitä veriklönttejä. Yksi inhottavimpia tunteita, ja silloin saa kyllä jännittyä, että ei kai tule yli. Yleensä siinä vaiheessa juoksen vessaan, jos mahdollista. Monesti on sitten reisillä, että se siitä siisteydestä. 

Vierailija
130/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni kuvittelee, että tamponi pitää äheltää sisään ja kaivaa ulos? :D Tamponi on yhtä paksu kuin ohut pikkurilli! En halua tietää mitä äheltämistä se on kuin sisäänne työnnetään penis.

Plussaa tamponissa myös se, että karvoitus tai alapää ei ole lainkaan verestä sotkuisena, ei haise, ei hiosta, ei näy, ei tunnu missään, nopea, helppo, huomaamaton.

Vierailija
131/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ällöttävää kulkea rapiseva side housuissa kun kerran tamponikin on keksitty. Side on epävarmempi, kuumalla ilmalla etenkin istuessa tarttuu perseeseen kiinni ja kaiken lisäksi haisee helposti.

Tamponia ei edes tunne kun se on paikoillaan.

Kukin tavallaan.

N36v, käyttänyt sidettä viimeksi vuonna 1997.

Mä oon käyttänyt siteitä alusta asti, yksikään ei ole vielä rapissut. 

N45

Olen kuullut kun olet vaihtanut sidettä yleisessä vessassa. Ja kyllä se rapisi.

Vierailija
132/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI ONKS KELLÄÄN? EI KU OOBEETÄ!

Vierailija
133/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kupissa ei oo samalainen toimintamekanismi. Sen takia kuppia voi hyvin käyttää turvallisesti esim sen 12h ilman tyhjennyksiä, kun taas tamppooni pitäs ihan oikeesti repii ulos MAX sen 4h jälkeen. Kupissa myös vähemmän ylimäärästä kemikaalia kun kokoon painetussa ”pumpulipuikossa”

+ tietty se miten paljon ekologisempaa sen kupin käyttö on. Miinuksena sen keittely ja pesu, mutta eipä se loppujenlopuks kauheesti eroa sen vertavaluvan tamppoonin käärimisest roskiin esim. Suosittelen!!

Muovissa nyt tunnetusti ei ole kemikaleja? Ei kai sitä vanua kemikaleilla kokoon paineta, mutta toki vanu on parempi kasvualusta pöpöille kuin liukas muovi.

Mä menetän uskoni ihmiskuntaan, porukka on nykyään niin saatanan tyhmiä. Tässäkin ketjussa joku kirjoittanut että kuukuppi altistaa myös sokkioireyhtymälle ja 80 ihmistä yläpeukuttanut aivan virheellistä tietoa. Sitten tässä taas yks toope kyseenalaistamassa ilman mitään tietoa. Se kuppi on valmistettu lääketieteellisestä silikonista, ei ole mikä tahansa muovikuppi joka sinne sullotaan.

Kyllä kuukuppikin altistaa TSS:lle, mutta siinä on vain bakteereille huonompi kasvualusta ja pidempi vaihtoväli lääketieteellisen silikonin takia. Hyvän hygienian (kupin oikeaoppinen puhdistus, käsien pesu saippualla ja erityisesti nenän kaivamisen välttäminen) on myös oleellista jo entuudestaan pienen riskin pienentämiseksi. Oman kuppini mukana tulleissa ohjeissa oli ihan kirjallinen varoitus TSS:stä.

T:Biotekniikan opiskelija, kuukupin käyttäjä

Vierailija
134/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en käyttäisi tamponeja, en tän jutun takia vaan muutenkaan. ei mun juttu.

Vierailija
135/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullekaa mieleen tulis ekana lähtee ainaskaa uimahallille menkoissa. 

Tämä. Mua inhottaa ees ajatella että joku siellä käy sen tulpan kanssa.. sitte vahingossa joku kiskasee narusta niin veri"pilvi" tulvahtaa siniseen altaaseen. 

Kiva ylläripylläri muille uimareille.

Vierailija
136/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI ONKS KELLÄÄN? EI KU OOBEETÄ!

Näistä tamponimainoksista sai ikuiset traumat, vaikka ei sidemainokset ole yhtään parempia. Miksi kumpaakaan pitää tv:ssä ees mainostaa, jokanen ostaa niitä pakosta ja kyllä se oma merkki kokeilemalla löytyy. Ällöttäviä.

Vierailija
137/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ei sun tartte omia viestejäs joka ikisellä sivulla kompata tällä "Tämä!" -hokemalla. Kyllä me kaikki tiedetään että olet itsesi kanssa samaa mieltä.

Aluksi trollilla oli 2 yläpeukuttajaa. Nyt trollin tekstejä on ilmestynyt jopa 3 ihmistä komppaamaan ja 3 ihmistä, jotka alapeukuttavat muita kommentteja. Tietokoneen ja kännykän lisäksi työkännykkä..? Nämä peukutukset tapahtuvat heti, kun kommentti on julkaistu :)

ootko sä se palstan sherlokki joka tulee joka ketjuun huutamaan trollia jos kommentti ei vastaa omaa kantaa?

vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
138/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä kuukuppikin altistaa TSS:lle, mutta siinä on vain bakteereille huonompi kasvualusta ja pidempi vaihtoväli lääketieteellisen silikonin takia. Hyvän hygienian (kupin oikeaoppinen puhdistus, käsien pesu saippualla ja erityisesti nenän kaivamisen välttäminen) on myös oleellista jo entuudestaan pienen riskin pienentämiseksi. Oman kuppini mukana tulleissa ohjeissa oli ihan kirjallinen varoitus TSS:stä.

T:Biotekniikan opiskelija, kuukupin käyttäjä

"Teoriassa toksisen sokkioireyhtymän voi saada myös kuukautiskupista, mutta Ahonkallion mukaan se on epätodennäköistä.

– Se on tosi harvinaista. Kansainvälisesti on kirjattu yksi ainoa tapaus, jossa oireyhtymä on tullut kuukautiskupista, Ahonkallio sanoo.

– Kuukautiskupin kanssa riski on olematon, jos sen tyhjentää ohjeen mukaan eli vähintään kahdeksan tunnin välein. Kuukautiskupin materiaali on silikonia, jossa ei ole juuri tarttumapintaa bakteereille."

Jep, ihan yhtä lailla mahdollisuus saada kuin tamponistakin. Uskon mieluummin naistentautien erikoislääkäriä, joka on sitä mieltä että riski on olematon.

Vierailija
139/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan mielenkiinnosta kysyn, näin siteiden käyttäjänä, miksi sinne olisi sullottava ylipäätä mitään?

Ymmärrän luonnonsuojelupointin, ihan hyvä jos joku sen takia uhraa itsensä sullomalla silikonia vakoonsa, mutta silti, en ymmärrä sullomispakkomiellettä. Kyllä ne kumikuppihärvelitkin jonnekin päätyy ja aiheuttaa jätevuoria ja kuormittavat merta. 

Miten sellanen "kuppi" edes tungetaan sisään tai vedetään ulos. Aivan käsittämätöntä mihin naiset viitsii ryhtyä, kun ei olisi pakko räplätä p....a ollenkaan tämänkään asian tiimoilta. 

Tämä!

Syy, miksi esim minä tungen SINNE yhtään mitään on se, etten kestä sitä tunnetta ja sotkua kun vuotoa turskahtaa siteeseen. Ottakoon tamponi mönjät vastaan.

Pitää muistaa että nämä on niin yksilöllisiä juttuja ettei voi tuomita ketään, kukin käyttäköön sellaista suojaa jonka parhaaksi kokee.

Vierailija
140/155 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla miesnäkökulmaa, mitä mieltä miehet on siteistä, tamponeista ja kuukupeista..onko tamponi kenties seksikkäämpi kuin side?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän