Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin juuri palvelutalojen hintoja mummilleni ja...

N25
19.12.2017 |

..taidanpa tehdä itselleni eutanasian sitten kun ikää tulee tarpeeksi. Ei varmaankaan tule olemaan varaa elää kivasti vanhempana, ellen sitten voita lotossa tai jotain.

Ja esimerkiksi se hirveä, edullisempi paikka, jossa vaarini viimeiset vuotensa eli, oli pahempaa kuin kuolema.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutalojen hinnat ovat aivan käsittämättömiä. 

Vierailija
2/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva maksaa sitä 3000-4000€/kk omasta pussistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva vanhus kirjoitti:

Harva maksaa sitä 3000-4000€/kk omasta pussistaan.

Mutta todennäköisesti kunta tulee keksimään tekosyitä jottei tarvitse maksaa mitään. Näin ainakin omassa kunnassani

Vierailija
4/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenelläkään eläkeläisellä ole tollasia summia pistää asumiseen 3-4000. Mikä niissä noin paljon maksaa?

Vierailija
5/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hinnat kertovat vain sen, mitä kohtuutasoinen hoito maksaa. Kunnallisella puolella se maksetaan yhteisestä pussista, jonka täyttämisestä huolehtivat kaikki veronmaksajat. Yksityisellä puolella maksu menee omsta pussista eikä maksua ainakaan toistaiseksi voi kattaa edes osittain esimerkiksi paljon puhutulla palvelusetelillä.

Vierailija
6/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuolla rahalla saa kaksi hoitajaa kotiin.

Vierailija
7/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hoida itse!

Niin -

siksi se on se hinta sellainen.

Älä välitä, voit aina laittaa muut maksamaan, jos sulla on pokkaa.

Vierailija
8/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia kannattaisi seurata sote-uudistusta ja äänestää puolueita, jotka eivät ole valmiita myymään kaikkea attendoille ja mehiläisille ja muille kansainvälisille yrityksille. Työttömät näkivät jo, mitä siitä seuraa, kun äänestää kokoomusta, keskustaa tai persuja.

Vierailija
9/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenelläkään eläkeläisellä ole tollasia summia pistää asumiseen 3-4000. Mikä niissä noin paljon maksaa?

Helsingissä. Varakkailla eläkeläisillä on yksityiset markkinat. Kunta järjestää veronmaksajien kustannuksella paljon halvempaa hoitoa, mutta laatu on huonompaa, sinne on vaikeaa päästä ja lisäksi sen joutuu maksamaan eläkkeestään suojaosuuden ylittävältä osuudelta.

Vierailija
10/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra 57 kirjoitti:

Nuo hinnat kertovat vain sen, mitä kohtuutasoinen hoito maksaa. Kunnallisella puolella se maksetaan yhteisestä pussista, jonka täyttämisestä huolehtivat kaikki veronmaksajat. Yksityisellä puolella maksu menee omsta pussista eikä maksua ainakaan toistaiseksi voi kattaa edes osittain esimerkiksi paljon puhutulla palvelusetelillä.

Toi vaan ei pidä paikkaansa. Yksityisissäkin paikoissa se hoito on tyyliin sitä, että piipahdetaan hoitamassa velvoitteet ja sitten seuraavaan asuntoon.

Vierailija
11/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tuolla rahalla saa kaksi hoitajaa kotiin.

Lasketaanpas. Lupaat siis molemmille 750-1150 euroa nettona kuussa.

Montako tuntia ajattelit heillä teettää?

Olisitko itse tyytyväinen ko. palkkaan. ?

Terv.Kaikkea muuta kuin vasemmistolainen

Vierailija
12/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omaisellani on dementia. Hänet oli pakko sijoittaa hoivakotiin, koska ei muualla pärjää. Kunnallista paikka hän ei saanut, vaikka oli 40v kunnan palveluksessa. Hoivakotipaikka maksaa täällä 5500e/kk. Hoitajia on vähemmän kuin kunnallisessa. Ei virikkeitä, pahaa ruokaa. Mikään muu ei toimi moitteettomasti paitsi laskutus. Saamamme palveseteli on 200e.

Vierailija
13/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammani oli yksityisessä palvelutalossa, ei se että se on yksityinen tee siitä itsessään erinomaista.

Vierailija
14/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hoida itse!

Niin -

No ei ole ja siksi sen eutanasian teenkin sitten kun on aika. Toivottavasti on laillista silloin.

Vierailija
15/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä halvempia myös joukossa. Itse olen yllättynyt, kun löytyi hyvä paikka halvemmalla 600 e kuukaudessa. Ja vielä kaupungista.En olisi uskonut tällaiseen.

Vierailija
16/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hoida itse!

Niin -

No ei ole ja siksi sen eutanasian teenkin sitten kun on aika. Toivottavasti on laillista silloin.

Tämä olin siis minä eli ap.

Vierailija
17/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen set****ntti veloittaa vuokrana noin 1200 euroa pelkästä huoneesta ja suihkusta plus 80% asukkaan tuloista. Kaiken muun saat maksaa sitten itse. (Sukkien pukeminen/riisuminen 8€ per kerta/kpl esimerkiksi...)

Vierailija
18/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun omaisellani on dementia. Hänet oli pakko sijoittaa hoivakotiin, koska ei muualla pärjää. Kunnallista paikka hän ei saanut, vaikka oli 40v kunnan palveluksessa. Hoivakotipaikka maksaa täällä 5500e/kk. Hoitajia on vähemmän kuin kunnallisessa. Ei virikkeitä, pahaa ruokaa. Mikään muu ei toimi moitteettomasti paitsi laskutus. Saamamme palveseteli on 200e.

Miksi laitoitte hoivakotiin? Olisitte odottaneet niin kauan, ett kunta järjestää jotain. Jos ambulanssia tarpeeksi usein kutsutaan, että joku on eksyksissä tms. niin eiköhän lopulta sijoiteta johonkin. Aiheuttaa vaaratilanteita itselle ja muille,

Vierailija
19/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hoida itse!

Niin -

Kun sen tekee itse, se on itsemurha eikä eutanasia. Eikä itsemurhaa ole kriminalisoitu. Ja vaikka olisikin, niin mahtaisiko siitä hirveästi enää kärsiä?

Vierailija
20/39 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiseni eläke nettona on 1500e. Siitä jätetään 15 prossaa käyttörahaa (lääkkeet, hygieniatuotteet). Kaikki muu menee palvelutaloon. Varmaan menis enemmänkin mutta pieni eläke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme