Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, mikä aktiivimallissa on se ongelma, jonka vuoksi sitä vastustetaan

Vierailija
19.12.2017 |

Vastustaminenhan tarkoittaa, että työttömyyskorvausta pidetään perustulona, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään. Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä töitä ja hankkia niitä, jos niitä kerran on saatavilla, vaikka edes osa-aikasena tai pätkinä ja osallistua te-palveluiden järjestämille kursseille ja ohjaukseen? En ymmärrä vinkumista tukien menettämisestä yhtään. Minulle olisi häpeä elää millään tuella, varsinkin kun on työkykyinen aikuinen ihminen. Osa-aikainen työ on työtä sekin. Kuuluu ihmisen elämään ja velvollisuuksiin ja on arvokasta. On vain hyvä, jos työtä tekemällä voi edes vähän ansaita itsekin ja siten laskea kuluttamansa tuen määrää. Ajatteletteko te kritisoijat suuressa mittakaavassa ollenkaan tätä asiaa? Onko se vain oma etu ja elämän helppous, mikä on arvokasta? En ymmärrä työttömyyttä ylipäätään. Miksi ette mene töihin, opiskelemaan, yritä. Oletteko ihan selvillä tilastanne ja todellisista tarpeistanne? Passiivisuus on pahasta ihmiselle. Ongelmilla on taipumus kasautua. Tässä yritetään nyt potkia ihmisiä liikkeelle ja tekemään elämälleen jotain.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siksi että esim. toimistoalalla ei ole mitään parin päivän pätkätöitä jotta saisi työttömyytensä aktivoitua. Jos 100 000 työtöntä hakee 1000 siivoojan sijaistuspätkää niin 99 000 jää ilman aktivointia ja heidän työttömyyskorvaustaan leikataan. Eivätkä nuo 99 000 ole syypäitä ettei heillä ole töitä.

On virhe rangaista työtöntä. Pitäisi rangaista sitä joka ei järjestä työtä. Meidän pitää lopettaa näpertely ja alkaa tehdä tähän maahan työpaikkoja. Nyt ei ole ongelma se että on työttömiä vaan se että EI OLE TYÖPAIKKOJA.

Että aktivoidu siinä sitten töihin.

p.s. En ole työtön

Vierailija
2/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömät ilmoittaudu esimerkiksi vuokratyöfirmojen listoille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein että joku tekee paljon työhakemuksia eikä pääse töihin ja sitten hänet luokitellaan ei-aktiiviseksi eli vähemmän korvausta?

Vierailija
4/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia meistä ällöttää tapa, millä tuo toteutettiin. Olisi vain reippaasti leikattu tukia, mutta että pitää höpöttää jostakin aktivoinnista ja työntää rahoja noille ministerien kavereiden firmoille. Miksi veronmaksajien rahoja tuhlataan? Se minua tässä tympii, sekä se, että ihmisiä pidetään niin tyhminä.

Vierailija
5/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ei ole tae työvuoroista. Eikä sinnekään käsittääkseni vain ilmoittauduta, vaan yhtälailla niihin paikkoihin haetaan.

Vierailija
6/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet aktiivisesti töitä ja työkkärin koulutuksia muttet siinä onnistu (töitä ei ole, kurssit täynnä) niin menetät rahaa ILMAN OMAA SYYTÄ! Eihän se ole reilua. Ja jollain pikkupaikkakunnalla ei ole mitään mahkuja kumpaankaan eli kyllä se leikkuri iskee. Ja byrokratiaan menee sekin "säästö".

Ihan älyvapaata hommaa, kiitos jallitus.

Vierailija
7/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei auta vaikka tekisi kaikkensa. Ihan sama vaikka hakisi tuhansia työ- ja kurssipaikkoja. Työnantajilla ei ole velvollisuutta palkata, eikä TE-keskuksilla tarjota kurssipaikkaa.

Vierailija
8/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se että jos niiden osa-töiden ja pätkähommien saaminen olisi niin helppoa kun tuossa aktiivi-mallissa esitetään, niin ehkäpä suurin osa työttömistä olisi jo työllistynyt sitä kautta.

Nimimerkillä maisteri joka on viidellä eri vuokratyöfirman listalla ja josta jokaisesta vaan nauretaan paskasesti kun haen heidän tarjoamiaan mitä vaan pätkiä

Vierailija
9/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE TÖITÄ, TÖLLÖ

Vierailija
10/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä aktiivimalli kyllä peruuntuu viimeistään vuoden 2019 eduskuntavaalien jälkeen. Ymmärrän että pitää olla aktiivisia toimenpiteitä tarjolla mutta tämä on väärä tapa. Alueellisesti hyvin eriarvoinen tapa myöskin.

Vierailija
11/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töitä ei ole saatavilla, ei edes pätkinä.

Turhanpäiväisen kurssittamisen taas maksavat veronmaksajat. Tiesitkö ettei niitä kursseja polkaista tyhjästä, vaan kurssin järjestäjälle pitää maksaakin? Ja se raha otetaan veronmaksajien kukkarosta.

Eikä kaikille liikene kumpaakaan, ei työpaikkaa eikä kurssia.

Sitä paitsi moni työtön yrittää tehdä elämälleen jotain jo nyt: hakee aktiivisesti sekä töitä että työvoimakoulutuksiin. Eikä silti pääse kumpaankaan. Riepoo tuo oletuksesi, että työttömät olisivat jotain passiivista lössiä, joka ihan vain laiskuuttaan olisi työttömänä.

Vierailija
12/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan Jari Lindström loikkaa kokoomukseen, entinen demari ja ay-aktiivi, eipä uskoisi. Varsinainen yes-mies hallituksessa.

Vierailija
13/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Itse vaihdoin aikoinani alaa (eli lopetin koulun kesken) sen 10kk ehdin olemaan työttömänä. Ensin korotin numeroita "kymppiluokalla" jonka jälkeen hakeuduin työkokeiluun ja sieltä kouluun. En siis ollut passiivinen hetkeäkään tuona 10kk aikana. MUTTA, entäs jos en olisi päässyt kouluun? Olin alan töissä ja jo ja menestyin hyvin, oppisopimus ei ollut silloin vielä yleistynyt. Ehkä tämä on se ongelma, toiset jäävät jopa ilman sitä sijaisuutta/pätkätyötä. Toki heille on tarjolla tätä työkkärin oheistoimintaa, mutta epäilen, ettei kaikki mahdu siihenkään toimintaan. Että joo, itsekin ehkä ihmettelen tätä aktiivisuusongelmaa koska en ole ikinä ollut millään tavalla passiivinen jos olen ollut työtön. Toki minun työttömyysjaksoni ovat jääneet tuon pätkän jälkeen alle kk mittaisiksi vaikka olen tässä alaakin vaihtanut.

Vierailija
14/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tälläkin hetkellä nollatuntisopparilla vuokrafirman listoilla, mutta eivät tänä vuonna ole tarjonneet yhtä ainutta työpätkää.

Vierailija
15/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä aktiivimalli kyllä peruuntuu viimeistään vuoden 2019 eduskuntavaalien jälkeen. Ymmärrän että pitää olla aktiivisia toimenpiteitä tarjolla mutta tämä on väärä tapa. Alueellisesti hyvin eriarvoinen tapa myöskin.

Nämä alueelliset erot ovat ehkä suurin ongelma.

Vierailija
16/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta varmaan Jari Lindström loikkaa kokoomukseen, entinen demari ja ay-aktiivi, eipä uskoisi. Varsinainen yes-mies hallituksessa.

Paperimies on AINA paperimies

Vierailija
17/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ei voisi jättää ihmisen oman harkinnan varaan haluaako hän osallistua johonkin kuntouttavaan puuhasteluun? Miksi löytyy niin paljon tyyppejä joiden mielestä pää lahoaa jos ei "ole rytmiä" elämässä tjsp, ja siksi pitää ihmisiä laittaa vaikka väkisin kaikenmaailman pajukorikursseille? Antaa heidän ihan itse päättää siitä, sitä mieltä itse olen. Aivan perverssiin puolijumalan asemaan on kyllä työnteko nostettu tässäkin maassa. Mutta niinhän se on, samaa settiä aamuvirkkujen mantran kanssa siitä kuinka vain aamuvirkkuus on ihmisen luontainen olotila ja kaikki muu on syntiä.

On tämä kyllä jännä maa. Aikuisia täysin kyvykkäitä ihmisiä pidetään jonain täysin vajaina holhokkeina joita täytyisi koko ajan olla patistelemassa tai "palvelemassa", halusivat tai eivät. Hieman sama kuin ATK-ajokorttikurssin pakottaminen ihmiselle joka on ollut suunnittelemassa ja implementoimassa sitä ATK-laitetta ja siihen käyttistä. Melkoista säntäilyä ees taas ja vain sen takia että Sipilä&Orpo ovat sitä mieltä että se on nousukausi ny, ja heikkohermoiset kansalaiset nielee.

Miksi suomalaiselle on niin hirveän tärkeää aina puuttua toisten asioihin? Perusteluksi ei käy mikään sellainen satuilu että "koska me veronmaksajat elätämme teidät lusmut". Se on jo niin väsynyt virsi.

Vierailija
18/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onneksi töissä käyvä veronmaksaja (vielä, kop kop), ja vastustan mallia, koska minusta se on silkkaa maksamieni verojen tuhlaamista.  Jos työttömille olisi töitä, tokihan he jo olisivat työllistyneet! Ei siihen mitään aktiivimalleja tarvita. Sen sijaan nyt perustetaan kallis kyttäysbyrokratia, ja ruvetaan maksamaan koulutusfirmoille työttömille järjestettävistä viiden päivän pilipalikursseista. Koulutusfirmoilla on piikki auki ja me veronmaksajat maksamme viulut.

Vierailija
19/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko aktiivimalli kaikkia suomalaisia työttömiä. Eli tulen näkemään somaleita ju muita kursseilla ja  töissä muutaman tunnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän