Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä annat lahjaksi äidillesi?

Vierailija
19.12.2017 |

Antakaa ideoita..

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti toivoi sängyn lakanaa, kun yritin udella mitä toivoo, niin semmoisen Ostin :) ja lisäksi ajattelin ostaa jotain jalkojen hemmottelusuolakiviä. Sekä joulukukan ja suklaata .Hyvää Joulua!

Vierailija
62/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni ostamme äidille ja isälle yhteiseksi tabletin. Asuvat nyt mökillä kokoaikaisesti ja sinne ei tule paperista sanomalehteä viikonloppuisin ja viikollakin vasta puolen päivän aikaan. Käyttävät paljon sen takia verkkolehteä ja tietokoneen ruudulta on hankalampi lukea. Kokeilivat kerran mun tablettia ja tykkäsivät. miettivät että jos tämmöisen ostais, niin jättäisi paperitilauksen kokonaan pois. Eivät ole saaneet ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joululahjaksi? Omista kuvista (lähinnä äidin puutarhasta ja lähialueiden maisemista otetuista) teetetyn kalenterin ensi vuodelle, muutaman pussin sellaisten kukkien siemeniä, joita äiti on pitkään toivonut voivansa kasvattaa muttei ole kaupoista löytänyt (tilasin netistä) sekä kotitekoista granolaa ja ehkä jotain muitakin herkkuja, jos keksin, mistä hän erityisesti tykkäisi :)

Kiitos vastauksestasi. Meinasin kirjoittaa "joululahjaksi", mutta sitten oketin, että tähän vuodenaikaan se on itsestään selvää :-)

Vierailija
64/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei aikuisille osteta lahjoja

Meillä ostetaan ;-)

Saan äidiltäni aina monta pakettia, vaikka olen 43v. Näin on ollut aina...

Ap

Vierailija
65/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Meinasin kirjoittaa "joululahjaksi", mutta sitten oketin, että tähän vuodenaikaan se on itsestään selvää :-)

Minäkin ajattelin kyllä, että onhan tuo nyt ihan selvä juttu, mutten sitten kuitenkaan ihan täysin uskaltanut luottaa.. :D Kiva, että ketjuun on tullut näin paljon vastauksia! Toivottavasti saat näistä ideoita :)

Vierailija
66/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Italiasta luksusaamutakin ja ylelliset saippuan, käsivoiteen ja tuoksukynttilän. Tarpeellisia tavaroita, ja kuitenkin sellaisia tuotteita joihin äitini ei ensimmäisenä ole käyttämässä suuria summia.

Vierailija
67/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette keksineet tosi hyviä, henkilökohtaisia lahjoja äideillenne!

Meillä on itse tekemisen perinne, mutta olen ollut tosi kiireinen enkä ehtinyt tehdä mitään. Tiedän millaisista jutuista äitini tykkää, mutta hänellä on jo kaikkea enkä halua kasvattaa tavaramäärää. Hänellä on rahaa hankkia mitä haluaa.. Minulla ei. Joten lahjakortit tuntuvat hölmöiltä tässä tapauksessa.

Jotain kulutustavaraa sen pitäisi olla tai aineeton lahja. Jotain, mikä tekisi hyvää ja edesauttaisi terveyttä.

Vuosi vuodelta on hankalampi keksiä, kun kaikki sopivat lahjaideat on jo käytetty ja äiti edelleen käyttää vuosia sitten antamiani asusteita jne. Seinät on täynnä tauluja, kalenterin omista kuvista teetin jo isälle (sama talous heillä). Kirjaihmisenä hän on jo lukenut / hankkinut / lainannut kaikki mahdolliset kirjat itse. Käsityöihmisenä hän on jo tilannut haluamansa käsityölehdet ja kirjat.. Kaikki mahdolliset kosmetiikat löytyy.

Mutta hän kyllä aina ilahtuu kaikista lahjoista ja on ihana äiti ja isoäiti ja ansaitsee kivan lahjan!

Mieluusti kuulisin vielä teidän hankintoja. Noista tuli hyvä mieli, kun teidän rakkaus omaa äitiä kohtaan oikein huokui noista viesteistä. Olette oikeasti miettineet mistä äiti tykkää.

Ap

Vierailija
68/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vanhemmille yhteisesti itse kootun herkkukorin, joka sisältää punaviinin, tumma suklaa -konvehteja, kuivattuja hedelmiä, tummapaahtoista kahvia ja vielä pari tuotetta joita mietin vielä.

Vierailija
69/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortit äidille ja isälle

Vierailija
70/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna vien äidin haudalle kynttilän, viime joulu oli meidän yhteinen viimeinen, äiti kuoli kesäkuussa <3

Vierailija
71/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan teatterilippuja vanhemmilleni. Äiti ainakin pitää kulttuurista ja isä on tyytyväinen kun on jotain tekemistä.

Vierailija
72/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien haudalle pari kynttilää.

Äiti täyttäisi tammikuussa 60v, mutta ollut poissa jo 12v.

Vierailija
73/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku pääsi ajatuksesta, että äitiä ei enää olisi. Voimia ikävöiville!

Oma seitsemänkymppinen äitini saa hiustenkuivaajan, koska kesällä sellaista siellä käyttäessäni tajusin, että se hänen on ihan kamala.

Ex-anoppi saa hyvät kosketusnäyttöhanskat nyt, kun hänkin on älypuhelinmummi.

Vierailija
74/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse virkkaamani 80x200 cm matto.

Vierailija
75/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien äidin haudalle kynttilän, jo kolmas joulu peräkkäin kun näin teen.

Hautausmaalle meno tuntuu aina tosi vaikealta ja sen jälkeen pitäisi löytyä juhlamieli. Omat lapset 3 kpl vielä pieniä 1-7v. Tietysti ovat innoissaan joulusta ja toki odottavat, että äitikin on.

Vierailija
76/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilaukun (ei mikään merkkilaukku) ja itse kudotun kaulahuivin (joka tosin on vielä kesken, tulee kiire :D). 

Vierailija
77/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti täyttäisi tänään 89 vuotta, jos vielä eläisi, mutta vuoden kuluttua tulee jo 40 vuotta hänen kuolemastaankin. Joten haudalle vien kynttilän, sellaisen useamman päivän palavan.

Vierailija
78/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Olen perinteisesti ostanut tuoksun, jotain erikoisempaa hoitavaa saippuaa tai kauniita kynttilöitä (meillä annetaan halpoja lahjoja).

Tänä vuonna haluaisin antaa jotain erikoisempaa, yllättävää. Samanaikaisesti haluaisin että se olisi jotain kaunista.

Olisi kiva, jos tähän ketjuun tulisi paljon vastauksia, niin ehkä saisi ideoita.

Yksi kiva ja edullinen lahja (jonka itse haluaisin) on mikrokuituinen silmälasien puhdistusliina, joita saa erittäin kauniita esimerkiksi museokaupoista.[/quote

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
79/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksinyt mitään eikä aikomuksena ollut ensin ostaa mitään mutta ostin sitten kahdet pörrösukat. Eikös sukkia nyt kuitenkin tarvitse aina?

Vierailija
80/122 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun ei tunne ap:n äitiä. Itse vein äidille mm. villasukkia (kaveri kutoi), cd-levyjä, hän tykkäsi kuunnella musiikkia kun näkö oli jo huonontunut. Telkkarin katselu ja kirjojen lukeminen oli hankalaa. Iiris-keskuksesta sai kivoja apuvälineitä tuohon näkövammaisen elämään, vaikka ei hän ihan sokea ollutkaan.  Herkkuja ostelin. Punajuuri oli yksi herkku ja siitä tein erilaisia variaatioita hänelle. 

Äiti kuoli kaksi vuotta sitten, oli 79 vuotias <3.

Hyvää joulua kaikille äideille ja äitien lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi