Mitä annat lahjaksi äidillesi?
Kommentit (122)
Äidin lempihajuvettä ja käsintehtyjä konvehteja.
Vierailija kirjoitti:
Vien haudalle pari kynttilää.
Äiti täyttäisi tammikuussa 60v, mutta ollut poissa jo 12v.
Lämmin halaus sinulle. Olen itse 60-vuotias äiti. En voi mitään, että itkettää...
Jokin kaunis vuosikalenteri? Joko seinälle tai mukana kiikutettavaksi riippuen siitä, onko vielä töissä.
Kirjan, yöpuvun, itse kutomani villasukat ja yhden korun, jota äiti toivoo. Ehkä jotain muutakin.
Käsivoiteen, huulivoiteen, laukun, lempisuklaata.
Ei oo ollut tapana hankkia lahjoja kellekään ku köyhä oon, mutta kyllä mä jotain pientä vien... karkkia/suklaata varmaan ainakin. Ja meen tekemään aattona ruuat että saa tulla töistä valmiiseen pöytään :)
Vien itsetekemäni piparkakkutalon. Meillä ei ole tapana vaihtaa lahjoja aikuisten kesken, mutta äitini pitää piparkakkukoristeista yli kaiken. On jo oikeastaan perinne. Lapsena teimme piparkakkutalon aina yhdessä, nykyään vien tuliaisena joulukukan sijaan.
Tänä jouluna en oikein keksi! Tai siis yksi lahja on valmiina hänelle ja isäpuolelleni yhteinen eli omista valokuvista tehty ja tilattu seinäkalenteri. Yleensä olen antanut jonkun hajuvesi pakkauksen jossa on vartalovoide mukana ja/tai korun. Haluaisin nytkin jotain tuon kalenterin lisäksi mutta poiketa kaavasta. Hänellä on niin paljon noita hajuvesiä sekä koruja jo vaikka niistä pitääkin. Mietin jotain erikoisempia herkkuja mitä saa täältä Helsingistä mutta ei ehkä lapsuuskotini paikkakunnalta, jos tekisi herkkukorin 😊 Kun tavaraa kaikilla on nykyään niin paljon, itse en ainakaan haluaisi mitään tavaraa!
Lahjakortin.Lyötiin sisarusten ja isän kanssa rahat yhteen ni saa ostaa jotain kivaa itselleen ja semmoista mitä tarvii.
Isälle ostettiin takki mitä toivoi,kimpassa sekin.
Mut yhteiseksi teen vielä semmosen korin mihin tulee itsetehtyä likööriä ja kynttilä ja jotain muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vien haudalle pari kynttilää.
Äiti täyttäisi tammikuussa 60v, mutta ollut poissa jo 12v.Lämmin halaus sinulle. Olen itse 60-vuotias äiti. En voi mitään, että itkettää...
Halaus myös minulta. Olen 62-vuotias kahden äiti, surettaa ettei äitisi saanut elää pitempään ja nähdä sinun aikuistuvan. Omani ovat 38- ja 36-vuotiaita, juuri tänään mietin, kuinka heitä vieläkin sydämelläni kannan. Hyvää Joulua!
Marimekon villahuivin ja eräiden italialaisten keksien lahjapakkauksen joita rakastaa.
Kolme kirjaa (dekkareita), seinäkalenterin, lämpötyynyn (sähköllä, niinkuin lämpöpeitto), lempparisuklaata ja aineettomana lahjana lahjoitin hänen puolestaan Tuulispäälle. Viimeisin oli ainoa mitä erikseen pyysi.
Löysin kauniin peltirasian kaupasta (kuva sopi äidilleni). Ostin sinne täytteeksi pari kerää laadukasta lankaa, purkin hunajaa, hillopurkin, erikoisemman saippuan,... Mitähän vielä? Laskin, että tuotteita oli 11 kpl. Kaikki sellaisia, ettei lopulta jää roinaa nurkkiin, paitsi tuo rasia. Yhdessä lapsen kanssa kaupassa kierrettiin tuon rasian kanssa ja sitä täytettiin. Äitini on yli 79-vuotias, ei kaipaa pysyviä tavaroita.
Äidilläni on pieni eläke joten ostan lahjakortin kuumakivi hierontaan,jalkahoitoon ja lempiartistin konserttiin.
48 tuuman taulutelevision. Äiti ei ikinä käytä rahaa itseensä, työntää kaiken rahan meidän lasten harrastuksiin ym ja nyt kun isästä aika jätti niin ei ole ketään joka äitiä hemmottelisi. Nykyinen tv on varmaan ensimmäisiä taulutelkkareita mitä markkinoille tuli ja kuva on yhtä pikselimössöä. No, joulun jälkeen äiti saa terävän kuvan...
Äidin lempivärissä Kastehelmi-tuikun jonka täytän hänen lempikarkeillaan, ja seinäkalenterin tyttäreni kuvilla.
Ihania vastauksia. Hyvää joulua jokaiselle.
Lahjakortti kasvohoitoon sekä erilaisia kasvo- ja vartalovoiteita. Tällaista toivetta olen ollut aistivinani tässä joulun alla. :)
Kylpytuotteita, kirjoja ja konjakkipullon. Viime jouluna ostamani konjakkipullo on melkein tyhjä. Äitini ei juuri käytä alkoholia, mutta pikku naukku hyvää konjakkia maistuu silloin tällöin. Tämä pullo riittää varmaan taas ensi jouluun asti.