Poikaystävän hämärä menneisyys
Olemme seurustelleet muutaman kuukauden ja siitä on jo hetki kun kuulin tästä. Hän siis oli melko avoin asiasta, kertoi jo kun olimme vasta ihan hetken tapailleet (mutta kuitenkin seurustelimme jo). Tuo kertoo ainakin minusta siitä, että toisella ei ole mitään salattavaa ja on rehellinen. Kirjoitankin tänne, koska haluan mielipiteitä ihmisiltä jotka eivät ole rakastuneita kyseiseen henkilöön, sillä luonnollisesti näen hänet hieman eri tavalla koska rakastan häntä.
No, asiaan. Hän sai tuomion, ja häntä syytettiin siis jostakin melko vakavasta. Sanon vain, että väkivalta liittyy asiaan. Tämä tuli mulle ihan kamalan suurena järkytyksenä, koska hän on alusta asti vaikuttanut rauhallisimmalta ja lempeimmältä koskaan tuntemaltani ihmiseltä. En koskaan voisi kuvitella häntä tekemässä mitään sellaista.
Koko tarina oli vähän sekava, ja hän kertoi sen minulle eräs ilta kun olimme nauttineet alkoholia, ilmeisesti hänen on helpompi puhua asiasta kun on ottanut vähän rohkaisevaa alle. En tuon vuoksi pysty millään muistamaan koko sekavasta selityksestä ihan jokaista yksityiskohtaa. Kun olen myöhemmin yrittänyt puhua asiasta, hän vaikuttaa ahdistuneelta eikä halua puhua siitä. En viitsi väkisinkään pakottaa. Hänen mielestään asian ei liioin pitäisi edes liittyä tähän hetkeen, koska siitä on jo kauan aikaa. Tavallaan olen samaa mieltä, tavallaan ajattelen että minulla olisi oikeus udella kaikki yksityiskohdat koska olenhan hänen kumppaninsa nyt. Minulla on luonnollisestikin vain hänen versionsa tapahtuneesta, mutta ihminen joka häntä syyttää (ainakin poikaystävän sanojen mukaan) ei vaikuta mieleltään tasapainoisimmalta. Haiskahtaa jopa siltä, että tekee tuota rahan ja huomion takia.
Luotan edelleen mieheen ja minulla on hänen kanssaan turvallinen olo. Mitään ikäviä viboja en hänestä koskaan ole saanut. Hän ei ole koskaan käyttäytynyt minun seurassani aggressiivisesti tai mitään - alkoholin vaikutuksen alaisena tai ei. Tuo vähän epäilyttävä ja sekava tapahtuma hänen menneisydessään kuitenkin vaivaa minua. En haluaisi jättää häntä vaan tukea tässä kaikessa. En tiedä teenkö virheen koska olenhan tuntenut hänet vasta aika lyhyen aikaa...
Kommentit (175)
Olisi turvallisinta laittaa vain välit poikki. Saatat leikkiä tulella ja katua koko suhdetta myöhemmin todella paljon. Ajattele itseäsi ja omaa hyvinvointiasi/turvallisuuttasi.
Kinkkinen asia kirjoitti:
Sinulle Ap - jos nyt päädyt tilaamaan oikeuden antamia päätöksiä niin kerrotko siitä tälle miehelle ? Jos tilaat jotain häntä koskevia papereita ns salaa, onko se mielestäsi rehellistä ? Ymmärrän, että asia vaivaa sinua, mutta onko paras perusta avoimelle ja rehelliselle parisuhteelle ? Kaikkea hyvää toivotan mutta itse toimisin rehellisesti.
Ei, en toimisi hänen selän takanaan. Minulla omatunto kolkuttelee jo pelkästään siitä, että kirjoitin tänne... Johonkin mun oli kuitenkin pakko avautua ja sainkin nyt hyvää uutta näkökulmaa tähän asiaan. Kiitos. Ap
Realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paree et menneisyys on hämärä kuin tulevaisuus, kai säkin nyt sitä kohti suuntaat?!
Hämärän menneisyyden omaavan kanssa se tulevaisuuskaan ei välttämättä muuta ole. Valitettavasti monilla on taipumus toistaa samoja pahoja käyttäytymismallejaan oppimatta niistä mitään.
Ennakkoluuloinen pikkuhitleri taidat olla.
En anna niille vankilasta vapautuneille pikkuhitlereille mahdollisuutta alkaa hyppimään nenälleni.
Koko väestöstä noin 1% on psykopaatteja. Kaikista vangeista psykopaatteja on n. 25%. Sarjamurhaajista psykopaatteja on n. 90%. Laske siitä raaka totuus. Ei ole vaikeata matematiikkaa.
Haren psykopaattitesti johon tuo 90% epäilemättä perustuu on ongelmallinen koska puolet testistä käsittelee antisosiaalista käytöstä ja rikollisia toimintamalleja eikä niinkään tutkittavan persoonallisuutta joten vankilassa istuva sarjamurhaaja saa korkeat pisteet oli psykopaatti tai ei. Huomattava osa sarjamurhaajista varmasti onkin psykopaatteja, mutta ei missään tapauksessa 90%. Tämän voi helposti päätellä jo siitäkin, että suurin osa sarjamurhaajista diagnosoidaan myös sadisteiksi, mutta täysiverinen psykopaatti ei voi olla sadisti koska sadismi ja psykopatia ovat käytännössä vastakohtia. Ilman empatiaa ei voi tuntea nautintoa toisen satuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin tiedät, että hän pystyy siihen. Kysymys on vain siitä milloin asia tapahtuu.
No kun itsellenikään ei ole täyttä varmuutta siitä mitä ihan todella tapahtui. Vaistoni on yleensä aina oikeassa ja tällä kertaa en tunne sisimpäni huutavan, että jokin on pielessä. Jokin tuossa tarinassa ja miehessä on todella ristiriidassa keskenään. :/ Ap
Huomaatko itsekään ristiriitaista sepustustasi??
Tarinassa.... sadussa.... seli...seli on ristiriitaisuuksia, mutta vaistosi sanoo, että kaikki on kunnossa ; D
Enpä ole tyhmempää ennen kuullut ja tulet huomaamaan ennenpitkää itsekin oman hölmöytesi. Silloin voi olla myöhäistä, mutta itsekukin ristinsä ottaa kannettavakseen.
JOS / KUN tyyppi salaa itsestään asioita niin tuntosarvien pitäisi olla metrin pituiset ja ottaa itsekin selvää sen toilailuista.
Ap ole varuillasi äläkä hempeile.
Minä lähtisin nostelemaan ihan vaan sen takia että jos mies ei pysty kertomaan minulle jotain noin tärkeää asiaa muuta kuin kännissä, se on niin rikki että sen kanssa vain tuhlaa elämänsä.
Mitään hulttioita, juoppoja, väkivaltaisia tai ihan vaan onnettoman lapsuuden uhreja ei voi kukaan muu pelastaa. Usko se, ap. Ihminen voi pelastaa vain itse itsensä. Sinunkin miehesi pitäisi ensin oppia puhumaan asioista ja sitten vasta ruveta harkitsemaan parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkinen asia kirjoitti:
Sinulle Ap - jos nyt päädyt tilaamaan oikeuden antamia päätöksiä niin kerrotko siitä tälle miehelle ? Jos tilaat jotain häntä koskevia papereita ns salaa, onko se mielestäsi rehellistä ? Ymmärrän, että asia vaivaa sinua, mutta onko paras perusta avoimelle ja rehelliselle parisuhteelle ? Kaikkea hyvää toivotan mutta itse toimisin rehellisesti.
Ei, en toimisi hänen selän takanaan. Minulla omatunto kolkuttelee jo pelkästään siitä, että kirjoitin tänne... Johonkin mun oli kuitenkin pakko avautua ja sainkin nyt hyvää uutta näkökulmaa tähän asiaan. Kiitos. Ap
Oman turvallisuuden vuoksi, ottaisin selvää, mutta en kertoisi sitä.
Oma vastuu hyvinvoinnistasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on menneisyys. Älä arvioi häntä sen perusteella. Anna mahdollisuus kerta olosi on turvallinen ja hyvä.
Näin minäkin sen haluaisin ajatella, toki silti välillä vähän epäilyttää koska ei ole täysin avoin ollut ihan kaikesta ja välttelee asiasta puhumista. Toivoisin, että kertoisi minulle kaiken mitä haluan tietää, sillä se lisäisi turvallisuudentunnetta ja luottoa. Ap
Pointti ei suinkaan ole se, että sinun tulisi katteettomasti "kasvattaa turvallisuudentunnettasi ja luottoa" kyseiseen kaveriin.
Pointti on, ettet sido itseäsi ihmiseen, jonka kanssa jo suhteen alkumetreillä on tällaisia jännitteitä ja miehen taustalla outoa epämääräisyyttä, josta sekavasti selittelee ja jopa rikoksensa uhria ilmiselvästi syyllistäen ja ottamatta vastuuta tekemisistään, mutta ei kuitenkaan pysty rehellisesti ja avoimesti asiasta kertomaan.
Toimi kuten jokainen järkevä ihminen toimisi. Lähde, kun vielä henkisesti ja fyysisesti ehjänä kykenet.
Jos jo suhteen alkuvaiheessa on tuollaista, ongelmilla ei jatkossa ole ainakaan tapana vähentyä. Päinvastoin. Etsi sellaista seuraa, jossa oikeasti alusta asti tuntuu hyvältä eikä tarvitse noin hankalia asioita edes käsitellä ja pähkäillä itsekseen (tai tällaisella keskustelupalstalla). Ei tuollainen ole normaalia ihmissuhteessa.
Pelasta itsesi. Sinä olet itsesi paras ystävä ja aikuisena ihmisenä itse vastuussa omasta hyvinvoinnistasi ja tulevaisuudestasi. Älä luovuta niitä jonkun hämäräperäisen miehen käsiin.
Amen tälle.
Erityisen paha on tuo että ei ota vastuuta tekemisistään vaan syyttelee uhria.
Kuten aiemminkin ketjussa mainittu, seksuaalirikoksesta tuomitessa pitää suomessa olla todella vahva näyttö. Pääseehän täällä lastenraiskaritkin ilman tuomiota raiskauksesta. Eli näyttöä pitää olla erittäin paljon.
Ja niinhän ne rikolliset aina selittää, että uhri on hullu jne. Ja jos sinä ap olet seuraava uhri, niin sinusta levitellään sitten myös juttuja että olet sekaisin eikä sinuun voi luottaa.
Taas yksi sinisilmäinen nainen, joka kuvittelee rakkaudellaan parantavansa entisen vankilakundin. Ei paranna, usko pois, ennen kuin olet itse mustan sinisen keltaisen kirjavaksi mukiloitu, kuitenkin toivottavasti vielä hengissä. Sitten kun pulla on jo uusissa, on paljon vaikeampi lähteä. Lähde nyt, kun vielä pystyt. Ihan oman itsesi vuoksi. Kunnollisiakin miehiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi sinisilmäinen nainen, joka kuvittelee rakkaudellaan parantavansa entisen vankilakundin. Ei paranna, usko pois, ennen kuin olet itse mustan sinisen keltaisen kirjavaksi mukiloitu, kuitenkin toivottavasti vielä hengissä. Sitten kun pulla on jo uusissa, on paljon vaikeampi lähteä. Lähde nyt, kun vielä pystyt. Ihan oman itsesi vuoksi. Kunnollisiakin miehiä on olemassa.
Valitettavasti olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Työni puolesta tiedän paljon tällaisia ihmisiä ja ikävä kyllä he eivät "parannu" vaikka heitä kuinka joku rakastaisi. Tiedän, että yhdessä tilanteessa maailman hiljaisin, ujoin ja kilteimmän näköinen ja oloinen ihminen voi olla jotain ihan muuta.
Ap olet nuori ja löydät vielä jonku mukavan ja turvallisen naapurin pojan. Skippaa sellaiset joilla on hämärä tausta.
Pohdiskele nyt oikein perinpohjaisesti isäsuhdettasi. Huomioiko isäsi sinua lapsena tarpeeksi? Viehätytkö vain tietyn tyyppisistä miehistä? Miksi?
Sitten kun olet nämä asiat selvittänyt ja löytänyt jonkin kaavan jota toistat, osaat toimia kaavaasi vastaan. Sinun ei tarvitse toistaa elämässäsi äitisi, isäsi tms. uiden virheitä.
No,
Mä menisin sen kumppanin kanssa yhdessä psykiatrin pakeille. Siellä juteltasiin ne asiat poikki ja selvitettäisiin kunnolla. Siinä saaa oppia itsestä ja siitä, että onko suhteella millainen tuntu.
Jos on mokannut nuorena niin voi olla, että on ottanut opikseen. Voi antaa mahdollisuuden ihminen voi kasva ja muuttua.... siihen usein ammattipu ohjaamaan on hyvä.
Tilaa tyttöhyvä käräjäoikeudesta tuomiotiedot ja puntaroi niiden perusteella saitko poikaystävältä objektiivisen totuuden?
Ei ole kauhean hyvä ennuste suhteellasi. Puhumattomuus ja kykenemättömyys ottaa vastuuta teoistaan lupaavat katastrofia. Asia menee vähän niin, että niin kauan kuin olet palvottu ihmeellinen rakas et ole vaarassa - mutta sitten kun tuo asema loppuu (niin tapahtuu aina), oletkin pulassa. Kokemusta on narsistista (diagnoosi oli), jolla tuomio ehdollinen väkivaltaisesta teosta - ym. hämärää ja vähäteltyä taustalla - ja vaikeuksia aggression hallinnassa. - Vaikka rakastat ja hänessä on paljon hyvää, et voi häntä muuttaa. Eroa nyt, kun vielä pääset vähällä. Jos häntä rakastat, suosittelet hänelle hakeutumista terapiaan ja jatkat omaa elämääsi ilman häntä. Hän ei ole vielä valmis suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin tiedät, että hän pystyy siihen. Kysymys on vain siitä milloin asia tapahtuu.
No kun itsellenikään ei ole täyttä varmuutta siitä mitä ihan todella tapahtui. Vaistoni on yleensä aina oikeassa ja tällä kertaa en tunne sisimpäni huutavan, että jokin on pielessä. Jokin tuossa tarinassa ja miehessä on todella ristiriidassa keskenään. :/ Ap
Huomaatko itsekään ristiriitaista sepustustasi??
Tarinassa.... sadussa.... seli...seli on ristiriitaisuuksia, mutta vaistosi sanoo, että kaikki on kunnossa ; D
Enpä ole tyhmempää ennen kuullut ja tulet huomaamaan ennenpitkää itsekin oman hölmöytesi. Silloin voi olla myöhäistä, mutta itsekukin ristinsä ottaa kannettavakseen.
JOS / KUN tyyppi salaa itsestään asioita niin tuntosarvien pitäisi olla metrin pituiset ja ottaa itsekin selvää sen toilailuista.
Tässähän minä koko ajan mietin, mitä tehdä, ja sen vuoksi että oma vaistoni sanoo muuta mutta en ole varma mitä ajatella, kirjoitin tänne saadakseni ulkopuolisten ihmisten mielipiteitä tähän asiaan. Kirjoitin tuonne myöhemmin myös, että kaikki täältä lukemani on saanut minut avaamaan silmiäni ja katsomaan tilannetta uudesta kulmasta. En sanonut, että kaikki on kunnossa, vaan sanoin, että hän on alusta asti vaikuttanut juuri sellaiselta ihmiseltä kenestä ei mitään pahaa uskoisi. Kaikki me joskus erehdymme, etenkin rakastuneena uskomme toisesta vain hyvää... Se on ihan inhimillistä. Toivottavasti vittuilusta tuli sinulle itsellesi hyvä mieli. Ap
Järki käteen. Käyt lukemassa ne paperit. Etkä todellakaan kerro mitään. Ensisijaisesti pidät huolen itsestäsi. Olet kysynyt asiaa mieheltä itseltään, mutta tämä ei kerro. Ei siis ole mitään epärehellistä käydä lukemassa ne paperit.
Jos on ollut vankilassa kusessä on RIKOLLINEN.
Suomessa pikkurötökset ja vähän isommatkin menee ehdollisena eli käytännössä ilman rangaistusta.
Jos aito aikaa sen kanssa viettää vaadi ehdottomasti näytillle rikosrekisteriote.
Voit myös googlata henkiön nimellä ja asuinpaikalla.
Esin murhainfo.fi on erittain hyvä titeolähde vakavsiat suomen henkirikoksista.
Itse en vankeihin pä8n edes kuse, saati puhu niille mitään.
Roskajoukkoa, petosmiehiä, valehtelijoita, väkivaltaisia, päihdeongmaisia ja kaiklla persoonallisuushäiriö.
Siinpä hoidettavaa, yhdelle tytölle.
Ihmiset muuttuvat. Jos siitä on vaikka jo yli viis vuotta ja muuta ei ole tapahtunut ja kaikki on hyvin niin en juoksisi heti pakoon. Jos ei mistään ihan hirveästä ole kyse.
Ihmiset muuttuvat, ihan oikeasti. Ne muuttuu.
Anteeksi nuo edellisen kirjoitusvirheet.
Tiivistettynä vielä:
Vankilakundit on ehdottomasti jätettvä pois laskuista.
Paljon parempia löytyy muualta.
Asiaa sivuava tieto: suomen kaikista HIV positiivisista puolet on syntynyt maan rajojen ulkopuolella. Ajattele sitäkin.
Usein ne on samat tyypit jotka rähisee grillijonossa ja vetää kotona eukkoa turpaan. Jos väkivalta (varsinkin päihteiden käyttöön yhdistettynä) kuuluu työkalupakkiin yhdessä kontekstissa niin se kuuluu usein toisessakin, vaikka sukupuoli suojaakin naista jonkin verran miesten väkivallalta.