Vierailija

Olen aina, myös nyt työttömänä, ansiosidonnaista saadessani, ollut sitä mieltä, että ansiosidonnainen turva on epäoikeudenmukainen ja pitäisi lakkauttaa tai ainakin kestoa ja tasoa pitäisi alentaa.

Olen aina myös pitänyt törkeinä poliittisia lakkoja ja ay-liikkeen käyttämää valtaa.

Jos hallitus olisi reippaasti ja rehellisesti sanonut leikkaavansa ansiosidonnaista turvaa, olisin kohauttanut hartioita, sanonut, että onhan se kyllä ihan oikein ja löytänyt taloudestani säästökohteet.
Jos hallitus olisi sanonnut leikkaavansa myös peruspäivärahaa ja työmarkkinatukea, olisin kohauttanut hartioita ja sanonut, että onpa aika typerä päätös.

Mutta tapa jolla tämä työttövyysturvamuutos toteutettiin on niin monella tavalla niin törkeä ja mauton, että tuen täysillä kaikkia vastatoimenpiteitä, kapinointia, kapuloiden rattaisiin asettamista, mitä kuka tahansa keksii.

Jos ay-liike lakkoilee riittävän näyttävästi, tulen tukemaan parhaani mukaan ja työllistyttyäni ehkä vielä palkkatöihin, liityn myös liittoon. Vuosi sitten en olisi voinut kuvitellakaan.

Saa sitten nähdä, työllistynkö, niin paljon nuo hallituksen kuviot tympivät. Tekee mieli lähinnä passivoitua ja opetella elämään oikein pienellä rahalla. Tänään jo sain ison ilon, kun olin menossa kauppaan, mutta sen sijaan päätinkin luovasti koota ruuat komerosta.

Toivottavasti moni alkaa nyt pihtailemaan enemmän kuin olisi edes tarpeen. Passiivimielenosoitus!

• ylös 18
  • alas 2

Kommentit (16)

Vierailija

Aika monen olen kuullut olevan vähän samoilla linjoilla. Millaisia tauloja hallitus virkamiehineen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siinähän uhoatte ja kitisette.
Ei katsokaas kiinnosta.
Yrittäkää vaan tottua siihen että eletään suu säkkiä myöten.

• ylös 3
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siinähän uhoatte ja kitisette.
Ei katsokaas kiinnosta.
Yrittäkää vaan tottua siihen että eletään suu säkkiä myöten.

Ei se ole minulle (ap) ongelma ollutkaan. Enkä mielestäni kitissyt. Kerroin vain tuosta ihmeestä. Kyllä vanha äitikin nauroi, kun kuuli, mitä nykyhallitus on saanut tyttärestä, joka on ikänsä vastustanut ay-liikettä ☺ Eikös tämä ole aika hassu juttu?

Vierailija

Kiitetään tätä hallitusta sitten kun puukkohippaset ja vastaavat yleistyy pahoinvoinnin mukana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitetään tätä hallitusta sitten kun puukkohippaset ja vastaavat yleistyy pahoinvoinnin mukana.

Ei niitä kyllä kiinnosta. En olisi ikinä kyllä uskonut, että tämä suunta saadaan Suomelle näin nopeasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse päätin, että äänestän seuraavissa vaaleissa vihreitä.

Mitä äänestit viimeksi?

Vierailija

No pääasia että nykyhallituksen kannatus tippuu. Seuraavassa gallupissa siniset miinuksella 😁

Vierailija

Olen mukana pihtailussa, vaikka olen työssäkäyvä. En halua että ilmaistyövoima laskee minunkin palkkaani tai vie kokonaan työpaikan alta. Tietysti sen lisäksi että vastustan muutenkin orjuuttamista.

Vierailija

Minäkin liityn ensimmäistä kertaa elämässäni ammattiliittoon, jos vain tekevät nyt jotain tämän mallin vastustamiseksi. Lakko, esim.?

Aion todennäköisesti äänestää ensi vaaleissa joko demareita tai vasemmistoliittoa. Tärkeimpänä kriteerinä on juuri tämän idioottimaisen mallin vastustaminen.

Olen työssäkäyvä ihminen, mutta teen jatkuvaa pätkää. Hallitus ei elä todellisuudessa, vaan omassa Kokoomuskuplassaan, jossa köyhät ovat pohjasakkaa. En voi missään nimessä kannattaa sellaista.

Vierailija

Taisi muuten sinisillä tulla kakat housuun. Yrittivät vielä perua mallia muutama tunti äänestämisen jälkeen...

Vierailija

Kaamea uhkaus, menen vittu töihin, että pääsen liittoon ja lakkoon, saatana.

Hallitus suorastaan vapisee tällaisen uhkauksen edessä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.