Kännykkää ei pidä säilyttää öisin yöpöydällä...tutkijat huomasivat karmean asian
Elä altista itseäsi kännykkäsäteilylle 24/7, vaan sulje känny yöksi tai älä ainakaan pidä yöpöydällä tai tyynyn alla sitä. Kännykkäsäteilyä ei ole vielä tutkittu tarpeeksi ja as.tuntijat huolissaan. Esim. 10v kännykkää käyttäneiden aivokasvaimet löytyvät yllätys yllätys siltä puolen päätä millä korvalla olet puhunut kännyyn. Asiaa tuolla:
https://terveydenasialla.com/asantuntijat-varoittavat-ala-nuku-puhelin-…
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Esim. 10v kännykkää käyttäneiden aivokasvaimet löytyvät yllätys yllätys siltä puolen päätä millä korvalla olet puhunut kännyyn. Asiaa tuolla:
Täyttä soopaa. Uskooko joku idari tällaisia juttuja?
> yli kymmenen vuotta matkapuhelinta käyttäneillä henkilöillä on tietyntyyppisiä aivokasvaimia
No minkätyyppisiä?
Mikä on alkuperäinen lähde?
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä yhtäkään ihmistä, joka olisi saanut kännykkäkasvaimen päähänsä.
Minä tiedän yhden parikymppisen, joka sai sarkooman (älyttömän aggressiivinen syöpä) korvan lähelle. Toki kukaan ei siinä vaiheessa voi tietää, oliko kännykällä tai bluetoothilla osuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää oma empiirinen tutkimukseni. Kun olin useamman kuukauden yli 50 tuntia joka viikko lähes kiinni wifi-modeemissa, alkoi sen puolen jalassa oudot tuntemukset ja nivuseen muodostui outo patti. Lisäksi tunsin kännykän takin taskussa, jos pidin tuolla puolella kehoa, toisen puolen taskussa en.
Kun aloin epäillä syy-yhteyttä, laitoin wifin kiinni ja yhteyden piuhalle. Keho alkoi rauhoittua aika pian.
Sinulla on mielenterveysongelma
Sulkisin kännykän muutoin yksi muutenkin, mutta herätyskello ei toimi silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän yhden parikymppisen, joka sai sarkooman (älyttömän aggressiivinen syöpä) korvan lähelle. Toki kukaan ei siinä vaiheessa voi tietää, oliko kännykällä tai bluetoothilla osuutta.
Kasvainten määrien olisi pitänyt kasvaa räjähdysmäisesti viimeisen 40 vuoden aikana, jos kännykät niitä aihuttaisi.
Määrässä ei kuitenkaan ole tilastollista nousua, joten tuollainen väite on ihan täyttä paskaa vailla mitään todellisuuspohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulkisin kännykän muutoin yksi muutenkin, mutta herätyskello ei toimi silloin.
Laita se lentotilaan, herätys toimii mutta ei "säteile" jos sellaista pelkää (vaikka se on turhaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, koska tuolaiset kasvaimet eivät ole lisääntymässä puhelinten käytön lisääntyessä.
Kännykän säteilyn terveysvaikutukset ovat yksi maailman eniten tutkittu asia, eikä mitään hälyyttävää ole selvinnyt. Voit nukkua yösi rauhassa, vaikka kännykkä päällä, mutta voithan sen sammuttaakkin, jos se vaikuttaa positiivisesti mielenterveyteesi.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako kääriminen folioon siis oikeasti?
Mitä tiiviimmin käärit folioon, sitä suuremmalla teholla kännykkä lähettää ja kuluttaa akkua. Jos saat riittävän tiiviiseen metallikoteloon, niin lakkaa "säteilemästä"
Anna kun arvaan, ainakin 90 prosenttia aivokasvaimen saaneista on joskus käyttänyt kännykkää.
STUK: Väestötason tutkimuksia matkapuhelimen käyttöön mahdollisesti liittyvästä kasvainvaarasta on tehty noin 20. Tähänastisten tutkimusten perusteella ei voida tehdä sellaista johtopäätöstä, että matkapuhelimet aiheuttaisivat riskiä terveydelle. Eräät useita aiempia tutkimuksia yhdistäneet analyysit ovat kuitenkin antaneet viitteitä siitä, että pitkään matkapuhelinta käyttäneillä (yli 10 vuotta) saattaa olla suurentunut aivokasvaimen riski. Näihin tutkimuksiin liittyy kuitenkin epävarmuustekijöitä. Yksi virhelähde on muistiharha, joka liittyy siihen, että useita vuosia sitten tapahtuneiden puheluiden kestoa ja puhelimen käyttöpuolta on vaikea muistaa tarkasti.
Yritykset tilaavat tutkimuksia sekä kiistävät viimeiseen asti mitkään terveysvaikutukset, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
No entiset Nokian johtajat jo aikoja yrittivät varoittaa kännysäteilystä!
Heti potkujen jälkeen...
http://hyvinvointi.ts.fi/terveys-tiede/voiko-syopaa-ennaltaehkaista/
Syövät vähenee.
Eli selitys on enneminkin niin päin että radiosäteily estää syövän syntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun Kaliforniassa ovat muutenkin yliherkkiä kaiken mahdollisen suhteen. Muualla maailmassa kännykkäsäteilyn ei ole osoitettu aiheuttavan ongelmia muutoin kuin some-hulluuden aiheuttaman aivojen mätänemisen vuoksi. Mikä sinänsä on kyllä aika merkittävä (mielen)terveysongelma.
Someperäinen aivojen facebook-rappeuma eli SAFR.
Minkapituiseen kokemukseen ensimmainen lauseesi perustuu? Kylla niita kaiken sortin allergisia ja yliherkkia loytyy Suomesta paljon enemman. Ei Kaliforniassa mietita mita kukakin voi syoda.
Itse olen pitänyt lentotilassa yöpöydällä. Estääkö se varmasti säteilyn yöllä?
Vierailija kirjoitti:
STUK: Väestötason tutkimuksia matkapuhelimen käyttöön mahdollisesti liittyvästä kasvainvaarasta on tehty noin 20. Tähänastisten tutkimusten perusteella ei voida tehdä sellaista johtopäätöstä, että matkapuhelimet aiheuttaisivat riskiä terveydelle. Eräät useita aiempia tutkimuksia yhdistäneet analyysit ovat kuitenkin antaneet viitteitä siitä, että pitkään matkapuhelinta käyttäneillä (yli 10 vuotta) saattaa olla suurentunut aivokasvaimen riski. Näihin tutkimuksiin liittyy kuitenkin epävarmuustekijöitä. Yksi virhelähde on muistiharha, joka liittyy siihen, että useita vuosia sitten tapahtuneiden puheluiden kestoa ja puhelimen käyttöpuolta on vaikea muistaa tarkasti.
Yritykset tilaavat tutkimuksia sekä kiistävät viimeiseen asti mitkään terveysvaikutukset, kuten aina.
STUK:n työntekijät saa elantonsa siitä että ne ovat kovasti huolissaan kaikesta sätelystä. Tosiasia on kuitenkin se että kännykkäsäteilyllä ei ole voitu todeta olevan mitään suoranaista terveyshaittaa.
Kaikenlainen säteily on vaarallista suurina annoksina, mutta puhelimien altistuksen rajat on varmuuden vuoksi todella moninkertaisesti alle rajojen millä on havaittu vaikutuksia ihmiseen.
Tilastoissa ei näy kasvainten tai muiden säteilyperäisten sairausien lisääntymistä ja altistustahan on suurella ihmisjoukolla kymmeniä vuosia.
Aika murheellinen ihminen, joka jaksaa vielä murehtia tällaista asiaa, vaikka siihen ei ole mitään järjellistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitänyt lentotilassa yöpöydällä. Estääkö se varmasti säteilyn yöllä?
Estää, jos kerran lähettimet on pois käytöstä niin mikä siinä säteilisi? Eikä ole mitään vaaraa vaikka olisi päälläkin.
Miten toi handsfree noilla paljon puhelimessa puhuvilla sitten?
Miten pääsen lukemaan tämän tutkimukset?
Siihen saakka sanon, että paskapuhetta.