Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako teidän ns. elämämkoululais-tyyppiset sukulaiset siviilisäädyn joulukorttiin?

Vierailija
19.12.2017 |

Minulla on kriteerit täyttävä vanhus. Maalta aikanaan lähdetty, kansakoulu, sitten pääsi naimisiin. Töitä vältelty yksin ja yhdessä puolison kanssa ja jälkikasvulla sama homma. Klassinen wt-vanhus oikeastaan.

Laittaa siis aina korttiin mun siviilisäädyn?! Kukaan muu ei ole koskaan laittanut ja kavereidenkin kanssa jos vitsillä jotain titteleitä käytetään, niin ne on tyyliin ammatista tai harrastuksista väännettyä.

Hän on toisaalta ainoa wt-kriteerit täyttävä kaukaisempi sukulainen, eli onko tää joissain piireissä yleistäkin?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on itse asiassa monessa suvussa aika erilaistakin porukkaa. Ainakin meillä on näitä wt-siipiä ja löytyy akateeminenkin siipi. Ja kaikkea siltä väliltä.

Moi ap. o/

Moi vaan sinnekin :)

ap

Vierailija
42/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään alle 50v sukulaismieheltä joulukortin, jossa luki "Rouva Maija Meikäläinen". 

Kyseinen sukulaismies ei tiedä parisuhdestatustani, enkä ole edes kihloissa saati naimisissa. 

Miksi ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lemtolipuissakin vielä miss ja mr ja jne...

Suomessa?!

Vierailija
44/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten epäkultturelli tapa on välttää noiden attribuuttien käyttöä. Saksasa ja Ranskassa etiletin kanssa on tarkempaa, ja siellä on vähän töksyä jättää pois Madame tai Frau.

Meillä olisi oppimista.

Etuletti vai etupeppu?

Vierailija
45/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini laittaa kaikki kortit MIEHENI nimellä. Asia vituttaa ja ärsyttää ja olen siitä sanonutkin. Muttaei. Kaikki postit tulee ”Herra Mikko Mallikas perh.”.

Sain täsdä pari viikkoa sitten lapsen ja helvetti se vauvakortti tuli miehelle myös! Äitini onnitteli vauvasta miestäni eli taas ”Herra Mikko Mallikas” ja minun nimeä ei missään.

Muut osaavat kirjoittaa minunkin nimeni (meillä on eri sukunimet). Äitini käytös on moukkamaista mutta johtuu siitä että wt äiti on sitä mieltä että nainen ei merkitse mitään. Nainen kulkee vsin miehen tittelin siivellä tai on vain ”rva”. No minulla olisi se miestäni parempi tittelikin kun olen koulutetumpi... mutta ei, olen vsin arvoton nainen...

Miehelle osoitettua joulukorttia odotellessa...

Vierailija
46/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*tuttaako AP:ä olla neiti vai mistä tässä on kyse?

Joo totta kai.  Entä sitten?  Mutta v*tuttaa myös maksaa veroja yli kolmasosa tuloista niiden kela-tukia varten. En silti laita siitä mainintaa joulukorttiin.

Ai että kun maistuu ap sun verorahat hyvältä!

Mumsmums🐷

Vierailija
47/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini laittaa kaikki kortit MIEHENI nimellä. Asia vituttaa ja ärsyttää ja olen siitä sanonutkin. Muttaei. Kaikki postit tulee ”Herra Mikko Mallikas perh.”.

Sain täsdä pari viikkoa sitten lapsen ja helvetti se vauvakortti tuli miehelle myös! Äitini onnitteli vauvasta miestäni eli taas ”Herra Mikko Mallikas” ja minun nimeä ei missään.

Muut osaavat kirjoittaa minunkin nimeni (meillä on eri sukunimet). Äitini käytös on moukkamaista mutta johtuu siitä että wt äiti on sitä mieltä että nainen ei merkitse mitään. Nainen kulkee vsin miehen tittelin siivellä tai on vain ”rva”. No minulla olisi se miestäni parempi tittelikin kun olen koulutetumpi... mutta ei, olen vsin arvoton nainen...

Miehelle osoitettua joulukorttia odotellessa...

No huh, tuo jo aika muinainen tapa.....

Vierailija
48/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*tuttaako AP:ä olla neiti vai mistä tässä on kyse?

Joo totta kai.  Entä sitten?  Mutta v*tuttaa myös maksaa veroja yli kolmasosa tuloista niiden kela-tukia varten. En silti laita siitä mainintaa joulukorttiin.

Mumsmums🐷

Tiedän, kyllä sen teidän selkäläskeistä pystyy päättelemään :). Olen myös iloinen että pystytte ylläpitämään moniväristä kouvola-tukkaa.

ap

Vierailija
49/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap vähän tyhmä vai mitä ihmettä? Tuollainen on ihan normaalia vanhemmalta väeltä, omakin mummini (vm. -31) ja ukkini (vm. -25) kirjoittivat aina kortteihin "neiti" ja nykyään "rouva", kun olen naimisissa. Minusta tuo tapa on vain suloinen, enkä ole koskaan ottanut sitä mitenkään itseeni tai ajatellut, että minua pitäisi mieluummin vaikka kutsua joksikin lääketieteen lisensiaatiksi tai akateemikoksi. Eikä se todellakaan ole mikään wt-tapa! Meidänkin suku on paremminkin ylempää keskiluokkaa, ja kaikilla vanhuksilla tuo on ollut aina tapana tai paremminkin etikettinä. Vaikutat inhottavalta ja huonotapaiselta ihmiseltä. Tuli paha mieli tätisi puolesta, et ansaitse hänen joulukorttiaan. Toivottavasti sait nyt oikein hyvän mielen. :(

Vierailija
50/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, kyllä sen teidän selkäläskeistä pystyy päättelemään :). Olen myös iloinen että pystytte ylläpitämään moniväristä kouvola-tukkaa.

ap

Ap, anna jo olla ja rauhoitu, olet paljastanut itsesi. Kaltaisesi moraaliton narsisti tietysti kuvittelee, että oma p4ska haisee aina parhaimmalta, mutta todellisuudessa olet pelkkä wt, ja voit pyyhkiä niitä mahtavan upean fantsuja maisterinpaprujasi vaikka pärseelläsi. Yritä nyt neiti-rukka painaa siihen pieneen pehmeään päähäsi se fakta, että wt on mielentila, jota sinä itse edustat täydellisesti. Mikään määrä koulutusta, mammonaa tai kylddyyrielämyksiä ei tee wt:stä eli sinusta yhtään sen sivistyneempää.

Vierailija
51/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat laittoi isälleni usein "Rovasti x".

Ei pitänyt sitä kummallisena, vaikka olivat ystäviä ja sinuttelivat.

En ottaisi kettuiluna, vaan vanha tapana. Joku käyttää edelleen tohtoria, dosettia jne.

Ehkä kuitenkin ennemmin dosentti kuin dosetti! :D :D :D Sehän on sellainen lääkelokerikko!

No, vanhathan ne usein dosettia tarvitsevat.

Vierailija
52/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap vähän tyhmä vai mitä ihmettä? Tuollainen on ihan normaalia vanhemmalta väeltä, omakin mummini (vm. -31) ja ukkini (vm. -25) kirjoittivat aina kortteihin "neiti" ja nykyään "rouva", kun olen naimisissa. Minusta tuo tapa on vain suloinen, enkä ole koskaan ottanut sitä mitenkään itseeni tai ajatellut, että minua pitäisi mieluummin vaikka kutsua joksikin lääketieteen lisensiaatiksi tai akateemikoksi. Eikä se todellakaan ole mikään wt-tapa! Meidänkin suku on paremminkin ylempää keskiluokkaa, ja kaikilla vanhuksilla tuo on ollut aina tapana tai paremminkin etikettinä. Vaikutat inhottavalta ja huonotapaiselta ihmiseltä. Tuli paha mieli tätisi puolesta, et ansaitse hänen joulukorttiaan. Toivottavasti sait nyt oikein hyvän mielen. :(

Kiitos kun halusit esittää omaa  ja sukusi hyvyyttä:) Kysessä ei kuitenkaan ole 20-luvulla syntynyt herttainen ylempikeskiluokkainen etikettiä noudattava mummo. Tämä on räväkkä täti, joka ei muuten paljon etiketistä tai perinteistä piittaa, ja sen takia ihmettelenkin tätä hänen tapaansa. Myös muut asiat hänen käytöksessään, joita en ole tässä viestissä avannut sen enempää , vaikuttavat.

ap

Vierailija
53/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap, anna jo olla ja rauhoitu, olet paljastanut itsesi. Kaltaisesi moraaliton narsisti tietysti kuvittelee, että oma p4ska haisee aina parhaimmalta, mutta todellisuudessa olet pelkkä wt, ja voit pyyhkiä niitä mahtavan upean fantsuja maisterinpaprujasi vaikka pärseelläsi. Yritä nyt neiti-rukka painaa siihen pieneen pehmeään päähäsi se fakta, että wt on mielentila, jota sinä itse edustat täydellisesti. Mikään määrä koulutusta, mammonaa tai kylddyyrielämyksiä ei tee wt:stä eli sinusta yhtään sen sivistyneempää.

Siellä on mennyt kouvolatukan hiusvärit verenkiertoon?

Vierailija
54/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini laittoi aina kortteihin neiti Maija Meikäläinen tai rouva Taija Teikäläinen. Hänkään ei ollut käynyt muuta kuin kansakoulun, mutta ajattelin että oli sitä ikäluokkaa, että hänen nuoruudessa se on ollut tapana. Toisaalta hänelläkin maailman tärkein asia oli, että kuka on päässyt naimisiin ja kuka on saanut lapsia, erityisesti poikalapsia.

Vierailija
55/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on herra, rouva, neiti niin kuule mitä väliä? Ja btw, maailmalla käytetään tietyissä maissa ihan vakiona näitä määreitä, joten itse taidat olöa vähän wt. Hanki elämääsi isompia ongelmia.

Vierailija
56/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun halusit esittää omaa  ja sukusi hyvyyttä:) Kysessä ei kuitenkaan ole 20-luvulla syntynyt herttainen ylempikeskiluokkainen etikettiä noudattava mummo. Tämä on räväkkä täti, joka ei muuten paljon etiketistä tai perinteistä piittaa, ja sen takia ihmettelenkin tätä hänen tapaansa. Myös muut asiat hänen käytöksessään, joita en ole tässä viestissä avannut sen enempää , vaikuttavat.

ap

No mitä sä sitten täällä arvuuttelet muita vajavaisilla tiedoilla, olisit heti kertonut miten erikoinen tää täti on. Ja jos kerran on erikoinen niin eikö tämä mene samaan piikkiin niiden muiden kummallisuuksien kanssa?

Vierailija
57/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa vaihtaa itsellesi sukupuolineutraali nimi ja julistaa että olet sukupuoleton niin se täti ei tiedä enää mitä kirjoittaisi korttiin!! Etkä kerro kumpaa julkista vessaa käytät, miesten vai naisten?

Vierailija
58/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa vaihtaa itsellesi sukupuolineutraali nimi ja julistaa että olet sukupuoleton niin se täti ei tiedä enää mitä kirjoittaisi korttiin!! Etkä kerro kumpaa julkista vessaa käytät, miesten vai naisten?

On jo, laittaa sen silti

Vierailija
59/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Huomaatko itse ollenkaan kuinka pakkomielteisen jäykästi suhtaudut koulutus- ja statusasioihin? Heti ensimmäisenä kommentoit pitkästä viestistäni kaikista vähäpätöisintä seikkaa, eli perheeeni sosioekomista taustaa. Oletit vielä, että tarkoitukseni oli ainoastaan kehuskella sillä, vaikka todellisuudessa pointtini oli yksinkertaisesti todistaa, että neidittely tai rouvittelu EI ole mikään wt-tapa, vaan yleinen kaikissa sosiaalisissa luokissa, myös ns. ylemmissä, puhumattakaan sitten aatelisista!

Ja kyllä nuoremmatkin ihmiset saattavat rouvitella kuin 20-luvulla syntyneet. Se ei ole mikään loukkaus tai moukkamaisuutta, kuten tunnut ymmärtävän, vaan osoitus arvostuksesta.

Asenteesi vaikuttaa kovin huonolta ja itsekkäältä, ja sinulla on selvästi pahoja patoutumia omien lähtökohtiesi ja saavutustesi suhteen. Terveen ihmisen itsetunto puuttuu.

Toiseksi, räväkät tädit ovat monesti juuri niitä parhaita. Minullakin on yksi vähän persoonallisempi täti, enkä ikinä puhuisi hänestä tuohon malliin kuin sinä puhut omista sukulaisistasi täällä. Luulen, että olet minua nuorempi, joten voin vain toivoa, että opit edes joskus häpeämään sen sijaan, että levittelet Suomen suurimmilla keskustelupalstoilla ikävyyksiä viattomista sukulaisista, jotka tahtoivat vain toivottaa sinulle hyvää joulua. Me kaikki emme ole samanlaisia eikä tarvitsekaan olla. Aloituksesi päämäärä oli vain ja ainoastaan purkaa omaa pahaa oloasi ja riittämättömyyttäsi muihin, äläkä edes yritä väittää muuta. 

Vierailija
60/64 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mumsmums🐷

Ei ap mitään veroja maksa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi