Oletko myös naisten eliittiä eli ensimmäisessä avioliitossa, kaksi lasta, omakotitalo, farmariauto ja ainakin yli keskituloinen mies
Vaikka olen niin olen silti vähempiarvoisille naisille ihan ystävällinen
Kommentit (100)
Meillä on kohta kaksi koiraa, riittääkö se lasten sijaan? Ja on mun ostama farkku. Asutaan kyllä kerrostalokämpässä vuokralla, kun ei ole saatu päätettyä, mihin halutaan pysyvästi jäädä. Ihana mies on. Palkka meillä on aika lailla sama, pari sataa mediaania parempi. Koen kyllä olevani varsin etuoikeutettu. Jos olisi lapsia, ei ehkä olisi näin mukavaan elämään varaa, mutta kun ei toistaiseksi ole, niin aika lailla saa ostaa sitä mitä huvittaa. Me investoidaan hyvään ruokaan, elämyksiin ja palveluihin, rojua ei niinkään haalita.
Kaikki nämä löytyy.
Olen ensimmäisessä avioliitossa.
On kaksi lasta, uudehko omakotitalo lähellä kaupungin keskustaa, hieno auto, hyväpalkkainen mies.
Lisäksi olen työtön.
Aika vaikea yhtälö tämä on.
En oikein osaa päättää, olenko eliittiä vai syrjäytynyt luuseri.
Ihan syrjäytynyt en varmaan ole, olen sivutoiminen yrittäjä. Päätoimisesti olen työtön :D
Ehkä kuluun luuseri-eliittiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinperheessä kärvistelevä ei välttämättä ole lähelläkään "eliittiä" vaikka kiillottaakin sädekehäänsä täällä.
Meillä on ihana uusperhe, jo toinen perheellemme rakennettu okt, 2 farmariautoa yms. Kissa kuoli pari vuottaa sitten mutta tyttären kissa tulee välillä hoitoon.
Miehen tulot menee jo yli 100k€/v eli reippaasti keksituloinen on.
Huhuh, taitaa tuolla tyylillä ja vauhdilla olla kohta tulossa se uusperheen uusi laajennusosa.
Mitä tarkoitat? Olemme olleet yhdessä jo kohta 22 vuotta. Kolmas talo suunnitteilla. Hyvä avioliitto kestää mitä vaan:)
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä kertoa vaimolle ettå on eliittiä kun kaikki täsmäsi. Itse kyllä pitää tätä ihan tavallisena olotilana, koska se on niin tavallista.
Tietenkin se on sulle tavallista.
Kuninkaallekin on tavallista se, että hän on kuningas ja asuu kuninkaanlinnassa.
Jos se sun tavallinen viedään sulta pois, niin vähän aikaa menee uuteen tilanteeseen tottumiseen. Sitten siitä uudesta tilanteesta tulee tavallista.
Arki on aina arkea. Siihen tottuu ja sen lakkaa huomaamasta.
Mä olen vähän parempi. Mulla on citymaasturi ja koira.
Kaikki nuo on ja omakin auto on. Silti pidän itseäni taviksena enkä eliittinä.
Minä olin juuri tuollainen eliittitapaus muutamia vuosia sitten. Olin sellainen 20 vuoden ajan.
Mikäs minä nyt olen, kun olen jo toista kertaa naimisissa? Eliittiys voi katketa yhdessä yössä.
Haha, mikä lista! Katsotaanpa...
Ensimmäinen avioliitto - juu
Kaksi lasta - juu
Omakotitalo - ei, rivari
Farmari - ei, mutta tilava perheauto
Keskituloinen mies - taitaa hän nippa nappa siihen yltää.
Eli ihan en ole eliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen niin olen silti vähempiarvoisille naisille ihan ystävällinen
Joo olin.
Huomasin sitten että kaikki tämä ei lämmittänyt mitään, kun se mies oli alkoholisti. Joten erosin.
Apua :D. Mites esimerkiksi naisen oma koulutus, ammatti, tulotaso, onnellisuus? Eikä se omakotitalokaan naurata jos on 100% velkarahalla ostettu.
Melkein. Mies on reippaasti yli keksituloinen ja farmareita on kaksi kappaletta.
Bonusta lisäksi saan siitä, että kaksi lasta on sekä tyttö että poika. Sekä siitä, että olen hoikka ja itsekin ihan hyväpalkkainen.
Miinusta pitää silti rokottaa siitä, että ei ole sitä omakotitaloa. Iso rivitalon päätyhuoneisto. Lieventävänä asianhaarana olkoon se, että ei olla omakotitaloasujia; lumityöt ja kiinteistönhuolto siinä määrin, kun omakotitalo vaatisi ei kiinnosta. On hyvä kun on huoltoyhtiö ja lumityöt tehdään sopimuksella.
Kaveripiiriin ei taida kuulua ainoatakaan täysin kriteerit täyttävää naista; aina jokin jää toteutumatta. On joki liikaa tai liian vähän lapsia (1-4kpl) tai sitten tosiaan toiseksi yleisin on tuo asumismuoto, joka ei toteudu. :)
Vierailija kirjoitti:
Melkein. Mies on reippaasti yli keksituloinen ja farmareita on kaksi kappaletta.
Bonusta lisäksi saan siitä, että kaksi lasta on sekä tyttö että poika. Sekä siitä, että olen hoikka ja itsekin ihan hyväpalkkainen.
Miinusta pitää silti rokottaa siitä, että ei ole sitä omakotitaloa. Iso rivitalon päätyhuoneisto. Lieventävänä asianhaarana olkoon se, että ei olla omakotitaloasujia; lumityöt ja kiinteistönhuolto siinä määrin, kun omakotitalo vaatisi ei kiinnosta. On hyvä kun on huoltoyhtiö ja lumityöt tehdään sopimuksella.
Kaveripiiriin ei taida kuulua ainoatakaan täysin kriteerit täyttävää naista; aina jokin jää toteutumatta. On joki liikaa tai liian vähän lapsia (1-4kpl) tai sitten tosiaan toiseksi yleisin on tuo asumismuoto, joka ei toteudu. :)
Melkein mutta ei ihan riitä eliittiin!
Eliittiin on helpompi päästä kun siellä pysyä. Nimim kokemusta on
Olen naisten eliittiä, eli en avioliitossa, yli keskituloinen, farmariauto ja omistusasunto (ei ole OKT, mutta samalla rahalla senkin saisi jos vaihtaisi paikkakuntaa).
Vierailija kirjoitti:
Olen naisten eliittiä, eli en avioliitossa, yli keskituloinen, farmariauto ja omistusasunto (ei ole OKT, mutta samalla rahalla senkin saisi jos vaihtaisi paikkakuntaa).
Miten voisit olla eliittiä jos et ole edes päässyt naimisiin??
En. Olen täyttä pohjasakkaa. Sairaslomalla, kroonista sairautta poteva, kivuista kärsivä, nolla lasta, huonossa suhteessa, mies työtön, rahaongelmia, vanha räppänä auto, vuokrakerrostalokaksiossa. En ole koskaan ollut naimisissa ja kolmekymppiä lähestyy. Mut silti tänään kun aamukahvia ja oli suht vähäkipuinen päivä ja kävelin aamulla ulkona niin aattelin että kyllä tää elämä välillä menettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voisit olla eliittiä jos et ole edes päässyt naimisiin??
1950-luku soitti ja sanoi että haluaa arvonsa takaisin. Nykyään naimisiin joudutaan.
En tiennyt olevani, mutta jos nuo on kriteerit, niin sitten varmaan olen. Omakotitaloa meillä tosin ei ole koska emme halua sellaisessa asua, sen sijaan asumme Helsingin ydinkeskustassa isossa omistusasunnossa.
Olen kaikille ihmisille ystävällinen, mistäs minä muiden "eliittiyden" tietäisinkään, eihän se aina päälle päin näy.
Hassu! Mieskirurgi ei pysty synnyttämään vaikka kuinka yrittäisi. Sitä paitsi, olet hieman tyhmä kun et ymmärrä silti on opiskellut juristiksi tai kirurgiksi tai kummaksikin, ja silti levittää haarat ja synnyttää. Ei tarvitse edes miestä kun hankkii keinosiemennyksen.
T. Feministi