Teettekö äitienpäiväksi kakun?
Kommentit (20)
En varmaan tänä vuonna. Äitini syntymäpäiväksi tein kakun kyllä.
Sitä en tiedä, haluaako tytär leipoa.
Mietin sellaista Dubai-suklaa juustokakkua...
En. Olen huono tekemään gluteenitonta kakkua. T. Valis
Vierailija kirjoitti:
Kakkupohja perunajauhoista, tulee jopa parempi kuin vehnäjauhoista. Paistaa vaan pohjan edellisenä päivänä, niin se ehtii tiivistyä ennen kuin sitä leikkaa. Jos siis tarvallista täytekakkua haaveilee.
En tee, mies ja lapset tekevät niin kuin aina aiemminkin. Mansikka-kermakakku on ollut meidän perheen perinteinen äitienpäiväkakku.
Voisin tehdä itselleni. Lapsen isä vain pahoinpiteli minua niin jätin molemmat, mutta kyllähän minä silti tein palveluksen suomelle ja synnytin.
En tee itselleni. Mies saattaa auttaa tänäkin vuonna lapsia leipomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkupohja perunajauhoista, tulee jopa parempi kuin vehnäjauhoista. Paistaa vaan pohjan edellisenä päivänä, niin se ehtii tiivistyä ennen kuin sitä leikkaa. Jos siis tarvallista täytekakkua haaveilee.
Aina vaan jaksan ihmetelle, miksi ei meille keliaakikoille ole kaupassa edes yhtä tai kahta valmiskakkua myytävänä. Terveille on vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja. Meille on jotain pari daim kakkua pakastimessa. T. Valis
Tekisin mutta mies jo ilmoitti että äitienpäiväkakkua et sitten tee.
Vierailija kirjoitti:
En tee, mies ja lapset tekevät niin kuin aina aiemminkin. Mansikka-kermakakku on ollut meidän perheen perinteinen äitienpäiväkakku.
Tästäkin tulee vaan lisää kotitöitä, kun omat eivät kunnolla osaa ja lapsiakaan ei juuri kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan jaksan ihmetelle, miksi ei meille keliaakikoille ole kaupassa edes yhtä tai kahta valmiskakkua myytävänä. Terveille on vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja. Meille on jotain pari daim kakkua pakastimessa. T. Valis
Tilaa leipomosta, valmiskakku on aina pahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa leipomosta, valmiskakku on aina pahaa...
Se taitaisi olla muiden perheenjäsenten homma kuin minun. Ja kun he eivät syö kakkua, niin pärjään kyllä itsekin ilman. T. Valis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin tulee vaan lisää kotitöitä, kun omat eivät kunnolla osaa ja lapsiakaan ei juuri kiinnosta.
Minä miehenä päätin lopettaa kaikki tällaiset kun vaimo suhtautui juurikin noin. En odottanut kiittelyä, mutta huono asenne vain paistoi liikaa läpi
Mieheni tekee minulle jonkun yllätyskakun, olisiko joku juustokakku tms. sitten näen su. Ja lisäkis luvassa itse tehtyjä gourmee -pizzoja.
Vanhin poika on tulossa kokkaamaan ihanat ruoat meille, niin minä lupasin tehdä kakun. Varmaan suussasulavan rapean brita-kakun teen. Yhdessäolo on tärkeintä ja hyvä ruoka plussaa. Ylitäysiin äitienpäivän buffetteihin emme kuitenkaan lähde. Ravintolaelämykset parhaita muulloin.
MIksipä minä itselleni kalorikasaa tekisin? Oma äiti on jo kuollut ja lapset saa tehdä exälle jos tekee.
M52
En, äitini ei juurikaan välitä makeasta, kakuista yms. Kokkaan hänelle aterian.
Tietysti teen