Miehen ex kävi kotonani poissa ollessamme
Uusperheeni muutti äskettäin uuteen kotiin. Tänään selvisi, että miehen ex on käynyt täällä silloin, kun emme ole olleet itse kotona. Mieheni lapsi oli halunnut esitellä äidilleen huoneensa. Huoneen esittely sinänsä olisi ollut ok, jos olisimme olleet itse kotona, mutta nyt tuntuu ikävältä. Mielestäni todella tökeröä exältäkin tulla toisten kotiin noin vain. Mielestäni hänen olisi pitänyt sanoa lapselle, että tulee toisen kerran, kun mekin kotona. Ko. nainen tuli eron jälkeen entiseen kotiinsa, joka siis eron jälkeen oli miehen koti, kuin omaansa ovikelloja soittelematta. Silloin jouduimme sanomaan, että moinen ei käy. Olisi siis nytkin pitänyt erikseen sanoa etukäteen, että tänne ei sitten tulla noin vaan, kun ei näköjään itse tajua.
Ex on hyvin utelias. Ihan varmasti on kurkistellut muuallekin kuin lapsen huoneeseen. Miten joillain ei ole yhtään rajoja ja hienotunteisuutta? Ärsyttää.
Kommentit (286)
Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?
Vierailija kirjoitti:
Olipa kamalaa.
Ehkäpä hän pujotti katkarapuja verhotankoon...😄
Valitettavasti ko. naisen tietäen en edes yllättyisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?
Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.
Vierailija kirjoitti:
EI meillä vieraat ihmiset oleskele, eikä aloituksessakaan, ainoastaan lapsen äiti käynyt katsomassa lapsen huonetta, koska lapsi on pyytänyt. No big deal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.
Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli varmaan väärään aloitukseen. Kyseessä ei ollut vieras vaan lapsen äiti, toki lapsikin voi ikätasonsa mukaan pyytää kotiinsa vieraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.
Ap
Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyseessä ollut vieras vaan yhden lapsen äiti. Eikö teillä saa lapsella käydä vieraita kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?
Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisit heti kertonut, että et ole lapsesi huoltaja, vaan olet antanut huoltajuuden ja samalla kaiken lapseen liittyvän vastuun ja oikeudet isälle. Muutenhan lapsesi olisi osa sinun perhettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyseessä ollut vieras vaan yhden lapsen äiti. Eikö teillä saa lapsella käydä vieraita kotona?
Toisia lapsia saa lapsen vieraina. Aikuisia ei, jos siitä ei sovita etukäteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisit heti kertonut, että et ole lapsesi huoltaja, vaan olet antanut huoltajuuden ja samalla kaiken lapseen liittyvän vastuun ja oikeudet isälle. Muutenhan lapsesi olisi osa sinun perhettäsi.
Yhteishuoltajuus. Viikko-viikko. Ei, silti en koe tarvetta mennä exäni kotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kamalaa.
Ehkäpä hän pujotti katkarapuja verhotankoon...😄Valitettavasti ko. naisen tietäen en edes yllättyisi.
Ap
Hänellä on luultavasti yhtä korkea käsitys sinusta.
Tiesit varmaan lyödessäsi hynttyyt yhteen, että miehesi lapsi ei ole puolukasta siinnyt.
Jos olet noin epäluuloinen, tulee varmasti hauskat olot teille kaikille.
Ex on osa perhettä,siis lasten äiti ja sinä olet siinä se vieras, jolla ei ole edes oikeutta niihin lapsiin, joten olet sekaantunut vieraaseen perheeseen, ehkäpä rikkonut sen kiimoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisia lapsia saa lapsen vieraina. Aikuisia ei, jos siitä ei sovita etukäteen.
Ap
Mutta eihän kyseessä ollut mikään randomi aikuinen vaan lapsen äiti. Onko sulla sitten jotain salattavaa,kun asia nyt noin häiritsee? Uusioperheissä tarvitaan vähän suurempaa ymmärtämystä ja joustavuutta kuin sinulla on.
Kyllä se koti on lapsesikin koti. Jos sinulla on oikeus kutsua kavereitasi ja sukulaisiasi kylään, niin miksei lapsellasi ole samaa oikeutta?
Ei ole ihan pieni lapsi kyseessä, joten minustakin huoneen esittely on ok. Olithan saanut tietää asiasta, joten ei sitä ole peitelty.
Olipa kamalaa.
Ehkäpä hän pujotti katkarapuja verhotankoon...😄