Mitä ihmisten arkisia tapoja et voi kerta kaikkiaan ymmärtää?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä vanhempia jotka antavat kakaransa huutaa julkisissa kulkuneuvoissa.
Ei aina kyse ole antamisesta. Miten hiljennät vauvan bussissa? Painamalla lapasen naamalle? Sitä voi yrittää hyssyttää tai antaa tuttia mutta se nyt ei aina auta.
No poistumalla bussista ja kävelemällä vaikka loppumatka, jos ei omaa lastaan sen verran osaa kasvattaa, ettei se huuda niin että muita häiritsee. Äly hoi!
haluaisin myös tietää, että miten mahdollisesti pikkuvauvaa kasvatetaan 😂😂😂😂 Ja entäs jos sinne kotiin on vaikka 20km, ei kaikkien kodit ole muutama sadan metrin päässä seuraavasta pysäkistä.
Ihan hyvä neuvo niille, joilla on vauvoja, mutta ei vain oikein nyt toimi 😂👍
Jos itkut niin hermostuttaa niin sitten kannattaa varmaan alkaa itse kävelemään tai pyöräilemään eikä mennä niihin yleisiin kulkuneuvoihin 😉
Niistäminen ilman nenäliinaa. Etenkin vanhemmat ukot tekevät tätä usein - painetaan toinen sierain kiinni ja niiskaistaan menemään, kadullakin. Oksettavaa.
Sormien nivelten naksauttelu vetämällä. Vastenmielinen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Että tiskit laitetaan tiskialtaaseen eikä tiskipöydälle. Tiskialtaassa kipot ja kupit kerää kaiken sen likaveden ja on ihan märkiä ja möhnäsiä, kun niitä poimii koneeseen.
En myöskään siedä rään vetämistä sisään päin. Kamala ääni, mutta joidenkin mielestä tämä on ok esim. luennoilla.
Ah! Vihdoinkin joku tajuaa mua! Tasan samat inhokit. Ja siis hyi YÄK niitä limaisia lilluvia bakteeriastioita! Pahinta on joutua istumaan junassa / tentissä tmv. räkää kirnuavan ihmisen kanssa. Niistäkää hyvät ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Niistäminen ilman nenäliinaa. Etenkin vanhemmat ukot tekevät tätä usein - painetaan toinen sierain kiinni ja niiskaistaan menemään, kadullakin. Oksettavaa.
Arkinen tapa? Missä oikein vietät aikaasi?
Olen lähes viisikymppinen sairaanhoitaja/toimittaja, enkä ole moiseen törmännyt koskaan enkä missään, vaikka erilaisia paikkoja on tullut koluttua, niin työssä kuin vapaallakin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näitä kaikkia ihmeellisyyksiä
-voipakettiin folion jättäminen
-avatut limupullot keittiössä lämpenemässä
-syljeskely,erityisesti tupakoidessa
-autolla liikennevaloissa kärkkyminen: lirutellaan kytkimen kanssa auto keskelle risteystä, vaikka valo on sittenkin vielä punainen
Minä pidän limsapulloa lämpimässä avaamisen jälkeen. Tosin korkki kierretään takas kiinni. Mutta kylmässä säilyttäminen vie nopeammin hapot ja mieluummin juon lämmintä kuin hapotonta limsaa.
Itse asiassa jos pullolla käy syystä tai toisesta hyvin tiuhaan tahtiin, niin jatkuva korkin avaaminen (niin että sihahtaa) vie myös hapot nopeasti ja tällöin ilman korkkia hapot pysyy vähän kauemmin. Tosin ei tietenkään päiviä vaan saman vuorokauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes viisikymppinen sairaanhoitaja/toimittaja, enkä ole moiseen törmännyt koskaan enkä missään, vaikka erilaisia paikkoja on tullut koluttua, niin työssä kuin vapaallakin.
En ole lainaamasi, mutta itse olen töissä törmännyt näihin räkijöihin esimerkiksi varastolla sekä ulkohommissa maanrakennuspuolella. Ei sielläkään kaikki tätä tee, mutta onpa tuota pari yli viisikymppistä ukkoa tätä tapaa harjoittanut.
Se, kun joidenkin on pakko laittaa se tupakka haisemaan ulkona esim. bussipysäkillä, tai muussa paikassa jossa muutkin joutuu hengittämään sitä myrkkyä. Työpaikkani on iso ja sinne kipittää väkeä aamuisin monella bussilla ja jonossa mennään samoille nurkille. Eräs ukko alkaa polttaa joka kerta siinä letkassa jotain ihan karmeaa pistävänhajuista merkkiä ja yritän pysyä vaan kauempana, onneksi ei osuta joka aamu samaan bussiin. Ja se kun poltetaan omien lasten vieressä, ei varmaan muutenkaan kiinnosta lasten terveys. Itsekkäitä, säälittäviä ******* nämä ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Törmään tuohon täällä Helsingissä lähes viikoittain, etenkin lenkkipoluilla.
Vierailija kirjoitti:
Naisten sanomista muijaksi.
On kuulemma täysin neutraali sana, mutta en vain osaa kuvitella tuon sanan käyttäjän suhtautuvan naisiin arvostavasti. Kuvittelen, että sille ihmiselle naisten vähäpätöisyys on niin itsestään selvää, ettei heidän kutsuminen vähättelevällä sanalla ole vähättelyä vaan ihan osuvaa. Vähän kuin kakan sanominen paskaksi.
Tämä! Tuttuni kutsuu jopa parivuotiasta tytärtään muijaksi. "Pikkumuija teki sitä ja tätä." Kuulostaa kamalalta omaan korvaani.
(Lähinnä) ulkomaalaiset, etenkin somalit jostain syystä, jotka huutaa bussissa toisilleen/kännykkään. Yhtäpaljon ne suomalaiset ärsyttää, mutta harvemmin sattuu kohadalle
En ymmärrä sitä että ihmiset juotavat litratolkulla maitoa lapsilleen, ja joutuvat kantamaan älyttömän määrän maitoa kaupasta kotiin. Samat vanhemmat ihmettelevät, kun lapsilla vuotaa nenä koko ajan ja lapset sairastelevat...
En ymmärrä sitä, että tupakoivat ihmiset hankkivat lapsia. Ei riitä että tupakoinnin lopettaa plussan jälkeen. Myrkyt jää elimistöön ja siirtyy lapseen.
En ymmärrä perheitä joissa on paljon lapsia. Mihin niitä lapsia tarvii niin monta? Lapset jää ilman huomiota ja kerjäävät aikuisen huomiota esim. koulussa.
En ymmärrä sitä, että lapsia tehdään kun suhde on hataralla pohjalla ja vanhemmat nuoria. Sitten erotaan ja yhteiskunta joutuu setvimään riitoja ja elatusapua. Mikä säästö olisi yhteiskunnalle kun tällaiset jäi tekemättä.
Tupakointi. Hyi vittu. Maalaisjuntit enää polttavat tupakkaa heinäladoissa syöden pussista apulantaa.
Vierailija kirjoitti:
No se on sen vanhemman ongelma. Ei muiden. Sopii ihan etukäteen miettiä, jos kerran pitää jonnekin pidemmälle mennä, että miten se sujuu muiden kannalta parhaiten. Joko omalla autolla, kävellen, taksilla, uberilla. Ei bussi ole oikea paikka tuossa tilanteessa. Hyvät hussykät sentään, kyllä näitä pitää miettiä jo siinä kohtaa, kun lasta suunnittelee. Muuttakaa järkeviin paikkoihin asumaan, jos ei omaa autoa tms. halua käyttää. Älkää tuoko niitä kersoja turhaan huutamaan ja ärsyttämään töistä tulevia. He sentään maksavat teidän
vanhempainvapaat ja lapsilisät silläVoi luoja, tää on provo. Minä taas kehotan näitä joka asiasta häiriintyviä muuttamaan maaseudun rauhaan, mistä ilmeisesti ovat kotoisinkin. T. N60 stadilainen
Saunominen. En ymmärrä, miksi joku haluaa hikoilla turhaan tai muutenkaan viettää aikaa kuumassa sisätilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainaamasi, mutta itse olen töissä törmännyt näihin räkijöihin esimerkiksi varastolla sekä ulkohommissa maanrakennuspuolella. Ei sielläkään kaikki tätä tee, mutta onpa tuota pari yli viisikymppistä ukkoa tätä tapaa harjoittanut.
Mielenkiintoisemmaksi menee. Olin15-vuotias, kun vaadin päästä kesätöihin isäni omistamaan rakennusfirmaan.
Siellä tein töitä kypärä päässä muiden mukana, eikä kukaan niistänyt arkipäiväisesti sieraimiaan tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sormien nivelten naksauttelu vetämällä. Vastenmielinen tapa.
Just parasta!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä ihan normaalin näköisiä, töistä tulevan oloisia ihmisiä, jotka metrossa ja bussissa korkkaavat kaljatölkin. Näitä on yllättävän usein sattunut etenkin metrossa näköpiiriin.
En myöskään ymmärrä niitä, jotka meikkaavat tai syövät metrossa. Matka ei ole niin pitkä, etteikö noita voisi hoitaa jossain muualla. Hirveän näköistä katsoa aamuruuhkassa banaania imevää kanssamatkustajaa ja se haju... Hyi.
Miksi juuri metrossa? Eikö sinun kaverisi, puolisosi, lapsesi jne. saa syödä banaania sun nähden?
Ketjujen vieminen pilaaminen sillä että on pakko jäädä jankkaamaan jostain ketjun aiheeseen liittymätömästä pikkuasiasta (tyyliin lettu vai lätty).
Ei mikään yksittäinen tapa, vaan rutiinit, joita noudatetaan naama kireänä minuutilleen, joka päivä viikosta viikkoon, vuodesta toiseen.
Ahdistava ajatus.