Mitä ihmisten arkisia tapoja et voi kerta kaikkiaan ymmärtää?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Aivastaessa kiljaiseminen. Pakko mainita tämä, kun se tapahtui juuri taas naapurissa. Siellä joku äijä aivastelee usein monta kertaa putkeen, ja viimeisen aivastuksen päätteeksi kuuluu aina kimeä kiljaisu. "Atsshih! Attssshihh! AtsssshIIIIIIIUUUUUUUU!!"
Vasomotorinen aivastus tulee äkkiä ja joskus niin kovalla paineella että ääni tulee väkisinkin, on sen verran kivuliasta. Ei siis tahallista; pyydän anteeksi naapureilta jos teille saakka kuuluu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei työpaikalla siivota omia jälkiään. Yhteinen ketsuppi lojuu pöydällä vielä iltapäivällä, suolapurkki vaeltaa ties missä, vaikka molemmilla on osoitetut paikat. Kahvinpuruja pitkin poikin kahvinkeittimen ympärillä, roskat heitelty vähän sinne roskikseen päin. Kahvikupit jätetään tiskialtaaseen tai pöydille, vaikka koneessa on tilaa likaisille. Oho loiskahti soppaa ja kahvia pöydälle, eijjaksa pyyhkiä. "Kyllä ne joku siitä siivoaa." Mikron kupuun roiskuu puolet makaronilaatikosta, kupu nostetaan vaan mikrosta pöydälle kuivumaan, että sotku varmasti tarttuu kiinni. Elääkö jengi näin sotkuisesti kotonaankin?
Täälläkin työpaikalla on noita sa*tanan aikuisia pikkulapsia. Aikuiset, noin nelikymppiset ukot jättää pöydälle kalanruotoja, kananluita, puolillaan olevia limsatölkkejä, ketsupilla ja sinapilla kuorrutettuja lautasia, paperia jolla pyyhitty naamaa ja kaikkea mahdollista. Ihan v*tuttaa tulla tauolle kun pöytä on kaatopaikka noiden jäljiltä.
Tähän vielä lisäys, että nuo samaiset jälkeenjääneet jättävät myös työpaikan yhteiseen jääkaappiin ruokiaan mätänemään. Sieltä tyhjennämme aika säännöllisesti mm. sinisen vihertäviä makkaroita, homeisia pizzanpaloja, pörröistä makaronilaatikkoa, kuivuneita lihapullia, mitä nyt heillä sattuu sinne jäämään ja eivät raaski laittaa heti roskiin. Kuvottavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistäminen ilman nenäliinaa. Etenkin vanhemmat ukot tekevät tätä usein - painetaan toinen sierain kiinni ja niiskaistaan menemään, kadullakin. Oksettavaa.
Arkinen tapa? Missä oikein vietät aikaasi?
Olen lähes viisikymppinen sairaanhoitaja/toimittaja, enkä ole moiseen törmännyt koskaan enkä missään, vaikka erilaisia paikkoja on tullut koluttua, niin työssä kuin vapaallakin.
Mun mies tekee näin 😂 on kyllä vasta 30v ja vain ulkona räkii. Olen sanonut että ei ole mikään maailman imartelevin tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistäminen ilman nenäliinaa. Etenkin vanhemmat ukot tekevät tätä usein - painetaan toinen sierain kiinni ja niiskaistaan menemään, kadullakin. Oksettavaa.
Arkinen tapa? Missä oikein vietät aikaasi?
Olen lähes viisikymppinen sairaanhoitaja/toimittaja, enkä ole moiseen törmännyt koskaan enkä missään, vaikka erilaisia paikkoja on tullut koluttua, niin työssä kuin vapaallakin.
Mun mies tekee näin 😂 on kyllä vasta 30v ja vain ulkona räkii. Olen sanonut että ei ole mikään maailman imartelevin tapa.
Meilläkin mies tekee tuota (35v), mutta luojan kiitos ei koskaan julkisesti.
Käytettyjen tulitikkujen laitto takaisin tikkuaskiin.
Aikuiset, yleensä naiset, jotka ovat täysin riippuvaisia puolisostaan. Mitään ei voi tehdä yksin. Kaikki ruuanlaittoa, siivoamista ja pyykinpesua lukuunottamatta on täysin hepreaa. Usein näillä on esim ajokortti, mutta autoa ei koskaan ajeta, missään tilanteessa, koska puoliso on aina sen tehnyt. Television kanavahaku, hajulukon puhdistus, lampun vaihto yms...
Vierailija kirjoitti:
Viestin jättämistä vastaajaan. Työpuhelimessa on vastaaja vakiona, ei saa pois ja aina tietyt henkilöt, ne hieman iäkkäämmät jättävät aina niitä viestejä tyyliin "Pirjo tässä moi, soitan myöhemmin uudestaan" eli mitään sisältöä ei niissä viesteissä ole ikinä. Sama info tulee siitä, kun huomaan jonkun soittaneet.
Noi on parasta silloin kun joku huutelee hermostuneesti vastaajaan eikä tajua että tavoittelemansa henkilö ei ole linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ärsyttää se kun monet tulevat huutavuen lapsien kanssa kirppikselle. Joskus on lapsi kirkunut puolikin tuntia niissä vaunuissa tai pari vuotias rääkynyt ihan koko kirpputori reissun. Itsellä on kyllä jo iso lapsi mutta ei me jääty ikinä mihinkään kirppikselle jos lapsi ei millään lopeta huutamista kun ei se kirpputori ole mikään pakollinen paikka. Sen lapsen voi muuten myös jättää sille isälle ja käydä illalla kirppiksellä. Monesti näitten huutavien lasten äidit katselevat ihan rauhassa tavaroita?
Ymmärrän pointtisi, mutta mun mielestä myös lasten on totuttava vähitellen siihen, ettei aina voi olla kivaa ja mieluista tekemistä. En haluaisi opettaa lapsilleni (vauvaikäisiä lukuunottamatta), että huutamalla pääsee aina itselleen epämieluisasta paikasta pois. Tai että lapsen ei koskaan tarvitse mennä paikkaan, jossa ei ole juuri hänelle mieluisaa tekemistä, vaan saa aina jäädä toisen vanhemman kanssa kotiin. Kultainen keskitie siis tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ärsyttää se kun monet tulevat huutavuen lapsien kanssa kirppikselle. Joskus on lapsi kirkunut puolikin tuntia niissä vaunuissa tai pari vuotias rääkynyt ihan koko kirpputori reissun. Itsellä on kyllä jo iso lapsi mutta ei me jääty ikinä mihinkään kirppikselle jos lapsi ei millään lopeta huutamista kun ei se kirpputori ole mikään pakollinen paikka. Sen lapsen voi muuten myös jättää sille isälle ja käydä illalla kirppiksellä. Monesti näitten huutavien lasten äidit katselevat ihan rauhassa tavaroita?
Ymmärrän pointtisi, mutta mun mielestä myös lasten on totuttava vähitellen siihen, ettei aina voi olla kivaa ja mieluista tekemistä. En haluaisi opettaa lapsilleni (vauvaikäisiä lukuunottamatta), että huutamalla pääsee aina itselleen epämieluisasta paikasta pois. Tai että lapsen ei koskaan tarvitse mennä paikkaan, jossa ei ole juuri hänelle mieluisaa tekemistä, vaan saa aina jäädä toisen vanhemman kanssa kotiin. Kultainen keskitie siis tähänkin.
Kultaisia sanoja, mutta josko sen lasten kouluttamisen voisi suorittaa muualla, kuin täpötäydessä bussissa ruuhka-aikaan. Monet palaavat fyysisesti ja henkisesti raskaan työpäivän jälkeen uuvuksissa, nälässä ja ehkä päänsäryssä. Siinä toivoo hiljaista hetkeä enemmän kuin muuta! Omaan autoon ei kaikilla ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja lapset pitää ottaa mukaan normaalielämään ja oppia käyttäytymään eri paikoissa ja tilanteissa. Jos aina jää kotiin, ei sitä voi oppia. Tämä lapsivihakulttuuri on kyllä todella outo Suomessa.
Olutmäyräkoirien, salkkujen ja sikspäkkien raahaaminen ruokakaupoista. Junttia ja alkoholistipersumeininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näitä kaikkia ihmeellisyyksiä
-voipakettiin folion jättäminen
-avatut limupullot keittiössä lämpenemässä
-syljeskely,erityisesti tupakoidessa
-autolla liikennevaloissa kärkkyminen: lirutellaan kytkimen kanssa auto keskelle risteystä, vaikka valo on sittenkin vielä punainen
Kerrotko, mikä se voipaketin folio on? Mun voipaketissa ei sellaista ole.
https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/miksi-voipakkauksissa-on-…
ollos hyvä, ohessa oikein selityksen kera...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaisia sanoja, mutta josko sen lasten kouluttamisen voisi suorittaa muualla, kuin täpötäydessä bussissa ruuhka-aikaan. Monet palaavat fyysisesti ja henkisesti raskaan työpäivän jälkeen uuvuksissa, nälässä ja ehkä päänsäryssä. Siinä toivoo hiljaista hetkeä enemmän kuin muuta! Omaan autoon ei kaikilla ole varaa.
Muuta takaisin metsään.
Ihmisiä jotka luulee että vanhemmat pystyvät ihmeellisesti taikomalla hiljentää lapset julkisilla paikoilla. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, käyttäkää korvatulppia jos kavahdatte lapsen itkua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä jotka luulee että vanhemmat pystyvät ihmeellisesti taikomalla hiljentää lapset julkisilla paikoilla. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, käyttäkää korvatulppia jos kavahdatte lapsen itkua.
Itse ymmärrän vihan ja turhautumisen jos vanhemmat ei edes yritä hyssytellä ja rauhoittaa sitä lasta. Mutta jos selkeästi vanhempi tekee parhaansa että se lapsi rauhoittuisi ja lapsi silti itkee niin sitten en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on sen vanhemman ongelma. Ei muiden. Sopii ihan etukäteen miettiä, jos kerran pitää jonnekin pidemmälle mennä, että miten se sujuu muiden kannalta parhaiten. Joko omalla autolla, kävellen, taksilla, uberilla. Ei bussi ole oikea paikka tuossa tilanteessa. Hyvät hussykät sentään, kyllä näitä pitää miettiä jo siinä kohtaa, kun lasta suunnittelee. Muuttakaa järkeviin paikkoihin asumaan, jos ei omaa autoa tms. halua käyttää. Älkää tuoko niitä kersoja turhaan huutamaan ja ärsyttämään töistä tulevia. He sentään maksavat teidän vanhempainvapaat ja lapsilisät sillä työllään, jota kuormitatte huudattamalla lapsianne turhaan.
Julkinen liikenne on kaikkien vapaassa käytössä ja jos jotain kanssamatkustaja ottaa päähän voi itse astua ulos. Meidän lapset maksaa teidän eläkkeet eli pitäkää vaan ne suut supussa.
Höpö höpö. Eivät varmasti maksa kenenkään eläkkeitä, sillä nykyinen eläkejärjestelmähän romutetaan yllättävän läheisessä tulevaisuudessa. Itse on säästettävä eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskaaminen!
Ei voi missään tuolla ulkona kulkea ilman, että näkee koko ajan roskia. Olen samaa mieltä monen kanssa, että roskiksia on liian vähän, mutta ei luulisi olevan liian iso vaiva laittaa roskaa taskuun siksi aikaa, että löytää roskiksen??!! Kamalaa piittaamattomuutta luonnostakin, ihan pelkästä luonnosta mutta myös eläimistä.
Ja naistenvessat, voi elämänkevät. MIKSI niitä papereita pitää levitellä pitkin lattioita? Kädet ovat joka tapauksessa likaiset "toimituksen" jälkeen, joten MIKSI ei voi kerätä niitä tiputtamiaan paperiroskia lattialta?!
Nykyään roskataan jo sisätiloissakin, esim. kauppakeskuksissa. Käsittämätöntä.
Ei niinkään käsittämätöntä, kun katselee niitä roskaajia.
Vessassa käynti niin että ovi on auki ja joku voi nähdä paskojan. Vaikka olisi perheenjäsen. Tällaiseen tapaan tottunut tahtoo toteuttaa sitä töissäkin: unohtaa että ei olekaan nyt yksin, vaan pitää oven auki, kun se on niin piintynyt tapa. Noloja tilanteita, kun muiden pitää oikein hidastella ja kolistella, että työkaveri tajuaa itse sulkea sen ovensa kiireellä, kun toiset menevät vessan ohi.
Tupakointi
Tavan vuoksi syljeskely
Hidastelu heti kun on päässyt jonotettuaan ulos (jonotus johtuu juuri sen ulos tulleen hidastelusta)
Liikennesääntöjen rikkominen (pysäköintivirheet, vilkuttomuus, väärä risteyksen jättö, sumuvaloilla ajaminen...)
Roskaaminen
Keskelle lorottelu WC:ssä
Maiskuttaminen syödessä
Haarukan pitäminen oikeassa kädessä
Merkityksettömät Ig- ja Fb-päivitykset ("olipa mahtava treeni", "aurinkoista päivää!"...)
Ajattelemattomuus tai pikemminkin uteliaisuuden puute.
Porukka kulkuu ihan zombina silmät tyhjinä, lukee lehdistä vain jotain julkkisten kännisekoiluja ja kansan saa yhteen vain ilmaisilla ämpäreillä. Että niin monen elämä pyörii pienen pienessä piirissä eikä ole kiinnostusta edes uuteen tieteeseen tai mitä ympärillä isossa kaavassa tapahtuu. Btw, USAssa on meneillään suuria UFOpaljastuksia nyt, mutta Suomessa ei muuta kuin Hakkaraisten toilailut lööpeissä..